“၀စီကံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းကိုအက်ယ္တ၀င့္ ရွင္းလင္းေပးပါ ဘုရား။”
ဒိဝါတပတိဂါထာကို တပည့္ေတာ္လည္း တစ္ေန႔(၉)ခါ အျမဲတမ္းရြတ္ဖတ္ပါတယ္ ဘုရား။အခုလို အက်ယ္တဝင့္ရွင္းျပတဲ့အတြက္ေက်းဇူးအနႏၲပါဘုရား။
အခုတပည့္ေတာ္ေမးခ်င္တာကိုေမးခြင့္ျပဳပါ။ကံ (၅)ပါး ရွိတဲ့အနက္ လူေတြက ဝစီကံကို
အလကားရတယ္ ဘယ္သူ႔မွ မထိခိုက္ဘူးဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေျပာဆိုေလ့
ရွိပါတယ္ ဘုရား။ ဝစီခံတစ္ခုေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ဘဝမွာထိခိုက္တဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ဘုရား။
ဒီအေၾကာင္းကိုလည္း အက်ယ္တဝင့္ ေဟာေပးပါဦးအရွင္ဘုရား။ ရိုေသရုိ႕က်ိဳး က်ိဳးႏြံ႕ေသာ စိတ္ထားျဖင့္
ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ အရွင္ဘုရား။ ယမင္းသူ(ရန္ကုန္)
ေမးထားတာကိုမေျဖခင္ ေမးခြန္းထဲမွာတစ္ခ်ဳိ႕လႊဲေနတာေလးေတြေျပာပါဦးမယ္။
ကံငါးပါး ရွိသည္႔အနက္ဆုိရာမွာ အရပ္ထဲမွာေၿပာေၿပာေနၾကတဲ့ ပါဏာတိပါတ စတဲ့
ကံငါးပါးကို ဆုိလုိတာၿဖစ္ပါမယ္ထင္ပါတယ္။တကယ္က ပါဠိစာေပမွာေတာ့
“ကာယကံရယ္၊ ၀စီကံရယ္၊ မေနာကံရယ္”ဆုိၿပီးကံသုံးပါးပဲ ရွိပါတယ္။
အစ္မေတာ္ ေမးလုိရင္းက ကံသုံးပါးထဲမွာပါေတာ့၀စီကံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပါဏာတိပါတ စတဲ့
သီလသိကၡာပုဒ္ထဲက မုသာ၀ါဒနဲ႔ဆက္စပ္ပတ္သက္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ မုသာ၀ါဒ သီလသိကၡာပုဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာင္ၿမိဳ႕မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ၾကီး
ေရးသားထားေတာ္မူတဲ႔ ကိုယ္က်င္႔အဘိဓမၼာထဲကစာသားေလးနဲ႔ စလုိက္ပါမယ္။
ေလာက၀ယ္ အလိမ္ခံရေသာ ဆင္းရဲလည္း“ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ႏွင့္ နံ”ဆုိသလုိ အေတာ့္ကို
အခံရခက္ေသာ ဆင္းရဲတစ္မ်ိဳးတည္း။ထုိအလိမ္ခံရသည့္အတြက္ အက်ိဳးပ်က္စီးရပံုတုိ႔မွာ
မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ထင္ရွားရုံသာမက လိမ္သူကစြမ္းလွလွ်င္ ႏုိင္ငံတစ္ခုလံုးကို ပင္ရေအာင္
လိမ္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ မည္မွ်ေလာက္ နစ္နာၾကသည္ကိုစဥ္းစားၾကေလေတာ့။
ယခုေခတ္ ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳး၏ ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳးတရားေတြေၾကာင့္ (ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္အရဆုိလွ်င္)
ေျမာ္ျမင္မွန္းဆ၍ မကုန္ႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲကိုလည္းအမွားလမ္း လုိက္မိသူတုိင္း ေတြ႕ရေတာ့မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မုသာ၀ါဒမွ ေရွာင္ၾကဥ္မူသီလလည္းတစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္မွစ၍ ကမၻာသူကမၻာသားတုိ႔၏
ဒုကၡကို မုခ် ေစာင့္ေရွာက္ရာေရာက္ေပသည္။
(ဤေနရာ၀ယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ထဲမွ တခ်ဳိ႕တရားေဟာဆရာေတြ ညာေနပံု၊ ဉာဏ္မရွိသူ
လူအမ်ားပင္ ထိုအညာဆရာကို အထင္ၾကီးပံုကိုပါစဥ္းစားၾကပါေလ။)
(ကိုယ္႔က်င္႔ အဘိဓမၼာ) လုိ႔ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ကိုယ္က်င္႔အဘိဓမၼာမွာ
မုသာ၀ါဒ= “လိမ္လည္ေျပာဆိုတာဟာဘယ္ေလာက္ျပစ္မ်ားသလဲ” ဆုိတာ လူတုိင္း၊လူတုိင္း
ဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ ဆုံးမခဲ့ပါတယ္။
တစ္ခါ မုသာ၀ါဒ= လိမ္လည္ေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးဆရာေတာ္ၾကီးေရးသားထားတဲ့
“မုသားစကား၊ ေျပာဆုိျငားမူ၊ စကားမပီ ၊သြားမညီတည္း၊ ပုတ္ညႇီပါးစပ္၊ ေျခာက္ကပ္ကိုယ္ေရ၊
ဣေျႏၵေနာက္ ၊ ပုတ္ယြင္းေပါက္၏၊မေရာက္ၾသဇာ။ႏႈတ္လွ်ာ ၾကမ္းေထာ္၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီ၊
စိတ္မတည္သည္၊ ေရွာင္ၾကဥ္အျပန္ အက်ိဳးတည္း၊”ဆုိတဲ့ လကၤာေလးကလဲ မွတ္သားဖြယ္ရာပါ။
အဓိပၸါယ္က လိမ္ေျပာတဲ႔သူမ်ားဟာ စကားမပီပါဘူးတဲ့။သြားလဲမညီမညာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕သြားမညီမညာနဲ႔ သြားေခါေနတဲ႔သူေတြေတြ႔ဖူးမွာအဲဒါဆုိရင္ ေသခ်ာပါၿပီ။
အရင္ဘ၀ေတြတုန္းက လိမ္ညာေျပာခဲ႔တာမ်ားလို႔ေကာက္ခ်က္လုိ႔ရပါမယ္။သြားေတြ ဘယ္ေလာက္တုိက္တုိက္၊သြားတုိက္ေဆးအေကာင္းစားေတြ ဘယ္ေလာက္ေလာက္
သုံးသုံး ပါးစပ္က အပုတ္နံ႔ေတြလႈိင္ေနရင္ အဲဒီသူဟာလဲအလိမ္အညာေတြ မ်ားခဲ့လို႔ပါပဲ။
အသားအေရလွပဖုိ႔ လုိရွင္းေတြ ဘယ္ေလာက္သုံးသုံးအသားအေရေတြ မြဲမြဲေျခာက္ေျခာက္ ျဖစ္ေနရင္လဲ
အလိမ္အညာ၊ အပလီအခရာ ေတြမ်ားခဲ့တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့တာေသခ်ာတာပါပဲ။
တစ္ခါ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ၊ အဖြဲအစည္းထဲမွာ၊ကိုယ့္အိမ္မွာ အသက္ၾကီးေပမယ့္ ၾသဇာအာဏာ
မသက္ေရာက္ရင္လဲ အဲဒီလူဟာ အရင့္အရင္ဘ၀ေတြကသူမ်ားကို လိမ္ညာခဲ့လု႔ိပါ။
စကားေၿပာတဲ႔အခါ အမ်ားနဲ႔ေျပာဆုိတဲ႔အခါ စကားလုံးေတြမယဥ္မေက်းနဲ႔ ရိုင္းရိုင္းစုိင္းစိုင္း ေျပာဆုိေနရင္၊
ေနတာထုိင္တာ မယဥ္မေက်းရင္ ေသခ်ာပါတယ္။အဲဒီလိုလူမ်ိဳးဟာလဲ အရင္႔အရင္ဘ၀ေတြက
မုသားစကားေတြ လႈိင္လႈိင္သုံးခဲ့သူတစ္ေယာက္ပါ။
ေျပာခဲ႔တာေလးေတြကို ပိုၿပီးထင္ရွားသြားေအာင္ေပတ၀တၳဳမွာလာတဲ့ ဇာတ္လမ္း ေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔
ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေ၀ဠဳ၀န္
ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေနေတာ္ မူစဥ္မွာ၊ဂိဇၥ်ဂုတ္ေတာင္မွာသီတင္းသုံးတဲ့ အရွင္နာဒရက
မနက္ေစာေစာ ကိုယ္ လက္သုတ္သင္ၿပီးဆြမ္းခံႂကြဖုိ႔ သပိတ္ျပင္ၿပီး ေတာင္ဆင္းလမ္းအတုိင္း
ႂကြလာပါတယ္။လမ္းတစ္၀က္အေရာက္မွာ ခႏၶာကိုယ္ကေရႊေရာင္လို၀ါ၀င္းၿပီး မ်က္ႏွာၾကေတာ့
၀က္မ်က္ႏွာနဲ႔ တူတဲ့ ၿပိတၱာတစ္ေကာင္းကိုကိုယ္တုိင္မ်က္ျမင္ ေတြ႔ပါတယ္။
