ဥပုသ္ ရဲ ့အက်ိဳးေက်းဇူးဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ လို ့ဆိုလို ့ရွိရင္
အင္ မတန္မွ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားတယ္တဲ့၊ဘုရားက နားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုေဟာတုန္းဆိုေတာ့ ကမ႓ာေလာကႀကီးအတြင္းမွာရွိတဲ့ အဖိုးတန္ ရတနာေတြကိုစုလိုက္အဲဒီအဖိုးတန္ ရတနာေတြရဲ ့
တန္ဖိုးနဲ ့တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေစာင့္လိုက္ ရတဲ့ အခုလိုမြန္ျမတ္တဲ့ စည္းစနစ္က်တဲ့ဥပုသ္ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေစာင့္လိုက္ တဲ့ဥပုသ္နဲ ့ ႏႈိင္းယွဥ္
ႀကည့္လိုက္မယ္ ဆိုလို ့ရွိရင္ ရတနာေတြရဲ ့တန္ဖိုးဟာ ဥပုသ္တစ္ခါ
ေစာင့္ရတဲ့ကုသိုလ္တန္ဖိုးရဲ ့၁၆-ပံုပံု ၁-ပံု ေတာင္မရွိဘူးလို ့ေျပာတယ္ေနာ္။
ဘာျဖစ္လို ့ ဒီလိုေျပာရတုန္းလို ့ဆိုလို ့ရွိရင္ဥပုသ္တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေစာင့္
လိုက္ လို ့ရွိရင္လူ ့စည္းစိမ္မ ေျပာနဲ ့ နတ္စည္းစိမ္ နတ္ခ်မ္းသာေတြ
ေပးႏိုုင္ တယ္။နတ္ခ်မ္းသာေတြဆိုတာ အဲဒီ ရတနာေတြရဲ ့တန္ဖိုး
ထက္ ႀကီးတယ္။ဥပုသ္က ေလး တစ္ခါေစာင့္လိုက္တာနဲ ့ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ လူခ်မ္းသာထက္ သာလြန္တဲ့ နတိခ်မ္းသာ၊လူခ်မ္းသာဆိုတာ နတ္ခ်မ္းသာနဲ ့ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္လို ့ရွိရင္ ဘာမွ မ ေျပာပ ေလာက္ေတာ့ဘူး။
လူခ်မ္းသာသုခလို ့ေတာင္ မဆိုႏိုင္ေတာ့ဘူး။ဘာျဖစ္လို ့တုန္းဆိုေတာ့ စဥ္းစားႀကည့္ေလ-လူ ့ျပည္မွာ အႏွစ္-၅၀မွ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာ
၁-ရက္ပဲ ရွိေသးတာ၊သက္တမ္းျခင္းအား့ျဖင့္လည္းကြာတယ္၊
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာျခင္းအားျဖင့္လည္း ကြာတယ္၊လူ ့ျပည္မွာ အႏွစ္-၁၀၀
ဆိုရင္တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ၁-ရက္ပဲရွိေသးတယ္ေနာ္၊အဲဒီ ရက္ေတြနဲ ့တြက္လိုက္တဲဲ့ အႏွစ္-၅၀၀ဟာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ ျပည္ ရဲ ့သက္တမ္း
တစ္ခုပဲ၊အဲဒီ ရက္ေတြနဲ ့တြက္လိုက္တဲ့ အႏွစ္-၁၀၀၀ ဟာတာဝတိ ံ
နတ္ျပည္ ရဲ ့အသက္ပဲ။
နတ္သက္ဟာ တျဖည္းျဖည္း တစ္ဆတစ္ဆ တိုးသြားတာ နည္းတဲ့အသက္ေတြမဟုတ္ဘူး၊ရွည္လ်ားတယ္၊ခ်မ္းသာသုခ
ကလည္း အလြန္တရာႀကီးမားတယ္ဆိုေတာ့ လူ ့ခ်မ္းသာနဲ ့နတ္ခ်မ္းသာ ႏႈိင္းယွဥ္ႀကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နတ္ခ်မ္းသာ
က သာလြန္ေနတယ္၊လူဆိုလို ့ရွိရင္ အသက္-၅၀ေလာက္ဆို မအိုဘူးလား၊ဟိုမွာ တစ္ ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္ေလ၊စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခံစားရတာျခင္းကလည္း တအားကြာတယ္၊သက္တမ္းကလည္း တအားကြာတယ္၊
စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာ တစ္ ရက္ ရွိေပမယ့္ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ
ေန ့ဝက္ပဲ ရွိေသးတယ္။အဲဒီလိုနတ္ျပည္ေတြဟာ တစ္ခုနဲ ့တစ္ခု သာလြန္သြားလို ့ေဟာဒီဥပုသ္ေစာင့္လို ့ရွိရင္အခုေျပာတဲ့ နတ္ျပည္ေတြ အားလံုး ေရာက္ႏိုင္ တာ့ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ရျခင္းရဲ ့
အက်ိဳးေက်းဇူးဟာ အလြန္ႀကီးမားတယ္လို ့ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။
ဒါတင္ မကဘူး သိႀကားမင္းႀကီးက တစ္ခါက ေျပာတယ္၊”လူ ့ေလာကမွာ
ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လဆန္း ၈-ရက္ လဆုတ္ ၈-ရက္ လျပည့္ လကြယ္ေတြ
မွာ ဥပုသ္ေစာင့္ႀကမယ္လို ့ရွိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ သူ ့လို သိႀကားဘဝ ေရာက္ခ်င္ လို ့ရွိရင္ တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ႀကပါ ” လို ့ သိႀကားမင္းႀကီးက နတ္သဘင္ အစည္းအ ေဝးတစ္ခုမွာ မိန္ ့ခြန္းေျပာသတဲ့။
အဲဒီလိုမိန္ ့ခြန္းေျပာတာကို ျမတ္စြာဘုရားကဘာေျပာတုန္းဆို-”သိႀကားမင္းေျပာတဲ့’ငါလို ့သိႀကားျဖစ္ခ်င္ လို ့ရွိရင္ ဥပုသ္ေစာင့္
ဆိုတဲ့စကားဟာ မျပည့္စံုဘူး “တဲ့၊တကယ္ေျပာရမွာက “ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္
ကငါ့လို ရဟႏၲာျဖစ္ခ်င္ ရင္ ဥပုသ္ေစာင့္”လို ့ေျပာရမယ္တဲ့။
ဒါေႀကာင့္မို ့လို ့ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာနည္းတဲ့ကုသိုလ္ မဟုတ္ဘူး
တဲ့၊ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကသာလွ်င္ “ငါ့လို ရဟႏၲာျဖစ္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဥပုသ္ေစာင့္ႀကပါ”လို ့ေျပာရတဲ့-အဓိပၸါယ္ ရွိလွတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ
တို ့ရဲ ့က်င့္စဥ္တစ္ခုဟာ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္မျဖစ္ေစဘဲနဲ ့ အဓိပၸါယ္ ရွိရွိ ဥပုသ္
ကိုေစာင့္သံုးႏိုင္ ဖို ့ အင္ မတန္မွ အ ေရးႀကီးပါတယ္။
ဥပုသ္လို ့ေျပာလိုက္တာနဲ ့ဘာသာျခားေတြက သူတို ့လည္း ဥပုသ္၊
ဒီလည္းဥပုသ္-အတူတူလို ့တခ်ိဳ ့က ထင္ေနတတ္ႀကတယ္။အႏွစ္သာရ
ပိုင္းမွာ အလြန္ကြာျခားတယ္ဆိုတာ အားလံုးသ ေဘာေပါက္နားလည္ၿပီး ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့’အရိယုေပါသထ‘လို ့ေခၚတဲ့ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္တို ့ ေစာင့္သံုးတဲ့ ဥပုသ္ကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ ေစာင့္သံႏိုင္ႀကပါေစကုန္သတည္း။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ
Credit to Htin Aung
http://www.searchmyanmar.com/link/comment/cid/52464
No comments:
Post a Comment