ေနဇင္လတ္
JOB seekers Journal Vol.2,No.45
ေခတ္သည္ ပညာေခတ္ျဖစ္၍ ပညာကိုပစ္ပယ္၍မရေတာ့၊ ပညာကို ပစ္ပယ္ျခင္းသည္ မိမိ၏အနာဂတ္တံခါးကိုေသာ့ခတ္ လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ သည္။ Life Long Learning ဟုပင္တင္စားထားသျဖင္႔ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈႀကီးမားေန ေသာေခတ္တြင္ေပမီတန္း၀င္ျဖစ္ ရန္ တစ္သက္တာပတ္ လံုး ေလ႔လာဆည္းပူးျခင္းကသာ တစ္လမ္းတည္းေသာနည္းလမ္းျဖစ္ ၿပီး၊ အျခားေရြးခ်ယ္ရန္နည္းလမ္းမရ ွိပါေခ်။ ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ အက်ဳိးတစ္စံု တစ္ရာရွိႏိုင္သည့္ ပညာရွိအခ်ဳိ႕၏ အဆိုအမိန္႔မ်ားမွာ တစ္စံုတစ္ရာမက အသံုး၀င္သည္ဟု ယူဆပါသည္။
"No matter how busy you may think you are, you must find time for reading,or surrender yourself to self-chosen ignorance".
(Confucius)
“ဘယ္ေလာက္အလုပ္မ်ားမ်ား အခ်ိန္ေပးစာဖတ္ပါ။ သို႔မဟုုတ္ပါ လွ်င္ ဗဟုသုတခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင္႔ သင္က်ဆံုးသြားပါလိမ့္မည္။
"Today a reader, tomorrow a leader"
(Margret Fuller)
“ယေန႔စာဖတ္သူ၊ မနက္ျဖန္ ေခါင္းေဆာင္”
"Do not read, as children do, to amuse yourself, or like the ambitious, for the purpose of instruction. No, read in order to live"
(Gustavo Flaubert)
“ကေလးတစ္ေယာက္လို ကိုယ့္ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ (သို႔မဟုတ္) ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလိုမႈအတြ က္ (သို႔မဟုတ္) အမိန္႔ေပးၫႊန္ ၾကားဖို႔ အတြက္ စာမဖတ္ပါႏွင့္၊ အသက္ရွင္ေနထိုင္မႈအတြက္သာ စာဖတ္ပါ။
"No tears in the writer, no tears in the reader. No surprise in the writer, no surprise in the reader".
(Robert Frost)
“စာေရးသူကိုယ္တိုင္ မ်က္ရည္မက်ဘဲ ေရးေသာစာကို ဖတ္ၿပီး စာဖတ္ သူလည္း မ်က္ရည္က်မည္မဟုတ္ပါ။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ အံ့ၾသစြာျဖင့္ မေရး ခဲ႔ပါလွ်င္လည္း စာဖတ္သူအတြက္ အံ့ၾသမည္မဟုတ္ပါ”
"If you don't have time to read, you don't have time (or the tools) to write. Simple as that"
(Stephen King)
“စာဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရွိဘူး။ စာေရးဖို႔အခ်ိန္မရွိဘူးလို႔ သင့္ကိုယ္သင္ထင္ေနသမွ် သင္ဟာ သာမန္လူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေနဦးမွာပဲ”
(မွီျငမ္း - အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ)
x x x
အသိေခတ္၊ ပညာေခတ္ဟု မည္မွ်ဆိုေစကာမူ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားမွာ ရဲရဲ မယံု၀ံံ့ၾကေသးသူမ်ားကို ေတြ႕ရခဲ႔ဖူးသည္။
“ပညာဆိုတာ ဒီေလာက္မလိုပါဘူး။ ၾကည့္ပါလား။ ပညာတတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ၾကေသးလို႔လဲ”
တစ္ခ်ိန္က လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးေျပာခဲ႔သ ည့္
စကားျဖစ္ပါသည္။ ထိုအ ခ်ိန္က ျမန္မာ့စီးပြားေရးသည္ အခြင္႔အလမ္း အေျချပဳ”
စီးပြားေရးျဖစ္သျဖင့္ ပညာရွာမွီး၍ ပညာအသံုးခ်ျခင္းထက္၊ အခြင္႔အလမ္းတစ္ခုခု
ေပးႏုိင္မည့္ သူႏွင္႔ ေပါင္းဖက္ျခင္းက ခ်က္ခ်င္းအက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ ႏိုင္ခဲ့ေသာ ေၾကာင္႔ ထို အခ်ိန္၊ ထိုအျဖစ္အပ်က္တြင္ စီးပြားျဖစ္ခဲ႔သူတစ္ဦးကဆို ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သူ႔အခ်ိန္အခါက မွန္ခဲ့သလိုလည္း ရွိဟန္ျဖစ္ခဲ့သည္ကိုး။ ပညာတတ္မ်ား မွာ
