Pages

တရားဓမၼ ကိုုမွန္ကန္ တဲ့ ရွဳေထာင့္က ေန သင္ယူ ေလ့လာၾကပါ

                             




(၁) ပ႒ါန္းရြတ္ဖတ္ျခင္း

ပ႒ါန္းရြတ္ၾကတယ္ ဆုုိတာနဲ ့ဆက္စပ္လိုု ့- ဆရာေတာ္ဘုုရားၾကီးတစ္ပါးမွ လူအမ်ား အယူမမွားပဲ - အက်ိဳးမ်ားတဲ့ ရွဳ ့ေထာင့္ ဖက္က ေန သံုုးသပ္ျပသြား ပံုု ဥပမာ- အထူးၾကည္ညိဳစရာပါ။
(က) ေရွးတံုုး က ပံုုျပင္ (Story) ျဖစ္တဲ့- လင္းနိဳ ့၅၀၀ (ပ႒ါန္းရြတ္တဲ့) အသံၾကားတာနဲ ့ဘာျဖစ္သြားတယ္ ညာျဖစ္သြားတယ္ ဆိုုတာကိုု လူတိုုင္းၾကားဖူးေနက် ဆိုုေတာ့- ဘာမွနားလည္ဖိုု ့မက်ိဳးစားေတာ့ပဲ ရြတ္ၾက ပူေဇာ္ၾက ျဖစ္ ကုုန္ၾကတာပဲ။

ဒီေနရာမွ သိဖိုု ့က (ဒီ Story မွန္တာ မမွန္တာအသာထားလိုု ့) Story ထဲက လင္းနိဳ ့ဆိုုတာက တရိစာၦန္ေတြ- တရိစာၦန္ဆိုု တာ အသံၾကားရင္ေတာင္ သိနိဳင္တဲ့ဥာဏ္မွမရွိပဲ၊
(ကိုုယ္က "လူ" ေလ- တရိစာၦန္မဟုုတ္ဖူး။)

- အသိဥာဏ္ရွိတဲ့လူ - လူဆိုုတာ အသံၾကားရင္ အဓိပါယ္ကိုု ဆင္ျခင္သိနိဳင္တဲ့"ဥာဏ္"ရွိတယ္- ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာသိေအာင္ က်ိဳးစားသင့္တယ္။ ဒါမွ အက်ိဳး ရွိေတာ့မယ္ေပါ့။

(ခ) အခ်ိဳ ့က အႏၱရယ္ကင္းေအာင္ဆိုုျပီး အေၾကာင္းျပၾကတယ္- ဒါေပမဲ့ - ကိုုယ္က လုုပ္ခ်င္ရာလုုပ္ ေနျပီး - အခ်ိန္က် မွ ေဟတုု ပစၥေယာ ကိုု အရံအတား လုုပ္ခ်င္တယ္ဆိုုရင္ေတာ့ မဟုုတ္ေသးဖူး။ ဘုုရားေဟာခဲ့တဲ့ တရား ကိုု "မႏၱာန္ လိုု၊ မန္းမွဳတ္သလိုု" အဆင့္နဲ ့အသံုုးခ်တာျဖစ္သြားမယ္။

(ဂ) ပ႒ါန္းေတာ္ ဆိုုတာက "စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ရုုပ္" စတဲ့ ေလာက တရားေတြ ရဲ့ တစ္ခုုနဲ ့တစ္ခုု ဆက္စပ္ေနတဲ့ - "အက်ိုုဳး တ၇ား အေၾကာင္းတရားေတြ " ကိုု အေသးစိတ္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ရွင္းလင္းကာ - ေသေသခ်ာခ်ာ "က်င့္ၾကံအားထုုတ္ျပီး" သိျမင္နိဳင္ဖိုု ့ ေဟာၾကားထားခဲ့တာျဖစ္တယ္။
ဒါကိုုလက္ခံတယ္ဆိုုရင္ အမွန္ရွဳ ့ေထာင္က ေနအကိ်ဳးရွိရွိ ေျပာင္းနိဳင္တဲ့ ဥာဏ္ရွိရမယ္။

(၂) ပရိတ္ ရြတ္ဖတ္ျခင္း

ပုရိတ္ရြတ္တာ ေကာင္းေပမဲ့ ဘာမွ အဓိပါယ္နားမလည္တဲ့ အခါ - ဂါထာလိုု လိုု ၊ သူရဲသဘက္ နွင္ တဲ့ အတားအဆီး လိုုလိုု - အက်ိုုဳးရွိသင့္သေလာက္ မရွိၾကပဲ - လြဲေနၾကတာေတြ ကိုု ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါးက ေထာက္ျပသြားပါတယ္-
အႏၱရယ္ ကင္းေအာင္ ေမတၱာသုုတ္ ရြတ္တယ္တဲ့- ေမတၱာသုုတ္ထဲ - သရဲ- သဘက္ထြက္ေျပးေစတဲ့ စာသားတစ္လံုုးမွ မပါဖူး ဆိုုတာ မသိၾကဖူး။

