စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ကားမွာ ဒါေတြပ်က္ရင္ ဒါေတြ ျပင္မယ္

မီးခိုးအထြက္လြန္ေနရင္

ေသခ်ာပါတယ္။ ဆီယိုေနပါျပီ။ ဒီမွာ မီးခိုးအေရာင္ကို ထပ္ခြဲရပါအံုးမယ္။ မီးခိုး အမည္းေရာင္ ဆုိရင္ အင္ဂ်င္ဆီယိုေနျခင္း

ျဖစ္ပါတယ္။ မီးခိုးအျဖဴဘက္ နည္းနည္း လိုက္ရင္ ေရယုိေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေရယို ဆုိတာ အင္ဂ်င္ အေအးခံဖို႔အတြက္
ေပးထားတဲ့ ေရလမ္းေၾကာင္းကေန ေပါက္ထြက္ျပီး ဆလင္ဒါထဲဝင္ေရာလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။မီးခိုအျပာေရာင္ သုိ႔မဟုတ္အျခား
ေသာ ေရာင္စံု ဆုိရင္ ဒါေခ်ာစီ (ကားေခ်ာစီ) ယိုေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုျပင္မယ္ ????

ဆုိင္သာပို႔ပါ။ ဒါက လက္တည့္စမ္းျပီး ေလွ်ာက္ျပင္ရမယ့္ ျပႆနာ မဟုတ္ ပါဘူး။ အဆိုးဆံုးအေျခအေနကေတာ့ အင္ဂ်င္

ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆလင္ဒါရဲ ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ပဲ မီးေလာင္မယ့္အေနအထားထိကုိ ေရာက္
ေစပါတယ္။

ပါဝါမွန္ ပူေနရင္.....

ပူေနရင္ ဒီတိုင္းၾကည့္မေနပါနဲ႔။ ေရွာ့ရွိပါတယ္။ ဒါ အတြင္းမွာ ထည့္ထားတဲ့ အမဲဆီတစ္မ်ိဳး က ေတာ္ေတာ္ေလးအပူဒဏ္ခံ

ေနရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ က ခလုတ္ တစ္ခ်က္ႏွိပ္လိုက္ရံု နဲ႔ မွန္က အေပၚတက္ သြားတာ မွန္ေပမယ့္ ေနာက္ ကြယ္မွာ
သူအလုပ္လုပ္လိုက္ရတဲ့ ဖက္ရွင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး စံုပါတယ္။ အီလက္ထေရာနစ္နဲ႔ ဟိုက္ဒေရာ လစ္ စနစ္ ေပါင္းစပ္
ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုပ်က္ရင္ ႏွစ္ခုလံုးကိုအလုပ္ မလုပ္ေစေတာ့ပါဘူး။

ဒီလိုျပင္မယ္

ဆီအစားထိုးေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီဆုိလု႔ိ ေတြ႔ကရာ ဆီ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အမ်ိဳးအစားနဲ႔သူ သတ္မွတ္ထားတာရွိပါတယ္။

ကိုယ္တိုင္ ဖြင့္ၾကည့္ႏိုင္တယ္ဆုိရင္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ အတြင္းမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ဆီတစ္မ်ိဳးကို စနစ္တက် ျပန္အစားထိုးေပးဖို့
႔ေတာ့လိုပါတယ္။ဝပ္ေရွာ့ပိုတာ ပိုအႏၱာရယ္ကင္းပါတယ္။ ဝပ္ေရွာ့ပို႔ေပမယ့္ သူတို႔ ျပန္ထည့္ေပးမယ့္ ဆီကုိ ေသခ်ာစစ္ေဆး
ေစခ်င္ပါတယ္။မွန္အတင္အခ်စနစ္မွာ သံုးတဲ့ Grease oil က ေတာ္ရံုဆီမ်ားနဲ႔မတူပါဘူး။ တလြဲထည့္ရင္ ခဏတာ ေကာင္း
ေပမယ့္ေရရွည္မွာ အႏၱာရယ္ ရွိပါတယ္။

