႐ုံးဝတ္စံုယူနီေဖာင္းကို ေကာ့ေနေအာင္ လွလွပပဝတ္ထား ေသာ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရ႐ံုးေပၚက ခံ့ခံ့ညားညားအရာရွိႀကီးကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဟိုတယ္ႀကီးကလခေကာင္းေကာင္း မန္ေနဂ်ာဝန္ထမ္းမ်ားပဲျဖစ္ျဖစ္ တေစ့တေစာင္း ေလ့လာအကဲခတ္ၾကည့္ပါ။ သူတို႔၏ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္ကို ေစ့ငုၾကည့္ပါ။ သူတို႔လုပ္ငန္းခြင္မွာ မည္သည့္ ေနရာက အခက္ခဲဆံုးစိတ္အပင္ပန္းဆံုးလဲဟုေမးၾကည့္ပါ။ သူတို႔အားလံုးက ေန႔စဥ္လုပ္ကိုင္ေနရေသာအလုပ္က စိတ္အပင္ပန္း ဆံုးပါဟုေျပာၾကမည္မဟုတ္။ အလုပ္ထက္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စ႐ုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ မတစ္ရာသားမ်ားကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတာ စိတ္ဖိစီးမႈအမ်ားဆံုးဟုေျဖၾကပါလိမ့္မည္။
‘‘အလုပ္က ကန္ေတာ္ႀကီး နားက ကြန္ဒိုတစ္ခုမွာ မီဒီယာ ကုမၸဏီေပါ့။ ေၾကာ္ျငာေကာက္ ရတယ္။ လုပ္သက္ၾကာလာေတာ့ လြယ္ပါတယ္ သိပ္မခက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခက္တာက လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြ လူမညီဘူး။ ျပႆ နာတစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိးနဲ႔ သိပ္ စိတ္ညစ္ဖို႔ေကာင္းတယ္’’ဟု အသက္ (၄၂)ႏွစ္အရြယ္ မေအး ေအးကေျပာသည္။
တစ္ခါတေလ လုပ္ငန္းခြင္ မွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြႏွင့္ အဆင္မေျပလြန္းသျဖင့္ အလုပ္ ထြက္ဖို႔စိတ္ကူးမိတာလည္း ခဏ ခဏဟုသူကဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ လစာေကာင္းၿပီး အသားက်ေနေသာ အလုပ္တစ္ခုကို မထြက္ခ်င္၍ တစ္ေၾကာင္း၊ မိသားစုက မိမိဝင္ ေငြကို မွီခိုေနသည္ျဖစ္တာက တစ္ေၾကာင္း ႀကိတ္မွိတ္သည္းခံ လုပ္ေနရသည္ဟု မေအးေအးက ရွင္းျပသည္။
အသက္ (၂၇)ႏွစ္ေက်ာ္သာ ရွိေသာ မစိုးမိုးသူကေတာ့ မေအး ေအးေလာက္စိတ္မရွည္ပါ။ ငယ္ရြယ္သူလည္းျဖစ္ ပင္ကိုက လည္းခပ္စြာစြာမို႔ သူအလုပ္လုပ္ ေနေသာဘဏ္မွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ ဖက္အေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ ရန္ျဖစ္ စကားမ်ားထားၿပီးျဖစ္သည္။ သူ႔ေဘးမွာ အလုပ္ထိုင္လုပ္ေန ေသာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ႏွင့္လည္း သူစကားမေျပာသလို အျခားဌာန ေတြမွာလည္း လံုးဝမ်က္ႏွာခ်င္း မဆုိင္ေသာလူ ၂ ေယာက္ ၃ ေယာက္ခန္႔ရွိသည္။
‘‘ကုိယ္ကစြာေတာ့ ကိုယ့္ လာထိရင္ ျပန္တီးလိုက္တာပဲ။ အဲဒီေတာ့ လုပ္သက္ ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာကို ရန္ျဖစ္ထားတာ ေလး ေယာက္ေလာက္ရွိတယ္။ သူတို႔ ေတြနဲ႔ကလည္း တစ္႐ံုးတည္းလုပ္ ေနရေတာ့ ေရွာင္တိမ္းလို႔ကမရ။ တစ္ခါတေလက်ရင္ ႐ံုးလာဖို႔ ေတာင္စိတ္မပါဘူး’’
