အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ၾကည့္႐ႈခံစားစရာ အဆင္းတကာတို႔ထဲတြင္ ေယာက်္ားတို႔၏ စိတ္ကို သိမ္းပိုက္ ယူငင္ စိုးမိုးႏိုင္ဆံုးေသာ အဆင္းမွာ မိန္းမတို႔၏ အဆင္းျဖစ္တယ္။ မိန္းမတို႔၏ စိတ္ကို သိမ္းပိုက္ ယူငင္ စိုးမိုးႏိုင္ဆံုးေသာ အဆင္းမွာ ေယာက်္ားတို႔၏ အဆင္းသာလွ်င္ျဖစ္တယ္။
အသက္အ႐ြယ္အားျဖင့္ ႏုပ်ိဳ၊ က်န္းးမာေရးအားျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေယာက္်ားတို႔ဟာ ႏုပ်ိဳလွပ ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ မိန္းမတို႔၏ အဆင္းကို ၾကည့္႐ႈရေသာ အခါ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားလိုတဲ့ ဆႏၵတို႔ျဖစ္ေပၚတတ္ပါတယ္။ မိန္းမတို႔ အေနနဲ႔လည္း ထို႔နည္းတူ ခံစားမႈတို႔ ျဖစ္ေပၚၾကမွာပါပဲ။ ကိေလသာအားျဖင့္ေတာ့ ရာဂ ကိေလသာတို႔ ျဖစ္ေပၚတယ္၊ နီဝရဏ အားျဖင့္ေတာ့ ကာမစၧႏၵနိဝရဏတို႔ ျဖစ္ေပၚတယ္- လို႔ဆိုရပါမယ္။
အဲဒီျဖစ္စဥ္ေတြကေန အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ႏြယ္လို႔ တခါတရံမွာ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္းတဲ့ အမႈ အခင္းတို႔ ျဖစ္ပြားတတ္တယ္။ သဘာဝတရားရဲ႕ မ်က္ႏွာသာေပးမႈေၾကာင့္ အဲဒီျဖစ္စဥ္မွာ ေယာက္်ားတို႔က မိန္းမတို႔ကို အႏိုင္က်င့္မႈေတြ ျပဳတတ္ၾကပါတယ္။ မိန္းမတို႔က ေယာက္်ားကို အႏိုင္က်င့္ျခင္းဆိုတာကေတာ့ ရွိခ်င္လည္း ရွိပါလိမၼယ္။ ဒါေပမဲ့ မရွိသေလာက္ရွားပါတယ္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားေတြဟာ အဲဒီျဖစ္စဥ္ရဲ႕ အက်ည္းတန္မႈကို နားလည္ၾကတယ္။ ဒါဟာ မေကာင္းမႈႀကီးျဖစ္တယ္၊ တားျမစ္ဖို႔လိုအပ္တယ္လို႔ အမ်ားအားျဖင့္ သေဘာေပါက္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင့္တင့္ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းကို မသိသူက မ်ားတယ္။
အခ်ိဳ႕က အဲလိုျဖစ္စဥ္ေတြျဖစ္ေပၚမႈကို ေဝဖန္သံုးသပ္ရာမွာ ႏွစ္လိုဖြယ္ေကာင္းေသာ မိန္းမတို႔၏ အဆင္း၌သာ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မိန္းမေတြကို အလြန္အမင္း လံုၿခံဳစြာဝတ္ဆင္ေစရမယ္လို႔ ပညတ္တယ္။ ျပႆနာက ေအးသြားသလား ဆိုေတာ့ မေအးပါဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ လံုၿခံဳစြာ ဖံုးအုပ္မထားတဲ့ မိန္းမတို႔ရဲ႕ အဆင္းကိုေတြ႔ရရင္ ေယာက်္ားတို႔က ငါတို႔မွာ ဘာမွ အျပစ္မရွိဘူး။ လံုၿခံဳစြာဖံုးအုပ္မထားတဲ့ အဆင္းမွာသာလွ်င္ အျပစ္ရွိတယ္ဆိုၿပီး ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ အႏိုင္က်င့္ဖို႔ျဖစ္လာတယ္။ သဘာဝတရားက မ်က္ႏွာသာေပးထားတဲ့ ေယာက်္ားတို႔ကို လြဲမွာတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္က ထပ္ၿပီး မ်က္ႏွာသာေပးလိုက္ျပန္တယ္။ မိန္းမတို႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ပိုၿပီး လံုၿခံဳမႈနည္းသြားတယ္။
အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ျမင္တတ္တဲ့ မ်က္လံုးမွာသာ အျပစ္ရွိတယ္လို႔ မွတ္ယူၾကတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ေယာက္်ားေတြကို ေထြရာေလးပါး ေလွ်ာက္မၾကည့္ဖို႔ ပညတ္တယ္။ အမွန္တကယ္ ကင္းေအာင္ ေနႏိုင္ရင္ေတာ့လည္း ဒီနည္းက မဆိုးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ မိန္းမမ်ား ဘယ္လိုမွ ကင္းရွင္းေအာင္ ေနလို႔မရတဲ့ လူ႔ေလာကဆိုေတာ့ မေတြ႔ျမင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားရာကေန အေထာက္အပံ့ အေၾကာင္းတရားေတြ အစစအရာရာ ညီညြတ္လို႔ ေတြ႔ျမင္လိုက္ရရင္ေတာ့ အထူးအဆန္း