Pages
▼
အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုျခင္း
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီ ထူးခြ်န္ဆုေပးပြဲမွာ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ပို႔ဆု ရရွိခဲ့သူက ခိုင္သင္းၾကည္ ပါ။ ခိုင္သင္းၾကည္ အကယ္ဒမီရတာကို ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ကို ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြက သူ႔ကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အကယ္ဒမီဆု ရေစခ်င္တယ္ဆိုတာ ေျပာျပစရာမလိုေလာက္ေအာင္ ထင္ရွားျမင္သာ ေနတာ အမွန္ပါပဲ။ ဆုေတာင္းေပးတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ဆုေတာင္းျပည့္တဲ့ ဒီႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္ရဲ႕ အႏုပညာ ျဖတ္သန္းမႈ အေၾကာင္းမ်ားနဲ႔ အကယ္ဒမီ ခံစားခ်က္မ်ားကို ပရိသတ္မ်ား အတြက္ ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ ယုမြန္ေက်ာ္က ေမးျမန္းေဖာ္ျပလိုက္ ပါတယ္။
ေမး။ ။ မခိုင္သင္းၾကည္ရဲ႕ အႏုပညာ ျဖတ္သန္းမႈ အေၾကာင္းကေန စၿပီးေတာ့ ေျပာျပေပးပါလား။ အႏုပညာ သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္အၾကာမွာ အကယ္ဒမီ ရရွိခဲ့တာပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အစ္မက ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ေက်ာ္သူ စပါယ္ရွယ္ ျပကၡဒိန္မွာ ေရွ႕ဆံုးစာမ်က္ႏွာမွာ စၿပီးပါခဲ့တယ္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ေၾကာ္ျငာေလးေတြ စ႐ိုက္တယ္။ ၉၃-၉၄ ေလာက္မွာပဲ မႏၲေလးဘီယာနဲ႔ ပရိသတ္ စၿပီးသိခဲ့တယ္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ေလာက္ကစၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ အျဖစ္ ပထမဆံုး စ႐ိုက္ခဲ့တယ္။ ဇာတ္ကားေတြ မ႐ိုက္ေသးဘဲနဲ႔ ေၾကာ္ျငာနဲ႔ပဲ ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ေလာက္ ရပ္တည္ခဲ့ေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ဇာတ္ကားေတြ စ႐ိုက္ခဲ့တယ္။
ပထမဆံုး စ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးက ခ်စ္လိုက္ေတာ့ ဝမ္း၊ တူး၊ သရီး ဆိုတဲ့ ကားပါ။ အႏုပညာ သက္တမ္း တေလွ်ာက္ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးေပါင္း ဘယ္ႏွကားေလာက္ ႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့လဲ ဆိုတာေတာ့ အတိအက် မမွတ္မိ ေတာ့ဘူး။ ေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္ ေလာက္ေတာ့ ရွိမယ္ထင္တယ္။
ေမး။ ။ ဒါဆို အႏုပညာသက္တမ္း အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္မွ အကယ္ဒမီ ရရွိခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ အေပၚေရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ့္ ဘယ္လိုျမင္မိလဲ။ သံုးသပ္မိလဲ။
ေျဖ။ ။ ဘယ္လိုသံုးသပ္မိလဲ ဆိုေတာ့ အစ္မ အၿမဲေျပာ ေနက် ရွိတယ္၊ ဒါဟာ ကံပါပဲ။ တခ်ိဳ႕က အကယ္ဒမီ မွန္းလို႔ ကားႀကီး မ်ားမ်ား႐ိုက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း မႏွစ္က ဆိုရင္ တကားတည္းနဲ႔ ေဖြးေဖြးေလးက စစခ်င္းကား မွာ အကယ္ဒမီ ရခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ဘာမွ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ ဒါဟာ ေပးတဲ့သူ အေပၚ မူတည္တာပါ။ ေပးတဲ့သူက သူ႔ရဲ႕ အႀကိဳက္ကေလးမွာ ေပးခ်င္တဲ့အခါမွာ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အစ္မတို႔ ဆိုရင္ အခ်စ္ကိုစားေသာ ကိန္းဂဏန္း လို ကားမ်ိဳးေတြမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အစ္မ လုပ္ခဲ့ရတယ္ ေပါ့။