လုပ္ငန္းခြင္ဆိုသည္က လခစားဝန္ထမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားသည့္ေနရာျဖစ္ သည္။ အခ်င္းခ်င္းလစာ၊ ရာထူး၊ သူ႔ထက္ငါသာေအာင္ ၿပိဳင္ဆိုင္ ၾက၏။ တိုးတက္ေနေသာကုမၸဏီ မွာလည္း ရာထူးႏွင့္အခြင့္အေရး မ်ားအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ၾကသလို အေျခအေနမေကာင္းေသာကုမၸ ဏီမ်ားမွာလည္း အလုပ္ၿမဲေရး အတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ရသည္။ ၿပိဳင္ ဆိုင္ရာမွာ တရားနည္းလမ္းက် တာေတြရွိသကဲ့သို႔ အခ်င္းခ်င္း ေခ်ာက္ခ်ျပႆနာရွာၿပီး ၿပိဳင္ဆုိင္ သူေတြလည္းရွိ၏။ အားနည္းသူ ကိုအားႀကီးသူက အႏိုင္က်င့္တာ ေတြလည္းရွိ၏။ အခ်င္းခ်င္း ကိုယ့္ဘက္သား သူ႕ဘက္သား ဘက္လိုက္မႈေတြလည္းရွိ၏။ ထုိအခါ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းခြင္သည္ စိတ္ညစ္စရာေနရာႀကီးတစ္ခုလို ျဖစ္လာသည္။
‘‘တစ္ခါတေလမွာ လုပ္ငန္း ရွင္သူေဌးက အဲဒီလိုပံုစံျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားတာ။ သူကလူတိုင္းကိုမၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္း မတည့္ေအာင္လုပ္ ထားတာ။ အဲဒီေတာ့ သူ႔ဘက္ကိုလွည့္မလာေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ေတြကလည္း အခ်င္းခ်င္းေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ တစ္ခုခုမွားရင္ သူေဌးကိုျပန္တုိင္တာပဲ’’ဟု ရန္ကုန္က နာမည္ႀကီးေဆးဝါးကုမၸဏီတစ္ခုမွ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးကေျပာသည္။
အဆိုပါေဆးဝါးကုမၸဏီ သည္ လစာေကာင္းေသာကုမၸဏီ ႀကီးျဖစ္ေသာ္လည္း ဝန္ထမ္း အဝင္အထြက္ၾကမ္းလွ၏။ မည္ သည့္ဝန္ထမ္းမွ ၾကာၾကာမလုပ္ႏိုင္ၾက။ ေဆးဝန္ထမ္းေလာက တြင္ ထုိကုမၸဏီဆိုလွ်င္ အားလံုးက သေဘာေပါက္ၿပီးျဖစ္သည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ လုပ္ငန္း ခြင္ဆိုသည္မွာ စုေပါင္းအလုပ္ ျဖစ္သည္။ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ဝန္ထမ္းမ်ားစိတ္ဖိစီးလွ်င္ မေပ်ာ္ရႊင္လွ်င္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္း ၏ အက်ဳိးစီးပြားထိခိုက္မည္သာ ျဖစ္၏။ ဘဏ္လုပ္ငန္း၊ သတင္းစာ၊ ေရဒီယုိကဲ့သို႔ မီဒီယာလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ေလာက္ပဲကြက္ၿပီး ထူးခြၽန္ေန၍မရ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေကာင္းႏွင့္မရ။ ေအာက္ေျခကေနအထက္အထိ သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ အေပးအယူမွ်တမွ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္သည္။ အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္း၏။
ကမၻာေက်ာ္နယူးေယာက္ တိုင္းမ္သတင္းစာ၏အဆိုအရ သည္ကေန႔ ကမၻာေပၚတြင္အေရာင္းရဆံုး စာအုပ္မ်ားသည္ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုင္ရာေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးစာအုပ္မ်ားျဖစ္ သည္။ အေရာင္းရဆံုးစာေရး ဆရာမ်ားျဖစ္ေသာ ပီတာဆန္၊ ဂရန္နီ၊ မက္ခ္မီလန္တို႔၏ လုပ္ ငန္းခြင္အတြင္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း မည္သို႔ အဆင္ေျပေအာင္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရမည္ဆုိေသာစာအုပ္ မ်ားသည္ ယခုႏွစ္မ်ားအတြင္း အုပ္ေရသန္းခ်ီေရာင္းခ်ခဲ့ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္ဆိုင္ရာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးျပႆနာ မ်ားသည္ ျမန္မာျပည္က ဝန္ထမ္း မ်ားတြင္မဟုတ္ တစ္ကမၻာလံုးက လူမ်ဳိးအသီးသီး ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ ေနရေသာျပႆနာမ်ားျဖစ္ သည္။
