ေနရာ နဲ႔ ဆု (Position and Prize )
မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္သင္တန္းမ်ိဳးတြင္ပင္ျဖစ္ေစ၊
မည္ကဲ့သို႔ေသာ စာေမးပြဲမ်ားတြင္ပင္ျဖစ္ေစ ပထမေနရာ ရရွိႏိုင္ဖို႔
လြယ္ကူပါသည္။ပထမေနရာ ရရွိႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေျခခံႏွင့္ အဓိက အက်ဆံုး
လိုအပ္ခ်က္မွာ သင္၏ "ၾကိဳးစားမႈ" သာျဖစ္သည္။ သာမန္ထက္ပိုေသာ ၾကိဳးစားမႈ
(တနည္း ဇြဲ၊လံု႔လ၊ဝီရိယ) တို႔ႏွင့္သင္၏ပင္ကိုယ္ညဏ္စြမ္းတို႔ေပါင္းစပ္လိုက္ေသာအခါ ပထမေနရာဆိုသည္မွာ သင္ႏွင့္လက္တကမ္းအကြာမွ်သာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သခ်ာၤသေဘာတရားအရ ညီမွ်ျခင္းထုတ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္
ပထမေနရာ = မိမိပင္ကိုယ္ညဏ္ရည္ + ၾကိဳးစားမႈ (ဇြဲ+လံု႔လ+ဝီရိယ)
ပထမေနရာ = ညဏ္ + ဇြဲ + လံု႔လ + ဝီရိယ
ဟု ေျပာ၍ရႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္........ပထမဆု ရရွိႏိုင္ဖို႔ ဆိုလွ်င္ကား "ၾကိဳးစားမႈ" အျပင္ ထပ္ေပါင္းထည့္ရန္လိုအပ္ေသာ အျခားအခ်က္မ်ားရွိေနေပသည္။၎တို႔မွာ မိမိၾကိဳတင္မျမင္ႏိုင္ေသာ ကံတရား၏ေဖးမမႈမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ပထမဆု အတြက္ ညီမွ်ျခင္းထုတ္ၾကည့္ရေသာ္
ပထမဆု = ကံတရား + မိမိပင္ကိုယ္ညဏ္ရည္ + ၾကိဳးစားမႈ (ဇြဲ+လံု႔လ+ဝီရိယ)
ပထမဆု = ကံ + ညဏ္ + ဇြဲ + လံု႔လ + ဝီရိယ
ဟူ၍ ဆိုႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ တခါတရံတြင္ ကံတရားသည္ ၁၀% ခန္႔သာရွိေသာ္လည္း တခါတရံ ၉၀% အထိ ရွိေနတတ္သည္ကို အံ့ၾသစြာေတြ႔ရတတ္သည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ စာဖတ္သူတို႔ၾကံဳဖူးၾကေပလိမ့္မည္။
အတန္းထဲတြင္ ေတာ္ေသာ၊ တတ္ေသာ၊ ထက္ေသာ ေက်ာင္းသား/သူ မ်ားသည္ ရလဒ္(result)
မ်ား ထြက္လာသည့္အခါ ထင္သေလာက္ မဟုတ္ၾကေပ။ဤကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္စဥ္မ်ားအတြက္
ကြဲျပားျခားနားေသာ အေျခအေနမ်ားရွိပါသည္။ ဘာေတြလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကရေအာင္။
ျဖစ္စဥ္
ေမာင္ေမာင္ သည္ ဤျမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်ာင္းသူ/သား မ်ားထဲတြင္ အေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားျဖစ္သည္။ လပတ္စာေမးပြဲတိုင္း၊ အတန္းတင္စာေမးပြဲတိုင္းတို႔တြင္ အျမဲ ပထမရရွိသည္။ဆရာ/မ
မ်ားကလည္း ေမာင္ေမာင္ ေတာ္ေၾကာင္း သိရွိၾကသလို၊
တစ္ႏွစ္တည္းသမားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ေက်ာင္းေနဖက္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားကလည္း
သိရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ စာေမးပြဲတစ္ခုတြင္ဆရာ/မ မ်ား၊ ေက်ာင္းသူ/သား
မ်ားၾကား ေရပန္းစားေနေသာ ေမာင္ေမာင္ သည္ ပထမဆု ႏွင့္လြဲခဲ့ရျပီး
အတန္းထဲတြင္ လူသိမမ်ားေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက
ပထမေနရာကိုဆြတ္ခူးသြားခဲ့သည္။တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ရွိေသာ ဆရာ/မ မ်ား၊ ေက်ာင္းသူ/သား
မ်ားက ဤရလဒ္ကို အံ့ၾသခဲ့ၾကသလို ေမာင္ေမာင္ ကိုယ္တိုင္လည္း
မယံုၾကည္ႏိုင္ခဲ့ေပ။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ???????
