Pages

" ခရီးလမ္းမေပၚမွာေၾကြလြင့္ခဲ့ရေသာ အႏုပညာၾကယ္ပြင့္မ်ား"




၁၈၈၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၅ ရက္ေန႔ နံနက္ခင္းတြင္ ဂ်ာမနီႏုိင္ငံသား ကား(လ္)ဖရီး ရစ္(ခ်္)ဘင့္(ဇ္)၏ဇနီးသည္ ဘာသာဘင့္(ဇ္)သည္ ဝက္ဂြန္ Wagon ကားေလးကုိေမာင္း၍ ၆၅ မုိင္ေဝးေသာ ပီဖုိဇိန္းၿမိဳ႕သုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖင့္ကမၻာေပၚ တြင္ေမာ္ေတာ္ကားကုိ လူေတြ စတင္စိတ္ဝင္တစားခဲ့ေလသည္။ ထုိကားကုိ စက္မႈအင္ဂ်င္ နီယာကား(လ္)ဖရီးရစ္(ခ်္)ဘင့္(ဇ္) ဆုိသူ ဂ်ာမနီႏုိင္ငံသားက ၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ တီထြင္ထုတ္လုပ္ကာ ၁၈၈၆ခုႏွစ္ဇန္နဝါရီလ၂၉ရက္ တြင္မွတ္ပုံတင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သည္ကားကုိတီထြင္သူ ကားလ္ ဖရီးရစ္(ခ်္)ဘင့္(ဇ္)ကုိ ၁၈၄၄ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ ၂၅ ရက္ ေန႔တြင္ဂ်ာမနီႏုိင္ငံ ဘာလင္ၿမိဳ႕ ကား(လ္)စ္ဂူဟီအရပ္တြင္ ေမြး ဖြားခဲ့သည္။ငယ္စဥ္ကပင္ ပညာ ေရးကုိ အထူးစိတ္ဝင္စားသူျဖစ္ ရာ အသက္ ၉ႏွစ္သားအရြယ္မွာ ပင္လုိက္ဇီယမ္အ ေရွ႕တုိင္းသိပၸံ ဌာန၌ သင္ၾကားခဲ့ၿပီး အ သက္ ၁၅ႏွစ္သားအရြယ္မွာပင္ စက္မႈ အင္ဂ်င္နီယာဘဲြ႕ကုိ
ရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ၁၈၉၄ ခုႏွစ္ ဗီလုိအမ်ဳိး အစား၊ ၁၉ဝ၉ခုႏွစ္တြင္ ဘလစ္ ဇင္ဘင့္(ဇ္)ကားမ်ားကုိ ဆက္ လက္တီထြင္ႏုိင္ခဲ့သည္။

ဤသုိ႔ ျဖင့္ကမၻာေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားဆုိေသာယာဥ္တစ္မ်ဳိး ေပၚ ေပါက္လာျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

၁၈၉၃ ခုႏွစ္တြင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လူျဖင့္ဆဲြရသည့္ လန္ခ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာၿပီး ၁၉ဝဝျပည့္ႏွစ္တြင္ကုိယ္ ပုိင္ေမာ္ ေတာ္ကားမ်ား ေပၚေပါက္လာ ၿပီဟု ဆုိပါသည္။ ၁၉ဝ၆ ခုႏွစ္တြင္
ဓာတ္ ရထားမ်ား စတင္ေျပးဆဲြေနၿပီ ျဖစ္သည္။ မႏၲေလး ၿမိဳ႕မွာေတာ့ ၁၉ဝ၄ ခုႏွစ္တြင္စတင္သည္ ဟု သိရသည္။ ထုိ ဓာတ္ရထားကုိ ထေရာ္ လီဘတ္(စ္)ဟုလည္း ေခၚၾကပါေသးသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ RBT ကုမၸဏီက ဘတ္စ္ ကားငါးစီးျဖင့္ ၁၉၁၃ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္ လုိင္းကို စတင္ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ယခုႏွစ္သည္ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ဘတ္စ္ ကားေျပးဆဲသည့္
ႏွစ္တစ္ရာ ျပည့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၁၅ ခုႏွစ္တြင္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အငွားယာဥ္ ၂၈စီး၊ ကိုယ္ပုိင္ကား ၄၂၆စီး၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ ၁၃၉စီးမွ်ရွိ ေနၿပီဟုသိရသည္။ ၁၉၂၅ ခုႏွစ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္လုိင္းသစ္မ်ားတုိးခ်ဲ႕ခဲ့ၿပီးရန္ ကုန္တကၠသုိလ္ ႏွင့္ၿမိဳ႕တြင္း သုိ႔ ေျပးဆဲြေသာကားေျခာက္စီးရွိခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

