စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







မေပးေသာ္လည္း ယူအပ္သည့္အရာ


ေရးသားသူ- သင္းရီ

စင္စစ္ေတာ့ အဲ့ဒါသည္ တာ၀န္ျဖစ္၏။ တာ၀န္ဆိုသည္မွာ ေပးမွယူရသည့္ တာ၀န္ခ်ည္းသက္သက္ ရွိသည္မဟုတ္။ မေပးဘဲလည္းယူအပ္သည့္ တာ၀န္ရိွေလသည္။ မိမိေရာက္ရိွေနေသာ အရပ္ေဒသႏွင့္ မိမိထမ္းေဆာင္ေနေသာ အလုပ္တို႔၌ မေပးေသာ္လည္း မိမိဘာသာ ဖန္တီးယူအပ္သည့္ တာ၀န္ဆိုသည္မွာ ရိွေလ၏။ မိမိဘာသာဖန္တီးယူသည့္ ထိုတာ၀န္သည္ မိမိေရာက္ရိွေနေသာ အရပ္ေဒသႏွင့္ မိမိထမ္းေဆာင္ေနေသာ အလုပ္တို႔အေပၚထားရိွသည့္ မိမိ၏ေမတၱာေစတနာတို႔၌ ျမစ္ဖ်ားခံေလသည္။

သို႔တိုင္ အခ်ိဳ႕က ထိုတာ၀န္ကို ေပါ့ဆၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေမ့ေလ်ာ့ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ တာ၀န္ရိွသည္ဟုပင္ ထင္ၾကပံုမရၾက ေျပာေပါ့ေပါ့၊ လုပ္ေပါ့ေပါ့ေတြက မ်ားလွသည္။

ဒါကလည္း ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ ဖန္တီးယူရသည္ ဆိုျခင္းထက္ အမိန္႔ေပး အမိန္႔ခံဘ၀တြင္သာ က်င္လည္ခဲ့ရခ်ိန္ေတြ၊ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာႏွင့္ခ်ီကာ ၾကာေညာင္းလာခဲ့သျဖင့္ မိမိဘာသာ ဖန္တီးယူရသည့္ တာ၀န္စိတ္ဓာတ္ ေျခာက္ခန္းသြားခဲ့ၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ပံုရေလသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ ထိုသို႔ေသာ တာ၀န္မဲ့မႈေၾကာင့္ လူ႔အသက္ေတြ အေဟာသိကံ ဆံုးရႈံးခဲ့ရျခင္းမ်ား၊ ျမန္မာ့သမိုင္းထဲမွာ ေဟာတစ္ခုေဟာတစ္ခု ေထာက္ျပလို႔မကုန္ဆိုသလို ရိွခဲ့ရဖူးသည္။ အေသးဆံုးမွသည္ အႀကီးဆံုးထိ ရိွခဲ့သည္။ အနမတဂၢ။ အျခားအျခားေသာ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး စသည္ျဖင့္ တာ၀န္မဲ့မႈေၾကာင့္ နစ္နာဆံုးရႈံးခဲ့ၾကရသည္မ်ားလည္း အပံုအပင္ရိွေလေသး၏။

ထားေတာ့။

ယခုေျပာလိုသည္က တာ၀န္မဲ့မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈေတြ သည္ႏွစ္ေတြထဲမွာ ရန္ကုန္လိုၿမိဳ႕ႀကီးေပၚမွာေရာ နယ္အေ၀းေျပးလမ္းမေတြ ေပၚေတြမွာေရာ အမ်ားအျပားၾကားခဲ့ရသည္။ သတင္းဆိုးေတြခ်ည္းမို႔ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ရာမရိွ။ ျဖစ္လိုက္ၿပီဆို ဒင္ႏွင့္အင္ႏွင့္။

တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္ထဲမွာျဖစ္ျဖစ္၊ အေ၀းေျပးလမ္းမွာျဖစ္ျဖစ္ ကတၱရာလမ္းအစပ္မွ ေျခႂကြလ်က္ ကားေပၚသို႔တက္လိုက္မိၿပီးၿပီ ဆိုကတည္းက ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ မပိုင္ေတာ့ေၾကာင္း သတိႏွင့္ေနတတ္သူတိုင္းသိသည္။ ကိုယ့္ဘ၀တစ္ခုလံုးကို ကားဆရာတို႔လက္ထဲ ၀ပင္မကြက္ဘဲ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ထည့္လိုက္ၾကရျခင္းသာျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆိုရလွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စီမံခန္႔ခြဲပိုင္ခြင့္တစ္ခုလံုးကို ကားဆရာတို႔ထံ အပ္ႏွံလိုက္ရသလိုသာ ျဖစ္ေတာ့၏။

ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာျဖင့္ ေနရာထိုင္ခင္းမွအစ ကားဆရာကိုကိုတို႔သေဘာ။ ဒီနားေနဆိုေန။ ဟိုနားသြားဆိုသြား။ အထူးကားဆိုေသာ္လည္း မထူးကား ျဖစ္သြားေတာ့လည္း ေနလိုက္။ လူမက်ပ္ေသးလို႔ ဒီမွတ္တိုင္မွာ တစ္ညအိပ္မယ္ဆိုေတာ့လည္း အိပ္ေပါ့။ ဘာတတ္ႏိုင္တာလိုက္လို႔။ ကိုယ့္မွာက ေျပာခြင့္မရိွခဲ့တာ ၾကာခဲ့ေပါ့။ ေျပာၾကည့္ေလ။ တခ်ိဳ႕ အမွီအတြယ္ရိွတဲ့ လိုင္းႀကီးေတြက အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔၊ သံတုတ္လည္းပါသတဲ့။ ဆိုေတာ့.. “တိတ္တိတ္ေနေသခဲ”ႏွင့္ပဲ ေနခဲ့ၾက။ အေရခြံထူခဲ့ၿပီးသည့္ ျမန္မာျပည္သူေတြပဲပ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရယ္ရယ္ေမာေမာႏွင့္လည္း ေမ့ပစ္လိုက္ႏိုင္ခဲ့ၾက။

သို႔တိုင္လည္း “ေရွ႕မွာ ဟိုေကာင္အထိုင္ခ်ၿပီး တံျမက္စည္းသိမ္းေနတယ္ ၀ိုက္ပစ္လိုက္ေတာ့ ဆရာေရ႕” ဆိုသည့္အသံ ၾကားလိုက္ရၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ကားေပၚမွာ ဣတိပိေသာေတြ၊ သံဗုေဒၶေတြ ေသာေသာညံေတာ့သည္။ သည္လိုႏွင့္ ညေနေစာင္း ေျခာက္နာရီခြဲ ခုနစ္နာရီဆို လူ႐ႈပ္႐ႈပ္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းေတြေပၚမွာ လိုင္းကားႀကီးေတြက သူတို႔ကိုယ္ပိုင္လိုင္စင္ယူထားသည့္ လမ္းေတြလို ထင္တိုင္းႀကဲၾကသည္။ လမ္းေပၚမွ လူကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ရေကာင္းမွန္းမသိ။ လမ္းတစ္ေၾကာတည္း ကားငယ္ေတြကိုလည္း ညႇာတာရေကာင္းမွန္းမသိ။ ကားေပၚမွာ ပါလာသူေတြကေတာ့ သူ႔လက္ခုပ္ထဲကေရပဲ။

သူ႔ေရွ႕ေလကာမွန္ေပၚတြင္ အထင္အရွားေရးထားသည့္ စာတန္းကိုေတာ့ သူေကာင္းေကာင္းျမင္ပံုရသည္။

“ သင့္သားသမီး၊ ဇနီး၊ မိသားစုမ်ားက ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာျဖင့္ သင္ျပန္လာမည့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကသည္”တဲ့။