ဆက္လက္ေတြးေတာၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္......။
အေျခအေန (၁)
ေမာင္ေမာင္ သည္ ထိုစာေမးပြဲေျဖဆိုရန္နီးကပ္လာေသာအခ်ိန္အထိ စာကိုေသခ်ာမေလ့လာ၊ မက်က္မွတ္ခဲ့ေပ။ သို႔ေသာ္ စာေမးပြဲတိုင္းတြင္ ပထမရရွိေနေသာ သူသည္ ထိုစာေမးပြဲတြင္လည္းပထမရရွိမည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ မိမိအနည္းငယ္ဖတ္မွတ္ေလ့လာျပီးေသာအေျခအေနက အျခားသူမ်ား ျပင္းျပင္းထန္ထန္ၾကိဳးစားသေလာက္ရွိသည္ ဟု ထင္ေနသည္။ စာေမးပြဲေျဖဆိုခ်ိန္တြင္လည္း ယခင္အၾကိမ္မ်ားေလာက္ ေကာင္းမြန္စြာမေျဖႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အေျခအေနမဆိုးရြားခဲ့ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ေအာင္စာရင္းထြက္လာေသာအခ်ိန္တြင္ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ မကိုက္ခဲ့ရေပ။
အေျခအေန (၂)
ေမာင္ေမာင္ ထိုကဲ့သို႔ စာကိုဖိဖိစီးစီးမလုပ္မိလိုက္ေသာအခ်ိန္တြင္ သူ၏အတန္းထဲမွ သူ႔ကို အားက်ေနေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ေအာင္ေအာင္ က စာကိုၾကိတ္မွိတ္ၾကိဳးစားျပီး က်က္မွတ္ေလ့လာခဲ့ရာမွစာေမးပြဲတြင္ ေကာင္းမြန္စြာေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့သည္။ ထုိအေျခအေနသည္ ေက်ာင္းသားအဖို႔ အခြင့္အေရးကို ေကာင္းမြန္စြာအသံုးခ်ခဲ့ေသာအေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္သည္။
အေျခအေန (၃)
ထိုအေျခအေနသည္ ဆိုးရြားေကာင္း ဆိုးရြားႏိုင္သည္။ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာအေျခအေနလည္းျဖစ္၏။ ေမာင္ေမာင္ သည္ စာေမးပြဲေျဖမည္ဟု သိကတည္းက ထံုးစံအတိုင္းပံုမွန္ မပ်က္မကြက္ၾကိဳးစားလာခဲ့သည္။စာေမးပြဲေျဖဆိုရန္
ႏွစ္ပတ္ေလာက္အလိုမွ် ကာလတြင္ပင္ သူသည္ အားလံုးကို ေလ့လာ၊က်က္မွတ္ျပီး
ျဖစ္ေနေလျပီ။ စာေမးပြဲအတြက္လံုးဝ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္
စာေမးပြဲေျဖဆိုရန္ တစ္ရက္အလိုတြင္ရုတ္ခ်ည္း ေနမေကာင္းျဖစ္ေတာ့သည္။
စာေမးပြဲခန္းထဲသို႔ေရာက္ျပီး ေျဖဆိုရန္ထိုင္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ပင္ မသက္သာေသးေပ။ ေျဖဆိုရန္လည္း အင္အားမရွိ။ ေမးခြန္းမ်ားအားလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ေသာ္လည္းေနမေကာင္းျဖစ္ေနေသာအရွိန္ေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္မွာ ေဝေဝဝါးဝါးျဖစ္ေနသည္။ စာမ်ားလည္း ေရာေထြးေနသည္။ ေမးခြန္းအားလံုးေျဖဆိုခဲ့ေသာ္လည္း မွန္သည္၊မွားသည္ သူမဆံုးျဖတ္ႏိုင္။ ျပန္လည္စဥ္းစား၍လည္းမရ။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ရလဒ္ထြက္ေပၚလာေသာအခါ မထင္မွတ္ထားေသာအေျခအေနမ်ိဳးကိုၾကံဳေတြ႔ရျခင္းျဖစ္သည္။
အေျခအေန (၄)
ယခုအေျခအေနမွာမူ အဆိုးတကာ့ အဆိုးဆံုးအေျခအေန ျဖစ္လိမ့္မည္။ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း စာေမးပြဲေျဖဆိုရန္ ၂ပတ္အလိုအခ်ိန္တြင္ ေမာင္ေမာင္သည္ ေျဖဆိုရန္အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေပျပီ။ သင္ရိုးညႊန္းတန္းစာမ်ားသာမက ျပင္ပဗဟုသုတမ်ားကိုပါ ေလ့လာဆည္းပူးထားျပီးျဖစ္သည္။ ေခတ္အဆက္
