စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်ိန္မေရြး သံုးေဆာင္နိုင္ရန္ ၀ိနည္းေတာ္ကခြင့္ျပဳထားေသာအေဖ်ာ္ရွစ္ပါး အပိုင္း(၁)

အပိုင္း   (၁)
ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ေသာက္စားႏိုင္ရန္ ၀ိနည္းေတာ္ကခြင့္ျပဳထားေသာအေဖ်ာ္ရွစ္ပါး။
အေဖ်ာ္ ၈-ပါး။ ။
၀ိနည္းမဟာ၀ါ။ ပါ။ ၃၄၂။ ႒။ ၃၈၂။ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ေသာက္စားႏိုင္ရန္ ၀ိနည္းေတာ္ကခြင့္ျပဳထားေသာအေဖ်ာ္ရွစ္ပါး။

(၁) သရက္သီးအေဖ်ာ္၊
(၂) သေျပသီးအေဖ်ာ္၊
(၃) ေတာငွက္ေပ်ာသီးအေဖ်ာ္၊
(၄) အိမ္ငွက္ေပ်ာသီးအေဖ်ာ္၊
(၅) သစ္မည္စည္ေခၚ မယ္ဇယ္အေဖ်ာ္၊
(၆) မုဒရက္ေခၚ စပ်စ္သီးအေဖ်ာ္၊
(၇) ၾကာစြယ္အေဖ်ာ္၊
(၈)ဖက္သက္တေရာ္သီးအေဖ်ာ္။ (ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်ိန္မေရြး ေသာက္စားႏိုင္ရန္ ၀ိနည္းေတာ္ကခြင့္ျပဳထားေသာအေဖ်ာ္ရွစ္ပါး။ )
ရဟန္းႏွင္႔ ၀ိနည္းဆိုင္ရာ ဗဟုသုတမ်ား။

(၁) ရဟန္း ဟူသည္-

ရဟန္းရဲ ႔ မူရင္း ပထမအက်ဆံုး အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုခ်က္ကို ဒီဃနိကာယ္ ၊မဟာ၀ဂ္ ၊ မဟာပဒါနသုတ္ မွာ ကိုယ္တိုင္ ဖတ္ၾကည္႔ႏိုင္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒ ပါဠိေတာ္မွာ ဘုရားေလာင္းကို သူအို၊သူနာ၊သူေသ၊ ရဟန္း နိမိတ္ (၄)ပါးျပခန္းမွာ ၀ိပႆီ ဘုရားေလာင္း ရဲ႔ ကာလက ဇာတ္ေတာ္ေတြကို သာ ေဂါတမ ဘုရားရွင္က ျပန္ျပီး ေဟာျပထားပါတယ္။ ရဟန္းဟူသည္ - တရားကို ေကာင္းစြာက်င္႔ျခင္း ၊ မွန္စြာက်င္႔ျခင္း ၊ ကုသိုလ္ျပဳျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊ေကာင္းမႈျပဳျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊ မညွင္းဆဲျခင္းသည္ေကာင္း၏၊ သတၱ၀ါတို႔ကို သနားျခင္းသည္ ေကာင္း၏ ဟု ႏွလံုးသြင္း က်င္႔ေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။

သာမေဏရ ပဗၺဇၹ လို႔ အေခၚနည္းနည္းေျပာင္းလိုက္ရင္ေတာ႔-လြတ္ေျမာက္ေအာင္က်င္႔ေနသူ ၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းသူ၊ (တဏွာကင္းေအာင္ ၾကိဳးစားေနသူ ) ဖိအားကင္းေအာင္ေနသူ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနသူ လို႔ အဓိပၸါယ္ေတြ ထြက္လာပါတယ္ ။

