အေမး။ ။ အရွင္ဘုရား…. မုသာနဲ႔ ပရိယာယ္ ဘယ္လိုကြာျခားပါသလဲဘုရား
[ခင္ဖုန္းျမင့္/
အေျဖ။ ။ မုသာ
မုသာဆိုတာ လိမ္လည္ျခင္း၊ ညာျဖန္းျခင္း၊လွည့္စားျခင္း
မုသာ၀ါဒဟာ သူတစ္ပါးထိခိုက္ပ်က္စီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မထိခိုက္လဲ မဟုတ္မမွန္ေျပာရင္ မုသာ၀ါဒ ကံထိုက္ပါတယ္။ ေအာက္ပါအဂၤါေလးခ်က္ ျပည့္စံုရင္ ကံထိုက္ပါတယ္။
(၁)မဟုတ္မမွန္ေျပာေသာအေၾကာင
(၂)မဟုတ္မမွန္ေျပာလိုစိတ္ရွ
(၃)ေျပာလည္းေျပာျခင္း။
(၄)လိမ္တဲ့အတိုင္း သူတစ္ပါးက ယံုၾကည္သြားျခင္း။ ဒါဆိုရင္ မုသာ၀ါဒကံပ်က္ပါတယ္။
ပရိယာယ္
“ပရိယာယ္” ဆိုတာကို ပရိယာယ ဆိုတဲ့ ပါဠိကဆင္းသက္လာတဲ့ ပါဠိပ်က္ပါ။ ဒါကိုပါဠိ-ျမန္မာအဘိဓါန္က (အလွည့္။ အႀကိမ္။အစဥ္။အေၾကာင္း။ ပရိယာယ္။ေဒသနာ) လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာယူရမွာက ပရိယာယ္ ကိုယူရပါမယ္။ စကားကိုလွည့္ေျပာင္း ေျပာဆိုတာပါ။
ပရိယာယ္ကို နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္..မိမိအက်ဳိးသူတစ္ပ ါးအက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစခ်င္တဲ့ အတြက္ စကားပရိယာယ္သံုးၿပီး ေျပာဆိုတာပါ။
ဥပမာ- သားသမီးမ်ားအား အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ လမ္းကို မသြားေစခ်င္တဲ့ မိဘမ်ားက ဒီလမ္းမသြားနဲ႔ ဒီလမ္းမွာ တေစၦသရဲရွိတယ္၊ က်ားရွိတယ္ ဆိုၿပီး ပရိယာယ္သံုးၿပီးေျပာဆိုၾကတာ ပါ။
ဘုရားရွင္လက္ထက္က သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးေတြအေပၚ အညိဳးအာဃာတႀကီးလြန္းလွတဲ့ ၀ိဋဋဴဘမင္းသားဟာ သူမင္းျဖစ္တဲ့အခါ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြကို
ေတြ႕ရာသခ်ဳိင္း ဓါးမဆိုင္းဆိုၿပီး ျမင္သမွ်လူေတြ အကုန္သတ္ေနပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးမ်ားဟာ ေအာက္ဆံုးအဆင့္ သီလလံုၿခံဳၾကတဲ့
သူမ်ားက မ်ားပါတယ္။ သူသတ္သမားမ်ားကလဲ မင္းဟာ သာကီ၀င္မ်ဳိးလား လို႔ေမးတဲ့အခါ
သာကီ၀င္ေတြက ပါးစပ္မွာ ျမက္ပင္ကိုက္ထားၿပီး “သာကီျမက္ေတြပါ” လို႔
ေျပာၾကတဲ့အခါ ေသေဘးမွ အခ်ဳိ႕လြတ္ကုန္ၾကတယ္ လို႔ စာကဆိုပါ တယ္။
ဒါဟာမိမိအက်ဳိးအတြက္ စကားပရိယာယ္ဆင္ေျပာလုိက္တဲ့
မဟာသုတေသာမဇာတ္မွာ တစ္ရာ့တစ္ပါးမင္းေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီး ေသမဲ့အျဖစ္က လြတ္ေအာင္ အမ်ားအေကာင္းက်ုဳိးအတြက္ရည္ ရြယ္ ၿပီး ေညာင္ေစာင့္နတ္က ေပါရိသာဒကို သုတေသာမမင္းပါမွ ငါပူေဇာ္ခံမယ္ လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။
“ပရိယာယ္” ဆိုတာကို ပရိယာယ ဆိုတဲ့ ပါဠိကဆင္းသက္လာတဲ့ ပါဠိပ်က္ပါ။ ဒါကိုပါဠိ-ျမန္မာအဘိဓါန္က (အလွည့္။ အႀကိမ္။အစဥ္။အေၾကာင္း။ ပရိယာယ္။ေဒသနာ) လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီေနရာယူရမွာက ပရိယာယ္ ကိုယူရပါမယ္။ စကားကိုလွည့္ေျပာင္း ေျပာဆိုတာပါ။
ပရိယာယ္ကို နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္..မိမိအက်ဳိးသူတစ္ပ
ဥပမာ- သားသမီးမ်ားအား အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ လမ္းကို မသြားေစခ်င္တဲ့ မိဘမ်ားက ဒီလမ္းမသြားနဲ႔ ဒီလမ္းမွာ တေစၦသရဲရွိတယ္၊ က်ားရွိတယ္ ဆိုၿပီး ပရိယာယ္သံုးၿပီးေျပာဆိုၾကတာ
ဘုရားရွင္လက္ထက္က သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးေတြအေပၚ အညိဳးအာဃာတႀကီးလြန္းလွတဲ့ ၀ိဋဋဴဘမင္းသားဟာ သူမင္းျဖစ္တဲ့အခါ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးႏြယ္ေတြကို
မဟာသုတေသာမဇာတ္မွာ တစ္ရာ့တစ္ပါးမင္းေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီး ေသမဲ့အျဖစ္က လြတ္ေအာင္ အမ်ားအေကာင္းက်ုဳိးအတြက္ရည္
ရွင္သာရိပုတၱရာက တမၺဒါဌိကလူဆိုးႀကီးဟာ တရားေတာ္ကို ေျဖာင့္စြာ မနာနိုင္တာကို ျမင္တဲ့အတြက္ မင္းလူသတ္တာဟာ သတ္ခ်င္လို႔သတ္တာလား ခုိင္းလုိ႔သတ္တာလား ေမးလိုက္တယ္။ လူဆိုးႀကီးက သူသတ္ခ်င္လို႔မဟုတ္၊ မင္းကခို္င္းလို႔သာ သတ္ရတာပါ ဆိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက ဒါဆိုရင္ မင္းမွာ မျပစ္မရွိဘူး လို႔ ပရိယာယ္စကားေျပာလိုက္မွ စိတ္သက္သာရသြားကာ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျဖင့္ တရားနိုင္ပါ ေတာ့တယ္။
တစ္ခါဘုရားရွင္က နႏၵမင္းသားရဲ႕တရားရေရးကို ရည္ရြယ္ၿပီး နႏၵမင္းသားအား ဒီမႏၱန္ကို ရြတ္ရင္ နတ္သမီးရလိမ့္မယ္ လို႔ ပရိယာယ္နဲ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
သတိျပဳရမဲ့အခ်က္က မုသာ၀ါဒက အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ျဖစ္ေပၚလာပါ
- [စာေရးသူ- ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)]
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment