သတၱဝါတိုင္းမွာ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပဳခဲ့တဲ့ကံေတြဟာ ကုသိုလ္ေရာ၊အကုသိုလ္ေရာ
ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပဲ ေရာႁပြမ္း ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒီကံႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ ကမၼသတိၱလည္း မျပတ္ျဖစ္ပ်က္
စဥ္ဆက္နဲ႔ ရွိေနတာပဲ။ အကုသိုလ္ကမၼသတိၱေတြက အႏုသယသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ရွိေနၾကတယ္။ ကုသိုလ္ကမၼသတိၱေတြကေတာ့ အေလ့အထံု၊ ပါရမီဓာတ္ခံသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ရွိေနၾကတာေပါ့။
ဥပမာသေဘာနဲ႔ တင္စားေျပာမယ္ဆိုရင္ သတၱဝါတိုင္းရဲ႕ သႏၲာန္မွာ
● “အႏုသယ”အမည္ခံထားတဲ့ အကုသိုလ္ အင္ဂ်င္ႀကီးရယ္၊
● အေလ့အထံု ပါရမီလို႔အမည္ခံထားတဲ့ ကုသိုလ္အင္ဂ်င္ႀကီးရယ္ လို႔ အင္ဂ်င္ႏွစ္လံုး အသင့္ရွိေနၾကတယ္။
အဲဒီထဲမွာ အကုသိုလ္အင္ဂ်င္ကေတာ့ မျပတ္ႏွိဳးထားတဲ့အတြက္ အၿမဲတမ္း
ေအာ္တိုမက္တစ္လိုျဖစ္ေနတယ္။ႏွိဳးလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ စိတ္အစဥ္မွာ
အကုသိုလ္အင္ဂ်င္က ႏုိးလာေတာ့တာပဲ။ကုသိုလ္အင္ဂ်င္ကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလမွႏုိးတဲ့
အင္ဂ်င္လို ေလးလံေနတတ္တယ္။
သူ႔ကို “သတိ” ေသာ့နဲ႔ ဖြင့္ေပးနိဳင္မွ၊တစ္ခ်ဳိ႕မ်ားဆိုရင္ သတိကို “ဟန္ဒယ္”လို
ၿမဲၿမဲကိုင္ၿပီး နာနာလွည့္ႏုိးေပးမွ ႏုိးတတ္တာ။
❦ပစၥဳပၸန္ကံေတြမွာ အက်ိဳးအသစ္ေတြကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ဇနကသတိၱ ဆိုတာလည္းရွိတယ္။
❦အတိတ္ကံေဟာင္းေတြကို ခ်ဴဆီလို ကူညီေပးတတ္တဲ့ ဥပထမ႓ကသတိၱဆိုတာလည္း ရွိတယ္။
❦အတိတ္ကံေတြကို အက်ိဳးေပးခြင့္ မရေသးေအာင္ ဖိစီးႏွိပ္စက္တတ္တဲ့
ဥပပီဠကသတိၱ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္။
❦ဆန္႔က်င္ဘက္ကံေတြရဲ႕သတိၱကိ ု ဖ်က္ဆီးတတ္တဲ့ ဥပဃာတက သတိၱဆိုတာလည္း ရွိတယ္။
အဲဒီေလးမ်ိဳးထဲမွာ ဥပထမ႓ကသတိၱရွိတဲ့ ပစၥဳပၸန္ကံေတြဟာ ကံေဟာင္းအင္ဂ်င္ႀကီးေတြကို
ႏုိးေအာင္ ကူညီေပးတတ္တဲ့ “ခ်ဴဆီ”နဲ႔တူတယ္တဲ့။
■အကုသိုလ္ကံခ်ဴဆီထည့္ေပးရင္ အတိတ္ကံအင္ဂ်င္ႏွစ္မ်ိဳးထဲက အကုသိုလ္ကံေတြပဲႏုိးထၿပီး
ဆိုးက်ိဳးဒုကၡေတြပဲ ေတြ႔ႀကံဳေနရမယ္။
■ကုသိုလ္ကံခ်ဴဆီထည့္ေပးမွ အတိတ္က ကုသိုလ္ကံအင္ဂ်င္ေတြလည္း ႏုိးထၿပီး၊
ေကာင္းက်ိဳးသုခေတြ ေတြ႔ၾကံဳခံစားခြင့္ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီအာစရိယဝါဒအလိုအရဆိုရင္ေတာ ့အတိတ္ကံတို႔ရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးေ ပးခ်ိန္
(ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္)ဟာ ပစၥဳပၸန္မွာအျပဳမ်ားတဲ့ ကံတို႔နဲ႔ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔
အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ အကုသိုလ္ကံေတြ ႏုိးထခ်င္ရင္
“အကုသိုလ္ ကံသစ္ ခ်ဴဆီ” ကိုထည့္၊ ကုသိုလ္ကံေတြ ႏုိးထေထာက္မေစခ်င္ရင္
“ကုသိုလ္ ကံသစ္ခ်ဴဆီ”ကို မ်ားမ်ားထည့္ေပးရမယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။
ကုသိုလ္ကံခ်ဴဆီကိုမွ “မ်ားမ်ား”လို႔ အထူးျပဳ ေျပာဆိုရတာကေတာ့ ေစာေစာက ေျပာသလိုပဲ
ကုသိုလ္အင္ဂ်င္က ႏွိဳးတဲ့အခ်ိန္နည္းတဲ့အတြက္ ေခ်းကပ္ေနတတ္လို႔ျဖစ္ပါလိမ္ ့မယ္။