သည္စာတန္းက သိၿပီးသား။ အေၾကာင္းမဟုတ္။ ျဖစ္လာၿပီဆိုေတာ့လည္း ခပ္သုတ္သုတ္ဆင္းၿပီး ထြက္ေျပးလိုက္႐ံုပ။ စိတ္ကေစစားၿပီးသား အသင့္ရိွတတ္ၾက၏။

ဤစ႐ိုက္လကၡဏာကပင္ တာ၀န္ယူစိတ္ေနရာ၌ ေအာက္တန္းက်စိတ္က ေျခစံု၀င္ရပ္ၿပီးသားရိွႏွင့္ေၾကာင္း ျပဆိုလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖင့္ေျပာလွ်င္ ထင္ရာစြတ္လုပ္လာၿပီး ထြက္ေျပးသူက ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ရိွသည္။ ထိုသို႔ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ယူရဲသည့္ သတၱိမရိွလွ်င္ နဂိုကတည္းက ဆင္ျခင္တိုင္းထြာစိတ္ ရိွၾကဖို႔ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ခုလံုးမရိွ။

ကိုယ္တိုင္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္ မဟုတ္သည့္တိုင္ အသည္းႏွလံုးထဲ၊ နားထဲတြင္ ယေန႔ထက္တိုင္ စြဲေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚမွ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈ တစ္ခုရိွသည္။

အခ်င္းခ်င္း “ဖိုက္”ကာ သာေကတအ၀ိုင္းကို အတိုင္းအဆမရိွသည့္အရိွန္ျဖင့္ ထင္တိုင္းႀကဲၿပီး ပတ္လာသည့္ မီနီဘတ္စ္ကားက တစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာေပၚတြင္ သူ႔ဘာသာသူ ေအးေအးေဆးေဆး ေမာင္းလာသည့္ တကၠစီကားကို ယာဥ္ေၾကာကိုေက်ာ္လ်က္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ ၀င္တိုက္သျဖင့္ တကၠစီေပၚမွ ယာဥ္ေမာင္းေရာ ကားေပၚတြင္ပါလာသည့္ ခရီးသည္သံုးဦးပါ ေနရာတြင္ပင္ ပြဲခ်င္းၿပီးၾကရသည္ ဆိုသည့္အခါ မီနီဘတ္စ္ေမာင္းသူ မည္သို႔ခံစားရမည္ မသိေသာ္လည္း ၾကားရသူရင္ထဲတြင္ျဖင့္ အေၾကာင္းမဲ့သက္သက္ ျဖစ္ရေလတယ္ဟု နင့္ေနေအာင္ခံစားရသည္။ ယခုထက္တိုင္လည္း ၾကမ္းေနရမ္းဆဲ ထိုဘတ္စ္ကားေတြကိုျမင္လွ်င္ လူသတ္တဲ့ယႏၲရားတစ္ခုကို ျမင္ရသလို ခါးခါးသီးသီးျဖစ္ေနမိသည္။

တကယ္ေတာ့လည္း ထိုသို႔ေသာ ျဖစ္ရပ္ဆိုးတိုင္းမွာ စည္းကမ္းမဲ့မႈႏွင့္ တာ၀န္ယူစိတ္ ကင္းမဲ့မႈေတြေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

အေ၀းေျပးလမ္းမေတြေပၚမွာလည္း သည္ႏွစ္ေတြထဲမွာ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈေတြ ပိုလို႔ပင္မ်ားလာသည္။ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာျဖစ္သည္။

