Pages
▼
ေလးျဖဴရဲ႕ ဒိုင္ယာရီ
ေလးျဖဴဆုိတာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Rock ဂီတသမုိင္းမွာ ခုိင္မာတဲ့ ဂီတေရေသာက္ျမစ္ေတြနဲ႔ ရွင္သန္ရပ္တည္ေနသူ တဦး ျဖစ္တယ္ ဆုိတာကို သူ႔ရဲ႕ ထြက္ခဲ့သမွ် Album တုိင္းက သက္ေသထူေနပါတယ္။ အခုလည္း Online ေပၚမွာ ကတည္းက လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ၿပီးသား “ဒုိင္ယာရီ” သီခ်င္းကုိ Title တင္ထားတဲ့ Album သစ္ ထြက္ရွိလာပါတယ္။
ေလးျဖဴရဲ႕ ေတး Album ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ရေလ့ ရွိတဲ့ ထူးျခားမႈတခုက စနားေထာင္ခါစမွာ နားမစြဲလြယ္ဘဲ နားေထာင္ပါမ်ားမွ သီခ်င္းေတြရဲ႕ တန္ဖုိးနဲ႔ အႏွစ္သာရကုိ ျမင္သာလာေစတာပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ အခု “ဒုိင္ယာရီ” Album ထဲက သီခ်င္းအမ်ားစုဟာလည္း နားေထာင္ပါမ်ားမွ နားရည္၀လာၿပီး သီခ်င္းပုံစံေတြရဲ႕ မတူျခားနားတဲ့ ရသတမ်ဳိးစီကုိ ထြင္းေဖာက္ ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသခ်ာတဲ့ အခ်က္တခုက ေလးျဖဴဟာ သူ႔ရဲ႕ Album တုိင္းကို ေသခ်ာအကြက္ခ် စီစဥ္ၿပီးမွ လုပ္ေလ့ ရွိသလုိ ပရိသတ္ရဲ႕ ဂီတအေပၚ ခံစားမႈအာ႐ံု ျမင့္လာေအာင္ သူ႔သီခ်င္းေတြနဲ႔ ဆြဲေခၚေပးႏုိင္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခု “ဒုိင္ယာရီ” Album ထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ သီခ်င္းအမ်ားစုဟာ ပရိသတ္ရဲ႕ ခံစားခ်က္အာ႐ံု ျမင့္လာေစ မယ့္ သီခ်င္းေတြလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီ Album ထဲက သီခ်င္းပုံစံေတြဟာ ေခတ္ေရွ႕ကို အရမ္းေရာက္လြန္းတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးထဲမွာလည္း ရွိမေနဘဲ Modern Rock Hero ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ Creed တို႔ Staind တုိ႔လုိ ဟန္မ်ဳိးေတြေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး ဒီဘက္ေခတ္ လူငယ္ေတြ အႀကိဳက္နဲ႔လည္း အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္မယ့္ သီခ်င္းပံုစံမ်ဳိးေတြကုိ စုစည္းဖန္တီးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေနတဲ့ ဒီ Album ထဲက သီခ်င္း ၃ ပုဒ္ကုိ ေကာက္ႏႈတ္ျပခ်င္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာက လူငယ္ေတးေရးဆရာ မုိးေသြး ဖန္တီးထားတဲ့ “ေရေမ်ာကမ္းတင္” သီခ်င္းပံုစံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ သီခ်င္းဟာ Modern Rock အေငြ႔သက္ေတြ လႊမ္းေနတယ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ဂ႐ုတစိုက္ နားေထာင္ၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ Thrash Metal နဲ႔ Modern Rock ကို အခ်ဳိးညီညီ ေပါင္းစပ္ထားတာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Intro ကုိ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ Drum Stroke ေတြနဲ႔ Guitar Riff ေတြက Disturb ဟန္ေတြကဲ ေနၿပီး Intro ကေန verse ကို ခ်ိတ္ဆက္သြားတဲ့ အခ်ဳိးအေကြ႔က Thrash Metal နဲ႔ Modern Rock ရဲ႕ ရသ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကုိ တၿပိဳင္နက္တည္း ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Melodic ျဖစ္လွတဲ့ Verse အ၀င္မွာ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Power က Staind လုိလုိ Creed လုိလုိ Mood မ်ဳိးနဲ႔ ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့သလုိ -
