Pages

ေအာင္ျမင္ေသာ စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေန႔စဥ္လုပ္ေလ့ရွိေသာ အေလ့အက်င့္ ၁၅ ခု

စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္၀ေသာ စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွာ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံရမည့္ အရာတစ္ခု လို႔ သတ္မွတ္ၾကၿပီး အနာဂတ္အတြက္ မိမိကုိယ္ကိုတိုးတက္ေအာင္ အျမဲ ေလ့လာသင္ယူေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သင္သာ ေအာင္ျမင္တဲ့ စြန္႔ဦးတီထြင္ လုပ္ငန္းရွင္ျဖစ္လိုလွ်င္ သင့္ေန႔စဥ္အေလ့အက်င့္မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ အခ်ိန္နဲ႔ အင္အားေတြ ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။

habit

ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ၄င္းတို႔မအားလပ္သည့္ၾကားမွ အခ်ိန္ေပးလုပ္ေလ့ရွိေသာ အမူအက်င့္ ၁၅ ခုကို ေဖာ္ျပလိုက္ရပါတယ္။ (ယခု ပထမပိုင္းအေနနဲ႔ ငါးခုကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္)

၁။ နံနက္စာစားပါ။
သင္အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္ဖို႔ ခြန္အားလိုပါတယ္။ မနက္ခင္းရံုးမသြားခင္ေလး ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ေလာက္ေသာက္သြားတာထက္ ပိုၿပီးအာဟာရျဖစ္ေစမဲ့ နံနက္စာမ်ိဳးစားတာ၊ မိုင္လို၊ ေဟာလစ္ကဲ့သို႔ အာဟာရေဖ်ာ္ရည္ေသာက္သြားတာမ်ိဳးက သင့္အတြက္ ပိုအင္အားျဖစ္ေစမွာပါ။ ထိုင္မစားႏိုင္ရင္ေတာင္ ရံုးအသြားလမ္းမွာ စားေသာက္လို႔ရပါတယ္။

၂။ သင့္တစ္ေန႔တာ အစီအစဥ္ဆြဲပါ။
မနက္ေရာက္တာနဲ႔ သင့္ျပကၵိန္ကို ၾကည့္လိုက္ၿပီး အေရးႀကီးတဲ့အလုပ္ ေတြကို ဦးစားေပးစာရင္းလုပ္ပါ။ သင့္တစ္ေန႔တာမွာ အလုပ္အေကာင္းဆံုးလုပ္လို႔ရတဲ့ အခ်ိန္အပိုင္းအျခားတစ္ခု ရွိတယ္ဆိုက အဲဒီအခ်ိန္ကို အေရးႀကီးတဲ့အလုပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ ခ်န္လွပ္ထားပါ။ ကၽြန္မကေတာ့ မနက္ခင္းမွာ အလုပ္လုပ္ရတာႏွစ္သက္လို႔ တေန႔တာအလုပ္ေတြမရႈပ္ခင္ မနက္ခင္းမွာ မိနစ္ ၉၀ ေလာက္အခ်ိန္ယူၿပီး စာေရးပါတယ္။

၃။ အီးေမးလ္စစ္ဖို႔ စိတ္မေစာပါနဲ႔။
မနက္ခင္းေတြမွာ သင့္ရဲ႔ စမတ္ဖုန္းကိုယူၿပီး ဘယ္သူေတြ အီးေမးလ္ပို႔ထား လဲဆိုတာ မၾကည့္မိဖို႔ အလြန္ခက္ခဲမွာပါ။ တခါတေလက်ေတာ့လဲ အဲလိုအီးေမးလ္စစ္လိုက္ျခင္းက သင့္ရဲ႕ေအေအေဆးေဆးရွိၿပီးအလုပ္လုပ္လုိ႔ရႏိုင္တဲ့ မနက္ခင္းမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးတတ္ပါတယ္။ မနက္ ၉ နာရီ သို႔မဟုတ္ ၁၀ နာရီ၊ သင္ အေရးတႀကီးလုပ္ရမယ့္ အလုပ္တစ္ခုၿပီးသြားတဲ့ အထိေစာင့္ပါ။ တကယ္လို႔ သင္သာ အရမ္းကို အေရးႀကီးတဲ့ စီမံကိန္းအလုပ္မ်ိဳးလုပ္ေနရတယ္ဆိုပါက တစ္ရက္ကို သံုးႀကိမ္ေလာက္ပဲ အီးေမးလ္စစ္ သင့္ပါတယ္။