ေနာက္၀င္သည့္ ကားသစ္ေတြကလည္း အင္ဂ်င္ပါ၀ါေတြေကာင္း၊ လမ္းကလည္းေခ်ာသျဖင့္ ထင္တိုင္းၾကမ္းၾကသည့္အခါ ျဖစ္လိုက္ၿပီဆို ပိုးစိုးပက္စက္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့လည္း အဲ့သည္ အျမန္လမ္းဆိုသည္ကလည္း အျမန္လမ္းပီပီသသ စစ္စစ္ျမစ္ျမစ္ မဟုတ္တာလားလည္းမသိ။ အျမန္လမ္းအဂၤါႏွင့္ မညီေသးသည့္ မည္ကာမတၱ အျမန္လမ္းဟုလည္း ေျပာသံၾကားရရဲ႕။ သ႔ိုေသာ္ လမ္းကကြန္ကရိလမ္းေခ်ာဆိုသည့္အခါ သည္လိုလမ္းမ်ိဳး မႀကံဳဖူးၾကေသးသည့္ ကားဆရာတို႔က သတိကိုလႊတ္၍ ေမာင္းၾကသည့္အခါ ေဟာျဖစ္ျပန္ ေဟာျဖစ္ျပန္ဆိုသလို မၾကာခဏ။ ေရွ႕ကျဖစ္သြားတာ မၾကာေသးလည္း ေနာက္လူက မဆင္ျခင္ၾက။

စာရင္းဇယားအရဆို ထိုအျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာတြင္ပင္ ၂၀၀၉ မွ ၂၀၁၂ အထိ ၃ ႏွစ္တာကာလအတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၃၅၄ ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ေသဆံုးသူ ၁၈၆ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၅၆၆ ဦးရိွခဲ့သည္။ ထိုအျဖစ္အပ်က္ ၃၅၄ ႀကိမ္၏ ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမ်ားကို စူးစမ္းသည့္အခါ ယာဥ္ေမာင္း၏ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ျဖစ္ရျခင္းက ၂၅၈ ႀကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရေလသည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးမွလြဲလ်က္ ျမန္မာျပည္တြင္း လမ္းေတြဆိုသည္က ၄ လမ္းသြား မဟုတ္သည္ကမ်ားသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ၂ လမ္းသြားပင္ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း။ လမ္းေခ်ာသည့္ ရန္ကုန္-ျပည္လမ္းသည္ပင္ ပြတ္ကာသီကာႏွင့္ အေတာ္က်ဥ္းသည္။ တ႐ုတ္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ေခတ္ထလာခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ လမ္းေပၚမွာ သူတို႔ေတြကလည္း ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ရိွလွသည္။ ၿပီး သူတို႔ေလးေတြက လမ္းစည္းကမ္းရယ္ ဘာရယ္ႏွင့္ ေလးေလးပင္ပင္မရိွတတ္။ တခ်ိဳ႕ကဆို ျဖစ္ကာမွျဖစ္။ ထီမထင္။ သည္လိုလမ္းမ်ိဳးေပၚမွာ ေမာင္းရသည့္ ကားဆရာေတာ့ ဘယ္လိုေနမည္မသိ။ ကားေပၚတြင္ပါလာသည့္ ခရီးသည္ ကိုယ္ကျဖင့္ သည္းတထိတ္ထိတ္ အူတယားယားရိွလွ၏။

မၾကာေသးခင္ ရက္ပိုင္းထဲမွာ ျပည္-ေတာင္ကုတ္လမ္းေပၚမွ ယာဥ္မေတာ္တဆ သတင္းဆိုးတစ္ခု ပူပူေလာေလာ ၾကားလိုက္ရေသးသည္။ ရခိုင္႐ိုးမေပၚမွ ေတာင္ကုတ္ဘက္သို႔ ဆင္းလာသည့္ ခရီးသည္ ၄၀ ေက်ာ္ကို တင္ေဆာင္လာေသာ ခရီးသည္တင္ ေလအိတ္ဘတ္စ္ကားႀကီးတစ္စီး ေပတစ္ရာေက်ာ္နက္သည့္ ေခ်ာက္ႀကီးထဲသို႔ ထိုးက်သြားသည္တဲ့။ နံနက္အေစာ ၃ နာရီ၀န္းက်င္ ညဥ့္အေမွာင္ပိန္းပိန္း ေဆာင္းဒဏ္ေအးေအးႀကီးထဲမွာ ေအာ္သံ ညည္းသံ ငိုယိုသံ ကူၾကပါ ကယ္ၾကပါ ေအာ္ဟစ္အကူအညီေတာင္းခံသံေတြ ရခိုင္႐ိုးမႀကီးေပၚမွာ အပူမီးေတြ ေလာင္ေနခဲ့ေလသတဲ့။