“ေကာင္းကင္ထဲ ႀကိဳးျပတ္သြားတဲ့ … စကၠဴစြန္ေလး ျဖစ္လုိက္ခ်င္လည္း … ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ား ဖမ္းဆုပ္ခဲ့ … ျပာႏွမ္းေနတဲ့ အဆိပ္သုတ္ထားတဲ့ ပန္းေတြ … ငါနမ္း႐ိႈက္တပ္မက္ဆဲ … အသိကန္းတဲ့ အေတြးစိတ္နဲ႔” ဆုိတဲ့ အားေကာင္းတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ထုဆစ္ျပခဲ့တာ ကလည္း သီခ်င္းပံုစံနဲ႔ လုိက္ဖက္မႈရွိလွပါတယ္။
Chorus နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ဖုိ႔ လွပစြာ ခင္းက်င္းဖန္တီးထားတဲ့ Bridge အပိုဒ္က Chorus ပိုဒ္ရဲ႕ Tempo ကို ပိုမုိျမင့္ေပး ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Expression က High pitch နဲ႔ low pitch ႏွစ္ခုၾကားမွာ Harmony ျဖစ္စြာ ဖမ္းစားထား ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
Backing အေနနဲ႔ အားျဖည့္ေပးသြားတဲ့ Guitar Riff ေတြက ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိလွသလုိ၊ Solo ပိုင္းမွာ တီးခတ္ ဖန္တီးထား တဲ့ Guitar နဲ႔ keyboard ရဲ႕ Scale ေတြကလည္း သီခ်င္းပံုစံကုိ ပိုမိုသက္၀င္ လႈပ္ခတ္ေစခဲ့ ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းရဲ႕ အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ့ key တည္ေဆာက္ပံုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Melodic ျဖစ္လွတဲ့ key အခ်ိတ္ အဆက္ေပၚမွာ Modern Rock ဟန္လုိလုိ Thrash Metal ဟန္လုိလုိ ဖန္တီးယူသြားတဲ့ Arrangement ေၾကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ ေလးျဖဴရဲ႕ ဒုိင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တပုဒ္ ကေတာ့ ဇ၀ါေရးတဲ့ “ႀကိဳး” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းပံုစံဟာ ဇ၀ါရဲ႕ သီခ်င္းပံုစံေတြထဲမွာ ေတြ႔ရခဲတဲ့ Music Style မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေလးေတြမွာ Creed ရဲ႕ ဟန္ေလးေတြ အနည္းငယ္ စြက္ေနတာ ကလြဲလုိ႔ Daughtry ရဲ႕ Frame ထဲေရာက္ေနတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
Intro အဖြင့္မွာ Drum ႐ိုက္ခ်က္ေတြရဲ႕ အယူအဆနဲ႔ Guitar Vamp ရဲ႕ တီးခတ္မႈ Scale က Creed ေလာင္းရိပ္ ေအာက္ အနည္းငယ္ေရာက္ေနၿပီး Daughtry Mood ဆန္တဲ့ Verse အပုိဒ္က စကားလံုးအရေရာ Melody အရပါ ႏွစ္လုိဖြယ္ ေကာင္းတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