၄။ သင့္ရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကို သတိတရရွိပါ။
မနက္ခင္းစစခ်င္းမွာပဲ သင့္ကုမၸဏီရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို သင့္ကိုယ္သင္ သတိေပးဖို႔ အခ်ိန္ေလး အနည္းငယ္ခန္႔ယူပါ။ သင့္ရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ သင့္လုပ္ငန္းထဲက ဘယ္ဟာက အက်ိဳးအျမတ္အရွိဆံုးလဲဆိုတာ စဥ္းစားပါ။ တေန႔တေန႔ ရႈပ္ယွက္ခက္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြၾကားထဲ မွာ ကၽြန္မတို႔ေတြ နစ္မြန္းသြားတတ္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစတဲ့အရာေတြကို ေမ့သြားတတ္ပါတယ္။

၅။ တခ်ိန္မွာ အလုပ္တခုတည္းလုပ္ပါ။
တခ်ိန္ထဲမွာ အလုပ္ေတြကို တျပိဳက္နက္ထဲ လုပ္ႏိုင္တဲ့သူေတြကို လူေတြ အထင္ႀကီးၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ တျပဳိင္နက္ထဲမွာ သင္အလုပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို လုပ္ေနရတယ္ဆိုပါက သင္ အေရးမႀကီးတဲ့အလုပ္ေတြေရာ၊ အေႏွာက္အယွက္ေတြပါ ၀င္လာပါလိမ့္မယ္။ အလုပ္ထဲက အက်ိဳးမ်ားမ်ား ရဖို႔နဲ႔ ထိေရာက္ဖို႔အတြက္ သင့္ရဲ႕အလုပ္ေတြကို စနစ္တက် ဦးစားေပးအစီအစဥ္ဆြဲၿပီး တျခားလူကို လႊဲႏိုင္တဲ့ အလုပ္ေတြကို လႊဲလိုက္ပါ။

၆။ ေတြးျမင္ၾကည့္ပါ။
ဒါကေတာ့ နည္းနည္းဆန္းတယ္လို႔ ထင္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ မ်က္လံုးကို ပိတ္ၿပီး သင့္ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ျမင္ၾကည့္လိုက္ပါ။ သင့္ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေအာင္ျမင္သြားရင္ သင္ဘယ္လိုခံစားရမလဲ ဆိုတာကို ေတြးၾကည့္လိုက္ပါ။ အဲလို ေတြးျမင္ၾကည့္ျခင္းဟာ သင့္ရဲ႕စိတ္ တက္ၾကြေနေစဖို႔အတြက္ ထိေရာက္တဲ့ အေလ့အက်င့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သင္ေအာင္ျမင္ခ်င္ေနတဲ့အရာရဲ႕ ပံုကို သင့္စားပြဲေရွ႕မွာ ကပ္ထားလဲ ရပါတယ္။ ဥပမာ သင္ပဲရစ္ကို ခရီးထြက္ခ်င္တယ္ဆိုက အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္ရဲ႕ပံုကို သင့္စားပြဲမွာ ကပ္ထားလိုက္ပါေလ။

၇။ ျငင္းဆိုပါ။
စြန္႔ဦးတီထြင္သူေတြက သူတို႔အတြက္ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြအားလံုးကို လက္ခံခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လဲ အဲဒီအခြင့္အေရးအားလံုးဟာ သင္ သို႔မဟုတ္ သင့္လုပ္ငန္းအတြက္ အက်ိဳးရွိခ်င္မွ ရွိပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ဆိုတာက ကၽြန္မတို႔အတြက္ အရမ္းကို အေရးႀကီးတယ္ မဟုတ္လား။ သင္လုပ္သင့္တဲ့အရာကို လုပ္ဖို႔ တစ္ခုခုကို ေသခ်ာေရြးျခယ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

