စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







“တေစ ၦ..ဟူသည္”

“တေစ ၦ..ဟူသည္”


                ပါဠိစကား“တေဇၨတိ”ဟူသည္-ေျခာက္တတ္၏ဟုအဓိပၸါယ္ရပါသည္။ထို“တေဇၨတိ”မွ
“တေဇၨ=တေစၦ”ဟူ၍ျမန္မာအေခၚအေ၀ၚစကားျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။သို႔ျဖစ္ပါ၍တစ္စံုတစ္ဦးသည္ အျခားတစ္စံုတစ္ဦးအားေၾကာက္ေအာင္ျပဳျခင္း-လွန္႕ျခင္းကို
တေဇၨ=တေစၦ ဟု ဆိုႏိုင္ပါ၏။လူမ်ိဳးအသီးသီး၌ပင္သူ႕အယူ၊သူ႕အျမင္ျဖင့္“တေစၦ-မေကာင္းဆိုး၀ါး”ဟူ၍ရွိတတ္ၾကေပရာဘာသာအယူ၀ါဒတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္
ပါ၏။တေစၦဟူသည္ျမင္ႏိုင္စြမ္းေသာအရာမဟုတ္သည့္အျပင္ေသဆံုးၿပီးေနာက္ဘ၀(ပရေလာက)

ကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ရာေသသည္အျခားမဲ႔ဘ၀ကူးေျပာင္းပံုအျမင္ျဖင့္အေျဖထုတ္ရန္လိုပါသည္။

တေစၦ ဆို ခ်ိဳ နဲ႔လား

           ဘုရားဟူေသာအမည္ခံဆရာႀကီးမ်ား ဗုဒၶႏွင့္အၿပိဳင္ရွိခဲ႔ၾက၏။ထိုသူတို႔တြင္“ပူရာဏကႆပ”ဆရာႀကီးက-
“ဘာလုပ္လုပ္-ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈဟူသည္ မရွိ၊ကုသိုလ္-အကုသိုလ္ဟူ၍မျဖစ္၊လုပ္ခ်င္တာလုပ္၊အေၾကာင္းတရားမရွိ”ဟု
ဆိုပါသည္။လူမိုက္အားေပး“အကိရိယဒိဠိ”အယူပင္ျဖစ္ပါသည္။

“အဂၢလိေဂါသာလ”ဆရာႀကီးကလည္း-“သတၱ၀ါမွန္သမွ် ေကာင္းမႈ၊မေကာင္းမႈ လုပ္ယူ၍မရ၊ေကာင္းတာလုပ္လုပ္၊မေကာင္းတာလုပ္လုပ္အရွိန္ရွိတုန္းေျပးဦးေပါ့
တစ္ေန႔မွာလူလိမၼာေရာ၊လူမိုက္ေရာမဟာကပ္ရွစ္သန္းေလးသိန္းရွိလွ်င္သံသရာအလည္ရပ္၊

ဘ၀ပ်က္ၾကရေပမည္။သတၱ၀ါေတြမွာ ျဖစ္ခ်င္သလိုသာျဖစ္ေနၾကရသည္”ဟူေသာ“
အေၾကာင္းတရားႏွင့္အက်ိဳးတရားပယ္” “အေဟတုကဒိဠိ”အယူျဖစ္၏။

“အဇိေကသကမၺလ”ဆရာႀကီးက-
“တမလြန္ဘ၀ဆိုတာမရွိ၊နတ္ျပည္,ငရဲျပည္ဆိုတာမရွိ၊ဘာမွ်မရွိသည္ျဖစ္ေသာ ေပ်ာ္သလိုသာေနကိုယ္႔လူေရ႕”ဟုအားေပး
သည့္“နတၱိက၀ါဒ”ႏွင့္ ဘ၀ျပတ္“ဥေစၦဒ”အယူျဖစ္၏။

ထိုဆရာႀကီးမ်ားမွာ လူသား၏စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ကံ,ကံ၏အက်ိဳးကိုလံုး၀ပစ္ပယ္ေသာ “ရုပ္၀ါဒီ-MATERIALISM”သက္သက္သာျဖစ္ေခ်၏။တစ္ခ်ိန္ကဤႏိုင္ငံတြင္“လက္၀ဲ၀ါဒီ”
ဟုဆိုၾကေသာအစြန္းေရာက္ရုပ္ၾကမ္း၀ါဒီ“VULGAR MATERIALISM”သမားမ်ားရိွခဲ႔၏။
လူသားတို႔၏စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာကိုပစ္ပယ္ၾကသူမ်ားျဖစ္ရာဖေအအရင္းကိုပင္သားကေျပာင္ေျပာင္ေျမာက္ေျမာက္၀ံ့၀ံ့ၾကြား
ၾကြားသတ္ျပခဲ႔၏။ထိုသို႔ေသာ ရုပ္၀ါဒီတို႔အဖို႔ “တေစၦ ဆိုတာ ခ်ိဳ နဲ႔လား”ဟု ေမးၾကေပလိမ္႔မည္။