စက္ေကာင္းေကာင္း မႏိုးရင္

အရင္ကဆုိ ေသာ့တစ္ခ်က္ လွည့္ရံုနဲ႔ စက္ႏိုးေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက် အဲ့လို မဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆုိတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမင္းဟီးသလိုပဲ တစ္ ဟီး ဟီးနဲ႔ ထျမည္ လို႔ ရပ္သြားပါတယ္။ တစ္ခါခါေတာ့ အဲ့လိုျမည္ျပီး စက္ႏိုး သြားပါတယ္။   Engine
Starting မွာ ဒါေတြ ျဖစ္တာ အဓိကက ဘက္ထရီပါပဲ။ ဘက္ထရီေကာင္းရင္ ဒါမ်ိဳး ျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဓာတ္ဆီ
ကားမွာဆုိ Spark ရိုက္ဖို႔အတြက္ ဘက္ထရီက လုပ္ေပးျပီး ဒီဇယ္မွာက်ေတာ့ ကားအင္ဂ်င္လည္ဖို႔အတြက္ ဘက္ထရီ က
စေမာင္းေပးရပါတယ္။

ဒီလိုျပင္မယ္

ကား စစခ်င္းမွာ မႏိုးဘူးဆုိရင္ ဘက္ထရီၾကိဳး လြတ္ေနလားဆုိတာ စက္ဖံုးမွာ အၾကမ္းဖ်င္း ကိုယ္တိုင္ဝင္စစ္ႏိုင္ ပါတယ္။

ဒါလည္း မလြတ္ဘူးဆုိ ဘက္ထရီ မေကာင္းလို႔ဆုိတာ ပထမဦးဆံုး ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါလည္း မဟုတ္ေသးဘူး
ဆုိရင္ အျခား အျပစ္တင္စရာမ်ား လည္းရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုမွ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္း ကား ဘီးအူတိုင္
ကို လည္ေစဖို႔အတြက္ ေနာက္ကေန အကူအညီနဲ ႔တြန္းခိုင္းျပီး စက္ႏိုးရတဲ့ အဆင့္အထိကို လုပ္ရပါေတာ့မယ္။ ျပီးေတာ့
မွ Enginer Starting System ျပႆနာကို ဝပ္ေရွာ့ဆရာမ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းေျဖရွင္းႏိုင္ပါတယ္။

ကားေမာင္းေနရင္းနဲ႔ ရပ္ရင္

ေမာင္းေနရင္းနဲ႔ ရပ္တာ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းက အင္ဂ်င္လည္တာရပ္ျခင္းပါပဲ။ ဒါဆုိ အင္ဂ်င္က ဘာလို႔ လည္ေနရင္း

နဲ႔ ရပ္ရလည္းဆုိတာက ရွင္းပါတယ္။ အင္ဂ်င္ ဆီလမ္းေၾကာင္းပိတ္တယ္ဆုိတာ အၾကမ္းဖ်င္း သိရွိ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက အ
ၿဖစ္ႏိုင္ဆံုး အေျခအေန တစ္ခုကို ေျပာတာပါ။ ေနာက္ထပ္ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါေသးတယ္။

ဘယ္လိုျပင္မလဲ ????

ဆီပိုက္ကို ျပန္စစ္ရမွာပါ။ ျပီးေတာ့ ဆီဗံုးမွာ ဆီက်န္မက်န္လည္း စစ္ရပါအံုးမယ္။ တစ္ခါခါက် ဒိုင္ခြက္က အမွားျပေနတာ

မ်ိဳးတို႔ကလည္း ရွားရွားပါးပါး ၾကံဳေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ ဓာတ္ဆီသုိ႔မဟုတ္ ဒီဇယ္ဆီ လမ္းေၾကာင္း စနစ္တစ္ခုလံုး
အမွားအယြင္း ရွိမရွိ ကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးႏိုင္ပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္စီးတဲ့ ျမင္းက အထီးလားအမလားဆုိတာကို သိေအာင္လုပ္ရသလိုပဲ ကိုယ္စီးတဲ့ ကားရဲ ႔ အၾကမ္း
ဖ်င္း ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ပံု၊ အတြင္းခန္း တည္ေဆာက္ပံုတို႔ကို ေသခ်ာ ေလ့လာထားတာ အေကာင္းဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားက အၾကမ္းဖ်င္း သေဘာသာ ရွိပါေသးတယ္။ တကယ္ပဲ ေတြ႔ႏိုင္တဲ့ အျခားေသာ အခက္အ
ခဲမ်ားကိုလည္း ေနာက္မွ ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအံုးမယ္။
တင္သာတင္လိုက္ရတာ စာေရးသူက ကားေတာင္ေမာင္းတက္တာမဟုတ္ဘူး...
(email:newsofburma.myanmar@gmail.com)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...