ကာယကံရွင္ေတြ မည္မွ်ခံစားၾကရမည္မသိ။ ၾကားရသူပင္ ရင္ထဲမွာနင့္သည္။ ေတာင္ကုတ္မွ ကယ္ဆယ္ေရးေတြ အေလာတႀကီးေရာက္လာၾကေပမင့္ ေနရာတြင္ပင္ ခရီးသည္ ၁၄ ဦး အသက္ဆံုး႐ႈံးကာ ၃၃ ဦး ဒဏ္ရာရသည္တဲ့။ မ်က္စိတစ္မိွတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ဆိုသည့္ တစ္ဒဂၤေလးအတြင္း
သတိလက္လြတ္ျဖစ္ခဲ့ရသည့္အျဖစ္။ ေနရာတြင္ပင္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ရသည့္ ကားေမာင္းသူဒ႐ိုင္ဘာသာလွ်င္ ဘယ္သူ႔အျပစ္လဲ၊ လမ္းအျပစ္လား၊ ကားအျပစ္လား၊ မိမိကိုယ္တိုင္၏ အျပစ္ေပပဲလား သိႏိုင္ေပေတာ့မည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပႆနာတစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီးကာမွ ဘယ္သူ႔အျပစ္လဲ ရွာရသည္ထက္
လူ႕အသက္ေပါင္း ၄၀ ကို တာ၀န္ယူသယ္ေဆာင္လာခဲ့သည့္ မိမိ၏အလုပ္အေပၚတြင္ အေစာကတည္းကပင္ ေမတၱာႏွင့္ေစတနာ အရင္းခံေသာ တာ၀န္ယူလိုစိတ္ကသာလွ်င္ ပို၍ပဓာနက်မည္ထင္သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ထဲတုန္းက မြန္ျပည္နယ္ က်ိဳက္ထိုၿမိဳ႕အနီးတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ယဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈတစ္ခု အေၾကာင္းကလည္း ေမ့ပစ္ႏိုင္စရာမရိွခဲ့။

ဘုရားဖူးယာဥ္တစ္စင္းႏွင့္ အေ၀းေျပးယဥ္လိုင္းမွ အျမန္ယာဥ္ႀကီးတစ္စီး တိုက္မႈျဖစ္ခဲ့ရာ အျမန္ယာဥ္ေပၚတြင္ပါလာသည့္ ခရီးသည္ေတြက ေဘးမသီ ရန္မခရိွၾကေသာ္လည္း ဘုရားဖူးကားေပၚတြင္ပါလာသည့္ ခရီးသည္ ၇ ဦး ေသဆံုးခဲ့ရလ်က္ ၁၈ ဦး ဒဏ္ရာရသြားခဲ့ၾကရသည္။

ထိုသို႔ လူ႔အသက္ေတြ ပက္ပက္စက္စက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရသည့္ ယာဥ္တိုက္မႈတြင္ အေ၀းေျပးမွန္လံုအျမန္ယာဥ္လိုင္းမွ တာ၀န္ရိွသူမ်ားက ၎တို႔ႏွင့္ျဖစ္ပြားခဲ့ရေသာ ထိုအျဖစ္အပ်က္အေပၚ မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ၾကသည္တဲ့။ သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ဖတ္ရသည္။

ထိုသတင္းမ်ိဳးကို ဖတ္ရသည့္အခါ ဟုတ္မွဟုတ္ပါေလရဲ႕လား မယံုၾကည္ႏိုင္။ ေမတၱာတရား၊ ေစတနာတရားေတြ ေျခာက္ခန္းကုန္ၾကၿပီလား။ တာ၀န္ယူတတ္မႈ ဆိုသည္ကို သိမွသိၾကပါေတာ့ရဲ႕လား စိတ္ထဲမွာ နင့္နင့္ခါးခါး ခံစားရသည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈတစ္ခု ျဖစ္လာလွ်င္ ထိုေမာ္ေတာ္ယဥ္ကိုေမာင္းႏွင္သည့္ ယဥ္ေမာင္းတြင္ေတာ့ အဓိကတာ၀န္အရိွဆံုးျဖစ္သည္။