အာ႐ံုျဖစ္လို႔မို႔ ထိမ္းမႏိုင္သိမ္းမရ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဝါဒအရေတာ့ အဲဒီတရားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သင့္တင့္ေသာ ႏွလံုးသြင္းမႈ ရွိဖို႔သာ လိုတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ၾကည့္႐ႈခံရသူရဲ႕ အဆင္းအာ႐ံုမွာလည္း အျပစ္မရွိဘူး၊ ၾကည့္ျမင္သူရဲ႕ မ်က္လံုးမွာလည္း အျပစ္မရွိဘူး။ မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းတတ္ဖို႔သာလိုတယ္။ မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးမသြင္းတတ္လို႔သာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ၊ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္းေသာ ျဖစ္စဥ္ေတြျဖစ္ပြားရတယ္ လို႔ဆိုတယ္။
မွန္ကန္စြား ႏွလံုးသြင္းနည္းကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ထားသလို ရွင္းၾကည့္ပါဦးမယ္။ (နားလည္တတ္ကၽြမ္းသူမ်ား စာေရးသူ ့စကားက ဗုဒၶဝါဒကို ဆန္႔က်င္ေနရင္ တိမ္းေစာင္းေနရင္ ျပဳျပင္တည့္မတ္ေပးၾကပါ။)
ကမၼ႒ာန္းနည္းအရေတာ့ ရာဂကိေလသာကို ေကာင္းစြာႏွိမ္ႏွင္းႏိုင္တာ အသုဘ ကမၼ႒ာန္းျဖစ္တယ္။ လြန္စြာတင့္တယ္ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ မိန္းမတို႔ရဲ႕ အဆင္းကို အသုဘ ကမၼ႒ာန္းအျဖစ္ ေျပာင္လဲ ႐ႈျမင္ရမယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ခက္ခဲသလိုျဖစ္သြားမယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶစာေပထြန္းကားရာ ျမန္မာျပည္က လာသူမွန္ရင္ အပုပ္ေကာင္႐ုပ္ေဆာင္ထားတယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို ရင္းႏွီးၾကမွာပါ။ ၃၂-ေကာ႒ာသေသာ ရြံစဖြယ္ ေတြကို ေတြးေတာ ဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ မိန္းမျဖစ္ပါေစ၊ ၃၂-ေကာ႒ာသေသာ တရားတို႔နဲ႔ မကင္းၾကပါ။ အပုပ္ေကာင္ ႐ုပ္ေဆာင္ထားတာျဖစ္ေၾကာင္းကို ေပၚလြင္ေအာင္ ႐ႈျမင္ဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ဘယ္လို ရာဂကိေလသာမ်ိဳးမွ ဝင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဝိပႆနာနည္းအရ ဆိုရင္ေတာ့ မိန္းမတို႔ရဲ႕ အဆင္းကို ႐ူပါ႐ံု ၾကည့္႐ႈစရာ အာ႐ံုျဖစ္တယ္လို႔ပဲျမင္လိုက္ပါ။ အဲဒီေနာက္မွ ဆက္ၿပီး ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ဓာတ္ခြဲျပခဲ့သလို၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ တင့္တယ္ ေနေသာ္လည္း ရုပ္နာမ္တရားတို႔သာျဖစ္တယ္၊ ခႏၶာ ၅-ပါးတို႔သာျဖစ္တယ္၊ ဓါတ္ႀကီးေလးပါးတို႔သာျဖစ္တယ္၊ ခဏျဖစ္လ်က္, ခဏတြင္းပ်က္ေနၾကတဲ့ မက္ေမာစရာ လံုးဝမရွိေသာ ဒုကၡသစၥာသေဘာသာလွ်င္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို နားလည္ေအာင္ ရႈပြားဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ဘယ္လို တဏွာ၊ ဘယ္လိုရာဂမွ ဝင္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
အထက္က ၂-နည္းကေတာ့ ႏွလံုးသြင္းမွန္ျခင္း တည္းဟူေသာ အေတြးအေခၚ ဉာဏ္ပညာ နဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့၊ လြန္စြာ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကိုယ္၏ခ်မ္းသာျခင္းကို ျဖစ္ေစတဲ့ နည္းလမ္းျဖစ္ပါတယ္။ အတိုင္းအတာတစ္ခု အေနနဲ႔ သိလြယ္ ျမင္လြယ္တဲ့ ထက္ျမက္တဲ့ ဉာဏ္အျမင္ေတာ့ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။