ဘီစီ (၆၀၀)ေက်ာ္ လာတဲ႔ ေဂါတမဘုရား မပြင္႔ခင္ အနီးဆံုးသာ ကာလမွာေတာ႔ ျဗာဟၼဏတုိ႕က ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတို႕တြင္ အဘက္ဘက္က အသာစီးယူေနၾကသည္ကိုလည္းမေက်မနပ္ ျဖစ္လာၾကတဲ႔ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးကို အလိုရွိၾကသူေတြဟာ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူတို႕ေဘာင္ကိုစြန္႕ခြာျပီး ဆိတ္ၿငိမ္ရာေတာအရပ္သို႕ ခ်ဥ္းကပ္ကာ အားထုတ္က်င့္ႀကံ ႀကိဳးပမ္းၾကရာမွ တရားဘာ၀နာပြားမ်ားမႈသေဘာေပၚေပါက္လာတယ္္။ ေတာထဲတြင္ သစ္ပင္ေအာက္၌ တစ္ကိုယ္တည္း ထိုင္ေနရင္း စိတ္မွန္းျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳျခင္း၊ျဗဟၼာကို အာရံုျပဳျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာမွ ကသိုဏ္းက်င္႔စဥ္မ်ား ေပါက္ကာ စ်ာန္လမ္းစဥ္ကို ေတြ႕ရွိၾကသည္။ အ၇ူပစ်ာန္ (၄)ပါးအထိ ေအာင္ျမင္ခ႔ဲၾကပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ အာရညကေခတ္ေခၚ ေတာမွီရေသ့ေခတ္ဦးတြင္ ေ၀ဒလမ္းစဥ္ ေမွးမွိန္ခဲ့ရပါတယ္။

အရညဟူသည္ ကေတာ႔ ေတာမွီရေသ့တို႕ကို ေခၚဆိုေသာအမည္ျဖစ္ျပီး ထိုရေသ့သည္ သညာသီ၊ပရဗိုဇ္ႏွင့္ ဘိကၡဳဟု သံုးမ်ိဳးရွိသည္။ သညာသီႏွင့္ ပရဗိုဇ္တို႕မွာ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္၊ ၀တ္လစ္စလစ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဂိုဏ္းမ်ားကို ဆိုလိုသည္။ ဘိကၡဳဆိုသည္မွာ ထမင္းကို အလွဴခံစားေသာက္ေသာေၾကာင့္ ေခၚေသာအမည္ျဖစ္ျပီး ၊ ေနာင္အခါ ဗုဒၶသည္ မိမိတပည့္ရဟန္းမ်ားကို ဘိကၡဳဟု ေခၚဆိုေလသည္။ ဘိကၡဳ ကိုလဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရဟန္းလို႔ နားလည္ၾကရပါမယ္။

အခုေနာက္ပိုင္းေတာ႔ ကမၻာေပၚမွာ ဘိကၡဳ ဆိုတဲ႔ အသံုးနဲ႔ ျမန္မာေတြရဲ ႔ ဆရာေတာ္ ဆိုတဲ႔ အေခၚ ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ထိုင္းက ႏိုင္ငံျခားသာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္ေတြကလဲ ျမန္မာေတြရဲ ႔ ဆရာေတာ္ ဆိုတဲ႔အသံုးကို သူတို႔ ေက်ာင္းေတြမွာ သံုးေနေၾကာင္း ၀မ္းသာဖြယ္ ေတြ႔ရပါတယ္။

(၂) ရဟန္းကို ဘာေၾကာင္႔ ရိုေသေလးစားရွိခိုးထိုက္သလဲ

ရဟန္းကို ဘာေၾကာင္႔ ရိုေသေလးစားရွိခိုးထိုက္တယ္ ဆိုတာကို ဗုဒၶက မုနိ သုတ္ေတာ္ မွာ ဒီလို အသိေပး ဆံုးမခဲ႔ပါတယ္။

ကိုယ္႔ဟာကို တရားက်င္႔ျပီး အနာဂါမ္ျဖစ္ေနတဲ႔ အရိယာ လူပုဂၢိဳလ္ ကေတာင္ ဒီကေန႔မွာ သဃၤန္း၀တ္ထားတဲ႔ ပုထုဇဥ္ ကိုရင္ေလးကို ရွိခိုးရမယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

တရားသိမႈ၊ က်င္႔ၾကံေပါက္ေျမာက္မႈမွာ ကိုယ္က သာေနေပမယ္႔ သာသနာ၀န္ထမ္းရွင္သာမေဏေလးကို ရွိခိုးထိုက္တယ္။ဘာေၾကာင္႔ဆိုရင္ ရွိခိုးထိုက္ေသာ အသြင္အျပင္အားျဖင္႔ (၂)မ်ိဳးရွိတယ္။ရွိခိုးထိုက္ေသာဂုဏ္အရည္အခ်င္းအားျဖင္႔အခ်က္ေပါင္း(၂၀) တိတိရွိေနတယ္။