ႏွလံုးလွလူမိုက္ ကားနဲ႔ အေမနဲ႔သမီးမ်ား ကားေတြကလည္း အားလံုးသိတဲ့ ကားေတြ ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး မိုးကုတ္စက္ဝိုင္း ကို ဗဟိုျပဳ၍ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားမွာ ဆိုရင္လည္း အေမနဲ႔ ရည္းစားၾကား ဗ်ာမ်ားရတဲ့ ကာ႐ိုက္တာကို ပါးပါးေလး လုပ္ျပရ တာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့လည္း ပါးပါးေလးလုပ္ၿပီး အကယ္ဒမီ ရသြားၾကတာလည္း ရွိတာပဲေလ။ အစ္မက်ေတာ့ ပါးပါးေလး မေျပာနဲ႔ ထူထူေတာင္ မရခဲ့ဘူးေပါ့ ေနာ္။
ေနာက္ ကေဝပ်ိဳ၏ ပစၥဳပၸန္ လို ဇာတ္ကားေတြမွာလည္း အ႐ူးမလို ပံုစံမ်ိဳးေလး လုပ္ခဲ့တယ္။
ဒါေတြက ေပးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေပးလို႔ရတဲ့ ျပကြက္ကားေလးေတြ ဆိုေပမယ့္ ကံ ေပါ့ေနာ္။ တခ်ိဳ႕ဆို အဲဒီလိုမွာ ရေပမယ့္ မရတဲ့ကားေတြမွာ ပိုေကာင္းေနတာ မ်ိဳးေတြလည္း ရွိတယ္ေလ။ ႏွလံုးလွလူမိုက္ကားနဲ႔ အစ္မကို ေျပာၾကတုန္းက ဆိုရင္ အစ္မ အႏုပညာသက္တမ္း နည္းေသးတယ္ ေျပာရမွာေပါ့။
ေနာက္ၿပီး အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ဒီအေပၚ အာ႐ံု သိပ္မစိုက္ႏိုင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အစ္မ သမီးေလးေမြးၿပီး ေပါင္ခ်ိန္ ၂ ေပါင္တည္း ရွိလို႔ ေဆး႐ံုေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေလ။ အစ္မ ကေလးေလးက တလသား၊ ေပါင္ကလည္း သံုးေပါင္ပဲ ရွိေသးေတာ့ အစ္မက ေဆး႐ံုက မဆင္းခ်င္ေသးဘူး။ အဲဒီမွာ ေဆး႐ံုအုပ္ႀကီး ဦးေအးေသာင္းက အကယ္ဒမီပြဲ ရွိတယ္၊ နင္လည္း နာမည္ႀကီး ေနတယ္၊ ဒါနဲ႔ ဇြတ္ဆင္းခိုင္းလို႔ အိမ္ေရာက္ၿပီး အစ္မ ပြဲတက္ျဖစ္တာ။ ႏို႔မို႔ဆိုရင္လည္း အစ္မ အဲဒီပြဲကို တက္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးကလည္း ေနမေကာင္းေတာ့ ကိုယ့္အပူနဲ႔ကိုယ္ ျဖစ္ေနတယ္။ သက္တမ္းကလည္း အရမ္းႏုေတာ့ မမွန္းဘူးေပါ့။
ဒါေပမယ့္ ပရိသတ္ေတြက ရမယ္၊ ရမယ္ဆိုၿပီး ေျပာေနၾကေတာ့ ဆရာဝန္ႀကီးကလည္း ေတာ္ၾကာ ငါေဆး႐ံုက ေပးမဆင္းလို႔ မရတာ ျဖစ္ေနဦးမယ္ ဆိုၿပီး ေပးဆင္းလိုက္လို႔သာ ပြဲကို တက္ျဖစ္တာပါ။ အကယ္ဒမီက လြဲခဲ့ေပမယ့္ အစ္မ ကိုယ္တိုင္လည္း မမွန္းခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီကား ကလည္း ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး႐ိုက္တဲ့ ေလးကားေျမာက္လားပဲ ရွိေသးတာ ေလ။
ေနာက္ အေမနဲ႔သမီးမ်ား ဇာတ္ကားမွာလည္း ဇာတ္ပို႔မွာ အစ္မတေယာက္ပဲ တစ္ေျပး ခဲ့တာေလ။ အစ္မေလ အခု အခ်ိန္ထိ ဘယ္သူကိုမွ ေမးလည္း မေမးဘူး၊ မေမးရဲတာလည္း ပါတယ္။ မေမး တတ္တာလည္း ပါတယ္။ အကယ္ဒမီ ဘုတ္အဖြဲ႔ထဲမွာ ကိုယ္နဲ႔သိတဲ့သူ ပါေပမယ့္လည္း ဖုန္းဆက္ၿပီးလည္း မေမးတတ္ဘူး၊ မေမးရဲဘူး။အဲဒီတုန္း ကတည္းက ကိုယ္က မေမးေပမယ့္ အတြင္းသိေတြက မခိုင္တို႔က ေသခ်ာေနၿပီေပါ့၊ စာရင္းမွာပါေနၿပီေပါ့။ အကယ္ဒမီ ေပးဖို႔ ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္အလိုမွာ သိၿပီေပါ့ေနာ္။ အစ္မတို႔နာမည္ေတြ ပါေနတယ္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ မနက္ျဖန္ေပးမယ့္ အခ်ိန္မွာ ဒီေန႔လို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ မင္းသမီးေတြကို မေပးဘူး ဆိုၿပီး ျဖဳတ္လိုက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ အစ္မတို႔ မရဘူးေပါ့။ အဲဒါေလးကေတာ့ လြဲသြားတာေပါ့။ ႏွလံုးလွ လူမိုက္တုန္းကေတာ့ အစ္မကိုယ္တိုင္က သက္တမ္းႏုတယ္၊ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ကိုယ့္စီနီယာေတြ ရွိတယ္ ဆိုၿပီး အစ္မက မမွန္းတာပါ။ ကိုယ့္အပူနဲ႔ကိုယ္ ေဆး႐ံု ေရာက္ေနၿပီး ဆရာဝန္ႀကီးက အတင္းဆင္းခိုင္းၿပီး သြားတက္ဆိုေတာ့ ရယ္လည္း ရယ္ရပါတယ္။ အစ္မ ေရာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္လည္း ေနာက္က်ပါတယ္။ ဖိတ္စာေတြကလည္း ေပ်ာက္၊ အစ္မရဲ႕ ခံုနံပါတ္ေတာင္ ေပ်ာက္ေနတယ္။ ေပးဖို႔ ေနေနသာသာ ခံုနံပါတ္ေတာင္ ဘယ္နားေရာက္ေန မွန္း မသိပါဘူး။
ေမး။ ။ အကယ္ဒမီကို ထင္ေၾကးေပးခံရၿပီး လြဲခဲ့ရတဲ့ အႏုပညာရွင္ရဲ႕ ဖီလင္က ဘယ္လိုရွိခဲ့လဲ။
ေျဖ။ ။ အစ္မ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ေလ မရေတာ့ဘူးဆိုတာ သိေနပါတယ္။ မနက္ျဖန္လို ေပးေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဒီေန႔လို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ လာေျပာၾကတယ္။ မင္းသမီးေတြ မေပးေတာ့ဘူး ၾကားတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဟယ္၊ ဟုတ္လား၊ တေယာက္မွ မေပးေတာ့ ငါလည္း မရရင္ ဘာျဖစ္လဲ ေပါ့။
တကယ္လည္း အထဲေရာက္ေတာ့ မေပးဘူးေပါ့ ေနာ္။ မေပးေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လဲ ေပါ့။ အစ္မရဲ႕ သေဘာ သဘာဝက အစ္မက သိပ္ေလာဘ မႀကီးတတ္ဘူး။ ဘာႀကီး ျဖစ္ရမွဆိုတာလည္း ငယ္ငယ္ကတည္းက မရွိခဲ့ဘူး။ အႏုပညာ ေလာကမွာလည္း ငါ ဘာႀကီးျဖစ္ရမွ မဟုတ္ဘဲ ပံုမွန္ေလးပဲ ႀကိဳးစားတယ္။ အိုက္တင္လုပ္ဖို႔ အသက္ ထြက္ရင္ ထြက္ပါေစ ဆိုေပမယ့္၊ က်န္တဲ့ အပိုင္းေတြ မွာ အစ္မ မသိတတ္ခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
အႏုပညာ ေလာကထဲမွာ အစ္မ စဝင္လာတဲ့အခ်ိန္က အသက္ငယ္တာလည္း ပါတယ္။ အေဖတို႔နဲ႔ပဲ ေနခဲ့ရၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မေနခဲ့ရ တာလည္း ပါတယ္။ မင္းသားေတြ ဆိုရင္လည္း ေျပာဖို႔၊ ႏႈတ္ဆက္ဖို႔ အတြက္ လူမႈေရး အရမ္းအားနည္း ခဲ့တယ္။ ေတြ႔လို႔ ႏႈတ္ဆက္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိ၊ စကား ေျပာရ ေကာင္းမွန္း လည္း မသိ၊ ကိုယ္က စၿပီး ေလးေလးစားစား လုပ္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိေလ။ ေတာ္ေတာ္ေလးကို လူမႈေရးပိုင္းမွာ အားနည္းခဲ့ပါတယ္။ အိုက္တင္ပိုင္း မွာသာ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ။ က်န္တာေတြကိုလည္း ဘာမွ မသိခဲ့တာေလ။ ကိုယ္ရခ်င္ရင္ ရလိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ ကံဆိုတာပဲ ရွိခဲ့တယ္ ေပါ့။
ဘယ္လိုအိမ္နဲ႔ ေနရမွ၊ ဘယ္လိုကား စီးရမွ၊ ဘယ္လိုလူ ျဖစ္ရမွ ဆိုတဲ့ အေတြးလည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ မရေတာ့လည္း ဘယ္လိုမွ မေနဘူးေပါ့။ မရတဲ့ေန႔က အစ္မ မရလို႔ဆိုၿပီး ငိုတဲ့သူ ရွိတယ္၊ ဝမ္းနည္း စိတ္ မေကာင္းျဖစ္တဲ့သူ ရွိတယ္။ ဖုန္းေတြ ဆက္ၾက၊ ငိုသံေတြနဲ႔ ဆက္ၾကတယ္။ အစ္မ အေမကလည္းငို၊ အစ္မေယာက္်ားကလည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္၊ အကုန္လံုးက အဲဒီလိုေတြ ျဖစ္ၾကေတာ့မွ အစ္မက ေတာ္ေတာ္ႀကီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားတာ။