ဆက္ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားကိုလည္း ေက်ညက္ေအာင္ေလ့က်င့္ထားျပီးျပီ။စာေမးပြဲေျဖဆိုသည့္အခ်ိန္တြင္လည္း
ေမးခြန္းမ်ားသည္ သူ႔အတြက္ အလြယ္တကူေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့သည္သာျဖစ္သည္။ ေျဖဆိုျပီးအခ်ိန္တြင္လည္း သူေျဖခဲ့ေသာအေျဖမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္ကိုသင္ၾကားျပသေသာ ဆရာ/မမ်ား၏
အေျဖႏွင့္ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျပီးခဲ့ျပီ။ ယခုအၾကိမ္စာေမးပြဲသည္လည္း
သူ႔အတြက္ပံုမွန္ရေနက် ရလဒ္ကို ရရွိႏိုင္မည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္
ရလဒ္မ်ားထြက္ေပၚလာခ်ိန္တြင္ အမ်ားမထင္မွတ္ထားေသာအေျခအေနမ်ားျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္။ ေမာင္ေမာင္ သည္ ပထမဆုႏွင့္လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရျပီး၊ ထုိဆုကိုဆြတ္ခူးသြားသူမွာ အတန္းထဲတြင္စာပံုမွန္လိုက္မလုပ္ေသာ၊ သာမန္အဆင့္မွ်သာရွိေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။
ဤသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ဆန္းစစ္စရာတစ္ခုသာရွိသည္။ ထိုေက်ာင္းသား
ပထမဆုရရွိသြားျခင္းမွာသူ၏ ၾကိဳးစားမႈ ေၾကာင့္ဟု ျငင္း၍မရေပ။ သို႔ေသာ္
ၾကိဳးစားမႈကို ထပ္မံဆန္းစစ္ၾကည့္ရလွ်င္ "သူခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ေသာၾကိဳးစားမႈသည္ ရိုးသားေသာၾကိဳးစားမႈျဖစ္ခဲ့ပါသလား" ဆိုသည့္အခ်က္ပင္ .... ။
အေျခအေန ၁ မွ ၃ အထိသည္ သာမန္ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း အေျခအေန ၄ အတြက္မူ ေနာက္ဆက္တြဲအေျခအေနမ်ား ေပၚထြက္လာႏိုင္သည္။ထိုကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးကိုကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ ေမာင္ေမာင္ သည္ သူဆက္ေလွ်ာက္ရမည့္ ဘဝခရီးတြင္ မည္သည့္ပံုစံျဖင့္ ျဖတ္သန္းပါမည္နည္း။
ထင္ျမင္ခ်က္ (၁)
ပထမဆုႏွင့္လြဲသြားရေသာ္လည္း
ေမာင္ေမာင္ စိတ္မပ်က္။ ဆု သည္ သူ႔ဘဝအတြက္အေရးမၾကီး။ အေရးၾကီးသည္မွာ
မိမိကိုယ္ကို မိမိမညွာဖို႔၊ မိမိကုိယ္ မိမိ သိဖို႔ပင္ျဖစ္သည္။သူအစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားခဲ့သည္ကို ကိုယ္တိုင္သိသည္။ ေက်ာင္းသူ/သားတို႔၏ ညဏ္ရည္၊စြမ္းရည္ ကို စစ္ေသာ စာေမးပြဲတြင္ သူမည္မွ်ေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့သည္ကို သူသေဘာေပါက္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဆုရျခင္း၊ မရရွိျခင္းသည္ သူ႔အဖို႕ဘာမွမထူးျခား။ ပံုမွန္အတိုင္း ဆက္လက္ၾကိဳးစားေနမည္သာျဖစ္သည္။
ထင္ျမင္ခ်က္ (၂)
အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ စာေမးပြဲတြင္ မိမိႏွင့္ထိုက္တန္ေသာဆုလဒ္မရရွိျခင္းအတြက္ ေမာင္ေမာင္ ေဒါသျဖစ္မိ၏။ အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ၾကိဳးစားခဲ့ေသာသူမ်ားအား ဘာမွၾကိဳးစားအားမထုတ္ရပါဘဲႏွင့္ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္ျခင္းအတြက္လည္း
