ျမန္မာတို႔ေျပာၾကတဲ့ “သႀကၤန္”ဆိုတာ “သကၤႏၲပုဒ္”မွျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ “သကၤႏၲ”ဆိုတာ “ေျပာင္းျခင္း”လို႔
အဓိပၸာယ္ရတယ္။
ဒီကေန႔လူသားအမ်ားစုကတစ္ႏွစ္
သႀကၤန္(သကၤႏၲ)လို႔ အဓိပၸာယ္ယူၾကတယ္။သႀကၤန္ရဲ႕အဓိပၸာယ္ကို အဲဒီေလာက္ပဲ
ဖြင့္ဆုိယူဆတာ မလံုေလာက္ဘူး။
ဒီသကၤႏၲပုဒ္ထဲမွာ ေလာကဓမၼႏွစ္႒ာန ရွဳေထာင့္ကၾကည့္လွ်င္ မြန္ျမတ္တဲ့
အဓိပၸာယ္ေတြ အမ်ားရရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ . . .
■“ေလာဘ”ဆိုတာ တရားသျဖင့္ေရာ၊မတရား သျဖင့္ပါ ရခ်င္ယူခ်င္တဲ့စိတ္ျဖစ္တယ္။
အဲဒါကို “အေလာဘ”သို႔ေျပာင္းလိုက္လွ်
အေကာင္းတရားေတြ ထြန္းကားလာမွာေပါ႔။
■“ေဒါသ”ဆိုတာ “သတ္ျဖတ္ႏွိပ္စက္တဲ့စိတ္ဓာတ
အဲဒီစိတ္ကို “ေမတၱာ”သို႔ေျပာင္းရမွာျဖစ္
■“ေမာဟ”ဆိုတာကေတာ့ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊အေကာင္းအဆိုး၊ အမွားအမွန္ကိုမသိတတ္တဲ့
မိုက္မဲေတြေ၀မႈ (Delusion) ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ(Delusion) ေတြက အ၀ိဇၨာပဲ။
အ၀ိဇၨာလႊမ္း တဲ့ကမၻာဟာ “အကန္းကမ႓ာ”ေပါ႔။ျမတ္ဗုဒၶက “သစၥာကိုမသိတဲ့ ကမ႓ာ”ဟာ
“အကန္း ကမ႓ာ”လို႔မိန္႔တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ “အ၀ိဇၨာ”ကို “၀ိဇၨာ”သို႔ေျပာင္းရမယ္။
အဲဒီေျပာင္းျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးေသာ၊ အမြန္ျမတ္ဆံုးေသာေျပာင္းျခင
“မြန္ျမတ္တဲ့သႀကၤန္အစစ္”ျဖစ
ေရေလာင္းတာက အေရျပားေပၚက အညစ္အေၾကးေတာင္ အကုန္မစင္ဘူး။
တိတၳိ၊ ပရဗုိဇ္ေတြဂဂၤါနဲ႔ယမုန္နာမွ
ကိေလသာကို ေရေဆးတယ္ လို႔ေျပာၾကတယ္။ “ဘာကိေလသာ” အညစ္အေၾကးမွ
စင္ၾကယ္သြားတယ္လို႔ မရွိၾကပါဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္ “သကၤႏၲ”ဆိုတဲ့ ဒီစကားအရ အျမတ္ဆံုးေသာ ေျပာင္းလဲျခင္း ျဖစ္ေအာင္
❦ေလာဘကို ဒါနသံ၀ိဘာဂ သို႔လည္းေကာင္း၊
❦ေဒါသကို ေမတၱာ သို႔လည္းေကာင္း၊
❦အ၀ိဇၨာကို ၀ိဇၨာ သို႔လည္းေကာင္းေျပာင္းႏုိင္ေအာင္ေျပာင္းၾက
အဲဒါ “တကယ့္သႀကၤန္”အစစ္ပဲ။ သခၤတ ရုပ္၊ နာမ္ အားလံုးတို႔ဟာခဏတိုင္း ေျပာင္းလဲေနၾကတယ္။
တစ္ႏွစ္မွ တစ္ခါ ေျပာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီသကၤႏၲတရားတို႔၏ ခဏတိုင္းေျပာင္းေနတာကို
ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ၾကလွ်င္
ေျပာင္းလဲေရာက္ရွိႏိုင္ၾကမွ
ေျပာင္းလဲႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတ
“သီတဂူစန္းလပမာ ခ်မ္းျမသာယာရွိၾကပါေစ”
-【ေဒါက္တာအရွင္ဉာဏိႆရ (Ph.D,D.Litt)
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတ
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.322278357782183.93
No comments:
Post a Comment