သီခ်င္းပံုစံအရ Modern Rock လုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ မရသလုိ British Rock ေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး Modern Rock ဘက္ကုိ ခ်ဳိးယူသြားတဲ့ ဖန္တီးမႈက ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Chorus ပိုဒ္ရဲ႕ “ျဖတ္ခဲ့ပါ … မင္းေနာက္က မင္းကုိ ဆြဲထားတဲ့ ႀကိဳးမ်ား … ျဖတ္ခဲ့ပါ… မင္းေနာက္က မင္းကို ဆုိင္းထားတဲ့ ႀကိဳးမ်ား … ျဖတ္ခဲ့ပါ မင္းေနာက္က မင္းေနာက္က ႀကိဳးမ်ား” ဆုိတဲ့ ေလးနက္ က်စ္လစ္တဲ့ စကားလံုးေတြကုိ Force ျပင္းျပင္းနဲ႔ သီဆုိသြားတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Color က Mood ေကာ၊ Expression ပါ အားေကာင္းလွၿပီး Daughtry Mood ေတြ စီး၀င္ေနသေယာင္ ခံစားမိေစပါတယ္။
Solo ပိုင္းမွာ Drum နဲ႔ Guitar ကို အေပးအယူ မွ်မွ် တီးခတ္ထားတဲ့ Arrange ကလည္း တိမ္းမူးဖြယ္ရာ ေကာင္းလွ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ ပဥၥလက္ ဆန္တဲ့ Guitar Scale ေတြကလည္း သီခ်င္းရဲ႕ Tempo ကို ပုိမို ေပၚလြင္ ေစခဲ့ ပါတယ္။
ေသခ်ာတာတခုက Melodic ျဖစ္လွတဲ့ Chorus အပိုဒ္ကုိ အသံပါ၀ါ အားျပင္းျပင္းနဲ႔ သီဆုိသြားတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Mood ေၾကာင့္ ဒီသီခ်င္းဟာ ပုိၿပီး အားေကာင္းလာရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ British Rock ဟန္ေပၚမွာ Modern Rock Style ဆက္ႏြယ္ေအာင္ ခ်ိတ္ဆက္ဖန္တီး ျပႏုိင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ သစ္လြင္လတ္ဆက္တဲ့ Rock သီခ်င္းတပုဒ္ အျဖစ္ “ဒုိင္ယာရီ” ထဲမွာ ထင္က်န္ေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
“ဒုိင္ယာရီ” စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေစမယ့္ သီခ်င္းတပုဒ္ကေတာ့ MEJU ရဲ႕ “ကမၻာေျမ ေအာက္” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ သီခ်င္းဟာ Gothic Rock ပံုစံထဲမွာ ရွိေနတာကို Intro မွာ တီးခတ္ထားတဲ့ Guitar Color နဲ႔ Drum Stroke ေတြက ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ Verse အပုိဒ္ကို မဝင္ခင္ ဖန္တီးထားတဲ့ ေျခာက္ကပ္ကပ္ Guitar Vamp ေတြဟာ ဂ်ာမန္ Gottic ဂီတအဖြဲ႔ Ramstein ရဲ႕ အရိပ္ေတြ ထင္ဟပ္ေနတာကုိ သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။
ဂစ္တာႀကိဳးကုိ ပြတ္ဆြဲသြားတဲ့ ဟန္နဲ႔ Guitar Vamp ေတြက Gothic Rock ဂီတရဲ႕ ရသကို အျပည့္အဝပံုေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး Verse အ၀င္မွာ Crack အနည္းငယ္စြက္ထားတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Mood က Ramstein ရဲ႕ Mood အခ်ဳိ႕ တြယ္ကပ္ ေနဟန္ ရွိပါတယ္။
Verse နဲ႔ chorus သီးျခားစီ ရွိမေနဘဲ သီခ်င္းတပုဒ္လုံးကို တေျဖာင့္တည္း ဖန္တီးထားတဲ့ Style က ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ထူးျခားမႈ တခုလု႔ိ ဆုိရမွာပါ။ သီခ်င္း အေၾကာင္းအရာ ကုိလည္း Gothic ဂီတပံုစံေတြမွာ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိး ဖန္တီးထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