ဒါကလည္း ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္ကိုကိုယ္တိုင္ဖန္တီးသိရွိႏုိင္ တဲ့ နည္းတစ္နည္းေပါ့။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ “ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္” ကို မွန္းဆသိႏုိင္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပဲ ေရာႁပြမ္း ရွိေနခဲ့တယ္။ ဒီကံႏွစ္မ်ိဳးရဲ႕ ကမၼသတိၱလည္း မျပတ္ျဖစ္ပ်က္
စဥ္ဆက္နဲ႔ ရွိေနတာပဲ။ အကုသိုလ္ကမၼသတိၱေတြက အႏုသယသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ရွိေနၾကတယ္။ ကုသိုလ္ကမၼသတိၱေတြကေတာ့ အေလ့အထံု၊ ပါရမီဓာတ္ခံသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ရွိေနၾကတာေပါ့။
ဥပမာသေဘာနဲ႔ တင္စားေျပာမယ္ဆိုရင္ သတၱဝါတိုင္းရဲ႕ သႏၲာန္မွာ
● “အႏုသယ”အမည္ခံထားတဲ့ အကုသိုလ္ အင္ဂ်င္ႀကီးရယ္၊
● အေလ့အထံု ပါရမီလို႔အမည္ခံထားတဲ့ ကုသိုလ္အင္ဂ်င္ႀကီးရယ္ လို႔ အင္ဂ်င္ႏွစ္လံုး အသင့္ရွိေနၾကတယ္။
အဲဒီထဲမွာ အကုသိုလ္အင္ဂ်င္ကေတာ့ မျပတ္ႏွိဳးထားတဲ့အတြက္ အၿမဲတမ္း
ေအာ္တိုမက္တစ္လိုျဖစ္ေနတယ္။ႏွိဳးလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ စိတ္အစဥ္မွာ
အကုသိုလ္အင္ဂ်င္က ႏုိးလာေတာ့တာပဲ။ကုသိုလ္အင္ဂ်င္ကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလမွႏုိးတဲ့
အင္ဂ်င္လို ေလးလံေနတတ္တယ္။
သူ႔ကို “သတိ” ေသာ့နဲ႔ ဖြင့္ေပးနိဳင္မွ၊တစ္ခ်ဳိ႕မ်ားဆိုရင္ သတိကို “ဟန္ဒယ္”လို
ၿမဲၿမဲကိုင္ၿပီး နာနာလွည့္ႏုိးေပးမွ ႏုိးတတ္တာ။
❦ပစၥဳပၸန္ကံေတြမွာ အက်ိဳးအသစ္ေတြကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ဇနကသတိၱ ဆိုတာလည္းရွိတယ္။
❦အတိတ္ကံေဟာင္းေတြကို ခ်ဴဆီလို ကူညီေပးတတ္တဲ့ ဥပထမ႓ကသတိၱဆိုတာလည္း ရွိတယ္။
❦အတိတ္ကံေတြကို အက်ိဳးေပးခြင့္ မရေသးေအာင္ ဖိစီးႏွိပ္စက္တတ္တဲ့
ဥပပီဠကသတိၱ ဆိုတာလည္း ရွိတယ္။
❦ဆန္႔က်င္ဘက္ကံေတြရဲ႕သတိၱကိ
အဲဒီေလးမ်ိဳးထဲမွာ ဥပထမ႓ကသတိၱရွိတဲ့ ပစၥဳပၸန္ကံေတြဟာ ကံေဟာင္းအင္ဂ်င္ႀကီးေတြကို
ႏုိးေအာင္ ကူညီေပးတတ္တဲ့ “ခ်ဴဆီ”နဲ႔တူတယ္တဲ့။
■အကုသိုလ္ကံခ်ဴဆီထည့္ေပးရင္
ဆိုးက်ိဳးဒုကၡေတြပဲ ေတြ႔ႀကံဳေနရမယ္။
■ကုသိုလ္ကံခ်ဴဆီထည့္ေပးမွ အတိတ္က ကုသိုလ္ကံအင္ဂ်င္ေတြလည္း ႏုိးထၿပီး၊
ေကာင္းက်ိဳးသုခေတြ ေတြ႔ၾကံဳခံစားခြင့္ရမယ္လို႔
ဒီအာစရိယဝါဒအလိုအရဆိုရင္ေတာ
(ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္)ဟာ ပစၥဳပၸန္မွာအျပဳမ်ားတဲ့ ကံတို႔နဲ႔ဆက္စပ္ေနတယ္လို႔
အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ အကုသိုလ္ကံေတြ ႏုိးထခ်င္ရင္
“အကုသိုလ္ ကံသစ္ ခ်ဴဆီ” ကိုထည့္၊ ကုသိုလ္ကံေတြ ႏုိးထေထာက္မေစခ်င္ရင္
“ကုသိုလ္ ကံသစ္ခ်ဴဆီ”ကို မ်ားမ်ားထည့္ေပးရမယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။
ကုသိုလ္ကံခ်ဴဆီကိုမွ “မ်ားမ်ား”လို႔ အထူးျပဳ ေျပာဆိုရတာကေတာ့ ေစာေစာက ေျပာသလိုပဲ
ကုသိုလ္အင္ဂ်င္က ႏွိဳးတဲ့အခ်ိန္နည္းတဲ့အတြက္
ဒါကလည္း ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္ကိုကိုယ္တိုင္ဖန္တီးသိရွိႏုိင္
ဒီေလာက္ဆိုရင္ “ကံေကာင္းေထာက္မခ်ိန္” ကို မွန္းဆသိႏုိင္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။
-【ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)】
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of Young Buddhist's Association】
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of Young Buddhist's Association】
No comments:
Post a Comment