-ေရးသားသူ- ၿငိမ္းခ်မ္း
အသက္(၅၇)ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚသန္းျမင့္တစ္ေယာက္ ေတာင္းရမ္း၍ရလာေသာ ပိုက္ဆံခပ္ႏြမ္းႏြမ္းမ်ားကိ
သမိုင္းဆရာတုိ႔က သူတို႔ကို ဘုရားကၽြန္ဟုဆိုၾကၿပီး သူဖုန္းစားမ်ားကေတာ့ သူတုိ႔မွာ မာတဂၤမ်ဳိးႏြယ္စုမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားဟု ယံုၾကည္ေနၾကၿပီး သူတုိ႔ထဲမွအခ်ဳိ႕မွာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေတာင္းရမ္းသူမ်ားလည္း ရွိေနေသးပါသည္။ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္တြင္က်ေရာက္ေသာ ပုဂံၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆယ္မိုင္ခန္႔ေ၀းေသာ ဂန္႔ဂါရြာဘုရားပြဲေတာ္တြင္ သူေတာင္းစားမ်ား ႏွစ္စဥ္လာေရာက္ေတာင္းခံေနၿမ
“အဆင္ေျပလာရင္ေတာ့ ဒီအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး”ဟု ယခုႏွစ္ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္တြင္ က်ေရာက္သည့္ ပုဂံေညာင္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ဂန္႔ဂါရြာဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ငယ္စဥ္ကတည္းက လာေရာက္ေတာင္းရမ္းေနေသာ မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္မွ သူဖုန္းစားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ အသက္(၅၇)ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚသန္းျမင့္ကေျပာသည္။ သူဖုန္းစားမ်ားအစု ေနထုိင္ေသာ ရပ္ကြက္မွာ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ေရႊစည္းခံုဘုရားအေနာက္ဘက္ရွ
အိမ္ေထာင္စု ၁၆၂ အိမ္ရွိေသာ မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္တြင္ အိမ္ေထာင္စုအမ်ားစုသည္ ေတာင္းရမ္းမႈမလုပ္ေတာ့ဘဲ အိမ္ေထာင္စု ၃၀ ၀န္းက်င္သာ ေတာင္းရမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္။ ရြာမ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္တစ္ခါျပဳလုပ္သည့္ ဘုရားပြဲမ်ား၌သာ ေတာင္းရမ္းၾကေလ့ရွိပါသည္။
ေရွးယခင္ကတည္းက ေတာင္းရမ္းလာမႈေၾကာင့္ ၎တုိ႔သြားေနက် ဘုရားပြဲမ်ားသို႔ မသြားေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါက စိတ္ေ၀ဒနာေရာဂါျဖစ္ျခင္း၊ ကိုယ္လက္အဂၤါမ်ားမေကာင္းျခင
“သူေတာင္းစားမွန္ရင္ တိုက္ပံုအကၤ်ီပါရတယ္။ တကယ္လို႔မပါရင္လည္း အေပၚယံအကၤ်ီလက္ရွည္ေတာ့ ၀တ္ရတယ္။ ေတာင္းတာက ခုဆိုရွက္စရာလို႔ မထင္ေတာ့ပါဘူး”ဟု ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေတာင္းရမ္းလာခဲ့သူ အသက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္ ကိုဇာနည္ေမာင္ကေျပာသည္။
ယခုလို ေတာင္းလာခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ေတာင္းေနက် ဘုရားပဲြမ်ားေရာက္၍ မေတာင္းရလွ်င္ စိတ္ကမေနႏိုင္ေၾကာင္း ကိုဇာနည္ေမာင္ကဆက္လက္ေျပာသည
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မႏၲေလး၊ စစ္ကုိင္း၊ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီးမ်ားရွိ ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ သူဖုန္းစားမ်ားရွိေသာ္လည္း မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္ထဲမွ သူဖုန္းစားမ်ားႏွင့္ ကြာျခားမႈရွိသည္။ မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္မွ သူဖုန္းစားမ်ားက ၎တုိ႔တြင္ ရွည္လ်ားေသာသမုိင္းေၾကာင္းရ