ေတြ႔ေတာ႔ မေထရ္က“အုိၿပိတၱာ သင္ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္က ေရႊအဆင္းလုိ၀ါ၀င္းၿပီး
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ထြန္းလင္းေနတယ္။သင္႔ရဲ႕မ်က္ႏွာကေတာ႔ ၀က္လုိပါလား။
ဘယ္လိုမေကာင္းမႈေၾကာင္႔ ခုလုိျဖစ္လာရတာလဲ”လို႔ေမးပါတယ္။
အရွင္နာဒရေမးေတာ့ ၿပိတၱာကၿပန္ၿပီး“မွန္လွပါ အရွင္နာဒရဘုရား တပည့္ေတာ္သည္၊
ကာယကံမႈ=ကိုယ္ျဖင့္ လြန္က်ဴးမည့္အမႈေတြကို
ေစာင္႔စည္းခဲ႔ပါတယ္။ဒါေပမယ္႔ ၀စီကံ=ႏႈတ္နဲ႔လြန္က်ဴးတဲ႔ အမႈအကုသုိလ္ေတြကို မေစာင္႔စည္းခဲ႔ပါ။
လြန္က်ဴးခဲ့ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ တပည့္ေတာ္ဟာ အခုအရွင္ဘုရားျမင္ေနရတဲ႔အတုိင္း ကိုယ္မွာေတာ့
ေရႊေရာင္အဆင္းလုိ လင္းေနၿပီး၊မ်က္ႏွာဟာ၀က္နဲ႔တူေနရတာပါ ဘုရား” လုိ႔
ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။တစ္ခါ ၿပိတၱာက ဆက္ၿပီး
“အရွင္ဘုရား အခုအရွင္ဘုရားမ်က္ေမွာက္ ထင္ထင္တပည့္ေတာ္အၿဖစ္ကို ေတြ႔ျမင္ ေနရပါၿပီ။
ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မေကာင္းမႈေတြကို မၿပဳပါနဲ႔။၀က္မ်က္ႏွာလုိ မျဖစ္ေစပါနဲ႔ အရွင္ဘုရားလုိ႔”
ေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ ။
ေျပာျပခဲ့တဲ့ဇာတ္လမ္းေလးကို ျပန္ၾကည့္ရင္“၀စီေဗဒ ထိတုိင္းရွ”ဆုိသလိုပါပဲ။
၀စီေဗဒေၾကာင့္ ၀က္မ်က္ႏွာၾကီးနဲ႔ တူေနရပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် ၀စီကံကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ရင္
အေကာင္းဆုံးပါ။
၀စီကံဆုိေတာ့ ၀စီကံနဲ႔ဆက္စပ္တာေလးေတြ ဆက္ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။
၀စီကံက “ေလးမ်ိဳး” ေတာင္ ရွိပါတယ္။
❖(၁)။ မုသာ၀ါဒ= လိမ္ေျပာတာ၊
❖(၂)။ပိသုန၀ါစာ= ဂုံးတုိက္တာ၊
❖(၃)။ဖရုသ၀ါစာ= စကားလုံး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေတြေျပာဆုိတာ၊
❖(၄)။သမၹပၸလာပ= အက်ဳိးမဲ့ရွိတဲ့ စကားေတြေျပာေနၿပီးအခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာ။
မုသာ၀ါဒ= လိမ္ေျပာတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကအထက္မွာ ရွင္းျပခဲ့ပါၿပီ။
ပိသုန၀ါစာ = ဂုံးတုိက္တယ္ဆုိတာ ခ်စ္သူ
အခ်င္းအခ်င္းေသြးခြဲတာ၊ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းအခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကြဲသြားေအာင္
ေသြးထုိးစကားေတြဆုိတာေတြဟာ ပိသန၀ါစာေတြပါပဲ။
ဖရုသ၀ါစာ= စကားလုံးၾကမ္းၾကမ္းေတြ ေျပာတာကေတာ့အားလုံးသိၿပီးသားပါ။
ငါးစိမ္းသည္ေတြလို ေအာ္ႀကီးဟစ္ၾကယ္ ေျပာဆုိတာ။ခုႏွစ္အိမ္ၾကား၊ ရွစ္အိမ္ၾကား ေျပာဆုိတာတာေတြေပါ့။ေနာက္တစ္ခါ ဆဲေရးတုိင္းထြာတာေတြလဲပါပါတယ္။
သမၹပၸလာပ= အက်ိဳးမရွိတဲ့ စကားေတြ ေျပာေနတာကေတာ့
ေလာကုတၱရာနဲ႔ ေဘာင္မ၀င္တဲ့ စကားေတြပါ။ဟုိမင္းသမီးေလးက ဘယ္လုိေလ၊
