ေရးစရာမ်ားအေျမာက္အမ်ားရိွေ
ေလာကတြင္ မည္သည့္ကိစၥမဆို အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုတည္းႏွင့္
ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္ရမည္မွာ အေၾကာင္းရင္း (Root cause) ကိုရွာရန္ ျဖစ္၏။
ယခု သည္ကားေမွာက္သည့္ကိစၥတြင္ ကြန္ကရိလမ္းကို အျပစ္ပုံခ်ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါသည္။ သည္ကိစၥကို ကြ်န္ေတာ္ ၀င္စြက္လုိ၍ မဟုတ္ပါ။ ျဖစ္ရပ္မွန္အား ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမည္ ဆုိသည္ကို အနည္းငယ္မွ် ေျပာလို၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကိုယ္ပိုင္ဦးေဏွာက္သံုး၍ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါခင္ဗ်ား။
ကားေမွာက္ရျခင္းတြင္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားစြာ ပါ၀င္ပတ္သက္ေန၏။
၁။ လမ္းမေကာင္းေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
၂။ ကားမေကာင္းေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
၃။ ကားေမာင္းသူ၏ ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။
၄။ ရာသီဥတု မေကာင္းလွ်င္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။
၅။ မိမိပတ္၀န္းက်င္အေျခအေန (ကား၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီး၊ လမ္းသြားလမ္းလာ၊ လမ္းေပၚတြင္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ရပ္ထားေသာယာဥ္၊ အျခားမွ ျဖတ္၀င္လာေသာယာဥ္၊ ျဖတ္ေျပးသြားသည့္ ေခြး၊ ေၾကာင္၊ ႏြား၊ ၀က္၊ ကေလး စသည္)
၆။ ယာဥ္ေမာင္း၏ ဗဟုသုတႏွင့္ လမ္းပိုင္းတြင္ အကြ်မ္းတ၀င္ျဖစ္မႈ
၇။ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း လိုက္နာမႈ - - - - စသည္ စသည္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
သည္ကိစၥ၏ အဓိကလက္သည္မွာ လူ႔အသက္တစ္ေခ်ာင္းကို တန္ဖိုးမထားတတ္ျခင္းတည္းဟူေ
ရန္ကုန္မွ ဘတ္စ္ကားေမာင္းသူႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားကိုမူ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ ကမ္းကုန္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ယခင္တစ္ေခါက္ ျမန္မာျပည္ျပန္စဥ္က ေဟာေျပာပဲြကိစၥမ်ားျဖင့္ အထက္ျမန္မာျပည္သို႔ ကြ်န္ေတာ္သြားပါသည္။ အမ်ိဳးသမီး၏ အေဒၚမ်ားက ပါဂ်ဲရိုးတစ္စီးႏွင့္ ကားေမာင္းသူတစ္ေယာက္ ထည့္ေပးလုိက္၏။ ကြ်န္ေတာ္ ခရီးစမထြက္မီကတည္းက ကားေမာင္းသူကို ေျပာထားပါသည္။ ငါတို႔အခ်ိန္ယူၿပီးသြားမယ္။
သိပ္မၾကာမီကာလမ်ားက (မႏွစ္ကထင္ပါသည္။ ရက္စဲြကို အတိအက်မမွတ္မိေတာ့ပါ။) ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းမ ၌ မိသားစုေလးေယာက္ ကားေမွာက္ကာ အားလံုးပဲြခ်င္းၿပီးေသခဲ့သည
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ျပန္ေျပာျပတာ ၾကားရသည္မွာ ကားမေမွာက္မီ ၿမိဳ႔တစ္ၿမိဳ႔၌ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ လဖက္ရည္ ေသာက္ခဲ့ၾကစဥ္ သူ႔သားက အေဖ့ကားစီးရတာ ေလယာဥ္ပ်ံစီးရတာ က်ေနတာပဲ ဟု ေျပာသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ သူ႔ကားအျမန္ႏႈန္းမွာ ကီလို ၁၅၀ ထိရိွႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
သည္အျမန္လမ္းတြင္ ကားေမွာက္ရတာ လမ္းေၾကာင့္ပါဟု အျပစ္တင္လိုသူမ်ား ေအာက္ပါဓါတ္ပံုကို ၾကည့္ပါ။
စင္ကာပူၿမိဳ႔လည္ေခါင္ ေရာ္ခ်ာ ႏွင့္ ဗစ္တိုးရီးယားလမ္းဆံုတြင္ ၂၀၁၂၊ ေမလ ၁၂ ရက္ေန႔က တိုက္ခဲ့ၿပီး လူ ၃ ေယာက္ ေသခဲ့သည့္ ကားတိုက္မႈ ျဖစ္၏။ ကားက တစ္ႏွစ္ကို အစီးေရ ၇၀၀၀ ပဲထုတ္သည့္ နာမည္ႀကီး ဖာရာရီ။ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁.၄ သန္း တန္၏။ ကားေမာင္းသူ က ေျမာက္ၾကြေျမာက္ၾကြ တရုတ္လူငယ္။ အသက္က ၃၀။ မီးနီေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ အတင္းျဖတ္ေမာင္းေသာေၾကာင့္ တစ္ဖက္မွ လာသည့္ တကၠစီႏွင့္ ဆိုင္ကယ္ကို ၀င္ေအာင္းတာျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ လမ္းမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသေလာ။