လမ္းမေပၚတြင္ ေမာ္ ေတာ္ကားမ်ားျဖင့္ ခရီးသည္ မ်ား၊ ကုန္စည္မ်ား ပုိ႔ေဆာင္လာ ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ေခတ္သစ္တစ္ ခုဆီသုိ႔ ေျပာင္းလဲတုိးတက္လာ ခဲ့သလုိတစ္ဖက္တြင္လည္း ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တိမ္းေမွာက္ျခင္း၊ ေမာ္ ေတာ္ကား တုိက္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ လူေတြအသက္ အႏၲရာယ္ထိခုိက္ ေသ ဆုံးမႈေတြလည္း ေပၚလာရ ပါေတာ့သည္။ ထုိအထဲတြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူေတြ၊ အႏု ပညာရွင္ေတြလည္း လမ္းမေပၚ ၌ ေၾကြလြင့္ခဲ့ရသည္က အမ်ားအျပားပင္ ျဖစ္ေလသည္။

၁၉၃၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ က ျဖစ္သည္။ ထုိေန႔သည္ ၁၉ ႏွစ္ေျမာက္အမ်ဳိးသားေန႔ လည္းျဖစ္ရာ စာေရးဆရာႀကီး ပီမုိးနင္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလဘုရားလမ္းရွိျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတုိက္သုိ႔

တုိက္သားေဟာင္းတစ္ဦးအေနျဖင့္ တက္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ အလွဴရွင္က သတင္းစာတုိက္ ဝန္ထမ္းမ်ားအား တစ္ဦးလွ်င္က်ပ္ ၂ဝ စီ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။ နံနက္ ၁၁ နာရီ တြင္ ဆရာႀကီးပီမုိးနင္းသည္ ဘုရင္မပန္းၿခံ(ယခု မဟာဗႏၶဳလပန္းၿခံ)ေဘးဆူးေလဘုရားလမ္း အတုိင္းေလွ်ာက္လာစဥ္ အခ်ဳပ္ေထာင္ဝန္ထမ္းတစ္ဦးက ေနာက္မွ စက္ဘီးျဖင့္ အရွိန္ျပင္းစြာဝင္ တုိက္မိေလသည္။ ဆရာႀကီးမွာ လဲက်သြားၿပီးဒူးအေပၚပုိင္း အ႐ုိးက်ဳိးသြားခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးတြင္ တက္ေရာက္ကုသရင္း ဆီးခ်ဳိေရာဂါအခံေၾကာင့္ ျခင္ဆီကုိထိခုိက္သြားၿပီး ေျခေထာက္ျဖတ္ရန္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ၁၉၄ဝျပည့္ႏွစ္ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္၌ ကြယ္လြန္သြားရွာပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ အႏုပညာေလာကတြင္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္၊ စက္ တင္ဘာလ ၁၅ရက္ေန႔က ေမာ္ ေတာ္ကားတုိက္၍ ေသဆုံးခဲ့ ရေသာ အႏုပညာရွင္ႀကီးမွာ မ်ဳိးခ်စ္ ဂီတစာဆိုႀကီးၿမိဳ႕မၿငိမ္း
ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ၁၉ဝ၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၅ ရက္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သူျဖစ္ရာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္ တြင္ အသက္ ၄၆ ႏွစ္ေက်ာ္ ၄၇ ႏွစ္အရြယ္သာ ရွိေသးသည့္ အတြက္
အႏုပညာေလာက အတြက္ဆုံး႐ႈံးမႈႀကီး တစ္ရပ္ လည္း ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မတူရိယာ အဖဲြ႕ကုိဦးေထာ္လုံဆုိသူက တည္ေထာင္စဥ္ကပင္
အဖဲြ႕ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ၿပီး ငယ္စဥ္က ေမာင္ဘ ၿငိမ္း၊ ေနာင္ကုိေက်ာ္ညိန္းမွ ၿမိဳ႕မ ၿငိမ္းအမည္ျဖင့္ထင္ရွားခဲ့သူျဖစ္ သည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ သီခ်င္း ေပါင္း ၂ဝဝေက်ာ္ ေရးစပ္ခဲ့ရာ ယင္းတုိ႔အထဲတြင္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ႏွင့္ဇာတိ မာန္ေတးအေျမာက္ အျမားပါဝင္ခဲ့ေပသည္။ သူကြယ္ လြန္ၿပီး ၁ဝႏွစ္ အၾကာ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္က အလကၤာ ေက်ာ္စြာဘဲြ႕ကုိေပးအပ္ျခင္းခံရ သူလည္း ျဖစ္ပါသည္။