“ဟန္ေဆာင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာဖံုးေတြက ကမၻာေျမေအာက္ပဲ … ေသခ်ာေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြက အဓိပၸာယ္မဲ့တယ္” စတဲ့ စကားလံုးထုဆစ္မႈက ေလးနက္မႈရွိသလုိ Crack ပါတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Force က မာန္ပါလွၿပီး သီခ်င္းရဲ႕ Calimax ကို ေရာက္ေအာင္ ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
Backing အေနနဲ႔ အားျဖည့္ေပးထားတဲ့ Guitar Vamp ေတြနဲ႔ Solo အေနနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ Guitar Riff ေတြက တျခား Rock အျပင္းစား ပုံစံေတြထဲက ခြဲထြက္ႏိုင္ခဲ့တာ ေၾကာင့္လည္း Gothic Rock ဂီတကုိ ႏွစ္သက္ၾကတဲ့ လူငယ္မ်ား အႀကိဳက္ေတြ႔ၾကမွာ မလြဲသလုိ၊ Gothic ဂီတနဲ႔ စိမ္းေနေသးတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္လည္း Gothic Rock ဂီတရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ ျမည္းစမ္း ခံစားႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ ရရင္ ေလးျဖဴဟာ သူ႔ Album တုိင္းက သီခ်င္းေတြကုိ ေသခ်ာ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ၿပီးမွ ပုံေဖာ္တတ္သလုိ၊ သီခ်င္း ေရြးခ်ယ္မႈ အပုိင္းမွာလည္း ပါးနပ္မႈရွိတာေၾကာင့္ သူ႔ Album တုိင္းဟာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလးျဖဴဟာ ေခတ္သစ္ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းေနာက္ကုိ မ်က္ေျခမျပတ္ လုိက္ပါ စီးေမ်ာႏိုင္သူ တေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူရဲ႕ “ဒုိင္ယာရီ” Album ထဲက သီခ်င္းေတြက ဆက္လက္ သက္ေသထူျပေနဦးမွာပါပဲ။ ။
ေလးျဖဴဆုိတာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Rock ဂီတသမုိင္းမွာ ခုိင္မာတဲ့ ဂီတေရေသာက္ျမစ္ေတြနဲ႔ ရွင္သန္ရပ္တည္ေနသူ တဦး ျဖစ္တယ္ ဆုိတာကို သူ႔ရဲ႕ ထြက္ခဲ့သမွ် Album တုိင္းက သက္ေသထူေနပါတယ္။ အခုလည္း Online ေပၚမွာ ကတည္းက လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ၿပီးသား “ဒုိင္ယာရီ” သီခ်င္းကုိ Title တင္ထားတဲ့ Album သစ္ ထြက္ရွိလာပါတယ္။
ေလးျဖဴရဲ႕ ေတး Album ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ရေလ့ ရွိတဲ့ ထူးျခားမႈတခုက စနားေထာင္ခါစမွာ နားမစြဲလြယ္ဘဲ နားေထာင္ပါမ်ားမွ သီခ်င္းေတြရဲ႕ တန္ဖုိးနဲ႔ အႏွစ္သာရကုိ ျမင္သာလာေစတာပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ အခု “ဒုိင္ယာရီ” Album ထဲက သီခ်င္းအမ်ားစုဟာလည္း နားေထာင္ပါမ်ားမွ နားရည္၀လာၿပီး သီခ်င္းပုံစံေတြရဲ႕ မတူျခားနားတဲ့ ရသတမ်ဳိးစီကုိ ထြင္းေဖာက္ ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေသခ်ာတဲ့ အခ်က္တခုက ေလးျဖဴဟာ သူ႔ရဲ႕ Album တုိင္းကို ေသခ်ာအကြက္ခ် စီစဥ္ၿပီးမွ လုပ္ေလ့ ရွိသလုိ ပရိသတ္ရဲ႕ ဂီတအေပၚ ခံစားမႈအာ႐ံု ျမင့္လာေအာင္ သူ႔သီခ်င္းေတြနဲ႔ ဆြဲေခၚေပးႏုိင္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခု “ဒုိင္ယာရီ” Album ထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ သီခ်င္းအမ်ားစုဟာ ပရိသတ္ရဲ႕ ခံစားခ်က္အာ႐ံု ျမင့္လာေစ မယ့္ သီခ်င္းေတြလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီ Album ထဲက သီခ်င္းပုံစံေတြဟာ ေခတ္ေရွ႕ကို အရမ္းေရာက္လြန္းတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးထဲမွာလည္း ရွိမေနဘဲ Modern Rock Hero ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ Creed တို႔ Staind တုိ႔လုိ ဟန္မ်ဳိးေတြေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး ဒီဘက္ေခတ္ လူငယ္ေတြ အႀကိဳက္နဲ႔လည္း အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္မယ့္ သီခ်င္းပံုစံမ်ဳိးေတြကုိ စုစည္းဖန္တီးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေနတဲ့ ဒီ Album ထဲက သီခ်င္း ၃ ပုဒ္ကုိ ေကာက္ႏႈတ္ျပခ်င္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာက လူငယ္ေတးေရးဆရာ မုိးေသြး ဖန္တီးထားတဲ့ “ေရေမ်ာကမ္းတင္” သီခ်င္းပံုစံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ သီခ်င္းဟာ Modern Rock အေငြ႔သက္ေတြ လႊမ္းေနတယ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ဂ႐ုတစိုက္ နားေထာင္ၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ Thrash Metal နဲ႔ Modern Rock ကို အခ်ဳိးညီညီ ေပါင္းစပ္ထားတာ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Intro ကုိ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ Drum Stroke ေတြနဲ႔ Guitar Riff ေတြက Disturb ဟန္ေတြကဲ ေနၿပီး Intro ကေန verse ကို ခ်ိတ္ဆက္သြားတဲ့ အခ်ဳိးအေကြ႔က Thrash Metal နဲ႔ Modern Rock ရဲ႕ ရသ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကုိ တၿပိဳင္နက္တည္း ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Melodic ျဖစ္လွတဲ့ Verse အ၀င္မွာ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Power က Staind လုိလုိ Creed လုိလုိ Mood မ်ဳိးနဲ႔ ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့သလုိ -
“ေကာင္းကင္ထဲ ႀကိဳးျပတ္သြားတဲ့ … စကၠဴစြန္ေလး ျဖစ္လုိက္ခ်င္လည္း … ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ား ဖမ္းဆုပ္ခဲ့ … ျပာႏွမ္းေနတဲ့ အဆိပ္သုတ္ထားတဲ့ ပန္းေတြ … ငါနမ္း႐ိႈက္တပ္မက္ဆဲ … အသိကန္းတဲ့ အေတြးစိတ္နဲ႔” ဆုိတဲ့ အားေကာင္းတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ထုဆစ္ျပခဲ့တာ ကလည္း သီခ်င္းပံုစံနဲ႔ လုိက္ဖက္မႈရွိလွပါတယ္။
Chorus နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ဖုိ႔ လွပစြာ ခင္းက်င္းဖန္တီးထားတဲ့ Bridge အပိုဒ္က Chorus ပိုဒ္ရဲ႕ Tempo ကို ပိုမုိျမင့္ေပး ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Expression က High pitch နဲ႔ low pitch ႏွစ္ခုၾကားမွာ Harmony ျဖစ္စြာ ဖမ္းစားထား ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
