စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







လူေတြရဲ႕ စိတ္အာ႐ံုကို ဆြဲေဆာင္ေနတဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ား

ဒီကေန႔ေခတ္မွာ နည္းပညာထြန္းကားလာျခင္းနဲဲ႔အတူ လူတိုင္းလိုလို အင္တာနက္နဲ႔ အကြၽမ္းတဝင္ရွိေနတဲဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္လာပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ အလြယ္တကူ သယ္ယူသြားႏုိင္တဲ့ စမတ္ဖုန္းလို ကိရိယာငယ္ေတြနဲ႔ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ျခင္းဟာ နည္းပညာနယ္ပယ္မွာ သိသာတဲ့အခ်ိဳးအေကြ႕တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။

အင္တာနက္သံုးစြဲမႈ က်ယ္ျပန္႔လာျခင္းနဲ႔အတူ ႏိုင္ငံတကာမွာ လူမႈကြန္ရက္ဝန္ေဆာင္မႈ (Social Media) ဝက္ဘ္ဆုိက္ေတြ ေအာင္ပြဲခံလာပါတယ္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကေတာ့ အေအာင္ျမင္ဆံုး လူမႈကြန္ရက္တစ္ခုပါပဲ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို လြန္လြန္ကဲကဲ အသံုးျပဳမႈဟာ နည္းပညာနယ္ပယ္ရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးတစ္ခုလို ျဖစ္လာတဲ့ထိ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈက က်ယ္ျပန္႔ႀကီးမားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ သုေတသနပညာရွင္ေတြက အတုအေယာင္ လူမႈကြန္ရက္ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုအေပၚ လူေတြဘာေၾကာင့္ ေလးေလးနက္နက္ တြယ္တာေနသလဲဆိုတာကို ဆန္းစစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေ ကာ္နဲလ္တကၠသိုလ္က သုေတသီေတြကေတာ့ ဒီစမ္းသပ္မႈအတြက္ စိတ္လိုလက္ရ ပူးေပါင္းပါဝင္မယ့္သူ ၅,၀၀၀ ေက်ာ္ကို စုစည္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ သုေတသီေတြက ဒီစမ္းသပ္ခ်က္မွာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ပံုမွန္သံုးစြဲသူေတြကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္နဲ႔ အဆက္ျဖတ္ေစၿပီး တံု႔ျပန္မႈေတြကို စစ္တမ္းေကာက္ယူခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာ္နဲလ္တကၠသိုလ္ရဲ႕ သုေတသနအစီအစဥ္မွာ ပါဝင္သူေတြဟာ ၉၉ ရက္တိုင္ေအာင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို Log In မဝင္ရဘူးလုိ႔ ပိတ္ပင္တားျမစ္ခံရပါတယ္။ ဒီအေတာအတြင္း ၃၃ ရက္ၾကာတိုင္း သူတုိ႔ရဲ႕ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အသံုးျပဳလုိစိတ္ကို ပညာရွင္ေတြက စူးစမ္းမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

‘‘လူမႈကြန္ရက္ေတြ အသံုးျပဳေနမႈကို ရပ္နားလုိက္ရာကေန မေနႏုိင္ဘဲ ျပန္သံုးျဖစ္သြားတာကို လူမႈကြန္ရက္အစြဲသံသရာလုိ႔
ေခၚရလိမ့္မယ္’’ လုိ႔ ဦးေဆာင္သုေတသီ အဲရစ္ေဘာ္မာက ဆိုပါတယ္။ အခ်က္အလက္ ေကာက္ယူစုေဆာင္းမႈ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ 99daysoffreedom.com ရဲ႕ ကူညီပံ့ပိုးမႈနဲ႔အတူ သုေတသီေတြက လူမႈကြန္ရက္ေတြကို ထာဝရအဆက္အသြယ္ျဖတ္ႏုိင္ဖုိ႔ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာခံႏုိင္ရည္ကို ဆန္းစစ္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို ျပန္သံုးျဖစ္သြားၾကတာပါပဲ။