နာမည္ေက်ာ္ အဆုိေတာ္မ်ားထဲတြင္လည္း ကုိေက်ာ္ရွိန္၊ ကိုသက္ဦး၊ ကုိလႊမ္းမုိးတုိ႔မွာ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့ရသလုိ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာမ်ားထဲတြင္လည္း ဖိုးေက်ာ္ျမင့္၊ေမာင္လြန္းၾကင္တို႔ သည္လည္းယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေၾကာင့္ေသဆုံးခဲ့ရပါသည္။ အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ ၁၂ ပဲြေခၚ ဘုရားပဲြမ်ားတြင္ လွည့္လည္ကျပၾကရေသာ ဇာတ္ပဲြမ်ားရွိခဲ့ရာ ထုိဇာတ္သဘင္ပညာရွင္မ်ားမွာလည္း တစ္ၿမိဳ႕မွတစ္ၿမိဳ႕အကူးတြင္ ဇာတ္ကား ေမွာက္၍ ေသဆုံးခဲ့ၾကသျဖင့္ ဇာတ္ပါပ်က္သြားရေသာအဖဲြ႕
မ်ားပင္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။

႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္(ဦး)ေမာင္ေမာင္ျမင့္၏ သားျဖစ္သူ မင္းသားကုိ ေျပၿငိမ္းမွာလည္း ရန္ကုန္မွမႏၲေလးသုိ႔အသြား ေတာင္ငူၿမိဳ႕အနီး ခေပါင္းတံတားေပၚ ရထားအေရာက္တြင္ ျပဳတ္က်ေသဆုံးခဲ့ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္က ကုိေျပၿငိမ္းမွာ႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္ အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေနခ်ိန္လည္းျဖစ္၍ ႐ုပ္ရွင္ပရိသတ္မ်ား အၾကားဝမ္းနည္းေၾကကဲြခဲ့ရေသာ ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ဟာ ေသမင္းတမန္လား

ယေန႔ကမၻာေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ေၾကာင့္ အသက္ ၂၅ ႏွစ္ေအာက္ လူငယ္ ၁ဝဝဝ ခန္႔မွာ ေန႔စဥ္ ေသဆုံးေနရသည္ ဟုလည္းစာရင္းမ်ားအရ သိရပါသည္။ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ တရား ဝင္မွတ္ပုံတင္ယာဥ္စီးေရ တစ္ သန္းခန္႔တြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ ကယ္ကေျခာက္သိန္း ငါးေသာင္း ေက်ာ္ပါဝင္ေနသည္ဟု ဆုိပါ သည္။ အထူးသျဖင့္ မႏၲေလး တုိင္းေဒသႀကီးသည္ ယာဥ္ တုိက္မႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေပၚ ေသာေဒသတစ္ခုျဖစ္ေနၿပီး ဆုိင္ ကယ္ေၾကာင့္ေသ ဆံုးမႈမ်ားျပား ေနသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေတာ့ သက္ဆုိင္ရာက ဆုိင္ကယ္စီး နင္းခြင့္ ကန္႔သတ္ထားသျဖင့္ ဆုိင္ ကယ္ေၾကာင့္ေသဆုံး မႈနည္းပါး သည္ဟုဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ၿပီး ခဲ့သည့္ လအတြင္းကပင္ မယ္ လုိ ဒီေဝါမွ တစ္ဆင့္ဂီတစင္ ျမင့္ထက္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာသူ လူငယ္ေတးသံ ရွင္ ကုိကုိေမာင္ မွာဆုိင္ကယ္ အက္ ဆီးဒင့္ျဖင့္ ေသ ဆုံး ခဲ့ရေလသည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ တစ္ေန႔လွ်င္
လူ၁ဝဦးေသဆုံးေနၿပီးလူ ၅ဝ ေက်ာ္ထိခုိက္ဒဏ္ရာရေန ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ယာဥ္ဟုဆုိရာတြင္ ကုန္း လမ္း၊ ေရလမ္း၊ ေလလမ္းဟု ခဲြျခားေျပာဆုိၾကည့္ မည္ဆုိပါက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပည္တြင္းေလ ေၾကာင္းလုိင္း ၈လုိင္း၊ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၂၂ လုိင္းက ပ်ံသန္းပုိ႔ ေဆာင္ေန သည္ကုိ ေတြ႕ရၿပီး မေတာ္တဆမႈမ်ား မွာလည္း စုိးရိမ္ဖြယ္အေျခ အေနတစ္ရပ္ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။

၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္က ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၃၈၉၁၈နာရီရွိခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ၃၃ ခု၊ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၄၄ဝ၃ဝ နာရီရွိၿပီး ေလယာဥ္မေတာ္ တဆမႈ
၄၆ မႈ၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၅၁၆၄၃ နာရီ၊ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၅၇မႈရွိခဲ့ရာ ေလယာဥ္မေတာ္ တဆမႈအႀကိမ္ေရ တုိးလာသည္ ကုိ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေရလမ္းဘက္တြင္လည္း ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပုိ႔ေဆာင္ ေရးမွ ေျပးဆဲြေပးေနသည့္ ေရ လမ္း ၁၈ ခုရွိၿပီး ပုဂၢလိကမွ ဝင္ ေရာက္ေျပးဆဲြေနေသာ ေရယာဥ္ မ်ားလည္းရွိပါသည္။ ေရလမ္း ဘက္တြင္လည္း မၾကာခဏဆုိ သလုိ ေရယာဥ္တိမ္း ေမွာက္နစ္ ျမဳပ္ျခင္း၊သဘာဝအႏၲရာယ္ျဖစ္ ေသာ မုန္တုိင္းေၾကာင့္ တိမ္း ေမွာက္ျခင္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေသဆုံးမႈမ်ားရွိေနပါသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တစ္ေန႔ လွ်င္ မီးရထားစီးခရီးသည္ ႏွစ္ သိန္းေက်ာ္ကုိ ေခါက္ေရ ၂ဝဝ ခန္႔ျဖင့္ ေျပးဆဲြေပးေနရာ တစ္ လလွ်င္ေလးၾကိမ္ခန္႔အထိ မေတာ္ တဆမႈမ်ားျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း
တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးေျပာျပခ်က္ အရ သိရျပန္သည္။

ကုန္းလမ္းကေတာ့ လူ အမ်ားဆုံးအသုံးျပဳေသာ ခရီး လမ္းပင္ျဖစ္သည္။ယေန႔ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ပင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ စာရင္းမ်ားအရ ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္လုိင္း ၃၇၇ လိုင္း တြင္ စီးတီးဘတ္စ္ ၂၄ဝ၉ စီး၊ မီနီဘတ္စ္၃ဝ၅ စီး၊ဒုိင္နာ ၂ဝ၁ဝ စီး၊ ဟုိင္းလတ္၁ဝ၉၃စီး၊ ဘီအမ္ ၆၄၄ စီး၊ စစ္က်န္ဘတ္စ္ ၁၉၄ စီး၊ ဂ်စ္ ၄စီးရွိေၾကာင္း သိရ သည္။ဤမွ်မ်ားျပားေသာ ယာဥ္ မ်ားကုိ အသုံးျပဳ ၍တစ္ေန႔လွ်င္ ခရီးသည္သုံးသန္းခဲြ ခန္႔ကယာဥ္ စီး၍ခရီးႏွင္ေနၾကရသည္။

အျမန္ေရာက္ခ်င္ေပမယ့္ အေရာက္ ေတာ့မျမန္ခ်င္

တေလာက မိတ္ေဆြတစ္ ဦးကခရီးတစ္ခုကုိအျမန္ေရာက္ ခ်င္ေပမယ့္ ေသမင္းဆီကုိေတာ့ အေရာက္ မျမန္ခ်င္ေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးထား တာ ေတြ႕လုိက္ရသည္။ ဟုတ္ပါ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အျမန္ လမ္းမႀကီးကျဖင့္ အျမန္ေရာက္ ခ်င္သူမ်ားကုိလုိရာခရီး မေရာက္ ေစဘဲ အေရာက္မျမန္ခ်င္ သည့္ ေသလမ္းသုိ႔ အေရာက္ပုိ႔ေန သည္ကလည္း အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ပါ သည္။အျမန္လမ္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာဝမ္းနည္း ေၾက ကဲြမႈေတြကလည္းမနည္းလွ။ေမး ခြန္းထုတ္စရာမ်ားကလည္း အန မတဂၢျဖစ္လုိ႔ေနသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္ လမ္းမႀကီးကုိ ၂ဝဝ၅ခုႏွစ္ ေအာက္ တုိဘာလက စီမံကိန္းစတင္ခဲ့ သည္။ ရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္ အပုိင္းႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ - မႏၲ ေလးအပုိင္းဟူ၍အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ခဲ့ရာရန္ကုန္- ေနျပည္ေတာ္ လမ္းပုိင္း(အရွည္ ၂ဝ၂မုိင္ ၁ ဖာလုံ)ကုိ ၂ဝဝ၉ခုႏွစ္မတ္လ ၂၅ရက္က ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အရွည္ ၁၅ဝ မုိင္ ၅ ဖာလုံ ရွိေသာ ေနျပည္ေတာ္-
မႏၲေလး အပုိင္းကုိေတာ့ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၉ရက္က စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စုစု ေပါင္း၃၅၂မုိင္ ၆ဖာလုံ ရွိသည္။