ေမတၱာသုုတ္ ဆုုိတာ ကိုုယ္တိုုင္ ေမတၱာ ကမၼ႒ါန္းက်င့္ၾကံ ကာစ်န္ရ သည့္အထိေသာ္၄င္း၊ ၀ိပႆနာကူးရာတြင္လည္းအားၾကီးေသာ အေထာက္ အကူ့ျဖစ္တဲ့ က်င့္စဥ္ ဆိုုတာ သိၾကပါ။
ဒါဆိုု - ဘယ္သူ စသင္ေပးခဲ့ပါသလဲ- ဘာေၾကာင့္ ရွဳ ့ေထာင္အမွန္၊ အယူအဆ အမွန္ကိုု မေျပာင္းနိဳင္ရပါသလဲ။

(၃) (သကၤန္း)

ဖန္ရည္ဆိုုးေသာ အ၀တ္စမ်ားျဖင့္ ျပဳလုုပ္ထား၍ သကၤန္း ဟုုေခၚတြင္ျခင္း
ျခိဳးျခံ၍ တင္းတင္ေရာင့္ရဲ ေသာ အက်င့္ အေဘာေဆာင္ျခင္း
အလိုုနည္း တြယ္တာကပ္ညွိမွဳ မရွိ၍ တရားဓမၼ က်င့္ၾကံသူ သူေတာ္စင္မ်ား နွင့္ စပ္အပ္သင့္ေတာ္ ျခင္း
ရံုုထားသူမွာ သံဃာ့ဂုုဏ္ေတာ္ မ်ား တင့္တယ္၍ ျဖင့္ ျပီးျပည့္စံုုျခင္း ဟုု ဆင္ျခင္နွလံုုးသြင္းနိုုႈ္င္ျခင္း
စတဲ့ စိတ္ အစဥ္ကိုု ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။

ဒါကိုု ထံုးစံအတိုုင္း ၾကားဖူးေနက် (Story) ထဲက အယူအတိုုင္း သကၤန္း စ ေတြ ့တာနဲ ့ေၾကာက္လန္ ့ျပီး ဘာမွ မေျပာရဲ၊ မေမးရဲ၊ မဆင္ျခင္ရဲ ၊ ပဲ -နလပိန္းတံုုး၊ အထံုု အ အလိုု - ဥာဏ္မပါ ဗာလအယူအဆ အျဖစ္ - ဘယ္သူစ သင္ေပးခဲ့လည္းဆိုု တာ ေမးစရာပါ။

ဘုုရားရွင္က ဘယ္အရာကိုုမွ် ဥာဏ္နဲ ့မဆင္ျခင္ ပဲ မ်က္ကန္းယံုုဖိုု ့မသင္ခဲ့တာေသခ်ာပါတယ္။
အခုုေခတ္က သာသနာမဲ့ ေခတ္မဟုုတ္ပါ- ၀ိပႆနာဥာဏ္ ျဖစ္ေစတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ က်င့္စဥ္ေတြ အထူးထြန္းကားတဲ့ေခတ္ - ဒီလိုု ဥာဏ္ပညာ ရနိဳင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး မွာ စံုုလံုုးကန္း တဲ့ ဘ၀ ျပန္မသြားသင့္ေတာ့ပါ။
ဒါကိုု ဘယ္သူက စျပီးသင္ေပးခဲ့တာလဲ။
ဒီအယူ အဆ ကိုု ဘာေၾကာင့္ မေျပာင္းနိဳ င္ မျပဳျပင္နိဳင္ရမွာလဲ။

ကိုုယ့္မိသားစုု ေဆြမ်ိဳး တပည့္ အသိုုင္းအ၀ိုုင္းထဲ မွာ ဘုုရားရွင္ ရဲ့ တရားဓမၼ ကိုု မွန္ကန္တဲ့ သဘာ၀ ရွဳေထာင့္က ေန သဒၶါ နဲ ့ ပညာ ဥာဏ္ မွ်တစြာ ျဖင့္ အက်ိဳးရွိရွိ သင္ယူ၍ ဤ ဘ၀မွာ တန္ဖိုုးရွိစြာ အသံုုးခ်နိဳင္ၾကပါေစ။
 

No comments:

Post a Comment