၈။ အခ်ိန္ကုိ တန္ဖိုးထားပါ။
ေငြေၾကးနဲ႔မတူတာက အခ်ိန္ဆိုတာ အစားျပန္ထိုးလို႔ မရတာပါပဲ။ အခ်ိန္ကို ဆြဲဆန္႔လို႔လဲ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင့္အခ်ိန္ကုိ ဂရုတစိုက္သံုးပါ။ သင့္လုပ္ငန္းအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမဲ့ အေရးအႀကီးဆံုး အလုပ္ေတြမွာ သံုးပါ။ အခ်ိန္ျဖဳန္းပစ္တာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ပါနဲ႔။ သင္ အစည္းအေ၀းေတြကို ဦးေဆာင္ရမယ္ ဒါမွမဟုတ္ တက္ေရာက္ပါ၀င္ရမယ္ဆိုပါက အစည္းအေ၀းစတင္ခ်ိန္နဲ႔ ၿပီးဆံုးခ်ိန္ေတြကို ေသခ်ာစြာ သိေအာင္လုပ္ပါ။ တစံုတစ္ဦးက သင့္နဲ႔ အစည္းအေ၀းလုပ္ခ်င္တယ္ ဒါမွမဟုတ္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုပါက သူရဲ႕ေမးခြန္းကို သိေအာင္ ႀကိဳတင္ေမးျမန္းထားသင့္တယ္။ ဒါမွသာ သင္ ထုိအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေလ့လာထားလို႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သင္လည္း အစည္းအေ၀းမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္မေနေတာ့ဘူးေပါ့။

၉။ တာ၀န္လႊဲအပ္ပါ။
ကၽြန္မစီးပြားေရးလုပ္ငန္း စတင္တုန္းက အလုပ္ေတြအားလံုးကို ကၽြန္မတစ္ေယာက္ထဲ လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့့ သိလာတာက အေရးမႀကီးတဲ့ အလုပ္ေသးေသးေလးေတြ လုပ္ေနလို႔ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားမ်ားရတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ကၽြန္မလစ္လင္းသြားခဲ့တယ္ဆိုတာပါပဲ။ အလုပ္ေတြမ်ားလြန္းေတာ့ ကၽြန္မ ေျခကုန္လက္ပန္းက်လာတာေပါ့။ သင္တစ္ေယာက္ထဲမႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဒါမမဟုတ္ မလုပ္တတ္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ အဲဒီအလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္မဲ့၀န္ထမ္း တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ခန္႔လိုက္ပါ။

၁၀။ နားေထာင္ပါ။
သင့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သို႔မဟုတ္ ၀န္ထမ္းမ်ားနဲ႔ စကားေျပာဆိုေနပါ စိတ္၀င္စားမႈရွိပါ။ တျခားသူဘာေျပာေနလဲဆိုတာ သိနားလည္ေအာင္ လုပ္ပါ။ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္တတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ေတြက သူ႔ေနာက္လိုက္ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈမွာ အဆင္ေျပတဲ့အျပင္ နားမလည္လို႕႔ ေနာက္ထပ္ ထပ္ေမးရတာေတြျဖစ္ဖို႔လည္း နည္းသြားပါတယ္။

၁၁။ အသိအမွတ္ျပဳပါ။
သင္ရရွိခဲ့တဲ အခြင့္အေရးေတြ၊ သင့္ေအာင္ျမင္မႈေတြကို သင္ကိုယ္တိုင္ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ အခ်ိန္ေလး တစ္ခုေတာ့ေပးတဲ့အက်င့္ကို ေန႔စဥ္လုပ္ပါ။ သင့္ရဲ႕ အရင္ရခဲ့တဲ့ေအာင္ျမင္မႈေတြ ကို သင့္ကိုသင္ျပန္သတိေပးျခင္းအားျဖင့္ အလုပ္ေတြကို သင္ပိုၿပီးအာရံုဆိုက္ႏိုင္၊ အက်ိဳးရွိရွိ လုပ္ႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။