Backing အေနနဲ႔ အားျဖည့္ေပးသြားတဲ့ Guitar Riff ေတြက ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိလွသလုိ၊ Solo ပိုင္းမွာ တီးခတ္ ဖန္တီးထား တဲ့ Guitar နဲ႔ keyboard ရဲ႕ Scale ေတြကလည္း သီခ်င္းပံုစံကုိ ပိုမိုသက္၀င္ လႈပ္ခတ္ေစခဲ့ ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းရဲ႕ အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ့ key တည္ေဆာက္ပံုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Melodic ျဖစ္လွတဲ့ key အခ်ိတ္ အဆက္ေပၚမွာ Modern Rock ဟန္လုိလုိ Thrash Metal ဟန္လုိလုိ ဖန္တီးယူသြားတဲ့ Arrangement ေၾကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ ေလးျဖဴရဲ႕ ဒုိင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တပုဒ္ ကေတာ့ ဇ၀ါေရးတဲ့ “ႀကိဳး” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းပံုစံဟာ ဇ၀ါရဲ႕ သီခ်င္းပံုစံေတြထဲမွာ ေတြ႔ရခဲတဲ့ Music Style မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေလးေတြမွာ Creed ရဲ႕ ဟန္ေလးေတြ အနည္းငယ္ စြက္ေနတာ ကလြဲလုိ႔ Daughtry ရဲ႕ Frame ထဲေရာက္ေနတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
Intro အဖြင့္မွာ Drum ႐ိုက္ခ်က္ေတြရဲ႕ အယူအဆနဲ႔ Guitar Vamp ရဲ႕ တီးခတ္မႈ Scale က Creed ေလာင္းရိပ္ ေအာက္ အနည္းငယ္ေရာက္ေနၿပီး Daughtry Mood ဆန္တဲ့ Verse အပုိဒ္က စကားလံုးအရေရာ Melody အရပါ ႏွစ္လုိဖြယ္ ေကာင္းတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
သီခ်င္းပံုစံအရ Modern Rock လုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ မရသလုိ British Rock ေပၚမွာ အေျချပဳၿပီး Modern Rock ဘက္ကုိ ခ်ဳိးယူသြားတဲ့ ဖန္တီးမႈက ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Chorus ပိုဒ္ရဲ႕ “ျဖတ္ခဲ့ပါ … မင္းေနာက္က မင္းကုိ ဆြဲထားတဲ့ ႀကိဳးမ်ား … ျဖတ္ခဲ့ပါ… မင္းေနာက္က မင္းကို ဆုိင္းထားတဲ့ ႀကိဳးမ်ား … ျဖတ္ခဲ့ပါ မင္းေနာက္က မင္းေနာက္က ႀကိဳးမ်ား” ဆုိတဲ့ ေလးနက္ က်စ္လစ္တဲ့ စကားလံုးေတြကုိ Force ျပင္းျပင္းနဲ႔ သီဆုိသြားတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Color က Mood ေကာ၊ Expression ပါ အားေကာင္းလွၿပီး Daughtry Mood ေတြ စီး၀င္ေနသေယာင္ ခံစားမိေစပါတယ္။
Solo ပိုင္းမွာ Drum နဲ႔ Guitar ကို အေပးအယူ မွ်မွ် တီးခတ္ထားတဲ့ Arrange ကလည္း တိမ္းမူးဖြယ္ရာ ေကာင္းလွ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ ပဥၥလက္ ဆန္တဲ့ Guitar Scale ေတြကလည္း သီခ်င္းရဲ႕ Tempo ကို ပုိမို ေပၚလြင္ ေစခဲ့ ပါတယ္။
ေသခ်ာတာတခုက Melodic ျဖစ္လွတဲ့ Chorus အပိုဒ္ကုိ အသံပါ၀ါ အားျပင္းျပင္းနဲ႔ သီဆုိသြားတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Mood ေၾကာင့္ ဒီသီခ်င္းဟာ ပုိၿပီး အားေကာင္းလာရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ British Rock ဟန္ေပၚမွာ Modern Rock Style ဆက္ႏြယ္ေအာင္ ခ်ိတ္ဆက္ဖန္တီး ျပႏုိင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ သစ္လြင္လတ္ဆက္တဲ့ Rock သီခ်င္းတပုဒ္ အျဖစ္ “ဒုိင္ယာရီ” ထဲမွာ ထင္က်န္ေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