နီးနီးနားနား အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္မႈေပါင္း ၁,၉၁၁,၂၂၄ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့လ်က္ လူေပါင္း ၃၆၂,၇၁၃ ဦး အသက္ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္။

ထိုျဖစ္စဥ္မ်ားကို ဆန္းစစ္သည့္အခါ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ မဆင္ျခင္မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရျခင္းက ၇၈ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရိွေလသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္အိႏိၵယ ႏွစ္ႏိုင္ငံ၏ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈႏႈန္းမ်ားကို ၾကည့္ရႈေလ့လာသည့္အခါ ယာဥ္ေမာင္း၏ အဆင္ျခင္မဲ့မႈ၊ မွားယြင္းမႈမ်ားကသာ ျပႆနာ၏အဓိကရင္းျမစ္ ျဖစ္ေလသည္။

စင္စစ္မူ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးေပၚတြင္ စီးနင္းလိုက္ပါလာၾကသည့္ ခရီးသည္ေတြဆိုသည္က ယဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးတည္း၏ အေပၚတြင္သာ မိမိတို႔၏ အသက္ခႏၶာႏွင့္ ဘ၀မ်ားကို ပံုအပ္ထားၾကရသူေတြ ျဖစ္သည္။ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ခ်က္တိမ္းလွ်င္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္က ေတြးရဲစရာမရိွ။

ထိုအေၾကာင္းကို ယာဥ္တစ္စီးလံုးကို ဦးေဆာင္ေမာင္းႏွင္လာသည့္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူက ရင္ႏွင့္အမွ် သိဖို႔လိုသည္။ အသက္ေပါင္း ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာသည္ သူ႔လက္ခုပ္အတြင္းမွာရိွေၾကာင္း ရင္ထဲဦးေႏွာက္ထဲမွာ စြဲေနဖို႔လိုသည္။ ခရီးစဥ္အစမွသည္ ခရီးစဥ္အဆံုးထိ ႀကီးမားေသာ တာ၀န္ႀကီးတစ္ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္လာေၾကာင္း သတိၿမဲဖို႔လိုသည္။ ထိုတာ၀န္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္လိုစိတ္လည္း ရိွဖို႔လိုေလမည္။

မိမိေရာက္ရိွေနေသာ အရပ္ေဒသႏွင့္ မိမိထမ္းေဆာင္ေနေသာ အလုပ္တို႔၌ မေပးေသာ္လည္း မိမိဘာသာ ဖန္တီးယူအပ္သည့္ တာ၀န္ဆိုသည္မွာ ရိွအပ္သည္။ ထိုတာ၀န္သည္ ေမတၱာတရား၊ ေစတနာတရား၌ ျမစ္ဖ်ားခံေလသည္။

အကယ္စင္စစ္တြင္ေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းသည့္ ေနရာတြင္သာမဟုတ္ ဦးတည္ရာရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုခုသို႔ ဦးတည္ခ်ီတက္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသည့္ လမ္းခရီးတြင္လည္း ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳသူသည္သာမက ပါ၀င္သူအသီးသီးတို႔ကပါ မိမိကို ႏွင္းအပ္လာသည့္ တာ၀န္မဟုတ္သည့္တိုင္ ခရီးစဥ္တစ္ခုလံုးအေပၚ သန္႔ရွင္းေသာ ေမတၱာေစတနာတို႔၌သာ အေျခခံလ်က္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဖန္ဆင္းယူအပ္သည့္ တာ၀န္တစ္ရပ္ကို ဦးလည္မသုန္ ထမ္းရြက္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္....ဟု။ ။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...