ငါကလည္း ဘာလို႔ မရခဲ့တာလဲဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားတာ၊ လန္႔လည္းသြားတာ။ ဟုတ္တာေပါ့၊ သူတို႔ ရေစခ်င္တာ ငါမရေတာ့ ပရိသတ္ကလည္း ကိုယ့္မိသားစုလို ျဖစ္ေနေတာ့ ပရိသတ္အေပၚမွာ ကိုယ္က တာဝန္ မေက်သလို ျဖစ္သြားတာေပါ့။
အဲဒီေတာ့မွ တႏံု႔ႏံု႔နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး အစ္မ ႀကိဳးစားေပမယ့္ အရာေတာ့မထင္လာေသးဘူး ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္း က်ေတာ့လည္း ဟာသကားေတြက အရမ္းေခတ္စား လာတယ္ေလ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဒရာမာကားေတြ ကို လူဝင္ခ်င္ဝင္၊ မဝင္ခ်င္ေန ဆိုၿပီး ဇာတ္ကားေတြ ထုတ္႐ိုက္ေတာ့မွပဲ တခ်ိဳ႕မင္းသမီးေတြလည္း အကယ္ဒမီ ရၾကပါတယ္။ အစ္မ က်ေတာ့လည္း ဟာသေတြပဲ ႐ိုက္ေနရတာနဲ႔ တခ်ိဳ႕ဇာတ္ေတြမွာ လုပ္ကြက္ရေပမယ့္ ေပးခ်င္တဲ့ အခါနဲ႔ မႀကံဳေသးတာရယ္၊ ရမယ့္ကံ မပါေသးတာနဲ႔ လြဲခဲ့ရတာေပါ့။
အခုရေတာ့လည္း ဇာတ္ပို႔ဆုေလး ပါပဲ။ ပရိသတ္ေတြ က်ေတာ့လည္း ဇာတ္ေဆာင္ဆုနဲ႔ ရေစခ်င္တာေပါ့ ေနာ္။ အစ္မ ကေတာ့ ဇာတ္ပို႔ဆုနဲ႔ပဲရရ၊ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္မွပဲရရ၊ အသက္ႀကီးမွပဲ ရရ၊ အမ်ားႀကီး တန္ဖိုးထားပါတယ္။ အကယ္ဒမီ ထက္ကို ပရိသတ္ရဲ႕ ေမတၱာကို တန္ဖိုးထားၿပီး ဒါရတာဟာလည္း အရမ္း တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ ယံုပါတယ္။
အခုဆိုရင္ ဘယ္ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ခိုင္သင္းၾကည္ အကယ္ဒမီရလို႔ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ေကြ်းတာ၊ ဘယ္က အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ ဦးေသာင္းက ဘယ္လိုေပ်ာ္တာ၊ ဘယ္ရြာ၊ ဘယ္ၿမိဳ႕နယ္က အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ အဘြားက ထခုန္တယ္၊ ဘယ္သူက ထခုန္လိုက္တာ ခါးမ်က္သြားတယ္။ ဘယ္ဒီဇိုင္နာကေတာ့ ထေအာ္လိုက္တာ အသံေတာင္ကြဲတယ္။ Facebook မွာေရာ အကုန္လံုးက ေပ်ာ္ၾကေတာ့ အစ္မက ဇာတ္ပို႔ဆုပဲရရ တန္ဖိုး ထားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ပရိသတ္က အရမ္းဆုေတာင္းေပးၿပီး ရတဲ့ဆုပါ။
ေမး။ ။ ဒီႏွစ္ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက ပထမဆံုးလုပ္တဲ့ အကယ္ဒမီပြဲအေပၚ မခိုင္သင္းၾကည္ရဲ႕ အျမင္ကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ေကာင္းပါတယ္၊ ဘယ္ဟာမဆို ေနရာတိုင္းမွာေတာ့ ျပည့္စံုၿပီး ေကာင္းလြန္းေတာ့ မရွိပါဘူး။ အစ္မတို႔ တိုင္းျပည္ ဆိုတာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ အေျခအေနေလးနဲ႔ ကိုယ္ လုပ္ရတာ။ အစ္မတို႔ တိုင္းျပည္ကလည္း သိပ္ခ်မ္းသာၿပီး ဘာမဆို လိုတရတဲ့ တိုင္းျပည္ မဟုတ္ဘူးေလ။ အစ္မတို႔က အစ ဘာပစၥည္းလိုလို ႏိုင္ငံျခားမွာ ဝယ္ရတာေလ။
သူ႔ အေနအထားေလးနဲ႔ သူမွာ ဒီေလာက္ထိ ေကာင္းေအာင္ လုပ္သြားႏိုင္တယ္ဆိုေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာ အစ္မကေတာ့ ေက်နပ္ပါတယ္။ မလိုအပ္ဘူး မဟုတ္ဘူး၊ လိုအပ္တာကေတာ့ ရွိမွာပဲေလ။ ဒါေပမယ့္လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ အေနအထားေလးနဲ႔ လုပ္ရတဲ့ အတိုင္းအတာမွာ စစဦးခ်င္း အေတြ႔အႀကံဳပဲေလ။ ဒါေတာင္မွ စပြန္ဆာႀကီးေတြလည္း ဝိုင္းဝန္း ပံ့ပိုးေပးလို႔ေလ။ ေက်းဇူးလည္း အရမ္းတင္ပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒါေလးကေတာ့ ေအာင္ျမင္တယ္ လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။