မခံမရပ္ျဖစ္မိသည္။ ဤကဲ့သို႔ဆိုလွ်င္ မိမိတို႔ၾကိဳးစားမႈမ်ားသည္
အလဟႆျဖစ္ကုန္ျပီဟု ေျပာလို႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ၾကံဳလာမည့္စာေမးပြဲတို႔တြင္သူလည္း ထိုေက်ာင္းသားကဲ့သို႔ လုပ္ရံုသာရွိေတာ့သည္။ လူလည္းမပင္ပန္း၊ မိမိအတြက္အက်ိဳးလည္းရွိ ဟူေသာ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေမာင္ေမာင္လည္း မိုးခါးေရေသာက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ေတာ့သည္။
ဤမွ်ႏွင့္ ထိုကိစၥသည္ ျပီးပါျပီလား။ မျပီးေသးပါ။ အကယ္၍ ထုိစာေမးပြဲသည္ အလုပ္တစ္ခုရရန္အတြက္ လုိအပ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္၊ ရာထူးတစ္ခုရရန္အတြက္ အာမခံခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္ဇာတ္လမ္းက ထိုမွ်ႏွင့္ မျပီးပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ား ေပၚထြက္လာႏိုင္ပါေသးသည္။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် (၁)
အလုပ္ခန္႔ရန္ (သို႔) ရာထူးတိုးေပးရန္ အခြင့္အာဏာရွိေသာ သူတို႔သည္
အေတာ္ဆံုး၊အထူးခၽြန္ဆံုးသူ တစ္ဦးကို ေရြးခ်ယ္ၾကရမည္ ဟု ဆိုၾကလွ်င္ မည္သူမွ
အတန္းထဲထိလိုက္ထိုင္ျပီး တစ္ႏွစ္လံုးအေျခအေနမၾကည့္ေနႏိုင္ၾကေပ။ ထိုအလုပ္(သို႔) ရာထူးရရန္ ထုိစာေမးပြဲေအာင္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့လွ်င္ ထိုစာေမးပြဲတြင္ အရည္အခ်င္းျမင့္စြာျဖင့္ေအာင္ျမင္လာသူကိုသာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေရြးခ်ယ္လိုက္မည္ျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ရမည္ဟု ဆိုခဲ့လွ်င္ ပထမဆု ရရွိသူကိုသာ ဦးစားေပးမည္ ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ထိုျဖစ္ႏိုင္ေခ်တြင္ အမွန္တကယ္ အရည္အခ်င္းရွိေသာသူအဖုိ႔ အလြန္နစ္နာေသာအေျခအေနျဖစ္သည္။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် (၂)
အလုပ္ခန္႔ရန္ (သို႔) ရာထူးတိုးေပးရန္အတြက္ ဤစာေမးပြဲရလာဒ္ျဖင့္
အဆံုးအျဖတ္ေပးမည္ ဟု တရားဝင္ေၾကျငာထားေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္
ပထမဆုရရွိေသာသူလည္း ေနရာမရ၊အမွန္တကယ္ အရည္အခ်င္းရွိသူကိုလည္း ေနရာမေပး၊
ေငြေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း သို႔တည္းမဟုတ္ အျခားတစံုတခုေသာကိစၥမ်ားေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုေနရာအား လက္သိပ္ထိုး ေပးလိုက္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ထိုျဖစ္ႏိုင္ေခ်တြင္ အမွန္တကယ္ အရည္အခ်င္းရွိေသာသူအဖို႔ အလြန္နစ္နာရံုမွ်မက ရိုးသား၊ၾကိဳးစားေနၾကေသာအခ်ိဳ႕လူမ်ားအား စိတ္ဓာတ္ပါရိုက္ခ်ိဳးပစ္လိုက္ႏိုင္ေသာ အစြမ္းရွိတတ္သည္။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် (၃)
အလုပ္ခန္႔ရန္ (သို႔) ရာထူးတိုးေပးရန္အတြက္ ဤစာေမးပြဲရလာဒ္ျဖင့္
အဆံုးအျဖတ္ေပးမည္ ဟု တရားဝင္ေၾကျငာထားသည္။ ေၾကျငာထားသည့္အတိုင္းလည္း
ထိပ္ဆံုးတြင္ရွိေသာသူမ်ားသာ ေရြးမည္ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ ပိုမိုေစ့ေစပ္ေသခ်ာေစရန္အတြက္ ထိုအတန္း(သို႔) သင္တန္းကို ဦးစီးေသာ ဆရာ/မ