ယာဥ္ေမာင္းခ်ိန္ ၇ နာရီဝန္း က်င္ျဖင့္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ၾကၿပီျဖစ္ သည္။ဤခရီးကုိ ရထားျဖင့္သြား မည္ဆုိပါက ၃၈၅မုိင္မွ်ရွိရာ မုိင္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္က်ဳံ႕သြားၿပီ ျဖစ္သည္။တစ္ဖက္က အျမန္ လမ္းမုိ႔ ျမန္လာသလုိ တစ္ဖက္ ကလည္း ထိခုိက္ေသ ဆုံး ဒဏ္ရာရ မႈေတြ က တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပုိမုိမ်ား ျပားလာ သည္မုိ႔ စုိး ရိမ္ဖြယ္ပင္ သည္။

အျမန္လမ္း မေပၚမွ ယာဥ္မ ေတာ္ တဆမႈမ်ားကုိ ပိုင္းျခား စိတ္ျဖာၾကည့္လွ်င္ ယာဥ္ေမာင္း သူအမွားေၾကာင့္ျဖစ္ရသည့္ ယာဥ္ တုိက္မႈက ၇၃ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိသည္ ဟုဆုိသည္။

လူေတြေသဆုံးမႈ ကုိၾကည့္လွ်င္လည္း ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ က ၄၇ဦး၊ ၂ဝ၁ဝတြင္ ၃၈ ဦး၊ ၂ဝ၁၁တြင္ ၄၇ဦး၊၂ဝ၁၂တြင္၅၄ဦး ရွိခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃ခုႏွစ္တြင္လည္း ေမ လ ၂၅ ရက္ကမန္းေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈေၾကာင့္ လူ ၁၂ဦး ေသဆုံးၿပီး အျမန္လမ္းမ ေပၚ၌တစ္ႀကိမ္တည္းျဖင့္ အမ်ား ဆုံးေသဆုံးမႈျဖစ္ခဲ့သည္။

ဇူလုိင္လထဲမွာပင္ရန္ ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚ ၌ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ လူငယ္အဆုိေတာ္ဆုိေတးမွာ ျပင္းထန္ေသာ ထိခုိက္ဒဏ္ရာ မ်ားရရွိကာ မႏၲေလးေဆး႐ုံႀကီး တြင္အေရးေပၚခဲြ စိတ္ခဲ့ရၿပီး ေဆး ကုသမႈခံယူေနရဆဲျဖစ္သည္။ ဆုိရလွ်င္ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ အျမန္လမ္းစတင္ဖြင့္လွစ္သည္ မွ ယေန႔အထိ အျမန္လမ္းမေပၚ မွာ လူေပါင္း ၂ဝဝေက်ာ္ ေသ ဆုံးခဲ့ရၿပီးျဖစ္သည္။ ထုိအထဲတြင္ နာမည္ေက်ာ္အႏုပညာရွင္ေတြ ပါသည္။အတတ္ပညာရွင္ ေတြ ပါသည္။ေလယာဥ္မယ္ေတြပါ သည္။ ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ မည့္လူငယ္ေတြပါသည္။

တုိင္း ျပည္အတြက္ နစ္နာဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လမ္းမေပၚမွာ ေၾကြလြင့္ခဲ့ေသာ ၾကယ္ပြင့္ေတြက မ်ားလွပါ ဘိ...။

သိန္းေအး

(လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ႏွင့္ အႏၱရာယ္ကင္းစင္ေရး အထူးျပဳအခ်ပ္ပိုမွ )

Popular Journal

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=449950198436150&set=a.35104771499306

No comments:

Post a Comment