၁၂။ မတ္တပ္ထ လမ္းေလွ်ာက္ပါ။
တေနကုန္ထိုင္ေနတာဟာ ေခတ္သစ္ေဆးလိပ္ေသာက္သံုးျခင္းနဲ႔ တူတယ္ဆိုတာ သင္သိပါသလား။ ကားေပၚမွ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ထိုင္ေနရတာ၊ ရံုးစားပြဲမွာ တေနကုန္ နီးပါး ထိုင္ေနရတာေတြဟာ သင့္က်န္းမာေရးကို ထိခုိက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြအရ အဲလိုု ၾကာရွည္စြာထိုင္ျခင္းဟာ ႏွလံုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ တခ်ိဳ႕ကင္ဆာေတြနဲ႔ မသန္စြမ္းတာေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သင္အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္အတြင္းေတြမွာ အခ်ိန္ခဏေလးယူၿပီး မတ္တပ္ထက လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေလးလုပ္လိုက္ပါ။ အဲဒါ သင့္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ စိတ္အတြက္ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

၁၃။ အသက္၀၀ရွဴပါ။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အသက္ကို ရွဴယံုတင္ရွဴၾကပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္ေတြမွာ သင့္စားပြဲကထၿပီး ခႏၶာကိုယ္ကို ဆန္႔ထားကာ အသက္ျပင္းျပင္း ၁၀ ၾကိမ္ေလာက္ရွဴေပးပါ။ အဲလိုလုပ္ျခင္းျဖင့္ သင့္အဆုတ္က ေအာက္ဆီဂ်င္မ်ားမ်ားရၿပီး ေနာက္ထပ္လုပ္မဲ့ အလုပ္ေတြအတြက္ အားျဖစ္ေစပါတယ္။

၁၄။ ေန႔လည္စာစားဖို႔ အခ်ိန္ယူပါ။
သင့္ရံုးစားပြဲကထၿပီး ေန႔လည္စာကို တျခားတစ္ေနရာမွာ စားပါ။ အဲလိုေတာင္မွ မလုပ္ႏိုင္ပဲ အလုပ္ေတြျပည့္ေနတယ္ဆိုပါက ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ကို လူမႈကြန္ယက္ဆက္ဆံေရး အခ်ိန္လို႔ သေဘာထားၿပီး သင့္ရဲ႕အဓိက ေဖာက္သည္ေတြ၊ အလုပ္မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ေတြ႕ခ်ိန္အျဖစ္ သင့္ရဲ႕ အခ်ိန္စာရင္းထဲမွာ ထည့္ဆြဲထားပါ။

၁၅။ သင့္စားပြဲကို ရွင္းလင္းပါ။
တေန႔တာ အလုပ္ၿပီးဆံုးတိုင္း သင့္စားပြဲကို ရွင္းလင္းပါ။ သင့္ရဲ႕ ေဘာလ္ပင္ေတြ၊ စာရြက္ေတြ၊ အျခားပစၥည္းေတြကို စနစ္တက် အစီအရီထားပါ။ အဲလို သန္႔ရွင္းေနတဲ့ စားပြဲဟာ သင့္ ေနာက္ေန႔အလုပ္အတြက္ အသင့္ျပင္ေနေစလို မေန႔ကၿပီးခဲ့တဲ့ အလုပ္နဲ႔လဲမရႈပ္ေထြးေနေစေတာ့ပါဘူး။
Ref: Jacqueline Whitmore, Author, Etiquette Expert, and Founder of The Protocol School of Palm Beach

http://www.entrepreneurs-mm.com/blog/%E1%80%B1%E1%80%A1%E1%80%AC%E1

No comments:

Post a Comment