၀ိညာဥ္-လိပ္ျပာ ဘယ္ကလာ

“မဟာ၀ီရဘုရား”အမည္ခံ“နိဂ႑နာဋပုတၱ”ကမူ သံသရာ၀ါဒ ကိုလက္ခံသည္။“မဟာ၀ီရ”မွာ“ဂ်ိန္းဘုရား”ပင္ျဖစ္၏။သံသ
ရာႏွင့္သတၱ၀ါတို႔ဘ၀ကူးေျပာင္းပံု မဟာ၀ီရအယူအား ဟိႏၵဴျဗဟၼဏတို႔ကလက္ခံထားေပးသည္။
“မဟာ၀ီရဂ်ိန္းဘုရား”ကသတၱ၀ါတို႔၌ခႏၶာကိုယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။“သရီရ”ဟုေခၚသည္။ျမင္ရေသာအၾကမ္းစားရုပ္ခႏၶာႀကီးကို
“ထူလသရီရ”ဟုေခၚသည္။မျမင္ႏိုင္သည့္ႏႈးည့ံသိမ္ေမြ႕လွေသာရုပ္ခႏၶာကိုယ္တစ္မ်ိဳးကို“သုခုမသရီရ”(သို႔မဟုတ္) “လိဂၤသရီရ”ဟုေခၚသည္။


သတၱ၀ါတို႔ေသလြန္ေသာအခါထိုသူ၏“အသက္” “၀ိညာဥ္” “ဇီ၀”ဟုေခၚေသာ“အတၱ”မွာပ်က္စီးျခင္းမရွိ။ထို ဇီ၀အတၱမွာဘယ္ခါမွပ်က္စီးျခင္းမရွိဘဲအၿမဲတည္ေနသည္။လူေသ၍“ထူလသရီရ”ရုပ္ခႏၶာပ်က္စီးေသာအခါ အတၱ၀ိညာဥ္မွာမျမင္ႏိုင္သည့္သိမ္ေမြ႔ႏႈးညံ့လြန္းေသာ“သုခုမသရီရ”(သို႔မဟုတ္) “လိဂၤသရီရ”ခႏၶာကိုယ္အားသယ္ေဆာင္ၿပီးထြက္ခြာသြားေတာ႔
သည္။ထာ၀ရတည္ၿမဲေနေသာအတၱမွာမွီတြယ္ရာခႏၶာေဟာင္းႀကီးပ်က္စီးတိုင္း

အသစ္အသစ္ေသာ“လိဂၤသရီရ”ျဖင့္စြန္႕ခြာသြား၍ဘ၀သစ္မ်ား ဆက္ခါဆက္ခါ ျဖစ္ေနသည္ဟု “မဟာ၀ီရဂ်ိန္းဘုရား”ႏွင့္“ဟိႏၵဴျဗဟၼဏ”တို႔အယူကဆိုသည္။ဤသည္မွာ“သႆတ”အယူပင္ျဖစ္သည္။

ျဗဟၼဏ နွင့္ မဟာယန တို႔၏အျမင္အစြဲကိုဖယ္ရွား၍မရႏိုင္ေသးေသာ“ျမန္မာလူမ်ိဳး”အေတာ္မ်ားမ်ားပင္“အတၱေကာင္”
“၀ိညာဥ္ေကာင္္”အစြဲမ်ားျဖင့္ “၀ိညာဥ္ေလာက”“နာမ္ေလာက”သားမ်ားရွိသည္ဟု ထင္မွတ္မွားေနၾကသည္။ထိုသူတို႔မွာလူ
ေသလွ်င္မျမင္ႏိုင္ေသာ၀ိညာဥ္ေကာင္“လိပ္ျပာ”လြင့္ခြာထြက္သြားသည္။ထို“လိပ္ျပာ”ကို“တေစၦ”ဟုဆိုစမတ္ရွိခဲ႔သည္။

ျမန္မာဗီြဒီယိုသိုက္သမိုင္း၊နာနာဘာ၀ဇာတ္ကားမ်ား၌ ေသဆံုးသူ၏ရုပ္အေလာင္းမွ ထိုသူ၏မံႈ၀ါး၀ါးပံုရိပ္သ႑ာန္ခြာထြက္
သြားပံုျပကြက္မွာ “၀ိညာဥ္ေကာင္”သေဘာျဖစ္ရာ“၀ိညာဥ္ေလာက”အယူပင္ျဖစ္၏။