ေက်ာင္းဆရာမ်ား၊ ကထိကမ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ားသာ ျဖစ္ေနၾကၿပီး၊ လစာ
အနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ ဘ၀ကို ႐ုန္းကန္ခဲ႔ၾကရသည္။ ျပင္ပကုမၸဏီ၊ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းမ်ား၌လည္း ပညာရွင္မ်ားကို မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႕ရ။ မ်ားစြာလည္း
အေရးေပးမႈ မခံခဲ့ၾကရ။ ပညာသည္ ေခတ္စနစ္၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကို ခံခဲ့ၾကရ သည္။
ယခု ျမန္မာ႔အခင္းအက်င္း လံုး၀ေျပာင္းသြားခဲ႔ပါသည္။ အခင္း အက်င္းေျပာင္းသည္ႏွင္႔ ပညာသည္ ခ်က္ခ်င္းေရွ႕တန္းသို႔ ေရာက္သင့္ သေလာက္ ေရာက္လာခဲ႔ပါ၏။ အခင္းအက်င္းသစ္ ပို၍ပီျပင္လာသည္ ႏွင့္ ပညာသည္ ျငင္းမရေသာအရာ၊ ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴး ျဖစ္လာပါေတာ့မည္။
သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခ်က္ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရာ
သမိုင္းေၾကာင္းကို တစ္ခ်က္မွ် ေစာင္းငဲ႔ၾကည့္လွ်င္ ပညာအရာက ႏိုင္ ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအေပၚ မည္မွ်သက္ေရာက္ခဲ႔သည္ကို နားလည္ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ အေနာ္ရထာေခတ္အစဦးက အရည္းႀကီးမ်ားကို ကိုးကြယ္ခဲ့၏။ ဘာသာေရး၏ အမွား၊ အမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားေသာပညာနည္းပ ါးခဲ့၍ျဖစ္သည္။
ရွင္အရဟံကို ဖူးေတြ႕ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဗုဒၶဘာသာ၊ ေထရ၀ါဒ စတင္ခဲ့သည္။
ပညာရွိမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ျခင္း၊ အေနာ္ရထာမင္းကိုယ္တိုင္ ပညာကို လက္ခံႏိုင္
ခဲ့ျခင္းေၾကာင္႔ ထိုေခတ္က ႏိုင္ငံ စည္ပင္သာယာ၀ေျပာခဲ့သည္။ သက္ဦး
ဆံပိုင္ေခတ္မ်ားတြင္ ဘုရင္သည္ ပညာကို လက္ခံမႈ မ်ားသည္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔ အေပၚ
ပို၍စဥ္းစားတတ္ၾကသည့္သေဘာရွ ိပါသည္။
ပုဂံမင္းလက္ထက္၌ ပညာႏံုခ်ာခဲ႔သျဖင္႔ ႏိုင္ငံက်ဆင္းခဲ့ရသည္။ ပညာမဲ့ သူကို ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ႔ၿပီး၊ ပညာႀကီးသူကို ေခ်ာင္ထိုးခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ျ ဖစ္သည္။
ကိုယ္တိုင္က ပညာနည္းပါးေသာေၾကာင္႔ ကာမဂုဏ္တို႔၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္ခဲ့ ၿပီး
ျပည္သူ႔အေရးကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ႔သည္။ ဘုရင္႔ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရားတို႕ လက္ထက္၌
ဆည္ေျမာင္းမ်ား၊အခ်ိန္အတြယ္
အေလးတင္းေတာင္းမ်ား၊ စံႏႈန္း သတ္မွတ္ၿပီး၊ ျပည္သူတို႔၏ အေရးအရာမ်ားကို
အေလးထားၾကည့္႐ႈခဲ့ျခင္း သည္ ပညာကို တစ္စံုတစ္ရာအသံုးခ်ခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
တိုင္းႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ခဲ့သည့္အျပင္ ထိုမင္းတို႔၏ အာဏာစက္သည္လည္း
ယခုျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဧရိယာထက္ (၂)ဆနီးပါးမွ် ရွိခဲ့ပါ၏။ သက္ဦးဆံပိုင္၏
မင္းအာဏာႏွင္႔ ပညာရွိတို႔၏အရာကို ေကာင္းစြာခြဲျခား