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီး ထီးနန္းစိုးစံစဥ္ ၿမိဳ႕ျပင္ဘက္မွ ဒြန္းစ႑ား(သူေတာင္းစား)ရြာတ
၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၄ ရက္တြင္ လြတ္လပ္ေသာျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုးသမၼတ စပ္ေရႊသိုက္က “ရာဇ၀င္တြင္ ေရွးေရွးေသာအခါမွစ၍ ေရွးမင္းမ်ားအာဏာစက္ေၾကာင့္
“သူေတာင္းစားဆုိတာ ပုဂံေခတ္တုန္းက မေပၚေသးပါဘူး။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ၾကမွ ေပၚလာတာပါ။ သူတုိ႔က ဘုရားကၽြန္ေတြပါ”ဟု သမုိင္းပါေမာကၡအၿငိမ္းစား၊ ျမန္မာ့သမိုင္းအဖြဲ႕၀င္၊ သမုိင္းပညာရပ္ကို ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္၀န္းက်င္ေလ့လာ
ေရွးမင္းမ်ားသည္ ဘုရားတြင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္အ
ပါလီမန္ေခတ္ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္မွ ၃၁ ရက္အထိ ပုဂံၿမိဳ႕တြင္ ဘုရားကၽြန္၊ သူေတာင္းစားမ်ား ပေပ်ာက္ရန္အတြက္ လူထုပညာေရးေကာင္စီဥကၠ႒၊ လူမႈ၀န္ထမ္း၀န္ႀကီးဦးဘေစာက ပုဂံၿမိဳ႕သရပါတံခါးအနီး သဗၺညဳေစတီေတာ္ေရွ႕တြင္ ကယ္ပါလြတ္ေျမာက္ေရး ဘ၀စီမံကိန္းတစ္ခုျပဳလုပ္ခဲ့
ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ ေရႊစည္းခံုဘုရားအေနာက္ရွိ မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္သို႔ ၀င္လုိက္လွ်င္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ေသာလမ္းမႏွင
ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္မႈမ်ားလာၿပီး၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႔ၿဖိဳးလ
စသည္တို႔ လုပ္ကိုင္ေနၾကပါၿပီ။ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္ေရစီးအရ မဂၤလာသာစည္ရပ္ကြက္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တကၠသိုလ္မ်ား၌ ပညာသင္ၾကားေနေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား
ဆယ္ဦးေက်ာ္ရွိေနပါၿပီ။
“အကုန္လံုးေျပာင္းလဲႏိုင္ေအ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးကိုေအာင္ကိ
ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ေဒသခံမ်ားသည္ပင
“ဒီရပ္ကြက္ကို ေညာင္ဦးကလူေတြေတာင္ မလာၾကဖူးတဲ့သူေတြရွိပါတယ္။ လူ႔ဘ၀မွာ ဒါ့ထက္နိမ့္က်တာေတာ့ မရွိပါဘူး။ သူတို႔လည္း မလုပ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး”ဟု ကိုေအာင္ကိုမင္းက ခပ္တုိးတိုးေျပာသည္။ သူကေတာ့ ေတာင္းရမ္းေနၾကျခင္းကုိ ႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းမရွိေပ။ စီးပြားေရးအေျခအေန၊ ဘ၀ေပးကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေတာင္းရမ္းေနသူမ်ားကေတာ့ ၿမိဳ႕ႏွင့္အနည္းငယ္ေ၀းေသာ ေက်းရြာမ်ား၏ ဘုရားပဲြမ်ားဆီသုိ႔ သြားေနၾကၿမဲပါ။ “ေတာင္းတာကို ရပ္လိုက္လို႔မရေသးဘူး။ ေတာင္းခ်င္ေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အဘြားတို႔ကေတာ့ သြားေနက်ဘုရားပဲြေတြကို ဆက္သြားေနရအံုးမွာပဲ”ဟု ေဒၚသန္းျမင့္ကေျပာသည္။
ဓာတ္ပုံ- ၿငိမ္းခ်မ္း
7 Day
မူရင္း=http://
No comments:
Post a Comment