ျမန္မာ ျပည္မွ ကမၻာ့ အျမင့္ဆံုး ျမင္းခံု တံတား (ဂုတ္ထိပ္ တံတား)
ဂုတ္ထိပ္ တံတား (Goteik viaduct) အမည္ရ ေတာင္ၾကား ျဖတ္ မီးရထား သံလမ္း တံတား ရဲ႕ တည္ေနရာ ကေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ အေနာက္ပိုင္း ေနာင္ ခ်ိဳျမိဳ႕အနီးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အတိအ က်အားျဖင့္ မႏၱေလး-လားရွုိးလမ္း၊ ေနာင္ခ်ိဳ ဘူတာ အလြန္ ၇ မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိ ပါတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ နဲ႔ လားရွိုး ျမိဳ႕ႏွစ္ခုၾကားက တံတား လို႔လည္း ႏိုင္ငံျခား သားမ်ားက အလြယ္ မွတ္ထား ပါတယ္။
ျမင္းခံု တံတား ဆုိလို ျမင္းေတြ ခံုတယ္လို႔ ဘာသာျပန္ရန္ မဟုတ္ပါ။ The world largest trestle လို႔ အသိမွတ္ ျပဳထားတဲ့ တံတာျဖစ္ျပီး Trestle ဆုိတာ စတီး၊ သံမဏိ၊ သံေခ်ာင္း မ်ားျဖင့္ ေထာက္ခံ ထားေသာ တံတားလို႔ လြယ္လြယ္ ကူကူ ဘာသာ ျပန္ႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာ အေခၚ ကေတာ့ ျမင္းခံု ျဖစ္ ပါတယ္။
၁၈၉၉ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ျပီး ၁၉၀၀ ခုႏွစ္မွာ ျပီးစီးခဲ့ ပါတယ္။ အသံုးျပဳ တာကေတာ့ ၁၉၀၃ ခုႏွစ္ေရာက္မွ စတင္ တယ္လို႔ ျမန္မာ့ စြယ္စံု က်မ္းမွာ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ ျဗိတိသွ် ကိုလိုနီတို႔ တည္ေဆာက္ေပး ခဲ့တယ္လို႔ အက်မ္းဖ်င္း မွတ္ယူေပမယ့္ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္တာ ကေတာ့ ဗမာ့ မီးရထား လမ္း ကုမၼဏီ (Burma Railroad Company) ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္း ကုမၼဏီမွာ ျဗတိသွ်၊ ျမန္မာ အင္ဂ်င္ေနယာ မ်ား ပါဝင္ပါ တယ္။ ဦးေဆာင္တည္ ေဆာက္သူ ကေတာ့ Sir Arthur Rendel ျဖစ္ပါ တယ္။ အသံုးျပဳတဲ့ အစိတ္အ ပိုင္းမ်ား ကိုေတာ့ အေမရိကန္မွ တိုက္ရိုက္ မွာယူ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
တံတား အရွည္ ၂၂၆၀ေပ၊ တံတား ေအာက္ေျခမွ အျမင့္ ေပ ၁၁၀၀ ရွိျပီး ေပ ၃၀၀ ေက်ာ္မတ္ ေစာက္ေသာ လွ်ိဳၾကီး ႏွစ္ဖက္ကို ျဖတ္ ေက်ာ္တည္ေဆာက္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရွမ္းဘာသာ အေခၚ ငုပ္ ထိပ္တံတားမွ ဂုတ္ထိပ္ဟူ ၍ အမည္တြင္လာ ခဲ့ေသာ တံတား ျဖစ္သည္။
ယင္း တံတားကို တည္ေဆာက္ သည့္ နည္းပညာ အဆင့္ျမင့္ မွုႏွင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္လွ ပမွုတုိ ႔ေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကား လာေသာ တံတား ျဖစ္ျပီး ကမၻာ့ အံ့ဖြယ္စာရင္း မ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့ သည္။
ယေန႔ တိုင္ထိလည္း ျမန္မာ ျပည္၏ အျမင့္ဆံုး တံတား၊ ကမၻာ့ အၾကီးဆံုး မီးရထား သံလမ္း တံတား (ျမင္းခံု တံတား) ဟု မွတ္ေက်ာက္တင္ ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ေခတ္အ ဆက္ဆက္ ပ်က္ဆီး ယိုယြင္းမွု မ်ားကို ထိန္းသိမ္း လာခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္ တည္ရွိေန ဆဲျဖစ္သည့္ Goteick viaduct သည္ ကမၻာလွည့္ ခရီး သည္မ်ား၏ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္၊ သြားေရာက္ ေလ့လာဖြယ္ ေနရာ တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါ တယ္။
ရိုးရာေလး
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=516139141817255&set=a.351047714993
စာအမ်ဳိးအစား
ျမန္မာ
No comments:
Post a Comment