Starrbuck ကမၻာမွာ အေအာင္ျမင္ဆံုး ေကာ္ဖီ ကုမၸဏီ ျဖစ္ျပီး ႏိုင္ငံေပါင္း ၆၅ ႏုိင္ငံေက်ာ္မွာ ဝန္ထမ္းအင္အား ၁သန္းခြဲေက်ာ္ မကနဲ႔ လုပ္ငန္း လည္ပတ္လ်က္ ရွိပါတယ္။ သူ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို inc.com က စာေရး ဆရာတစ္ဦးဟာ လက္ရွိ Starbuck ရဲ႕ စီအီးအုိ ျဖစ္သူ Howard Schultz ကို ေမးျမန္းအင္တာဗ်ဴးခဲ့ ျပီး ယခုလို အေၾကာင္းခ်က္မ်ား ထုတ္ျပခဲ့ ပါတယ္။
၁) ရည္မွန္းခ်က္ (Mission) ရွိတယ္.
အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္တယ္ဆုိတာ ပိုက္ဆံရလို႔ လုပ္ေနတာထက္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုအတြက္ လုပ္ေနတာက ပုိျပီးေတာ့ အဓိပၸါယ္ရွိ ပါလိမ့္မယ္။ Starbuck ဟာ To inspire and nature the human spirit – one person, one cup and one neighborhood at a time ဆုိတဲ့ Mission ရွိပါတယ္။ ေကာ္ဖီေသာက္ရံု မဟုတ္ပဲ အနားယူရန္၊ အလုပ္လုပ္ရန္ နဲ႔ မိတ္ေဆြသစ္ တုိးရန္ ေနရာေလး တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ထား ပါတယ္။
၂) စားသံုးသူေတြကို ေမးခြန္းေမးတယ္..
စားသံုးသူေတြ ဘာလိုအပ္လဲ..။ သူတုိ႔ေတြကို ဆိုင္ရဲ႕ ဘယ္အရာေတြက အမွတ္ရေစသလဲ ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးပါတယ္။ ယင္းသို႔ ေမးျမန္းမွုက စားသံုးသူကို ဂရုိစိုက္ေၾကာင္းလည္း ျပသျပီး ရလာတဲ့ အခ်က္မ်ားကို Marketing မွာ ျပန္လည္ အသံုးခ် ပါတယ္။
၃) စားသံုးသူနဲ႔ ဝန္ထမ္းတို႔ကုိ သိရွိျခင္း
ဆိုင္မွာ အျမဲ ဝယ္ေသာက္သူေတြက ဘယ္သူေတြ၊ ေအာ္ဒါမွာသူေတြက ဘယ္သူေတြ၊ အသစ္ေတြက ဘယ္သူေတြ သိေနဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဒါမွ မိမိဟာ သူတို႔အတြက္ သီးသန္႔ ဖန္တီးေပးတယ္ ဆုိတာမ်ိဳး ျပသႏိုင္ျပီး ငါ့ အၾကိဳက္သိေနပါလား ဆုိတဲ့ ခံစားခ်က္ကို ေပးစြမ္း ပါတယ္။ သူတို႔ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဝန္ထမ္းကိုလည္း သိဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္။ သင့္ဝန္ထမ္းက စားသံုးသူထံ ဘာသယ္သြားေပမယ့္ ဆုိတာ သင္သတိထားမိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ မိမိဝန္ထမ္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္မ်ားကို သိထားရင္ ပုိေကာင္းတဲ့ ဝန္ေဆာင္မွုမ်ိဳး ရေအာင္ ဖန္တီးေပးႏိုင္ ပါတယ္။
၄) တီထြင္ဆန္းသစ္မွု ရွိျခင္း
၂၀၁၀ ခုႏွစ္က Wi Fi အခမဲ့ေပးတဲ့ ပထမဆံုး ေကာ္ဖီဆိုင္မ်ား စာရင္းထဲမွာ Startbuck ပါဝင္ခဲ့ ပါတယ္။ အိမ္မွာ ထိုင္ေသာက္ခ်င္သူမ်ား ရွိတာကိုလည္း သိတာေၾကာင့္ ေအာ္ဒါ စနစ္နဲ႔ အေရာက္ပုိ႔ေပး တာကိုလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ iPhone app တစ္ခုနဲ႔ ေငြေပးေခ် ဝယ္ေသာက္ရတဲ့ ေကာ္ဖီလည္း ျဖစ္လာပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွုမ်ားကို
၅) တာဝန္ယူမွုရွိျခင္း
စားသံုးသူက မွားျပီး မွာမိရင္ေတာင္ သူလိုခ်င္တဲ့ ေကာ္ဖီ ကို ဘာေမးခြန္းမွ မေမးပဲ Starbuck က ျပန္လဲ ေပးသတဲ့။ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုလည္း အမွား နည္းေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပး သလို၊ တစ္ခုခု မွားရင္လည္း တာဝန္ယူမွု အျပည့္ရွိေအာင္ သင္ၾကားေပးထားေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။