အသံုးခ်ႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္မ်ားေ စလႊတ္ ခဲ့၏။ ျမန္မာ့သမိုင္း၏ ပထမဦးဆံုးေသာ သတင္းစာကိုလည္း ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ခဲ့သည္။
“ငါမေကာင္း ငါ႔အေၾကာင္းေရး၊ ငါ့မိဖုရားမေကာင္း ငါ့မိဖုရား အေၾကာင္းေရး” ဟူေသာ မင္းတုန္းမင္း၏ မိန္႔မွာမူခ်က္မွာ ပညာသေဘာ ေဆာင္ေနသည္ ကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဒဂၤါးစက္႐ံုမ်ား တည္ေထာင္ထုတ္ လုပ္ကာ ေငြေၾကး စနစ္ သံုးစြဲခဲ႔သည္။ ႏိုင္ငံျခားသို႔ ပညာေတာ္သင္မ်ား ေစလႊတ္ကာ ပညာမ်ား ရယူႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း မင္းတုန္းမင္း၏သားေတာ္ သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ မူ ပညာကို အသံုးမခ်ႏိုင္ေတာ့ဘဲ၊ ပညာရွိမင္းတိုင္ပင္တို႔ ေခ်ာင္ထိုးခံရ၍ ကင္း၀န္မင္း၏ ၾသဇာသည္လည္း က်ဆံုးခဲ႔ရပါသည္။ပညာအသံုးခ် ျခင္း
ထက္ မင္းစည္းစိမ္ႏွင္႔ တန္ခိုးအာဏာကို ဦးစားေပးခဲ့ၾကေသာေၾကာင္႔
နန္းတြင္းေရး သမိုင္းေၾကာင္း ဆိုးေစခဲ႔သည့္အျပင္ ပညာျဖင့္ယွဥ္၍
မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့သျဖင့္ အဂၤလိပ္တို႔ကို အခ်ိန္မတိုင္မီ စစ္႐ႈံးကာ၊
ထိုပညာအား နည္းမႈေၾကာင္႔ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သူ႔ကၽြန္ဘ၀ေရာက္ေစခဲ႔ပါသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းစဥ္ကာလက
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအမွဴး ျပဳေသာ လူငယ္မ်ားမွာ ပညာတတ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏။
ပညာတတ္မ်ား စုစည္းထား သည္ျဖစ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေကာင္းစြာ
ႀကံဆႀကိဳးစားႏိုင္ ခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ မွန္ကန္ေသာ မဟာဗ်ဴဟာ
ခ်မွတ္ႏိုင္ျခင္း၊ လက္ေတြ႕တြင္ ေကာင္းစြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္
ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း၊ အဂၤလန္သို႔သြား၍ ရင္ေဘာင္တန္း
ေျပာဆိုေဆြးေႏြးႏိုင္ျခင္းသ ည္ ပညာ အေျခခံခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုေခတ္ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးသည္ လက္လွမ္းမီၾကသည့္လူတန္းစားအ တြက္ “တန္းမီ” ပညာေရး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
"No matter how busy you may think you are, you must find time for reading,or surrender yourself to self-chosen ignorance".
(Confucius)
“ဘယ္ေလာက္အလုပ္မ်ားမ်ား အခ်ိန္ေပးစာဖတ္ပါ။ သို႔မဟုုတ္ပါ လွ်င္ ဗဟုသုတခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင္႔ သင္က်ဆံုးသြားပါလိမ့္မည္။
"Today a reader, tomorrow a leader"
(Margret Fuller)
“ယေန႔စာဖတ္သူ၊ မနက္ျဖန္ ေခါင္းေဆာင္”
"Do not read, as children do, to amuse yourself, or like the ambitious, for the purpose of instruction. No, read in order to live"
(Gustavo Flaubert)
“ကေလးတစ္ေယာက္လို ကိုယ့္ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ (သို႔မဟုတ္) ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလိုမႈအတြ
"No tears in the writer, no tears in the reader. No surprise in the writer, no surprise in the reader".
(Robert Frost)
“စာေရးသူကိုယ္တိုင္ မ်က္ရည္မက်ဘဲ ေရးေသာစာကို ဖတ္ၿပီး စာဖတ္ သူလည္း မ်က္ရည္က်မည္မဟုတ္ပါ။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ အံ့ၾသစြာျဖင့္ မေရး ခဲ႔ပါလွ်င္လည္း စာဖတ္သူအတြက္ အံ့ၾသမည္မဟုတ္ပါ”
"If you don't have time to read, you don't have time (or the tools) to write. Simple as that"
(Stephen King)
“စာဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္မရွိဘူး။ စာေရးဖို႔အခ်ိန္မရွိဘူးလို႔
(မွီျငမ္း - အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ)
x x x
အသိေခတ္၊ ပညာေခတ္ဟု မည္မွ်ဆိုေစကာမူ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားမွာ ရဲရဲ မယံု၀ံံ့ၾကေသးသူမ်ားကို ေတြ႕ရခဲ႔ဖူးသည္။
“ပညာဆိုတာ ဒီေလာက္မလိုပါဘူး။ ၾကည့္ပါလား။ ပညာတတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ၾကေသးလို႔လဲ”
တစ္ခ်ိန္က လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးေျပာခဲ႔သ
ယခု ျမန္မာ႔အခင္းအက်င္း လံုး၀ေျပာင္းသြားခဲ႔ပါသည္။ အခင္း အက်င္းေျပာင္းသည္ႏွင္႔ ပညာသည္ ခ်က္ခ်င္းေရွ႕တန္းသို႔ ေရာက္သင့္ သေလာက္ ေရာက္လာခဲ႔ပါ၏။ အခင္းအက်င္းသစ္ ပို၍ပီျပင္လာသည္ ႏွင့္ ပညာသည္ ျငင္းမရေသာအရာ၊ ေရွ႕တန္းတိုက္စစ္မွဴး ျဖစ္လာပါေတာ့မည္။
သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခ်က္ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ရာ
သမိုင္းေၾကာင္းကို တစ္ခ်က္မွ် ေစာင္းငဲ႔ၾကည့္လွ်င္ ပညာအရာက ႏိုင္ ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအေပၚ မည္မွ်သက္ေရာက္ခဲ႔သည္ကို နားလည္ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ အေနာ္ရထာေခတ္အစဦးက အရည္းႀကီးမ်ားကို ကိုးကြယ္ခဲ့၏။ ဘာသာေရး၏ အမွား၊ အမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားေသာပညာနည္းပ
ပုဂံမင္းလက္ထက္၌ ပညာႏံုခ်ာခဲ႔သျဖင္႔ ႏိုင္ငံက်ဆင္းခဲ့ရသည္။ ပညာမဲ့ သူကို ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ႔ၿပီး၊ ပညာႀကီးသူကို ေခ်ာင္ထိုးခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ျ
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ ႏိုင္ငံျခားပညာေတာ္သင္မ်ားေ
“ငါမေကာင္း ငါ႔အေၾကာင္းေရး၊ ငါ့မိဖုရားမေကာင္း ငါ့မိဖုရား အေၾကာင္းေရး” ဟူေသာ မင္းတုန္းမင္း၏ မိန္႔မွာမူခ်က္မွာ ပညာသေဘာ ေဆာင္ေနသည္ ကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဒဂၤါးစက္႐ံုမ်ား တည္ေထာင္ထုတ္ လုပ္ကာ ေငြေၾကး စနစ္ သံုးစြဲခဲ႔သည္။ ႏိုင္ငံျခားသို႔ ပညာေတာ္သင္မ်ား ေစလႊတ္ကာ ပညာမ်ား ရယူႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း မင္းတုန္းမင္း၏သားေတာ္ သီေပါမင္းလက္ထက္တြင္ မူ ပညာကို အသံုးမခ်ႏိုင္ေတာ့ဘဲ၊ ပညာရွိမင္းတိုင္ပင္တို႔ ေခ်ာင္ထိုးခံရ၍ ကင္း၀န္မင္း၏ ၾသဇာသည္လည္း က်ဆံုးခဲ႔ရပါသည္။ပညာအသံုးခ်
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းစဥ္ကာလက
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမား အမ်ားစု မွာ
ေခတ္ႏွင္႔ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေသာ ပညာတတ္မ်ားျဖစ္၍ စီးပြားေရးေပၚ လစီမ်ားကို
ေကာင္းစြာခ်မွတ္ႏိုင္ကာ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေကာင္းစြာတိုးတက္ခဲ့ပါ၏။
ျမန္မာ့ထုတ္ကုန္အခ်ဳိ႕မွာ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕၏ မက္မက္ေမာေမာ အသံုးျပဳေန ရေသာ
အေျခအေနျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ ထိုစဥ္က ပညာတတ္မ်ားမွာလည္း ႏိုင္ငံ တကာအလယ္တြင္
ထူးခၽြန္ၾကသူမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကၿ ပီး၊ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ပညာေရးလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးဘက္တြင္ အကြဲအၿပဲမ်ားေၾကာင့္ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာ တစ္ပါတီအာဏာရွင္ လက္ေအာက္သို႔ ျပန္၍ က်ေရာက္ သြားခဲ႔ပါသည္။ ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ား မွားယြင္းခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာ့ပညာေရး တျဖည္းျဖည္းနိမ္႔ပါးလာခဲ႔ၾက ရသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ 1970s ကာလ ဘြဲ႕ရစဥ္ က ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ေနာက္က် ေသာ
စာအုပ္မ်ားကို မွီျငမ္းခဲ႔ရပါ၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ျဖင္႔
ေက်ာင္းၿပီးခဲ့သူ မဟုတ္ဟုခံယူခဲ့ဖူး ပါသည္။ ပညာေရးယုိယြင္းလာျခင္း၊
နိမ္႔ပါးလာျခင္းသည္လူမ်ဳိးႏ ွင္႔
ႏိုင္ငံကို ထိပါးလာခဲ႔ပါ၏။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း
ျမန္မာ႔ပညာေရးမွာ “က်က္-မွတ္”ပညာေရး၊ သာလိကာ ပညာေရးထက္ မပိုခဲ့၍ ထိုမွ
စခဲ့ေသာျပည္ သူမ်ား၏ အရည္အေသြးမွာလည္း နိမ့္မွန္းမသိ နိမ့္ပါးခဲ့ၾက ရပါသည္။
ပညာသည္ စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္းျဖစ္၏။ ရွာေဖြျခင္းလည္း ျဖစ္ သည္။ ျပန္လည္အသံုးခ်ျခင္းလည္း ျဖစ္ျပန္သည္။ ျမန္မာတို႔ မေတြး ေခၚႏိုင္ ခဲ့ေတာ့၊ မရွာေဖြႏိုင္ခဲ့ေတာ့၊ ျပန္လည္အသံုးခ်ရန္လည္း အခြင့္အလမ္း မရွိခဲ႔ ၾကေတာ့။
ယေန႔ အေမရိကန္အေနျဖင္႔ ကမၻာႀကီးကို ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေနႏိုင္ျခင္း မွာ
ပညာကို ေကာင္းစြာ အသံုးခ်ႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ အသိပညာရွင္
မ်ားျပားရာမွ အတတ္ ပညာမ်ားကို ဆက္လက္ေမြးထုတ္ကာ နည္းပညာသစ္မ်ားကို အေျခခံ၍
ကမၻာကို ဦးေဆာင္ေနႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးဘက္တြင္ အကြဲအၿပဲမ်ားေၾကာင့္ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာ တစ္ပါတီအာဏာရွင္ လက္ေအာက္သို႔ ျပန္၍ က်ေရာက္ သြားခဲ႔ပါသည္။ ပညာေရးမူ၀ါဒမ်ား မွားယြင္းခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာ့ပညာေရး တျဖည္းျဖည္းနိမ္႔ပါးလာခဲ႔ၾက
ပညာသည္ စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္းျဖစ္၏။ ရွာေဖြျခင္းလည္း ျဖစ္ သည္။ ျပန္လည္အသံုးခ်ျခင္းလည္း ျဖစ္ျပန္သည္။ ျမန္မာတို႔ မေတြး ေခၚႏိုင္ ခဲ့ေတာ့၊ မရွာေဖြႏိုင္ခဲ့ေတာ့၊ ျပန္လည္အသံုးခ်ရန္လည္း အခြင့္အလမ္း မရွိခဲ႔ ၾကေတာ့။
ယေန႔ အေမရိကန္အေနျဖင္႔ ကမၻာႀကီးကို ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေနႏိုင္ျခင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင္႔လည္း ရွိဆဲဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ပညာကို
အေျခခံ႐ံုမွတစ္ပါး အျခားေရြးခ်ယ္ရန္ နည္းလမ္းမရွိဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအေနျဖ င္႔
ပို၍ပို၍ ပညာအေပၚ အေလးထား ယံု ၾကည္ၿပီး၊ နက္နက္နဲနဲ ဆည္းပူးကာ
ႏိုင္ငံႏွင္႔ လူမ်ဳိးမ်ား၏ ဖန္ဆင္း ရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း
ဆႏၵျပဳလိုက္ရပါ၏။
ေနဇင္လတ္
၂၃-၃-၂၀၁၄ (၁၂၅၄)
ေနဇင္လတ္
၂၃-၃-၂၀၁၄ (၁၂၅၄)
No comments:
Post a Comment