ပရိကံ ေမတၱာဘာဝနာႏွင့္ ပတ္သက္္၍ သိသင့္
သိထိုက္သည္မ်ားကို ေလ့လာ နားလည္ၿပီးေသာ
ေမတၱာဘာဝနာ အားထုတ္သူသည္ မိမိ ေမတၱာပြါးမည့္
အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း၌ ေၾကာင့္ၾက ပလိေဗာဓမ်ား ကင္းရွင္းေအာင္ စီမံထားၿပီးေနာက္ မိမိကိုယ္ကို သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္
ေရမိုးခ်ိဳးေဆးေၾကာ သန္႔စင္ၿပီးလွ်င္ တိတ္ဆိတ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ေနရာ၌ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ေလွ်ာ့ခ်လ်က္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း သက္သာစြာ ထိုင္ရမည္။ ထိုု႔ေနာက္ ရတနာ သံုးပါး၊
ဆရာသမား မိဘ တို႔ကို ရွိခိုးကန္ေတာ့ရမည္။
ပြါးပံုအစဥ္ ေမတၱာပြါးရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေသာအခါ
(၁) ျမတ္ႏိုးၾကည္ညိဳ ႐ိုေသေလးစားအပ္သူ၊
(၂) ခ်စ္ခင္ေသာ မိတ္ေဆြ၊
(၃) မခ်စ္ မမုန္း သိကၽြမ္း႐ံုမွ် ျဖစ္သူ၊
(၄) ရန္သူတို႔ကို တဦးစီ အေပၚ၌ ေမတၱာစိတ္ထား တဖြားဖြား ျဖစ္ေပၚလာသည္အထိ ေက်ပြန္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ဆင္ျခင္ပြါးမ်ားၿပီးမွ ေနာက္တဦးကို အစဥ္အတိုင္း ပြါးရသည္။
မိမိကိုယ္ကို သက္ေသထားပါ ေဖာ္ျပပါအတိုင္း
ေမတၱာပြါးမည့္သူသည္ ပထမဆံုး "ငါ ခ်မ္းသာရပါလို၏၊ ငါဆင္းရဲကင္းရပါလို၏" ဟု မိမိကိုယ္ကိုသက္ေသအျဖစ္ ထားရန္ ႏွစ္မိနစ္ သံုးမိနစ္ခန္႔ ပြါး ရမည္။ ထိုသို႔ ပြါးျခင္းျဖင့္ "မိမိ ခ်မ္းသာခ်င္သလို အျခား သတၱဝါမ်ားလည္း ခ်မ္းသာလိုၾကသည္။ မိမိ ဆင္းရဲကင္းခ်င္သလို အျခား သတၱဝါမ်ားလည္း ဆင္းရဲကင္းလိုၾကသည္" ဟု ကိုယ္ခ်င္းစာကာ အျခား သတၱဝါမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို လိုလားေသာ ေမတၱာစိတ္ထား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေပသည္။
ပြါးပံု ယင္းသို႔ ပြါးၿပီးမွ ပထမဆံုး ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေသာ ျမတ္ႏိုးၾကည္ညိဳ ႐ိုေသ ေလးစားအပ္ေသာ ဆရာသမား၊ ဆရာသမားႏွင့္ အလားတူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ဥပဇၩာယ္ ဆရာ၊ ဥပဇၩာယ္ဆရာႏွင့္ အလားတူေသာ ပုဂၢိဳလ္ တဦးဦးကို အာ႐ံုျပဳ၍ အမည္ကို ေဖာ္လ်က္ "ဦးနာဂ ခ်မ္းသာပါေစ" ဟု ျဖစ္ေစ၊ "ဦးနာဂ ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ" ဟု ျဖစ္ေစထိုသူ၏ ခ်မ္းသာေရး ဆင္းရဲကင္းေရးကို လိုလားသည့္ ေမတၱာစိတ္ထား မိမိသႏၲာန္၌ ျဖစ္ပြါးလာေအာင္ ဆင္ျခင္ ပြါးမ်ားရမည္။
ယင္းသို႔ ပြါးရာ၌ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ စိတ္ထား ေကာင္းျခင္း၊ ႏႈတ္ေျပာ ခ်ိဳသာျခင္း၊ သူတပါးကို ကူညီတတ္ျခင္း၊ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ျခင္း၊ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းတတ္ျခင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းျခင္း စေသာ ေကာင္းဂုဏ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့၍ ပြါးရမည္။
ထိုသို႔ ပြါးဖန္မ်ားလာ၍ အပြါးခံ ပုဂၢိဳလ္ကို ေသခ်ာစြာအာ႐ံုျပဳလာႏိုင္ေသာ
တိုးတက္မႈ ဤ ပထမ ပုဂၢိဳလ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္ ပြါးျခင္းျဖင့္ သမာဓိ ရလာ၍ ၾကည္လင္မႈ၊ ၿငိမ္သက္မႈ၊ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္မႈ၊ ၿငိမ္းေအးမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈ၊ ကိုယ္စိတ္ႏူးညံ့မႈ စသည္တို႔ကို ခံစားလာရေသာအခါ အလားတူ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို တဦးၿပီးတဦး ေျပာင္း၍ ပြါးရမည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေမတၱာဈာန္သမာဓိကို ရလာႏိုင္၏။
ထို ပထမပုဂၢိဳလ္ အမ်ိဳးအစားကို ေက်ပြန္ ႏိုင္နင္းေအာင္ပြါးမ်ားၿပီး
ဩဓိမွ အေနာဓိသို႔ ထို႔ေနာက္မွ ရပ္ကြက္၊ ေက်းရြာ၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ တိုင္း၊ ႏိုင္ငံ ပိုင္းျခား ကန္႔သတ္လ်က္ တျဖည္းျဖည္း အပြါးခံ နယ္ပယ္ကို ခ်ဲ႕၍ ခ်ဲ႕၍ ပြါးသင့္သည္။ ထို႔ေနာက္မွ တိုင္ႀကီး တတိုက္လံုး၊ တကမ႓ာလံုး တစၾကာဝဠာလံုး၊ တေလာကလံုး စသျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ပြါးမ်ားလွ်င္ အပိုင္းအျခား ရွိေသာ ဩဓိေမတၱာမွ အပိုင္းအျခား မရွိေသာ အေနာဓိေမတၱာသို႔ ေျပာင္းလဲပြါးမ်ားၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ပဋိသမ႓ိဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္နည္းအတိုင္း အရပ္ ဆယ္မ်က္ႏွာ ကို တမ်က္ႏွာစီ ပိုင္းျခား ကန္႔သတ္၍ ဒိသာဖရဏ ေမတၱာအျဖစ္ ပြါးမ်ားၿပီးမွ တေလာကလံုးကို ပြါးမ်ားလွ်င္လည္း ပို၍ သင့္ေလ်ာ္ဖြယ္ ရွိပါသည္။
(ဓမၼဒါန | လူငယ္သင္ ခ်မ္းေျမ့ အေျခပ်ိဳးဗုဒၶဘာသာ)
ေမတၱာျဖင္႔ စုစည္းေ၀မွ်သူ
အႏွိဳင္းမဲ႔စာတိုေပစမ်ား
No comments:
Post a Comment