၆) စြန္႔စားျခင္း
Starbucks ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မွုထဲမွာ စြန္႔စားရဲျခင္းဟာလည္း တစ္ခုပါဝင္တဲ့ အေၾကင္းျပခ်က္ ျဖစ္္ပါတယ္။ သူဟာ ျပိဳင္ဘက္ ကုမၸဏီမ်ား ျပဳလုပ္ေနတာမ်ိဳးေတြ လံုးဝ မလုပ္ပဲ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ စဥ္းစားျပီး ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ ပါတယ္။
၇) ဆုိရွယ္မီဒီယာ အင္အားကို အသံုးျပဳတယ္
ၾကီးထြားလာတဲ့ ဆုိရွယ္မီဒီယာ အင္အားကို သိရွိျပီး Facebook, Instagram တို႔မွာ စားသံုးသူတုိ႔ရဲ႕ သဘာဝ ဓာတ္ပံုေတြ၊ ဆိုင္ရဲ႕ အလွအပ၊ ေကာ္ဖီရဲ႕ အလွအပေတြကို တင္ပါတယ္။ ဓာတ္ပံု ဦးစားေပး ဆုိရွယ္မီဒီယာ စာမ်က္ႏွာေၾကာင့္လည္း Starbucks ကို ပိုမို လူသိမ်ား၊ လူၾကိဳက္မ်ားလာေစပါတယ္။
၈) အရာ အားလံုး အေရးၾကီးတယ္
Starbucks ဟာ ေကာ္ဖီေရာင္းတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဆုိင္က အိမ္သာထဲမွာ သံုးတဲ့ စကၠဴအတြက္က အစ အေလးေပး စဥ္းစားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ affordable luxury လုိ႔ ခံယူထားတဲ့ Starbucks ဟာ စားသံုးသူတို႔ အတြက္ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေအာင္ အစစရာရာကို ဂရုစိုက္ ျပင္ဆင္ေပးတတ္ပါတယ္။
၉) ပါတနာ မွန္ေရြးခ်ယ္ တတ္ျခင္း
Starbucks ဟာ ကုမၸဏီၾကီးထြားလာဖုိ႔အတြက္ ပါတနာ ေကာင္းမ်ားနဲ႔ မိတ္ဖက္လ်က္ ရွိျပီး ယင္းထဲက ဥပမာ အေနနဲ႔ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တုန္းက Apple နဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူထားမွုလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ဆိုင္မွာ နားေထာင္ေနတဲ့ သီခ်င္းကို iTune Store ကေန ခ်က္ခ်င္း download ဆြဲ ဝယ္ယူႏိုင္မယ့္ စနစ္မ်ိဳးကို စတင္ ဖန္တီးေပးခဲ့ ပါတယ္။
၁၀) မေျပာင္းလဲတဲ့ အရာသာမ်ား
ေခတ္ေျပာင္းလာတာနဲ႔အမွ် တိုးလာတဲ့ အရသာမ်ား ရွိေပမယ့္ ပံုမွန္စားသံုးေနသူမ်ားအတြက
၁၁) ေနရာေဒသ အလိုက္ ဖန္တီးျပင္ဆင္မွု
ေနရာေဒသကြဲဲရင္္ လူကြဲ၊ ယဥ္ေက်းမွုကြဲ၊ ခံစားမွု အရသာ ကြဲပါတယ္။ ဒါေတြကိုလည္း သိရွိနားလည္ထားျပီး ေနရာ ေဒသ အလိုက္ ဆိုင္အျပင္အဆင္ နဲ႔ အစားအေသာက္က အစ ဖန္တီးေပးမွုမ်ား ျပဳလုပ္ပါတယ္။
၁၂) ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ထားရွိျခင္း
Starbuck ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ရတဲ့ အခ်က္ ၁၂ ခ်က္ထဲမွာ ေနာက္ဆံုး အခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း စီအီးအုိက ဆုိထား ပါတယ္။ ဆိုင္အသီးသီး လုပ္ငန္းအသီးသီးက ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား ရွိတာေၾကာင့္ ကုမၸဏီေအာင္ျမင္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဆုိပါတယ္။
.
Ref: Inc.com
ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)
www.yoyarlay.com
No comments:
Post a Comment