ေမး။ ။ စုန္းျပဴး ဇာတ္ကားမွာ ဇာတ္ပို႔ဆု အတြက္ မွန္းထားတဲ့ တျခား သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြလည္း ရွိတယ္ ေပါ့။ ဒီ ဇာတ္ပို႔ဆု ေပးတဲ့အေပၚ တရားမွ်တမႈ ရွိတယ္၊ မရွိဘူး ေျပာလာၾကတဲ့ အေပၚကိုေရာ မခိုင္သင္းၾကည္က ဘယ္လို ေျပာျပခ်င္ပါလဲ။
ေျဖ။ ။ အစ္မကေတာ့ အဲဒီအေပၚ ဘာမွ မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ဘယ္လိုေခၚမလဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာ ပါတယ္။ အစ္မ ဆိုရင္လည္း လိုခ်င္တာပဲေလ။ မရတဲ့သူကလည္း လိုခ်င္မွာပဲ ေလ။ ဒါေတြဟာ သဘာဝတရားပါ။ အစ္မအေနနဲ႔ ကေတာ့ ဘာကိုမွ မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ကိုယ္မရလည္း တျခားတေယာက္ရမွာပဲ၊ တျခား တေယာက္မရလည္း ကိုယ္ရမွာပဲေပါ ့ေနာ္။ အခုေခတ္ကေတာ့ ပံုမွန္ တေယာက္ကိုပဲ ေရြးေပးတာကိုး၊ အရင္တုန္းကလို အရမ္းေပးခ်င္ ေဇာေတြ ႀကီးၿပီး ႏွစ္ေယာက္ေတြ တြဲေပးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့လည္း တမ်ိဳးေပါ့ေလ။ ေကာင္းတဲ့သူ၊ ေတာ္တဲ့သူကလည္း ရခ်င္မွာ ပါပဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာပါတယ္။
ေမး။ ။ စုန္းျပဴးကား ႐ိုက္တုန္းက အမွတ္တရ ရွိခဲ့ရင္လည္း ပရိသတ္ကို ျပန္ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ။ ။ အမွတ္တရ ကေတာ့ အစ္မတို႔ ပံုမွန္သာမန္ ပါပဲ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ႐ိုက္သြားၾကတယ္။ ေနတိုးနဲ႔ အစ္မနဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ အခန္းမွာ ဆိုရင္ ေမၿမိဳ႕က ၀က္၀ံေရတံခြန္ ေလးက အစြန္းေလးမွာ ႐ိုက္တုန္းက ဆိုရင္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဝင္းထြန္းထြန္းကလည္း ေထာ္လီေတြ၊ ကရိန္းေတြနဲ႔ ေသခ်ာအေကာင္းဆံုး ႐ိုက္ခဲ့တာပါ။
အဲဒီမွာ မီးထိုး မွန္ထိုးေတြကလည္း ဟိုး ေခ်ာက္ေအာက္ အထိ ဆင္းၿပီး႐ိုက္ေတာ့ သူတို႔က မခိုင္ေလးတို႔၊ ကိုေနတိုးတို႔ ေနာက္ကို မဆုတ္နဲ႔ေနာ္ တဲ့၊ ဟဲ့ မဆုတ္ပါဘူး၊ ေနာက္ဆုတ္ရင္ ျပဳတ္က်ၿပီး ေသသြားမွာေပါ့၊ နင္တို႔ကလည္း ဆိုေတာ့၊ မဟုတ္ဘူးတဲ့ အေနာက္မွာ ေျမြတက္လာလို႔တဲ့၊ အဲဒီေတာ့မွ ထြက္ေျပးရတာေပါ့ေနာ္။ ကိုခန္႔စည္သူ အကယ္ဒမီ ရတုန္းကလည္း မထြန္းအိႁႏၵာဗိုက ေျပာတယ္ တဲ့၊ ငါတို႔ ႐ိုက္ေနတဲ့ အပင္ေပၚ မွာ ေျမြေလးတဲ့၊ မခိုင္ေလးလည္း ကံေကာင္းမယ္ ထင္တယ္ တဲ့၊ အဲလိုေတာ့ ေျပာပါတယ္။
ေမး။ ။ မခိုင္သင္းၾကည္ အကယ္ဒမီရၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္စားၾကတာက အစ္မ လက္ေကာက္ ေပ်ာက္သြားတယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥပဲ။ အဲဒီကိစၥကေရာ ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္လဲ ဆိုတာ ပရိသတ္ကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ။ ။ လက္ေကာက္ကိစၥက ဒီလိုပါ။ အစ္မ အတြက္ လက္ေကာက္ကိုလည္း စပြန္ဆာေတြက ေပးတယ္ ေပါ့။ အဲဒါကို ဝတ္ၿပီးေတာ့ တက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေပ်ာက္သြား ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကလည္း တာဝန္ရွိတယ္ ဆိုေတာ့ အစ္မက ျပန္အေလ်ာ္ေပး ပါတယ္။ သူတို႔ကလည္း မခိုင္ေလး မလုပ္ပါနဲ႔ မေလ်ာ္ပါနဲ႔ ေျပာေပမယ့္ ကိုယ္ယူ ဝတ္တယ္၊ ေပ်ာက္သြားတယ္ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္မွာ တာဝန္ရွိတယ္ေလ။