ဟုိမင္းသားေလးက ဘယ္သူနဲ႔တဲ့။ကုိရီးယားမင္းသားေလး က ဘယ္လုိစတဲ့
စကားလုံးမ်ိဳးေတြပါပဲ။
ခုေျပာျပေပးခဲ႔တာေတြက ၀စီကံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးျဖစ္ႏိုင္တဲ႔ အကုသုိလ္ေတြပါ။
အကုသုိလ္ေတြ မျဖစ္ခ်င္ဘူးဆုိရင္ေျပာင္းၿပန္က်င့္သုံးလုိက္ရုံပါပဲ။
(၁)။လိမ္မေျပာဘဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျပာဆုိမယ္။
(၂)။ဂုံးမတုိက္ဘဲ ေနမယ္။
(၃)။စကားလုံးၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ မုိက္ရုိင္းတဲ့စကားေတြမေျပာပဲ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာေျပာမယ္။
(၄)။အက်ိဳးမရွိတဲ့ စကားေတြမေျပာဘဲ၊အက်ိဳး ရွိတာေတြေျပာဆုိမယ္။
ဒါဆုိရင္ ၀စီကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ေကာင္းတာေတြ ျဖစ္လာမွာေပါ့။ေရွးသူေဟာင္းမ်ား ေျပာသလိုပါပဲ။
“ခ်စ္ေစလုိ ခံတြင္းလက္ေလးသစ္၊မုန္းေစလုိ ခံတြင္း လက္ေလးသစ္” တဲ့။
ေကာင္းေအာင္လုပ္တာလဲ ဒီလက္ေလးသစ္ရွိတဲ့လွ်ာေလးပါပဲ။ဆုိးေအာင္ လုပ္ေနတာလဲ
လက္ေလးသစ္ရွိတဲ့ ဒီလွ်ာေလးပါပဲ။
❖(၁)။ဒါေၾကာင့္ ေျပာေတာ႔မယ္လုိ႔ ၾကံတုိင္း အရင္ဆုံး၊“ငါေၿပာမယ္႔ စကားေတြဟာ ငါ႔အတြက္၊ ဒါမွမဟုတ္
သူ႔အတြက္၊ ဒီလုိမွမဟုတ္ ငါေရာ၊သူေရာႏွစ္ေယာက္လုံးအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ စကားလား၊
အက်ိဳးမဲ႔မယ္႔စကားေတြလား” လုိ႔ စဥ္းစားလိုက္ပါ။အက်ိဳးရွိမယ္ဆုိရင္ ေျပာလိုက္ပါ။
အက်ိဳးမဲ႔မယ္ဆုိရင္ မေျပာပဲေနလုိက္ပါ။
❖(၂)။ေနာက္တစ္ခါ ေျပာေနတုန္းမွာလဲ“ငါေၿပာေနတဲ႔ စကားေတြဟာ သူ႔အတြက္၊
ဒါမွမဟုတ္ ငါ႔အတြက္၊ ဒီလုိမွမဟုတ္ သူေရာငါေရာႏွစ္ေယာက္လုံးအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့စကားေတြလား။
အက်ိဳးမဲ့တဲ့စကားေတြလား၊”စဥ္းစားလုိက္ပါ၊ အက်ိဳးမ်ားမယ္ဆုိရင္ ေျပာလုိက္ပါ။
အက်ိဳးမမ်ားအလကားဆုိရင္ မေျပာပဲရပ္လုိက္ပါ။
❖(၃)။ေနာက္ဆုံး ေျပာၿပီးသြားျပန္ရင္လဲ“ငါေၿပာခဲ႔တဲ႔ စကားေတြဟာ ၊ ငါ႔အတြက္၊
ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အတြက္၊ ဒီလိုမဟုတ္ ငါေရာသူေရာႏွစ္ဦးလုံးအတြက္ အက်ိဳးမ်ားခဲ႔သလား၊ အက်ိဳးမမ်ားပဲ
အလကားစကားေတြလား”လုိ႔ ျပန္ေတြးလုိက္ပါ။တကယ္လုိ႔ အက်ဳိးမ်ားရင္ အသာထားလုိက္ပါ။
အက်ိဳးမမ်ား အလကားဆုိရင္ ကိုယ္ေျပာၿပီးသားစကားေတြကို ျပန္လည္ရုတ္သိမ္းလုိက္ပါ။
ဒီလုိေလးေတြ လုိက္နာက်င္႔သုံးလုိက္ပါရင္၀စိေဗဒ ထိတုိင္းရွကေန လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္အေၾကာင္းျပန္လုိက္ပါတယ္။
-【ေရႊမန္းသား အရွင္အကုၤရ】
[က်မ္းကိုး- ရာဟုေလာ၀ါဒ သုတၱန္၊ခုဒၵကနိကာယ္ သုကရမုခေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္၊
အ႒ကထာ၊ကုိယ္က်င္႔အဘိဓမၼာ(ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္)]
Posted by►
youngbuddhistassociation.mm
http://www.searchmyanmar.com/link/comment/cid/53478