ပညာရွိဆုိတာ စကားေျပာဆုိရာမွာျဖစ္ျဖစ္၊ စာေရးသားရာမွာျဖစ္ျဖစ္ စကားလုံးတုိင္းဟာ ေလးနက္ၿပီး အဓိပၸာယ္ရွိလွပါတယ္။ ပညာရွိနားဆည္းကပ္ေနထုိင္ရရင
သဘာဝက်က် ေတြးေခၚတတ္တာေတြ၊ ေလာကႀကီးကုိ ႐ႈျမင္ပုံေတြဟာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတြက္ အတုယူစ ရာေတြ အေတာ္မ်ားလွပါတယ္။
ပညာရွိဟာ ဥစၥာခ်ဳိ႕တဲ့ခ်င္ ခ်ဳိ႕တဲ့မယ္ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏုိင
လူအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ပညာရွိတာထက္ ဥစၥာရွိတာကုိ ပုိၿပီးႏွစ္သက္ၾကတာ၊ ဥစၥာရွိတာကုိပဲ လူရာသြင္းခ်င္ၾကတာ၊ ေနရာေပးခ်င္ၾကတာ၊ ဥစၥာရွိသူနဲ႔ အေပါင္းအေဖာ္ျပဳရတာကုိ ဂုဏ္ယူေနၾက တာ၊ ဆင္းရဲသားပညာရွိကုိေတာ့ ေခ်ာင္ထုိးခ်င္ၾကတာ၊ ေနရာေပးရေကာင္းမွန္းမသိ၊ အဲဒီလုိ ေခ်ာင္ ထုိးခံရတဲ့ ပညာရွိဟာ ပညာမာနအမွန္တကယ္ ၿမဲၿမံစြာလက္ကုိင္ျပဳထားရင္
ဒါေပမဲ့တကယ္လုိ႔သာ မာနတရားကုိ ၿမဲၿမံစြာလက္ကုိင္မျပဳထားႏု
ပညာရွိစစ္စစ္သာျဖစ္ခဲ့ရင္ မိမိကမွားေနရင္ ဝန္ခံတတ္ၾကတယ္။ မွန္ကန္ခဲ့ရင္လည္း ဘာေၾကာင့္မွန္ ရတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္းရွိၾကပါတယ္။ ဘာအေၾကာင္းျပျပ အဲဒီအေၾကာင္းျပ ခ်က္ကုိ စဥ္းစားေတြးေခၚႏုိင္တဲ့အဆင္
ပညာရွိဆုိတာ မေျပာခင္ ႀကိဳတင္စဥ္းစားတယ္။ ကုိယ့္ကုိ ျပန္ေခ်ပမယ့္အရာေတြကုိ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေတြးျဖစ္တယ္။ ၿပီးရင္တင္ျပေျပာဆုိတယ္။ ကုိယ္တင္ျပေျပာဆုိခဲ့တာေတြက
ပညာရွိကုိမွီဝဲဆည္းကပ္ရာဆို
လက္လြတ္စပယ္ မေျပာတတ္ျခင္း၊ ဆုိခဲေစၿမဲေစဆုိတဲ့အတုိင္း ေျပာဆုိဆက္ဆံျပဳမူတတ္ျခင္း၊
ပညာရွိဆုိတာ ေျပးၾကည့္စရာမလုိ၊ ေတြးၾကည့္႐ုံနဲ႔ သိႏုိင္တယ္။ ေျပးၾကည့္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စမ္းသပ္လုပ္ ၾကည့္ဦးမယ္ဆုိတာေတြဟာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကုိ ယူရပါတယ္။ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ အခ်ိန္ကာလကုိ ေနာက္ျပန္ယူလုိ႔ မရသလုိ၊ ျပင္ရဖုိ႔ခက္ခဲမယ္။ အခ်ိန္လြန္သြားတာေတြ ျဖစ္တတ္ေလေတာ့ ေစ့ေစ့ ေတြးၿပီးေျပာတတ္၊ လုပ္တတ္တာဟာ ပညာရွိတုိ႔ရဲ႕သေဘာသဘာဝပင္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ရဲ႕ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျဖစ္ပ်က္သမွ်ေတြဟာ သိပၸံပညာရပ္နဲ႔ ဆက္စပ္လ်က္ရွိပါတယ္။ သိပၸံ အယူအဆေတြမ်ားစြာပါေနတဲ့ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ရဲ႕ကမၻာမွာ ပညာရွိေတြမ်ားမ်ားေမြးထုတ္ႏ
ပညာမဲ့မ်ားကဲ့သုိ႔ ေျပာဆုိဆက္ဆံျခင္း၊ ေန႔တစ္မ်ဳိး၊ ညတစ္သြယ္ေျပာတတ္ျခင္း၊ အေၾကာင္းအရာတစ္ ခုကုိ အမွားလုပ္မိၿပီးေနာက္ ရယ္စရာဟာသေႏွာၿပီး ဆင္ေျခေပးျခင္း၊ ႐ူးသလုိုလို လုပ္သြားျခင္း၊ မရွိကုိ အရွိလုပ္တတ္ျခင္း၊ မမွန္တာကုိ မွန္တယ္လုပ္တတ္ျခင္း၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဉာဏ္ပညာမရွိဘ
ပညာရွိနဲ႔ပညာမဲ့ေတြဟာ အတူေနလုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္ဆုိတဲ့ စကားလုိပါပဲ။
ပညာရွိက ပညာရွိလုိေတြးေခၚၿပီး လုပ္ခ်င္တယ္။ ပညာမဲ့တုိ႔က ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳၾကတယ္။ ပညာရွိက အေၾကာင္းအက်ဳိးဆီေလ်ာ္စြာ လုပ္မယ္။ ပညာမဲ့က အေၾကာင္းအက်ဳိးထက္ မိမိအတၱတစ္ခုအတြက္ပဲ ဦးစားေပးလုပ္ၾကမယ္။ ပညာရွိက ဟုတ္တုိင္းမွန္ရာ အမွန္ေျပာမယ္။ ပညာမဲ့က ဖုံးကြယ္ထားမယ္။ သုိ႔ မဟုတ္ လမ္းေၾကာင္းလႊဲပစ္လုိက္တယ္။
စ႐ုိက္သဘာဝခ်င္းဟာလည္း မတူ၊ အယူအဆက ကဲြျပားေနတတ္ေလေတာ့ တစ္ဖက္ကပညာမဲ့သူကုိ အသိအလိမၼာ ဉာဏ္ပညာတက္ေအာင္လုပ္ သုိ႔မဟုတ္ ပညာရွိကလည္း ပညာမဲ့စ႐ုိက္နဲ႔တူေအာင္၊ နိမ့္ ပါးေအာင္ေနထုိင္။ အဲဒီလုိဆုိရင္ မတူကြဲျပားမႈက မသိမသာျဖစ္သြားၿပီး ပညာရွိနဲ႔ပညာမဲ့ေတြ ေပါင္း ဖက္လုိ႔ရေကာင္းရဲ႕။
အေဝဖန္ခံႏုိင္မွ မိမိရဲ႕မွားေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကုိျပဳျပင္ဖုိ႔ လမ္းစျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္ကအေဝဖန္ မခံႏုိင္ဘူးဆုိရင္ မွားေနတဲ့လမ္းေၾကာင္းမွာ ဆက္ေလွ်ာက္ေနၿပီး မွားေနၿမဲ မွားေနၾကမွာပင္။ ပညာရွိ တုိ႔ရဲ႕သေဘာက ဆင္ျခင္တုံတရားရွိျခင္း၊ ေရွ႕ကုိႀကိဳတင္ေတြးဆႏုိင္ျခ
ေလာကမွာ မမွားဖူးတဲ့သူဆုိတာ မရွိႏုိင္၊ တစ္ႀကိမ္ႀကိမ္မွာ အမွားကုိက်ဴးလြန္ဖူးျဖစ္ၾကမ
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
No comments:
Post a Comment