မလုပ္ပါနဲ႔ အစ္မ ေလ်ာ္ေပးပါမယ္ ဆိုၿပီး အကုန္လံုး ေလ်ာ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေလ်ာ္ေပးလိုက္တယ္ ဆိုတာကလည္း သူတို႔ ပံုမွန္ေစ်းထက္ အေလ်ာ့တြက္၊ လက္ခေတြ မယူဘဲ ေလ်ာ္ေပးတယ္ ေပါ့ေနာ္။ ေငြသားပဲ သူတို႔ကို တြက္ခိုင္းၿပီး ေလ်ာ္ေပးလိုက္ပါၿပီ၊ ျပန္ရဖို႔ကလည္း မလြယ္ေတာ့ဘူး ေလ။
ေမး။ ။ အဲဒီ လက္ဝတ္ရတနာေတြက မခိုင္ေလး အကယ္ဒမီပြဲတက္ဖို႔ သီးသန္႔ဒီဇိုင္း လုပ္ေပးထားတာလား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ အစ္မ ပြဲတက္ဖို႔ သီးသန္႔ ဒီဇိုင္း လုပ္ေပးတာပါ။ အစ္မ လိုခ်င္တဲ့ ပံုေလးနဲ႔ အဝတ္အစားနဲ႔ လိုက္ဖက္မယ့္ ဟာကို သူတို႔က သီးသန္႔ ဒီဇိုင္းလုပ္ေပး တာပါ။ ေပ်ာက္တုန္းကလည္း အစ္မဘာသာ ေပ်ာ္ေနေတာ့ ဒါကိုလည္း ဦးေႏွာက္ထဲမွာ မရွိပါဘူး။ ေပ်ာက္ေတာ့ အစ္မ အမ်ိဳးသားကို သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကလည္း Facebook မွာ တင္လိုက္ ပါလား ဆိုေတာ့ သူကလည္း စိတ္ပူၿပီး တင္လိုက္တာပါ။
အစ္မက သိေတာ့ သူ႔ကို ျပန္ဖ်က္ခိုင္း လိုက္တယ္။ အစ္မက မတင္ေစခ်င္ဘူး။ ပရိသတ္ကိုလည္း စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးေလ။ အေပ်ာ္ေလးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ ဖ်က္ခိုင္းလိုက္ေပမယ့္ အဲဒါက ျပန္႔သြားၿပီေလ။ ဒါက ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အမွတ္တရ ေတြေပါ့ေနာ္။
ေမး။ ။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက ေပးတဲ့ အကယ္ဒမီနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကေပးတဲ့ အကယ္ဒမီဆိုၿပီး ဒီလိုေတြ ခြဲျခား ေျပာလာတဲ့ အေပၚကိုေရာ ဘယ္လို ေျပာခ်င္လဲ။
ေျဖ။ ။ ကိုယ္က ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက လုပ္တဲ့ႏွစ္က်မွ ရေတာ့ ဒါကလည္း ကံေပါ့ေနာ္။ တိုက္ဆိုင္တာလည္း ပါတာေပါ့။ အရင္တုန္းက ကိုယ့္နာမည္ေတြ ထြက္ၿပီး မေပးေတာ့၊ မရခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အစ္မ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကားေတြမွာ အ႐ိုက္အမ်ားဆံုးပဲ။ အကယ္ဒမီရတဲ့ မင္းသမီးေတြေတာင္မွ စာထြက္ရင္ အစ္မနာမည္ရဲ႕ ေအာက္ကေလ။ ႏိုင္ငံေတာ္ကား ႐ိုက္ရင္းနဲ႔ မပြတ္ကြ်တ္ နာမည္ ရခဲ့တာေလ။ တႏိုင္ငံလံုးလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ ကား႐ိုက္ၿပီး သိလာၾကတာ။
ေနာက္ၿပီး အစ္မက ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္ရင္း ေပါက္ခဲ့တာ။ ဇြန္စီေၾကာ္ျငာ ဆိုရင္ အဲဒီတုန္းက အရမ္းေပါက္ခဲ့တာ။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္းက ဒီလိုခါတဲ့သူ နည္းေတာ့ ပရိသတ္အႀကိဳက္ ျဖစ္ေနခဲ့ တာေပါ့ေနာ္။ ေကာင္ေလး ေတြလည္း ႀကိဳက္ၾကတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း မႀကိဳက္တဲ့သူလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေရႊဘိုဘက္က ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးထဲက ေကာင္မေလးေတြကို၊ ဟဲ့၊ နင္တို႔ရြာမွာ ဘယ္မင္းသမီးကို ႀကိဳက္ၾကလဲ၊ ငါ့ကိုေရာ ႀကိဳက္ၾကလား ေမးရင္ အစ္မကို ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ၾကဘူးတဲ့၊ ဟဲ့ ဘာျဖစ္လို႔လဲေမးရင္၊ အစ္မက ဖင္ခါလို႔တဲ့ေလ။