ေဘာ္မာ ဦးေဆာင္တဲ့ သုေတသီေတြက လူမႈကြန္ရက္ေတြကေန ႐ုန္းထြက္ဖုိ႔ ခက္ခဲေနေစတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္း ေလးခုကိုထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အပါအဝင္ Twitter၊ Instagram အစရွိတဲ့ လူမႈကြန္ရက္ မီဒီယာႀကီးေတြကလည္း ဒီအခ်က္ေတြကိုအေျခခံၿပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေျခလွမ္းေတြကို
ေဖာ္ေဆာင္ေနတာျဖစ္တယ္လုိ႔ ပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။
 
၁။ စြဲလမ္းျခင္း
အေျခခံအက်ဆံုး အခ်က္ကေတာ့ လူမႈကြန္ရက္ေတြ အသံုးျပဳရျခင္းကို စိတ္စြဲေနတာပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
‘‘စမ္းသပ္ကာလ ၁၀ ရက္အတြင္းမွာ ပထမဆံုး ကြၽန္ေတာ္အင္တာနက္ Browser ဖြင့္လုိက္တာနဲ႔ လက္ေခ်ာင္းကအလိုလိုပဲ Keyboard ေပၚက ‘F’ စာလံုးဆီ ေရာက္သြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ အင္တာနက္သံုးၿပီဆိုတာနဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကိုဖြင့္လုိက္
ရတာက အစြဲတစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနတယ္ေလ’’ လုိ႔ စစ္တမ္းမွာ ပါဝင္စမ္းသပ္ခံသူ တစ္ေယာက္က ဝန္ခံပါတယ္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ အင္တာနက္သံုးစြဲမႈ အေတြ႕အႀကံဳမွာ လူမႈကြန္ရက္ေတြဟာ အဓိက အက်ဆံုး အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလို ျဖစ္ေနသေယာင္ လူေတြစိတ္ထဲ စြဲသြားတဲ့ထိ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့သေဘာပါပဲ။
 
၂။ စူးစမ္းလိုစိတ္
သူတစ္ပါးရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကို သိခ်င္စိတ္ကလည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအေၾကာင္း တရားတစ္ရပ္ပါ။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို ပံုမွန္အသံုးျပဳသူေတြက တျခားသူေတြ ဘာေတြခံစားေနသလဲ၊ ဘာေတြလုပ္ေနသလဲဆိုတာကို မသိစိတ္ကျဖစ္ျဖစ္ စပ္စုေနမိတတ္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ လူမႈကြန္ရက္ရဲ႕ သေဘာက ကိုယ့္ပုဂၢိဳလ္ေရး ဘဝအေၾကာင္း၊ သူတစ္ပါးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ရတဲ့အခ်က္ကို အေျခခံထားတာပါ။ ေနာက္ၿပီး လူေတြကကိုယ့္အေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲဆိုတာကို သိခ်င္တဲ့ စိတ္မ်ိဳးကလည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္ေနေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုပါ။
 
၃။ စိတ္အေျခအေန အေျပာင္းအလဲ
လူတစ္ေယာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ေန၊ ဝမ္းနည္းေန၊ စိတ္ညစ္ေန၊ ပ်င္းရိေနတဲ့ စိတ္အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးကို မူတည္ၿပီး
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုးျဖစ္ျခင္းအေပၚ အေျပာင္းအလဲေတြ သက္ေရာက္ေစတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ေကာ္နဲလ္တကၠသိုလ္ရဲ႕
ေလ့လာမႈစစ္တမ္းအရ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို စိတ္ေရာက္သြားေစတဲ့ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္အေျခအေန အေၾကာင္းတရား
ကေတာ့ ကြဲျပားတတ္တယ္လုိ႔ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က စိတ္ညစ္ရင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ပိုသံုးျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ေနရင္၊ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ေနရင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဘက္ ေျခဦးလွည့္သြားတယ္လုိ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျဖၾကားခဲ့ၾကပါတယ္။
 