မ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္ (recommendation) မ်ားရယူမည္။ အတန္းေဖာ္၊
သင္တန္းသားမ်ားဆီမွလည္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆႏၵမဲေကာက္ခံမႈစနစ္ (secret voting
system) ျဖင့္ ဆႏၵမ်ားေကာက္ယူမည္။ ပထမဆုရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာ/မမ်ား၏
ေထာက္ခံခ်က္မရရွိခဲ့လွ်င္၊ အတန္းေဖာ္မ်ား၏ ဆႏၵမဲ မရရွိခဲ့လွ်င္ထိုသူကို
ေရြးခ်ယ္မႈျပဳမည္ မဟုတ္၊ ပထမဆုႏွင့္လြဲခဲ့ေသာ္လည္း ရလဒ္မ်ား
ထင္ထားသေလာက္ေကာင္းမြန္ျပီး အားလံုး၏ ေထာက္ခံမႈ ရရွိခဲ့လွ်င္
ထိုသူအားေရြးခ်ယ္မည္ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ထိုျဖစ္ႏိုင္ေခ်သည္ အမွန္တကယ္အရည္အခ်င္းရွိသူအဖို႔ အက်ိဳးရွိေစႏိုင္ျပီး လိုအပ္သူမ်ားအတြက္လည္း ေကာင္းမြန္ေသာလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးကို ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ ၾကိဳးစားသူမ်ားအဖို႔မိမိတုိ႔ၾကိဳးစားမႈသည္ အလဟႆမျဖစ္ဟု အားတက္ေစျပီး ပိုမိုၾကိဳးစားလုိစိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစမည္။ မတရားေသာၾကိဳးစားမႈကို အသံုးျပဳခဲ့ေသာသူမ်ားအဖို႔လည္း ထိုနည္းလမ္းသည္ သူတို႔အတြက္ထင္သေလာက္ခရီးမေပါက္ဟု သေဘာေပါက္ကာ ရိုးသားေသာၾကိဳးစားမႈျဖင့္သာ ယွဥ္ျပိဳင္လာၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္သည္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ ယခုအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ အထူးအဆန္းမဟုတ္။
လူတိုင္းကိုယ္စီ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တုန္းက တစ္ေနရာရာမွာ
ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ဖူးမည္ျဖစ္ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ထိုေနရာသည္ ပညာသင္အဆင့္ စာေမးပြဲမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္အကိုင္ရာထူးမ်ား ဝင္ခြင့္တြင္လည္းေကာင္း၊ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း ေနရာအသီးသီးတုိ႔တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာအေျခအေနမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။
ထိုအေျခအေနမ်ိဳးကို ၾကံဳဖူးၾကေသာသူမ်ားအဖို႕ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ
ထင္ျမင္ခ်က္၊ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားမွ တစ္ခုခုကို လုပ္မိခဲ့ေသာသူမ်ားရွိႏိုင္သကဲ့သို႔ မေဖာ္ျပခဲ့ေသာျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားကိုလည္း ေရြးခ်ယ္သြားၾကသူမ်ားရွိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။
ၾကံဳခဲ့ဖူးေသာ၊ ၾကံဳေနၾကေသာ သူမ်ားအဖို႔ အၾကံျပဳခ်င္သည္မွာ
-ဆု သည္ သတ္မွတ္ခ်က္မွ်သာျဖစ္သည္။ ဆု ႏွင့္လႊဲေခ်ာ္သြားခဲ့ရလို႔ ဝမ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ျပီး ဘဝကို ေရစုန္ေမ်ာပစ္လိုက္ရန္မသင့္ပါ။ သူမ်ားမိုးခါးေရေသာက္တိုင္းလည္း လိုက္မေသာက္သင့္ပါ။
(စာေမးပြဲမေအာင္ခ်င္ေန ငါ့ဟာငါ စာတတ္ေနရင္ျပီးေရာ ဟုလည္း