“ဒုိင္ယာရီ” စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေစမယ့္ သီခ်င္းတပုဒ္ကေတာ့ MEJU ရဲ႕ “ကမၻာေျမ ေအာက္” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ သီခ်င္းဟာ Gothic Rock ပံုစံထဲမွာ ရွိေနတာကို Intro မွာ တီးခတ္ထားတဲ့ Guitar Color နဲ႔ Drum Stroke ေတြက ေဖာ္ျပေနပါတယ္။ Verse အပုိဒ္ကို မဝင္ခင္ ဖန္တီးထားတဲ့ ေျခာက္ကပ္ကပ္ Guitar Vamp ေတြဟာ ဂ်ာမန္ Gottic ဂီတအဖြဲ႔ Ramstein ရဲ႕ အရိပ္ေတြ ထင္ဟပ္ေနတာကုိ သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။
ဂစ္တာႀကိဳးကုိ ပြတ္ဆြဲသြားတဲ့ ဟန္နဲ႔ Guitar Vamp ေတြက Gothic Rock ဂီတရဲ႕ ရသကို အျပည့္အဝပံုေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး Verse အ၀င္မွာ Crack အနည္းငယ္စြက္ထားတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Mood က Ramstein ရဲ႕ Mood အခ်ဳိ႕ တြယ္ကပ္ ေနဟန္ ရွိပါတယ္။
Verse နဲ႔ chorus သီးျခားစီ ရွိမေနဘဲ သီခ်င္းတပုဒ္လုံးကို တေျဖာင့္တည္း ဖန္တီးထားတဲ့ Style က ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ထူးျခားမႈ တခုလု႔ိ ဆုိရမွာပါ။ သီခ်င္း အေၾကာင္းအရာ ကုိလည္း Gothic ဂီတပံုစံေတြမွာ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိး ဖန္တီးထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
“ဟန္ေဆာင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာဖံုးေတြက ကမၻာေျမေအာက္ပဲ … ေသခ်ာေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြက အဓိပၸာယ္မဲ့တယ္” စတဲ့ စကားလံုးထုဆစ္မႈက ေလးနက္မႈရွိသလုိ Crack ပါတဲ့ ေလးျဖဴရဲ႕ Vocal Force က မာန္ပါလွၿပီး သီခ်င္းရဲ႕ Calimax ကို ေရာက္ေအာင္ ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
Backing အေနနဲ႔ အားျဖည့္ေပးထားတဲ့ Guitar Vamp ေတြနဲ႔ Solo အေနနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ Guitar Riff ေတြက တျခား Rock အျပင္းစား ပုံစံေတြထဲက ခြဲထြက္ႏိုင္ခဲ့တာ ေၾကာင့္လည္း Gothic Rock ဂီတကုိ ႏွစ္သက္ၾကတဲ့ လူငယ္မ်ား အႀကိဳက္ေတြ႔ၾကမွာ မလြဲသလုိ၊ Gothic ဂီတနဲ႔ စိမ္းေနေသးတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္လည္း Gothic Rock ဂီတရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ ျမည္းစမ္း ခံစားႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ ရရင္ ေလးျဖဴဟာ သူ႔ Album တုိင္းက သီခ်င္းေတြကုိ ေသခ်ာ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ၿပီးမွ ပုံေဖာ္တတ္သလုိ၊ သီခ်င္း ေရြးခ်ယ္မႈ အပုိင္းမွာလည္း ပါးနပ္မႈရွိတာေၾကာင့္ သူ႔ Album တုိင္းဟာ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလးျဖဴဟာ ေခတ္သစ္ဂီတ ေရစီးေၾကာင္းေနာက္ကုိ မ်က္ေျခမျပတ္ လုိက္ပါ စီးေမ်ာႏိုင္သူ တေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို သူရဲ႕ “ဒုိင္ယာရီ” Album ထဲက သီခ်င္းေတြက ဆက္လက္ သက္ေသထူျပေနဦးမွာပါပဲ။ ။
http://burma.irrawaddy.org/entertainment/2015/02/14/71137.html
No comments:
Post a Comment