အဲဒီလို ဉာဏ္အျမင္မရွိသူမ်ားအတြက္လည္း သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ထိန္းသိမ္းနည္းက ဗုဒၶဝါဒမွာ ရွိပါေသးတယ္။ မိမိနဲ႕ တရားဝင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားထားသူ ဇနီးမယား မဟုတ္ပါက ကာမဂုဏ္မႈ မက်ဴးလြန္သင့္ေၾကာင္းကို ဒုစ႐ိုက္တရား ၁၀-ပါးနဲ႔၊ ၅-ပါးသီလတို႔မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီအမႈဟာ ဒုစ႐ိုက္ျဖစ္တယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ကဲ႔ရဲ႕အပ္တယ္၊ လက္ေတြ႔အက်ိဳ, သံသရာ အက်ိဳးကို ထိခိုက္ေစႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေတြကို သေဘာေပါက္ၿပီး အကုသိုလ္ဒုစ႐ိုက္အမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ရန္ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေလာကေစာင့္တရား ၂-ပါးကို ေကာင္းစြာ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္လည္း ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီနည္းကေတာ့ ရွက္လို႔၊ ေၾကာက္လို႔သာ မက်ဴးလြန္ရတယ္ လိုခ်င္ျခင္း တဏွာ နဲ႔ ရာဂ ကိေလသာ တန္းလန္းႀကီး က်န္ေနတာေၾကာင့္ အလိုမျပည့္ျခင္းဆိုတဲ့ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းေတာ့ ခံစားရႏိုင္ပါတယ္။ လူၾကားမေကာင္းေသာ ျဖစ္စဥ္တို႔မွ ကင္းေဝးသည္မွန္ေသာ္လည္း မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ကိေလသာ ပါးေအာင္ က်င့္တဲ့နည္းေလာက္ေတာ့ ခ်မ္းသာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေဖာ္ျပပါ ျပႆနာမွာ…
၁) လွပတင့္တယ္ေသာ မိန္းမတို႔၏ အဆင္း၌သာ အျပစ္ရွိတယ္၊ မိန္းမေတြ အထူးလံုၿခံဳစြာ ဝတ္ဆင္ရမယ္ဟု ဆိုျခင္း
၂) ေထြရာေလးပါး မ်က္လံုးကစားတတ္ေသာ ေယာက္်ားတို႔၌သာ အျပစ္ရွိတယ္၊ ေယာက္်ားေတြ မ်က္လံုးအိေႁႏၵကို ထိန္းသိမ္းရမယ္ဟု ဆိုျခင္းတို႔ဟာ
အေတြးအေခၚ ဉာဏ္အျမင္ အလြန္နည္းပါးသူတို႔ရဲ႕ အဆိုမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။
ျဖစ္စဥ္ေပၚမွာ အက်ိဳးတရား၏ အဆိုးကိုသာျမင္တယ္။ အေၾကာင္းတရားက ဘာလဲဆိုတာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ မသံုးသတ္ႏိုင္လို႔ ေတာင္ေတာင္အီအီ ထင္ရာေတြး၊ ထင္ရာေျပာခဲ့ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစစ္အမွန္ ေၾကာင္းတရားကို မျမင္ေတာ့ မိမိျမင္ေသာ အက်ိဳးတရားကိုသာ အတင္းခ်ိဳးႏွိမ္ဖို႔ အားထုတ္ျခင္းမွ်သာျဖစ္တယ္။ ဘာနဲ႔တူသလဲ ဆိုရင္ နံရံေထာင့္ေကြးတစ္ေနရာမွာ ေလွာင္ပိတ္ပီး တုတ္ေခ်ာင္းေလးနဲ႔ ထိုးဆြခံေနရတဲ့ ေခြးသူငယ္နဲ႔တူပါတယ္။ ေခြးငယ္ေလးခမ်ာ အဓိကအေၾကာင္းတရားျဖစ္ေသာ ထိုးဆြေနသူကို သတိမမူမိ၊ တုတ္ေခ်ာင္းထိပ္ဖ်ားေလးကိုသာ အဓိက အေၾကာင္းထင္ၿပီး ေဒါသတႀကီး ကိုက္ခဲေနမိတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆင္တူေနပါတယ္။
လွပတင့္တယ္ေသာ အဆင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ မက္ေမာျခင္း ရာဂကိေလသာကို အျပစ္အျဖစ္ ျမင္ေသာ္လည္း၊ အက်ည္းတန္လွေသာ ရြံစဖြယ္၊ ေၾကာက္စဖြယ္ အဆင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ေဒါသကိေလသာကို ေျဖရွင္းရန္နည္းလမ္း မပါလာပါ။ လွပတင့္တယ္ေသာ အဆင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ ရာဂကို ႏွိမ္ႏွင္းရန္ နည္းလမ္းကို ရွာႀကံထားေသာ္လည္း၊ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ အသံေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ ရာဂကိေလသာကို ကာကြယ္ရန္နည္းလမ္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ နည္း လမ္းမ်ားျဖင့္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရန္အားထုတ္ျခင္းမွာ အဂၤါမစံုေသာ နည္းလမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္- လို႔ဆိုရပါမယ္။