ေကာက္ခ်က္မဆြဲေစခ်င္ပါ။ ဘြဲ႕(သို႔) လက္မွတ္တစ္ခုသည္ သင္ အမွန္တကယ္
တတ္ေျမာက္ျခင္း၊ မတတ္ေျမာက္ျခင္းကို အာမ မခံႏိုင္ေသာ္လည္း အနည္းဆံုးေတာ့
အလုပ္တစ္ခုရဖို႔အတြက္ ထမင္းစားလက္မွတ္ျဖစ္သည္။)
- အျမင့္ဆံုးဆု ကို အမွန္တကယ္လိုခ်င္ပါသလား။ ၾကိဳးစားပါ၊ ရိုးသားစြာ ၾကိဳးစားပါ။
- ျပိဳင္ဖက္ကို ေမွ်ာ္လင့္ပါ။ တရားမွ်တစြာ ယွဥ္ျပိဳင္ပါ။
- လြဲေခ်ာ္မႈကို ခံႏိုင္ရည္ရွိရန္အတြက္ အဆိုးဆံုးရလဒ္ကို
ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားပါ။ ေလာကၾကီးထံမွ သင္ၾကိဳးစားသေလာက္ ရခ်င္မွ
ျပန္ရလိမ့္မည္ ဆိုတာကို သတိျပဳပါ။
- မည္သို႔သတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳးပင္ ရွိရွိ။ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္အသိဆံုးသာျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာရလဒ္မ်ိဳးႏွင့္ၾကံဳၾကံဳ မိမိတို႔၏ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈကို မေလ်ာ့သင့္ပါ။
ေနရာ တစ္ခု သည္ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္ေပ။ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားအတြက္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေၾကာင့္ ထိုေနရာကိုရရွိရန္ (သို႔) ထိုေနရာသို႔ေရာက္ရွိရန္ ဆႏၵရွိသူမ်ားအားလံုး ယွဥ္ျပိဳင္ၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ထိုကဲ့သို႔ ယွဥ္ျပိဳင္ၾကရတြင္ အေျခခံမတူၾကေသာ၊ စိတ္ဓာတ္ခံယူခ်က္မတူၾကေသာ၊ အေျခအေနမတူညီၾကေသာလူမ်ားထံမွ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ယွဥ္ျပိဳင္မႈမ်ိဳးကိုၾကံဳေတြ႔ၾကရေပလိမ့္မည္။ထုိေနရာကိုလည္း အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ား ရရွိသြားၾကမွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လိုခ်င္ေသာေနရာရရွိဖို႔အတြက္ မိမိတို႔အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ၾကိဳးစားမႈသည္ ရိုးသားျခင္းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုရန္အေရးၾကီးေပသည္။ထုိ ရိုးသားေသာ ၾကိဳးစားယွဥ္ျပိဳင္မႈမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳရန္အတြက္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူမ်ားကလည္း သမာသမတ္က်ရန္ အလြန္အေရးၾကီးေပသည္။ မိမိတို႔လုပ္ငန္းဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ၾကီးပြားရန္အတြက္ေခါင္းေဆာင္သူတစ္ေယာက္ထဲက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေန၍မရ၊ အဆင့္ဆင့္ေသာေနရာမ်ားမွ ပုဂိၢဳလ္မ်ားမွလည္း မွန္ကန္စြာေျပာင္းလဲၾကရန္လိုအပ္ေပသည္။
ဤေဆာင္းပါးတြင္ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ အေတြးအျမင္မ်ား၊ အယူအဆမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္ပိုင္စိတ္ကူးမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွားအယြင္းတစံုတရာရွိခဲ့ပါက ကၽြန္ေတာ္၏ အျပစ္သာျဖစ္ပါသည္။
Ko Htun
https://www.facebook.com/MyawadyNews/photos/a.351047714993066.76926.3510186
No comments:
Post a Comment