ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ .... ဟူေသာ ရတနာသံုးပါးတြင္ ဘုရားရတနာသည္ အသုည ကမာၻမ်ားတြင္သာ ျဖစ္ေပၚေတာ္မူသည္..။
ထိုသို႔ ျဖစ္ေပၚရာတြင္လည္း တခ်ိဳ႕ ကမာၻမွာ တစ္ဆူ ၊ တခ်ိဳ ့ကမာၻမွာ ႏွစ္ဆူ ၊ တခ်ိဳ ့ကမာၻမွာ သံုးဆူ..၊ ...တခ်ိဳ ့ကမာၻမွာ ေလးဆူ..၊ ..တခ်ိဳ ့ကမာၻမွာ ငါးဆူ . .. ဤမွ်သာ ျဖစ္ေပၚေတာ္ မူၾကသည္..။
သုည ကမာၻႀကီးမ်ားတြင္ကား သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္တို ့မဆိုထားဘိ.... ပေစၥက ဗုဒၶာ ၊ စၾကာ၀ေတး...ဟူေသာ မဟာဂုဏ၀န္တို ့ ျဖစ္ေပၚမႈမရွိ... ထို ့ေၾကာင့္ ထိုကမာၻၾကီးမ်ားကို သုညကမာၻ..ဟုေခၚဆိုရေလသည္..။
ထို ့ေၾကာင့္ ဘုရားရတနာသည္.... အျမဲရွိမေနသည့္ ရတနာျဖစ္သည္..။ သံဃာသည္လည္း ဘုရားရွင္တို ့ ျဖစ္ေပၚေတာ္မူမွသာ ဘုရားရွင္တို ့ကို အမွီသဟဲျပဳ ျဖစ္ေပၚၾကရျမဲ ျဖစ္သည္..။ ဘုရားမျဖစ္ေပၚက သံဃာ ရတနာ မရွိနိုင္ေပ..။ ထို ့ေၾကာင့္ သံဃာ ရတနာသည္လည္း အျမဲရွိမေနသည့္ ရတနာျဖစ္သည္..။ တရားရတနာ သည္ကား ထိုဘုရားရတနာ...သံဃာ ရတနာတို ့ကဲ့သို ့ မဟုတ္ေပ..။ မည္သည့္ကမာၻ ... မည္သည့္ ကာလတြင္မဆို တည္ရွိသည္..။
ထို ့ေၾကာင့္ တရားရတနာသည္ အျမဲရွိေနသည့္ ရတနာျဖစ္သည္..။ ... အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္းသေဘာတို ့သည္ ေလာကၾကီးတြင္ အျမဲရွိေနသည့္ တရားမ်ား ျဖစ္သည္..။ ထိုဆင္းရဲႏွင့္ ဆင္းရဲေၾကာင္း တဏွာတရားတို ့ အျမဲရွိေနျခင္း ေၾကာင့္ပင္ ... တဏွာကင္း၍ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသည္လည္း ေလာကတြင္ အလြတ္ သေဘာျဖင့္ အျမဲရွိေနသည္..။ ထို ့ေၾကာင့္ နိေရာဓသို ့ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းေကာင္း မဂၢ သေဘာသည္လည္း အျမဲရွိေတာ့၏..။
ဤသို ့လွ်င္ သစၥာေလးပါး တရားသေဘာသည္ သာသနာတြင္း သာသနာပ မေရြး အျမဲရွိေနသည္..။ ထိုသစၥာေလးပါး အျမဲ ရွိေနသကဲ့သို ့ပင္ သစၥာေလးပါး ကို ေဖာ္ညႊန္းျပဆိုသည့္ သုတၱန္ ၊ အဘိဓမၼာ ၊ ၀ိနည္းတရားတို ့သည္လည္း သာသနာတြင္း သာသနာပ ကာလမေရြး အျမဲရွိေနသည္..။ ထို ဓမၼ၀ိနယ တရားတို ့သည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ သာ၀ကတို ့ ျဖစ္ေပၚတည္ရွိရာ သာသနာတြင္း ကာလတြင္ ထြန္းလင္း ေတာက္ပခြင့္ရၾက၍ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ သာ၀ကတို ့ မရွိသည့္ သာသနာပ ကာလတြင္ မိစာၦဓမၼတို ့၏ အလႊမ္း အမိုးကိုခံရ၍ ထြန္းလင္း ေတာက္ပခြင့္ မရၾကဘဲ မွိန္ေမွးၾကရျခင္းသာ ကြာျခားသည္...။
(ကထိက ရဟန္း - ဆရာေတာ္ ဥဳးမာနိတသိရီဘိ၀ံသ )
--------------------------
SweSwe Winn ၏ Facebook မွ ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=612136985483840&set=a.452811328083074.1
No comments:
Post a Comment