ထုိကဲ့သို႔ ေပါင္းသင္းဆက္ ဆံေရးစာအုပ္မ်ားတြင္ တိဗက္ ဘုန္းႀကီးဒလိုင္းလားမားေရး ေသာဗုဒၶဘာသာအေျခခံဆက္ဆံ ေပါင္းသင္းေရးစာအုပ္မ်ားက လည္း နာမည္ႀကီးသည္။ ဒလိုင္း လားမားသည္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ၿပီး သူေရးသာစာအုပ္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားကုိ အေျခခံထားသည္။ ေမတၱာတရားေတာ္ကို အထူးျပဳထားသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႕က်လွသည္ ျဖစ္ရာ အေနာက္တိုင္းသားမ်ားကလည္း အေတာ္မ်ားမ်ားလိုက္နာ က်င့္သံုးၾက၏။
‘‘ဒလိုင္းလားမားေရးတဲ့ အထဲမွာ ေမတၱာက႐ုဏာနဲ႔ လူ ေတြကိုအႏုိင္ယူနည္းဆိုတာကို ကြၽန္မသေဘာက်တယ္။ လက္ ေတြ႕လည္းေအာင္ျမင္တယ္။ သူကေျပာတယ္ ကိုယ့္ကို လူတစ္ ေယာက္က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တိုက္ခိုက္တယ္ဆိုပါစို႔။ အဲဒီလို တိုက္ခိုက္ၿပီးရင္ သူကလည္း ကိုယ္ကျပန္တံု႔ျပန္မယ္ဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ ကိုယ္တံု႔ျပန္ ရင္ သူကလည္း ေနာက္တစ္ဆင့္ တံု႔ျပန္မယ္လို႔ ျပင္ဆင္ၿပီးသား။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္က သူ႔အကြက္ကုိ ဖ်က္ရမယ္။ ဘယ္လိုဖ်က္ရမလဲ ဆုိေတာ့ သူက ကိုယ့္အေပၚတိုက္ ခိုက္တာကို ခြင့္လႊတ္သည္းခံၿပီး ဘာမွမျဖစ္သလုိေနဖို႔ပဲ’’
ထိုနည္းလမ္းသည္ လက္ ေတြ႕မွာေတာ့ ႐ိုးရွင္းသလိုခက္ခဲ လွသည္ဟု မေအးေအးကေျပာ သည္။ ကိုယ့္ကိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေစာ္ကားထားသူတစ္ေယာက္ကို ဘာမွမျဖစ္သလို ေအးေဆးညင္ သာခြင့္လႊတ္ၿပီး တံု႔ျပန္ရတာ အလြန္ခက္လွပါ၏။ သို႔ေသာ္ လည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္တံု႔ျပန္ သည္ထက္ ပိုေအာင္ျမင္သည္ဟု သူ႔အေတြ႕အႀကံဳကိုေျပာသည္။
‘‘ကြၽန္မကိုလုပ္ငန္းခြင္္မွာ အပိုင္ပဲဆိုၿပီး လာၾကမ္းတဲ့သူ တစ္ေယာက္ကို ကြၽန္မက ခါတိုင္းလိုရန္မျဖစ္ဘဲ ေအးေဆးနား ေထာင္ၿပီး ဟုတ္ပါတယ္ အစ္မေရ ကြၽန္မအမွားပါ။ ေနာက္တစ္ခါ ကြၽန္မသတိထားပါမယ္လို႔ ေအး ေဆးတံု႔ျပန္လိုက္တယ္။ သူက ေတာ့ ရန္ျဖစ္ရေအာင္လာတာကို ကြၽန္မက ေအးေဆးတံု႔ျပန္လိုက္ ေတာ့ ဘာဆက္လုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားတယ္။ သူကလည္းေလွ်ာ့ သြားတယ္။ အဲဒီနည္းက သိပ္ထိ ေရာက္ပါတယ္’’
စင္ကာပူေၾကာ္ျငာကုမၸဏီ တစ္ခုတြင္ ေအာင္ျမင္စြာအလုပ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီတစ္ခု၌ မန္ေနဂ်ာ ရာထူးျဖင့္ တာဝန္ယူထမ္းေဆာင္ ေနေသာ မျဖဴခိုင္ကေတာ့ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္သူ၊ လူခ်စ္လူခင္ ေပါလွသူျဖစ္သည္။ အလုပ္အမ်ဳိး မ်ဳိး၊ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံခဲ့ရေသာအေတြ႕အႀကံဳ မ်ားက သူ႔ကိုသည္လိုျဖစ္လာ ေအာင္ သင္ေပးလိုက္တာဟု မျဖဴခိုင္ကေျပာေလ့ရွိသည္။ သူ၏နည္းကေတာ့ လူမ်ားကို ကိုယ္လို ခ်င္သလိုေျပာင္းလဲမယူဘဲ သူတို႔ ႏွင့္အဆင္ေျပလိုက္ေလ်ာေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေျပာင္းလဲယူ ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခုခုျပႆနာ တက္ၿပီဆုိလွ်င္ မျဖဴခိုင္က ကိုယ့္ ဘက္ထက္ တစ္ဖက္သားဘက္ ကေနေတြးယူခံစားၾကည့္သည္ဟု ဆုိသည္။ ထုိ႔အျပင္ လူဆိုးျဖစ္ပါ ေစ အၿမဲတမ္းမဆုိးႏိုင္ အနည္း ဆံုး ေကာင္းကြက္တစ္ခုရွိသည္။ ထုိေကာင္းကြက္ကို ကိုယ္ႏွင့္က် မွ က်င့္သံုးရေအာင္ ကိုယ္က လည္း သူ႔အေပၚေကာင္းရမည္ဟု မျဖဴခိုင္ကရွင္းျပသည္။