ဖြ႔ံၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံမ်ားေရ
အထက္တြင္ဆိုခဲ့သလို ကားေမွာက္ျခင္းတြင္ အေၾကာင္းတစ္ခုတည္းမဟုတ္။ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ပါ၀င္ပတ္သက္ေနသည္ ျဖစ္ရာ ကားမေမွာက္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းႏိုင္တာ တစ္ခ်က္သာ ရိွပါသည္။
ဤအခ်က္ကား အေရးႀကီးဆံုး “လူ” ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။
လမ္း - ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘာလုပ္လုိ႔ရပါမည္နည္း။
ရာသီဥတု - ဘာမွလုပ္လို႔မရ။ သူ႔ဟာသူ မိုးရြာခ်င္ရြာမည္။ မုန္တိုင္းတိုက္ခ်င္တိုက္မည
ေဘးမွ၀င္လာသည့္ ေခြး၊ ေၾကာင္၊ လူ၊ အျခားကား - ကြ်န္ေတာ္တို႔ ထိန္းလုိ႔ရပါမည္လား။ ႏုိး၊ ေ၀းပါေသးရဲ့။
သည္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔လုပ္လို႔ရတာ နည္းနည္းပဲက်န္သည္။
၁။ ခရီးမထြက္မီ အထူးသျဖင့္ ခရီးရွည္မသြားမီ မိမိကားကို က်က်နနစစ္ပါ။ အင္ဂ်င္၊ ကားေဘာ္ဒီ၊ တာရာ၊ ေလ စသည္။ မေကာင္းလွ်င္ ဇြတ္မမိွတ္ပါႏွင့္။ မေကာင္းတာကို သိသိႀကီးႏွင့္ ဇြတ္မိွတ္မည္ဆိုပါက သင္သည္ ေသမင္းႏွင့္ အေလာင္းအစားလုပ္ျခင္းျဖစ္ေၾ
ျမင္းခြာသံမိႈတစ္ေခ်ာင္းေၾက
၂။ ခရီးထြက္မည္ဆုိလွ်င္ မိမိသည္ က်န္းမာေရး ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ ေကာင္းေနရမည္။ အိပ္ေရး၀ ရမည္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းလွ်င္ ခရီးမထြက္ပါႏွင့္။ အဲေလ ကားမေမာင္းပါႏွင့္။
၃။ ကားေပၚတြင္ပါလာသည့္သူအားလံု
၄။ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းကို လိုက္နာပါ။
၅။ မိမိသြားရမည့္ခရီးကို မကြ်မ္းက်င္ပါက ေရာက္ဖူးသူမ်ားအား ႀကိဳတင္စံုစမ္းေမးျမန္းထားပ
မန္းေရႊၿမိဳ႔ေတာ္၌လိုက္ပါလာ
ဦးဇင္းေျပာသလိုဆို ၁၂၅ မိုင္ေလာက္ကို ဆယ္နာရီနီးပါးေလာက္ (ည ၈နာရီခဲြမွ မနက္ ၆နာရီခဲြခါနီးထိ) ၾကာသည္ဆိုေတာ့ တစ္ခုခု လဲြေနၿပီ။ ေနာက္ၿပီး လမ္းမွာကားႏွစ္ခါပ်က္သည္ဆို
ယခုေတာ့ သူတို႔ ေပါ့ဆမႈ၊ ဂရုမစိုက္မႈ၊ လူ႔အသက္မ်ားကို မႏွေမ်ာတတ္မႈတို႔ေၾကာင့္ အျပစ္မရိွေသာ ခရီးသည္ ၁၁ ဦး ေသရၿပီ။ ေျခက်ိဳးလက္က်ိဳး၊ ဒုကိၡတဘယ္ႏွစ္ဦးျဖစ္ဦးမည္
မိတ္ေဆြ သင္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဤ ၁၁ ဦးထဲ၌ သင့္ မိဘ၊ ေမာင္ဘြားမ်ားပါသည္ဆိုလွ်င္
အေရးႀကီးသည္မွာ စိတ္ရွည္သည္းခံဘို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔လူမ်ားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ စိတ္မရွည္ၾကပါသနည္း။ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ေသာ ေသေလာင္းေပ်ာက္၀ ကိစၥမ်ား ရိွေနသျဖင့္ သည္မွ် အလ်င္လိုေနရပါသနည္း။ မိမိေရွ႔မွ ကားျဖစ္ေစ၊ ဆိုကၠားျဖစ္ေစ ပိတ္ေနလွ်င္ ဟြန္းကို အသားကုန္ တီးကာ ဆဲဆို၊ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းေနလိုက္သည္
လမ္းႏွင့္ကားကို ျပင္ရတာ လြယ္ပါသည္။ ျပင္ရမည္မွာ လမ္းကိုလည္းမဟုတ္ပါ။ ကားကုိလည္းမဟုတ္ပါ။ ယခုအေရးတႀကီး ျပင္ရမည္မွာ ခ်ဳံးခ်ံဳးက်၊ ယုိယြင္းပ်က္စီးေနေသာ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ အက်င့္စရိုက္၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ၊ လုပ္ပံုကိုင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
အကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ အက်င့္စရိုက္၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ၊ လုပ္ပံုကိုင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံုမ်ား ေျပာင္းလဲ ေကာင္းမြန္လာၿပီဆုိလွ်င္ ကြန္ကရိလမ္းသည္လည္း ကြန္ကရိလမ္းႏွင့္တူတူတန္တန္
တစ္ထစ္ခ် ကြ်ႏု္ပ္ေျပာလုိက္ပါသတည္း။
ေအးၿငိမ္း (ေလးမ်က္ႏွာ)
စက္မွုအင္ဂ်င္နီယာ / နည္းပညာစာေရးဆရာ ဆရာ ေအးျငိမ္းရဲ ႔ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ျပီး ဗဟုသုတ ရရွိရန္ တစ္ဆင့္မွ်ေဝေပးလိုက္ရ ပါတယ္။
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=423252594439244&set=a.351047714993066.7
No comments:
Post a Comment