ေရွးလူႀကီးအစဥ္အလာ၌ ေသဆံုးသူ၏ပါးစပ္ထဲမတ္ေစ႔၊ငါးမူးေစ႔စသည္တို႔ထည့္ေပးၾကသည္။“ကူးတို႔ခ”ဟုေခၚၾက၏။
ေသသူ၏၀ိညာဥ္သံုးစြဲႏိုင္ေရးပင္ျဖစ္ရပါမည္။အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ရက္လည္ဆြမ္းသြပ္ၾကရာ၌ ေသသူ၏သခ်ိဳင္းပံုကိုသြား၍
အမည္တပ္ေခၚယူၾကသည္မွာ“၀ိညာဥ္ေလာက”အယူအျမင္မ်ားသာျဖစ္၏။

ဤသို႔၀ိညာဥ္ေလာကယံုၾကည္သူတို႔မွာ“သႆတ”ဆန္ေသာ“မိစၦာဒိ႒ိအယူ”ပင္ျဖစ္ပါသည္။ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္သည္“ဘ၀
ျပတ္(ဥေစၦဒ) ႏွင့္ ဘ၀ဆက္(သႆတ)”နွစ္ခုစလံုးကိုပယ္ခဲ႔ၿပီးျဖစ္ပါသည္။


ဗုဒၶ၀ါဒ ဘ၀ကူးၾက
ဗုဒၶ၀ါဒႏွင့္ ဂ်ိန္း၊ဟိႏၵဴ၊ျဗာဟၼဏတို႔ ေနာက္ဘ၀ရွိသည္ကို တူညီၾကေသာ္လည္း“သံသရာကူးေျပာင္းပံု”မွာမတူၾကပါ။ျခားနား
ပါသည္။

ဗုဒၶ၀ါဒ ၌ လူေသလွ်င္ ရုပ္ေရာ၊နာမ္(စိတ္-ေစတသိက္ပါ)/ခ်ဳပ္ပ်က္ေပ်ာက္ကြယ္ပ်က္စီးရပါသည္။ယခုဘ၀တြင္ရွိနာမ္တရား
မ်ားမွာေနာက္ဘ၀ထိ လိုက္ပါသြားျခင္းမဟုတ္ပါ။နာမ္တရားအသစ္ျဖစ္ေပၚရပါသည္။သို႔ေသာ္ ထိုအသစ္ျဖစ္ေသာနာမ္တ
ရားမွာသီးျခားကင္းလြတ္သည္ေတာ႔မဟုတ္ပါ။ယခင္ဘ၀နာမ္တရားကို အေၾကာင္းခံၿပီး အက်ိဳးတရားျဖစ္လာရာ အ
ေၾကာင္း၊အက်ိဳး၊အေကာင္းအဆိုး ဆက္စပ္မႈရွိေနပါသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ဗုဒၶဘာသာအယူ ၌ေသဆံုးလွ်င္ဘ၀သစ္ကကူးသည္ဆိုျခင္းမွာ ယခုဘ၀၊ေနာက္ဘ၀နွစ္ခု ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္
သြားျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။ဗုဒၶ၏ အနတၱ၀ါဒမွာ ျဗာဟၼဏ တို႔၏အတၱ၀ါဒနွင့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႔က်င္ခဲ႔ေပၿပီ။


တစ္ဖန္ ဗုဒၶ၀ါဒ ၌ သတၱ၀ါသည္ဤဘ၀ေသဆံုးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ဘ၀င္စိတ္မျခားအျခားဘ၀သစ္တစ္ခု၌ ပဋိသေႏၶျဖစ္
ရပါသည္။တစ္နည္းအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္၏ေနာက္ဆံုးစုတိစိတ္ႏွင့္ဘ၀သစ္ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ လက္ေဖ်ာက္တစ္ခ်က္
တီးခ်ိန္ကို ကုေဋတစ္သိန္းေလာက္စိတ္လွ်င္တစ္စိတ္ေလာက္သာၾကာ၏ဆိုပါသည္။ဤသေဘာမွာ ဘ၀ေဟာင္းတစ္ခုကစု
ေတရသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ပင္ဘ၀သစ္မွာ ျဖစ္ရေတာ႔သည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ဗုဒၶ၀ါဒအရ ဘ၀ေဟာင္းနွင့္ ဘ၀အသစ္တို႔အတြင္း၌ဘ၀တစ္ခုၾကားခံရွိႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ၊၀ိညာဥ္ေကာင္၊လိပ္ျပာ
ေကာင္ဆိုသည္မွာရွိႏိုင္ဦးမည္ေလာ။

ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ေသသူ၏လိပ္ျပာကိုေခၚယူေမးျမန္းေပးမည္။ေသသူမွာ မကၽြတ္ေသးဘူး၊ဥစၥာေစာင့္ကလိပ္ျပာလာ
ႏႈတ္မည္ကို မန္းမႈတ္ေပးမည္။ စသည္ျဖင့္ ဗုဒၶ၀ါဒကိုေရေရရာရာမသိ နားမလည္သူမ်ားအား လိမ္ညာစားေနၾကေသာဂိုဏ္း
ဆရာႀကီးအမည္ခံမ်ားကို သတိျပဳပါေလ။


ရွိတယ္- မရွိဘူး
ေျခာက္လွန့္ျခင္း၊ေၾကာက္ေအာင္ျပဳျခင္းကို“တေစၦ”ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။သို႔ျဖစ္ရာ ေျခာက္လွန္႕သူရွိက“တေစၦ”ရွိရပါမည္။
ဘုရားရွင္ကိုပင္ တေစၦေျခာက္ခံရဖူးပါသည္။(သုစိေလာမဘီလူး)။ေမတၱာသုတ္၊အာဋာနာဋိကသုတ္ေတာ္တို႔မွာ တေစၦမ်ား
အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔ရသည္။

သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏(၃၁)ဘံု ၌ “တေစၦဘံုသား”လံုး၀ မရွိပါ။တေစၦဟုဆိုၾကေသာ နာမ္ေလာက၊၀ိညာဥ္ေလာကဟူ
၍ကာမဘံု(၁၁)ဘံု ၌လံုး၀ မရွိပါ။ တိတိက်က်ဆိုရပါလွ်င္ “အရူပဘံု”နွင့္“အသညသတ္ျဗဟၼာ့ဘံု”တို႔ကလြဲ၍က်န္ဘံုသား
အားလံုး၌ရုပ္ေရာ၊နာမ္ပါ (ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးစလံုး)ရွိၾကသည္သာတည္း။သတၱ၀ါတို႔မွာ ကြယ္လြန္လွ်င္မိမိတို႔ျပဳၾကေသာကံအား
ေလွ်ာ္စြာဘံုဘ၀တစ္ခုခု ၌လားၾကရပါသည္။

မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ကံေၾကာင့္အပါယ္ဘံုသို႔ လားၾကရာ၌“ေပတဘ၀”(ၿပိတၱာဘံု)ရွိပါသည္။

            ေပတၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔မွာသီးျခားဘံုဟူ၍ မရွိပါ။လူ႕ေလာက လူသားတို႔တည္ရာ၌မွီ၍ ေနတတ္ၾကပါသည္။ထို ၿပိတၱာ ကို ပါဠိစကားအားျဖင့္-“ဘူတ-ဘုတ္-ဖုတ္”ဟူ၍လည္းေခၚၾကပါသည္။(ျမန္မာအဘိဓါန္၊ျမန္မာစာအဖြဲ႕)
ထို ေပတေလာကသားမ်ားမွာ ၿမိဳ႕ထဲ၊ရြာထဲ မေန၀ံံ့ဘဲ လူသြားလူလာနည္းပါးေသာ သခ်ိဳင္း၊ေတာေတာင္အတြင္း၌သာေနတတ္ၾကပါသည္။သူတို႔၏ဘ၀မွာအစဥ္သျဖင့္ ငတ္မြတ္ေနၾကသည္။လူတို႔စြန္႔ပစ္ေသာစားၾကြင္းစားက်န္မ်ား၊တံေတြး၊ႏွပ္
စသည္တို႔ကိုရွာေဖြစားေသာက္ ေနၾကရသည္။ၿပိတၱာတို႔၏ရုပ္သြင္သ႑ာန္မွာဆိုး၀ါးေၾကာက္မက္

ဖြယ္ေကာင္းလွ၍ဘ၀ေပးတန္ခိုး(ကမၼဇိဒိၶ)၏အစြမ္းသတၱိျဖင့္လူမျမင္
ေအာင္ကာကြယ္ထားရသည္ဟု က်မ္းစာေပမ်ား၌ဆိုပါသည္။အစာေရစာရွာေဖြစားေသာက္ေရးအတြက္လူတို႔ေနထိုင္ရာအ
နီးအပါးသို႔ ကပ္လာရပါသည္။