အဂၤလန္ႏိုင္ငံက ေပါင္း သင္းဆက္ဆံေရးဆိုင္ရာကြၽမ္း က်င္သူ ေကာ္နီေမးလ္ကမူ လုပ္ ငန္းခြင္ဆက္ဆံေပါင္းသင္းရခက္ သူမ်ားႏွင့္ အဆင္ေျပစြာေပါင္း သင္းဖုိ႔အတြက္ ဂါးဒီးယန္းသတင္း စာမွာ ေအာက္ပါနည္းေတြကို အႀကံေပးထားသည္။
(၁) အားလံုးသည္ လူသားမ်ားဆုိ သည္ကိုသတိရပါ။
တစ္ခါတေလမွာ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္မ်ား၏အျပဳအမူကို ဆုိး ဆိုးဝါးဝါးတံု႔ျပန္ဖို႔ထက္ သူတို႔ အဆင္ေျပေအာင္ ကိုယ္ဘာလုပ္ ေပးရမလဲေမးလိုက္ပါ။ ကိုယ္က သူတို႔ကိုၿခိမ္းေျခာက္မွာမဟုတ္ဘဲ အားေပးကူညီမည့္သူဟုသာျမင္ ပါေစ။
(၂) အျခားသူမ်ားႏွင့္ ပြင့္ပြင့္လင္း လင္းေျပာဆုိဆက္ဆံပါ။
တစ္ခါတေလလည္း တခ်ဳိ႕ က သူမ်ားဘာလိုခ်င္သည္ ဘာ ျဖစ္ခ်င္သည္ကို မသိသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ထုိအခါ ရွက္ေၾကာက္ မေနဘဲ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာဆိုေဆြးေႏြးပါ။
(၃) ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ေျပာဆုိတတ္သူ ကိုေရွာင္ပါ။
ကိုယ့္ကို ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္အမူအရာျဖင့္လည္းေကာင္း ၾကမ္းၾကမ္းတမ္း တမ္း ေျပာလာသည္ဆိုပါက မည္ သူပင္ျဖစ္ပါေစ ေရွာင္ထြက္သြား ပါ။ သူတို႔စိတ္ေျပမွျပန္လာၿပီး ေျပာဆိုဆက္သြယ္လုပ္ကိုင္ပါ။
(၄) သူတို႔၏ကိုယ္ေရးကုိယ္တာ ႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာျပႆနာမ်ား ကိုသိထားပါ။
တစ္ခါတေလမွာ အေၾကာင္းမဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္ က ကိုယ့္ကိုတိုက္ခိုက္ေနပါက ကိုယ့္ျပႆနာေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ အိမ္တြင္းေရး၊ က်န္းမာေရးကဲ့သို႔ ျပႆနာမ်ားေၾကာင့္ သူ၏ေပါက္ ကြဲမႈေတြကို ကိုယ္ႏွင့္လာေဖာက္ ခြဲထုတ္ေနသည္ကို သေဘာ ေပါက္နားလည္ပါ။ သည္လိုမ်ဳိး ဆိုပါက တာဝန္ရွိသူလူႀကီးကို သိရွိေအာင္ အသိေပးတိုင္ပင္ ေဆာင္ရြက္ပါ။
ေနာက္ဆံုး ဘယ္နည္းသုံုး သံုး မထိေရာက္ပါက စိတ္ညစ္ စရာေကာင္းေသာလုပ္ငန္းခြင္ကို အျမန္စြန္႔ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေကာင္းမြန္ ေသာလုပ္ငန္းခြင္သ႔ို အလုပ္ ေျပာင္းရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သတိထားရမည္မွာ လုပ္ငန္းခြင္ တိုင္း၊ ေနရာတိုင္းတြင္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရခက္ေသာလူမ်ားက ရွိေနမည္သာျဖစ္သည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သည္အရာက လူသားတို႔၏ သဘာဝသာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူလိုလူေတြႏွင့္ လြတ္ ေအာင္ေရွာင္ေျပးမည့္အစား မည္သည့္လူမ်ဳိးႏွင့္မဆုိ ေပါင္း သင္းတတ္ေအာင္ေလ့က်င့္ထား သည္က အေကာင္းဆံုးနည္းျဖစ္ သည္ဟု ဆက္ဆံေရးပညာရွင္ မ်ားက အႀကံျပဳထားသည္။
7day daily
http://www.searchmyanmar.com/link/comment/cid/53926
No comments:
Post a Comment