အဲဒီလို မႀကိဳက္တဲ့သူကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ႀကိဳက္တဲ့သူကလည္း အရမ္း အံုးအံုးကြ်က္ကြ်က္ ျဖစ္ခဲ့သလို မႀကိဳက္တဲ့သူ ကလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ အစ္မက ႏိုင္ငံေတာ္ကားေတြ ႐ိုက္ေတာ့၊ မပြတ္ကြ်တ္ဆိုၿပီး ျဖစ္လာေတာ့ အရင္က မႀကိဳက္ၾကတဲ့ အသက္ႀကီးပိုင္း ေတြကပါ အစ္မကို ႀကိဳက္လာၾကတယ္။ အရင္က လူငယ္ေတြပဲ ႀကိဳက္ၾကတာ ေလ။ အခု အသက္ႀကီးပိုင္းေတြက အစ္မကို ႀကိဳက္လာၾကတယ္။
အစ္မကို ဆုေတာင္းေပးတယ္ဆိုတာ အဲဒီ အစ္မေတြ၊ အန္တီေတြေလ။ သူတို႔က အရမ္းရေစခ်င္လာၾကတယ္။ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ စြဲလာတဲ့ သူနဲ႔ မေန႔တေန႔ကမွ တက္လာတဲ့သူနဲ႔ေတာ့ မတူဘူးေပါ့ ေလ။ မေန႔တေန႔က တက္လာတဲ့ သူကို စြဲလမ္းတာနဲ႔ ကိုယ့္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စြဲလမ္းလာတာေတာ့ မတူဘူးေပါ့ေလ။ ကြာသြားတာေပါ့။ သူတို႔က အရမ္း ရေစခ်င္တာေလ။
အစ္မတို႔ ေခတ္က ႏိုင္ငံေတာ္ ကားက စပါတယ္။ အစ္မတို႔ထက္ ေစာတဲ့ မင္းသမီးေတြက ႏိုင္ငံေတာ္ကားေတြ ေခတ္မစားေသးဘူး ေလ။ အစ္မတို႔ ေခတ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကားကို အလႉလို ႐ိုက္ရပါတယ္။ အစ္မတို႔ ေခတ္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ကား အ႐ိုက္ဆံုး မင္းသမီးလို႔ ေျပာရေအာင္ အ႐ိုက္ရဆံုး မင္းသမီး သံုး၊ ေလး၊ ငါးေယာက္ထဲမွာ ပါတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ကားမွာ ၾကည့္ရင္ အကယ္ဒမီ မင္းသမီးအေပၚက ကိုယ္က စာတန္းထိုးခံရတာ၊ အျပင္က ဇာတ္ကားမွာ အကယ္ဒမီ မင္းသမီးက ကိုယ့္အေပၚက စာတန္းထိုးရင္ ထိုးဦးမယ္။ ေရွ႕ဆံုးက ခိုင္သင္းၾကည္ပါ။ ေအာက္ကမွ အကယ္ဒမီ ဘယ္သူ၊ အကယ္ဒမီ ဘယ္သူဆိုၿပီး လာတာပါ။ အမွတ္တရေတာင္ သိမ္းထားၿပီး ျပခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကား ႐ိုက္မယ္ ဆိုရင္ ႐ိုက္မယ့္ ကားေတြ အကုန္ဖ်က္ၿပီး ႐ိုက္ေပးခဲ့တာပါ။
ေလးငါး ကားေလာက္ကို အကုန္ဖ်က္ၿပီး နာဂစ္ဆိုရင္လည္း အေလာင္းေတြၾကားထဲမွာ စားစရာခက္၊ ေနစရာခက္၊ အိပ္စရာ မရွိ၊ ပိုက္ဆံရွိလည္း ဝယ္စားလို႔ ရတဲ့ ဆိုင္ မရွိတဲ့ေနရာမွာ ေရွ႕တန္းထြက္သလို သြား႐ိုက္ခဲ့ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဆီကေန ဘာတခုမွ ယေန႔ထက္ထိ မရခဲ့ပါဘူး။ အဲဒါေလးကေတာ့ကံေပါ့။ ႏိုင္ငံေတာ္ကားေတြ ႐ိုက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးတဲ့ဆုကို မရခဲ့တာေပါ့။ ဒါေတြကလည္း အမွတ္တရေတြပါပဲ။ ဒါကလည္း မေပးခ်င္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့ ညီမရယ္၊ လြဲေခ်ာ္မႈေလးေတြ ေပါ့။
ေမး။ ။ ဒီႏွစ္လည္း အရင္တုန္းကလို ထင္ေၾကးေပးခံ ရၿပီး မရခဲ့ရင္ အကယ္ဒမီဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ ဘယ္လို ခံစားခ်က္ ျဖစ္သြားမလဲ။
ေျဖ။ ။ အစ္မကေတာ့ေလ ပရိသတ္ကိုပဲ ေၾကာက္တာ။ ပြဲနီးေတာ့ ယေန႔ စူပါစတား မင္းသမီးေတြ၊ မင္းသား ေတြထက္ အစ္မကိုပဲ ပိုေျပာၾကတာ။ ရေစခ်င္ၾကတာ ဆိုေတာ့ အရမ္းလန္႔ေနတာ၊ ဒုကၡပဲ မရရင္ေတာ့ ဘယ္လို ေျပာရမလဲ ေပါ့။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ မရရင္ေတာ့ ဂ်ာနယ္ေတြကို ဘယ္လို ေျပာရမယ္ ဆိုၿပီး ေခါင္းထဲ စီထားတယ္။ ဘယ္လို ေျပာရင္ေကာင္း မလဲ၊ ပရိသတ္ကို ဘယ္လို ေျဖသိမ့္ရင္ ေကာင္းမလဲ ဆိုၿပီး စဥ္းစားထားတာ။