အသြင္အျပင္အားျဖင္႔ (၂)မ်ိဳးကေတာ႔ -

(၁) ဖန္ရည္ဆိုးေသာ သဃၤန္းကို ၀တ္ရံုျခင္း ၊(လွပတင္႔တယ္ေသာ အေရာင္အဆင္းရွိတဲ႔ အ၀တ္အစား ကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ျခင္း၊ကာမဂုဏ္ကို အသြင္ျဖင္႔ သတ္ျခင္း ၊

(၂) ဦးေခါင္းကို ရိတ္တံုးထားျခင္း ။ ( ဦးေခါင္းတန္ဆာဆင္ျခင္း ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ႏႈတ္ခမ္းေမႊး၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊးအလွအပထားျခင္း မ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ၊ အိႏၵိယမွာေတာ႔ ဒါေတာ္ေတာ္ကို စြန္ပတာတဲပ အစဥ္အလာလုပ္ရပ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သူတို႔က ဆံပင္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊးကို အရမ္းအလွဆင္တဲ႔ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေနလို႔တဲ႔)

ဒီႏွစ္ခ်က္မွာတင္ သူ၏ ျခိဳးျခံမႈ ၊ အလိုနည္းမႈ ၊ လူ႔အသြင္အျပင္သဘာ၀ကို ေရွာင္ခြာကာ ျမင္႔ျမတ္ေသာ အသြင္ကို ယူမႈေတြဟာ သာမာန္လူထက္သာလြန္ေနလို႔ ရွိခိုးခံထိုက္ေနျပီ လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ဒီေနရာမွာ သီလ သမာဓိ ပညာရွိျခင္းေတြကို ဘုရားရွင္က ဘာမွ မဆိုလိုေသးပါ။မိလိႏၵ ပညာ မွာလဲ ဒီအတိုင္းပါပါတယ္ ။

အရွင္နာဂသိန္ကေတာ႔ ဒီအသြင္(၂)ပါးယူျပီးတာနဲ႔ကို ဘုရား၏ အလိုက် အသြင္အျပင္ စျဖစ္ေနျပီ..တဲ႔။ဒါေၾကာင္႔လဲ ရွိခိုးခံထိုက္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။



ရွိခိုးထိုက္ေသာဂုဏ္အရည္အခ်င္းအားျဖင္႔အခ်က္ေပါင္း(၂၀)။

(၁) ေသကၡ ပုဂၢ ိဳလ္ အသြင္ရွိျခင္း

(၂)ရဟႏၱ ာအသြင္ ရွိျခင္း

(၃) အရီယာႏွင႔္တူေသာ အက်င္႔ရွိေနျခင္း

(၄)တူေသာေနထိုင္ျခင္းရွိၾကျခင္း

(၅)တူေသာဣေျႏၵ ရွိၾကျခင္း

(၆)တူေသာဆင္းရဲျခင္းရွိျခင္း၊

(၇)တူေသာသည္းခံျခင္းရွိျခင္း

(၈ )တစ္ကိုယ္ထီးတည္းက်င္႔ၾကံအားထုတ္ႏိုင္ျခင္း

(၉) တစ္ကိုယ္ထီးတည္းေမြ႔ေလွ်ာ္ျခင္း

(၁၀) တစ္ကိုယ္ထီးတည္းကိ်န္းေအာင္ျခင္း

(၁၁)မေကာင္းမႈမွရွက္ျခင္း

(၁၂)မေကာင္းမႈမွ လန္႔ျခင္း

(၁၃)သ ဓမၼ အက်င္႔ကို အားထုတ္ျခင္း

(၁၄)ကုလိုလ္ကို မေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္း၊

(၁၅)သုတ္လႊတ္ျခင္းကဲ႔သို႔ေသာ ကာမဂုဏ္ကို ဖယ္ၾကဥ္ျခင္း၊

(၁၆)ပါဠိသင္ယူျခင္း

(၁၇) အ႒ကထာ ေခၚအက်ယ္အနက္ သင္ယူျခင္း

(၁၈ ) သီလ၊သမာ ိပညာဂုဏ္တို႔တြင္ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္း၊

(၁၉)ကင္းေသာတပ္မက္မႈရွိျခင္း၊

(၂၀) ဘုရားရွင္သတ္မွတ္ေသာ သိကၡ ာပုဒ္မ်ားကို ျဖည္႔က်င္႔ျခင္း

ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင္႔လဲ ရွိခိုးခံထိုက္ေနပါတယ္။

(ေနလင္း) ေရးသားေသာစာအားၿပန္လည္တင္ၿပေပးပါသည္။
(အမုန္းေတာ္ခံ)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...