Pages

"ဗုဒၶဳပၸါဒ နဝမေခတ္(သုိ႔မဟုတ္) ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးမွလြန္ေျမာက္ေသာေခတ္ဟူသည္"


 

ဗုဒၶဳပၸါဒ နဝမေခတ္(သုိ႔မဟုတ္) ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးမွလြန္ေျမာက္ေသာေခတ္ဟူသည္
အ႒လကၡဏေခတ္ျဖစ္ေသာ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးမွ လြန္ေျမာက္ေသာ ေခတ္ကုိ ဆုိလုိသည္။ အ႒လကၡဏေခၚသည့္ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးဆုိသည္မွာ
၁။ ငရဲဘုံသုိ႔ ေရာက္ေနခ်ိန္သည္ ဆင္းရဲလြန္းလွရကား သစၥာမျမင္နုိင္သည့္ အခ်ိန္တည္း။

၂။ တိရစၦာန္ဘုံသုိ႔ ေရာက္ခ်ိန္သည္လည္း ထုိ႔အတူ သစၥာကြယ္ေသာ ေခတ္ပင္တည္း။

၃။ ျပိတၱာဘုံသုိ႔ ေရာက္ေနခ်ိန္သည္လည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပင္တည္း။

၄။ အသူရကာယ္သုိ႔ ေရာက္ေနခ်ိန္သည္လည္း ထူးမျခားနားပင္တည္း။

၅။ (က) အသညသတ္ ျဗဟၼာ့ဘဝသုိ႔ ေရာက္ေနခ်ိန္သည္လည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရိယာတုိ႔၏ တရားသေဘာကုိ မွတ္သားနုိင္သည့္ ဥာဏ္စြမ္းမရွိေလရကား ေမ်ာက္ အုန္းသီးရဘုံဘဝမ်ွသာတည္း။

(ခ) အရူပျဗဟၼာ့ဘဝသုိ႔ ေရာက္ေနခ်ိန္သည္လည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရိယာတုိ႔၏ တရားစကားကုိ နားၾကားနုိင္သည့္ နားမရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ထီေပါက္ေသာ္လည္းထီလက္မွတ္ေပ်ာက္သည့္ ေခတ္သာတည္း။

၆။ လူျဖစ္ျပန္ပါေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရိယာတုိ႔၏ ဆန္႔က်င္ဘက္အယူရွိသည့္ ဘာသာဝင္ဘဝထဲ (သုိ႔မဟုတ္) မိစၦာဒိ႒ိအယူဝါဒထဲေရာက္ေနျပန္ကလည္း ဘုရားတရားေတာ္ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္မည့္ဘဝေခတ္ သာတည္း။

၇။ တစ္ဖန္လည္း ဘုရားရွင္၏ ယုံၾကည္သက္ဝင္သည့္ ဘာသာတူ လူမ်ဳိးတူျဖစ္ျပန္ပါေသာ္လည္း ဘုရားတရားေတာ္၏ သေဘာထဲ၌ ဥာဏ္ဝင္စားဆုံးျဖတ္နုိင္သည့္ အေမာဟဟိတ္(ပညာအေၾကာင္းခံ) ကင္းဆိတ္ေနေခ်လ်ွင္လည္း ဘုရားတရားေတာ္ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္မည့္ဘဝေခတ္သည္သာလ်ွင္တည္း။

၈။ တစ္ဖန္လည္း လူ႔ဘဝေရာက္ခ်ိန္လည္း ဟုတ္၏။ ဘုရားရွင္၏ အယူဝါဒကုိလည္း တစ္ထစ္ခ် ယုံၾကည္၏။ ပညာအေၾကာင္းခံေသာ အေမာဟဟိတ္လည္း အဆင္သင့္ပင္ပါရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဥာဏ္အလင္းသုိ႔ေပါက္ရန္ ေဟာေျပာျပသမည့္ ဘုရားစေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား မပြင့္ထြန္းခ်ိန္ ျဖစ္ေနျပန္ပါကလည္း ဘုရားတရားေတာ္ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္မည့္ ေခတ္သည္သာျဖစ္၏။

သုိ႔ေၾကာင့္လ်ွင္ အထက္ပါ အခါမ်ဳိး(ဘဝမ်ဳိး) ရွစ္မ်ဳိးကုိ အကၡဏ အခြင့္အေရးေကာင္းၾကီးမ်ား ဆုံး႐ႈံးလက္လႊတ္ရေသာ ေခတ္ဟု ဆုိေခ်သည္။
ထုိအကၡဏေခၚဆုိရသည့္ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး (အျပစ္ၾကီးသည့္ အရပ္ေဒသရွစ္ခု)-၌ကား သစၥာတရားတုိ႔ ဆိတ္သုဥ္း ၾကေလကုန္၏။သုိ႔ေၾကာင့္ပင္ မေကာင္းသည္ကုိေတာ့ ေဆာင္၍ေဆာင္၍ေနေလျပီး ေကာင္းသည္ကုိကား ေရွာင္၍ေရွာင္၍ ေနေလ၏။ ထုိအခါသမယမ်ဳိးမ်ားသည္ကား မျမင္မစမ္း ဆင္ကန္းေတာတုိးဘဝမ်ဳိးျဖင့္ ထင္ရာ ျမင္ရာအတုိင္းသာ ဒုန္းစုိင္းလ်ွက္က ဆုိးသြမ္း လ်ွပ္ေပၚေလာ္လီေနၾကရရွာေသာ အကၡဏေခၚ လူအခြင့္အေရးၾကီး လက္လႊတ္ဆုံး႐ႈံးေနရသည့္ အခါသမယ မ်ဳိးမ်ားသာ ျဖစ္ပါေခ်သည္။

ဗုဒၶဳပၸါဒ နဝမေခတ္သည္ကား ထုိသုိ႔မဟုတ္ပါ။ အရွိကုိလည္း အရွိတုိင္းလည္းေကာင္း၊ အမွန္ကုိလည္း အမွန္တုိင္းလည္းေကာင္း၊ ထြင္းေဖာက္ျမင္သိေစနုိင္သည့္ သစၥာတရားမ်ား၊ ထြန္းကားေနေခ်ျပီ ျဖစ္ရကား ပယ္ဖ်က္သင့္သည့္အရာကုိ ပယ္ဖ်က္နုိင္စြမ္းရွိျခင္း၊ တြယ္ဖက္သင့္သည့္ အရာကုိလည္း တြက္ဖက္နုိင္စြမ္း ရွိျခင္း ဤသတၱိထူးမ်ား ေပၚထြက္လာေခ်ေတာ့ရာ မေကာင္းရာ(အကုသုိလ္)ကုိေရွာင္၊ ေကာင္းရာ (ကုသုိလ္) ကုိသာေဆာင္တတ္သည့္ ဘုရားပြင့္ထြန္းရာ အခါသမယမ်ားသာ ျဖစ္ေခ်သည္။


စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာျပီးလုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=413208902110280&set=a.351047714993066.

No comments:

Post a Comment