ဗုဒၶဝါဒကေတာ့ ျပည့္စံုပါတယ္။ ပညာသားပါေသာ ေျဖရွင္းနည္းလို႔လည္း ဆိုရပါမယ္။
အလြန္တရာ ဆူးေျငာင့္ခလုပ္ ေပါမ်ားတဲ့ ယာကြင္းျပင္ႀကီးတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ဟာ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းခ်င္းကို သားေရျပားလိုက္အုပ္ေပးထားမွ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္မယ္ဆိုရင္ လူရယ္ခ်င္စရာ အေတြးအေခၚသာျဖစ္ပါလိမၼယ္။ မိမိေခ်ေထာက္မွာ ဆူးမေဖာက္ႏိုင္ေသာ လံုၿခံဳတဲ့ ခိုင္မာတဲ့ ဖိနပ္ကို စီးၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ျခင္းသာ ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
လံုၿခံဳတဲ့ ခိုင္မာတဲ့ ဖိနပ္ကိုစီးထားလိုက္ေတာ့ ဆူးေျငာင့္ခလုပ္သာမက၊ မစင္ပံုမ်ား၊ ေႁမြမ်ားကင္းမ်ားရဲ႕ အႏၲရာယ္မွလည္းကာကြယ္ၿပီးျဖစ္သြားပါတယ္။
ထို႔နည္းတူ တင့္တယ္ေသာအဆင္းအေပၚ မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းတတ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ထားသူဟာ မတင့္တယ္ေသာ အဆင္းနဲ႔ ေတြ႔လွ်င္လည္းကာကြယ္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ သာယာဖြယ္အသံ၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အန႔ံ၊ ႏူးည့ံေသာ အထိအေတြ႔တို႔ကိုလည္း အစရွိသျဖင့္ အျခားအျခားေသာ အာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းတတ္လို႔မို႔ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ အကုသိုလ္တရားေတြ ဝင္လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေတြ႔ႀကံဳေနရေသာ အ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚ သင့္ေတာ္မွန္ကန္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကပါေစ။
အကုသိုလ္ေတြေဝးလို႔၊ ကုသိုလ္တရား အမ်ိဳးမ်ိဳးေမြးျမဴႏိုင္ၾကပါေစ။
အဂၤုတၱရ နိကာယ၊ ဧကက နိပါတ္၊ ဝီရိယာ ရမ႓ာဒိဝဂ္ မွ မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းႏွင့္ဆိုင္ေသာ တရား တစ္ပိုဒ္ကို ကူးယူေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။
ရဟန္းတို႔ ဤသင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း ‘ေယာနိေသာ မနသိကာရ’ တရားသည္ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း ဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔၊
ဤအတူ မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔၏လည္း ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရား တို႔၏လည္း ဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ အျခားတစ္ခုေသာ တရားကို ငါမျမင္။ ရဟန္းတို႔ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္းအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းေသာ သူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔သည္လည္း ျဖစ္ေပၚကုန္၏။ ျဖစ္ေပၚၿပီးေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္၏။ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အရွွင္သုမနသာရ(ျဖဴး)
(ခ်မ္းသာလုိက ႏွလုံးသြင္းမွန္ၾက) by Ashin Sumanasara (အရွွင္သုမနသာရ(ျဖဴး) )
www.dhammaweb.net မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blog/show?id=6371237%3ABlogPost%3A371132
No comments:
Post a Comment