ကိုယ့္ကို ႀကိဳက္တဲ့ ပရိသတ္နဲ႔ မႀကိဳက္တဲ့ ပရိသတ္ကလည္း ရွိတယ္ေလ။ အစ္မတို႔ တုန္းကေတာင္ ေက်ာ္သူ၊ စိုးသူ ဆိုၿပီး ရန္ျဖစ္ေသး တာေလ။ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္နဲ႔ ေလးျဖဴမွာ ငါတို႔က ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ပဲ ဆိုၿပီး ရန္ျဖစ္ေသးတာေလ။ ဘာရယ္ လည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ရန္ေတြ ျဖစ္ၾကတာေလ။ ကိုယ့္ကို အားေပးတဲ့ ပရိသတ္ကို သူမ်ားက ဟဲ့၊ နင္တို႔ မင္းသမီးက အခု အခ်ိန္ထိ၊ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ အထိ အကယ္ဒမီလည္း မရေသးဘူး ေျပာခံရရင္ သူတို႔လည္း မ်က္ႏွာငယ္တာေပါ့ေနာ္။ အဲလိုဟာ ဆိုရင္ ကိုယ္ကလည္း အားငယ္တယ္ေလ။ ကိုယ့္ ပရိသတ္ကို မ်က္ႏွာပူရတာ မေကာင္းဘူးေလ။
ကိုယ္က မရဘူး ဆိုရင္ သူတို႔က ေပါက္ကြဲေတာ့မွာ ေလ။ ပထမ တေခါက္ တုန္းကလည္း ဖုန္းေတြ ဆက္ၿပီး ငိုၾကတယ္ ဆိုေတာ့ ဒီတေခါက္က်ေတာ့ ဘုရားေရ၊ ငါဘယ္လို ရင္ဆိုင္ရမွာလဲ ဆိုတာေပါ့။ အဲဒါကို ေၾကာက္ေနတာ။ ကိုယ့္ဟာနဲ႔ ကိုယ္ ဆိုရင္ ဒါဟာ ကံတရားပါပဲ။ ေလာဘေတာ့ မရွိဘူး မဟုတ္ဘူး၊ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း မရလို႔ အတင္းကာေရာ ပူေလာင္ေနတဲ့ စိတ္ေတာ့ မရွိပါဘူး။ မရေတာ့လည္း ခံစားတရက္၊ ၿပီးသြားတာေပါ ့ေနာ္။ ပရိသတ္ အတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ခံစားရေတာ့မွာေလ။ အဲဒီ စိတ္ေလးတခုပါပဲ။
ေမး။ ။ အခုဆိုရင္ ဇာတ္ကားေတြမွာ စာတန္းထိုးရင္ ခိုင္သင္းၾကည္ကေန အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္လို႔ စာတန္း ေျပာင္းထိုး ရေတာ့မွာဆိုေတာ့ အစ္မရဲ႕ စိတ္ခံစားခ်က္က ဘယ္လိုမ်ား ရွိေနမလဲ။
ေျဖ။ ။ ပိတီျဖစ္တာေပါ့။ ဒါကေတာ့ သဘာဝတရား ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အရင္ကတည္းက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္ပဲ၊ အကယ္ဒမီမရ ေသးဘူး ေျပာလည္း မရဘူး။ အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္ပဲ။ မႏၲေလးမွာ သီခ်င္း သြားဆိုရင္ အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္ပဲ ေခၚတယ္။ အကယ္ဒမီ မရေသးပါဘူးရွင့္ လို႔ ေျပာလည္း ေနာက္ႏွစ္ အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္ပဲ ေခၚတယ္။ ကိုယ့္ေလာကသားေတြ လုပ္တဲ့ပြဲေတာင္ တခါတေလ အကယ္ဒမီ ခိုင္သင္းၾကည္ လို႔ေခၚရင္ အကယ္ဒမီ မရေသးဘူး ေလ၊ မသိဘူးလား ျပန္ေျပာရတယ္။
ေမး။ ။ ႏွစ္သစ္မွာ မခိုင္သင္းၾကည္ရဲ႕ ပရိသတ္ကို ဆုေတာင္းစကားလည္း ေျပာေပးပါဦး။
ေျဖ။ ။ ပရိသတ္ေတြ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ လိုခ်င္တာမ်ားလည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ လို႔ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အားေပးလာတဲ့ ပရိသတ္ႀကီးက တကယ္ ကိုယ့္ရဲ႕ ထမင္းရွင္ေတြ ပါပဲ။ ႏွစ္သစ္မွာ ပရိသတ္ႀကီး က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ ။
http://burma.irrawaddy.org/interview/2015/01/11/69650.html
No comments:
Post a Comment