ထိုအခါမ်ိဳး ၌ သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္အား အနံ႔ေပးျခင္း၊အရိပ္အေယာင္ျပျခင္းရွိတတ္ရာ သူတို႔က တမင္ေျခာက္လွန္႕သည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါ ကံအားေလွ်ာ္စြာ သူတို႔၏ပကတိရုပ္ကိုျမင္ၾကရေသာ လူတို႔မွာ ေၾကာက္လန္႔ၾကကုန္၏။ထို႔ေၾကာင့္ ေပတ(ၿပိတၱာ) ကိုပင္ ေျခာက္လွန္႕သကဲ႕သို႔ရွိေန၍“တေဇၨတိ=တေဇၨ=တေစၦ”ဟု ေျပာဆိုလာၾကသည္ဟု “ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္”၌ေတြ႕ရပါသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ-“တေစၦ”ဟူ၍သီးျခားဘ၀ မရွိပါ။“ေပတ”(ၿပိတၱာဘံုသား)ကို တေစၦဟုမွတ္ယူေနၾကပါသည္။ဤသည္ကို ထင္ရွား
ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးနွစ္ပါး၏အေမးအေျဖ ျဖင့္တင္ျပရပါလွ်င္-


ေျပာၾကရလွ်င္
ေလာကတြင္ တေစၦ ရွိသတဲ႔
ေဆြ သိငဲ႕သား။

သိပါခ်င္
ရွိပါလွ်င္ တေစၦ ဆိုတဲ႔
သည္ပုဂၢိဳလ္ ေကာင္သရုပ္ကို
က်မ္းအုပ္လို႔ ၾကား။ ။
ဤေမးခြန္းကို“သတပဒိကပုစၦာက်မ္း”၌“မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး”ကေမးခဲ႔ပါသည္။
ေျပာၾကလွ်င္
ေလာကတြင္ တေစၦ ရွိသည္ဟု
ႏွံ႕သိေက်ာ္ၾကား။
မ်ိဳးေထြေထြ
သည္ တေစၦ ရွိသည္ ဟုတ္ပါ့ဘူး
ေျမဘုတ္ ကို တေစၦ ေျပာၾကတယ္
ေလာက လူမ်ား။ ။

ေျဖၾကားသည့္ပုဂၢိဳလ္မွာ“မင္းကြန္းအလယ္ေတာရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး”ျဖစ္ပါသည္။အေျဖမွာရွင္းပါ၏။တေစၦမ်ိဳးဟူ၍သီး
ျခားမရွိ၊“ေျမဘုတ္ ၿပိတၱာ”ကိုပင္ေျခာက္တတ္သကဲ႕သို႔ရွိျခင္းေၾကာင့္ တေစၦ ဟုေခၚၾကသည္ပင္ျဖစ္ပါ၏။

ဤမွ် ဆိုလွ်င္ “တေစၦျပႆနာ”ရွင္းပါၿပီ။
သို႔ေသာ္-
အမွတ္တမဲ႔ မျမင္ၾကသည့္ “ဖံုးကြယ္တေစၦ”မ်ားရွိေနပါသည္။လူသားတို႔အားအယူအျမင္မွားေစၿပီးေၾကာက္လန္႔ေစေသာ၊
ဥပါဒါန္အစြဲႀကီးစြဲေအာင္ျပုလုပ္ေပးသည့္ “ေလာကီအယူမဂၤလာ”ဆိုသည္မ်ား ႏွင့္-
ေကာင္းက်ိဳးေတာ႔ မေပးႏိုင္၊ဆိုးက်ိဳးေတာ႔ေပးႏိုင္သည္ဟု အဓိပၸါယ္မဲ႔ ေၾကာက္လန္႔႕ေနၾကသည့္(၃၇)ဦး ဆိုသည္တို႔မွာ
လည္း“တေစၦ”မ်ားပင္ မဟုတ္ပါလား။

(၁၉၉၆၊ေအာက္တိုဘာလ၊ ဓမၼရံသီဓမၼမဂၢဇင္း၊အမွတ္စဥ္(၈၂)၊ မွ ေမာင္၀ိဘဇၨ၏(တေစၦ)ေဆာင္းပါးကို မွီျငမ္း၍ ,ျပန္လည္,မွ်ေ၀,ဓမၼဒါနျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္)

ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ည.ည.တ)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)

မွတ္ခ်က္။ ။ ဤဘေလာ့ဘ္ပို႔စ္အား မဖတ္ရေသးသူမ်ား၏ဗဟုသုတအက်ိဳးငွာရည္႐ြယ္၍မွ်ေ၀ဓမၼဒါနျပဳျခင္းၿဖစ္ပါသည္။
ဖတ္ၿပီး, သိၿပီးသူမ်ား ,အတြက္အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...