၄။ အျခားလူမႈကြန္ရက္မ်ား
ေနာက္ဆံုး ေတြ႕ရွိခ်က္ကေတာ့ ထူးဆန္းပါတယ္။ တျခားလူမႈကြန္ရက္ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြကို အစားထိုးအသံုးျပဳမိၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဆီ ျပန္လာျဖစ္တာ နည္းသြားတယ္ဆိုတာပါပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္သံုးစြဲသူေတြဟာ တျခားလူမႈကြန္ရက္ေတြရဲ႕ သိမ္းသြင္းမႈကို ခံရႏုိင္ေျခမ်ားျပားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကလည္း ဒီအခ်က္ကို ရိပ္မိပံုပါပဲ။ ဒါ ေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုင္းလိုလို အေျပာင္းအလဲ အသစ္အဆန္းမ်ိဳးစံု ျဖည့္ဆည္းေပးၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ပရိသတ္ကို အာ႐ံုေျပာင္းမသြားေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေကာ္နဲလ္တကၠသိုလ္ရဲ႕ သုေတသန အစီအစဥ္မွာ ၉၉ ရက္ေလာက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္နဲ႔ အဆက္ျပတ္သြားေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ဒီလူမႈကြန္ရက္ကို ပံုမွန္ျပန္အသံုးျပဳျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သံုးစြဲပံု နည္းလမ္းေတြ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲသြားတာကိုေတာ့ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။


ဥပမာအားျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔လက္ေတြ႕ေလာကမွ အမွန္တကယ္ မသိကၽြမ္းသူေတြကို သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ လက္မခံေတာ့တာေတြ၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ ဟိုဟိုဒီဒီ ေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္း ကုန္ဆံုးေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ႏုိင္တာေတြပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို အဆင္ျခင္မဲ့စြဲလမ္းၿပီး အသံုးျပဳတဲ့ ပံုစံကေနပိုၿပီး လက္ေတြ႕က်အသံုးဝင္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳးကို ကူးေျပာင္းလာျခင္းလုိ႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ စမ္းသပ္ခ်က္က ေန႔စဥ္လူေနမႈဘဝမွာ လူမႈကြန္ရက္ ဝက္ဘ္ဆိုက္ေတြ အသံုးျပဳေနမႈအေပၚ စီမံကိုင္တြယ္ဖို႔က ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခက္ခဲတတ္တယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႕သိျမင္လာေစပါတယ္။ လူမႈ ကြန္ရက္ေတြကို စြဲလမ္းရာကေန လက္ေတြ႕ဘဝလူမႈေရးနယ္ပယ္မွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ပံု အားနည္းတာေတြ၊ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္
ေပါက္ၾကားတာေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ အေရးပါတဲ့ လူမႈအေထာက္အပံ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြလည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက လူတစ္ဦးခ်င္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုးစြဲမႈကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ဖို႔ပါ။ ကိုယ္အမွန္တကယ္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမယ့္ အစုအဖြဲ႕တစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ႏုိင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္’’ လို႔ ေဘာ္မာက ဆိုပါတယ္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေလ့လာမႈစစ္တမ္း အစီရင္ခံစာက လူေတြအေနနဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကို ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ အသံုးျပဳမလဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ အသံုးမျပဳေတာ့ဘဲေနမလားဆိုတာေတြကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားရာမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ဖုိ႔ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစမယ္ ထင္ပါတယ္’’လုိ႔လည္း ေဘာ္မာက ေျပာၾကားသြားပါတယ္။
Ref: Daily Mail
(ဇြဲရဲဝင့္ ဘာသာျပန္သည္)
http://www.7daydaily.com/story/53444

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...