Pages

အင္တာဗ်ဴ းေၿဖခါနီးတိုင္း ရင္ခုန္ေနသူမ်ား ဖတ္ေပးၾကေနာ္

                    

အင္တာဗ်ဴ းေၿဖခါနီးတိုင္းရင္ခုန္ေနသူမ်ား ဒီPostေလးဖတ္ေပးၾကေနာ္။
ဒီအခ်က္ေတြအတိုင္းလိုက္နာနိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေအာင္ဖို႔
၉၀%ေလာက္ေသခ်ာသြားပါၿပီ။

။တကယ္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေၿဖခါနီးတို္င္း လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္လႈပ္ရွားၾကပါတယ္။ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကအင္တာဗ်ဴးေၿဖနည္းကိုမသိၾကတာပါ။ ဒီလိုေၿပာလိုက္လို႔ အင္တာဗ်ဴးေၿဖနည္းဆိုပီးပံုေသနည္းရွိလို႔လားလို႔ေမးလာစရာရွိပါတယ္။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေၿပာရရင္ေတာ့ ဘယ္အင္တာဗ်ဴးမဆိုပံုေသအခ်က္ အလက္ေလးေတြရွိပါတယ္။အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုကိုဘယ္လိုေၿဖရမလဲဆိုတာသိသြားရင္ေတာ့အင္တာဗ်ဴးဆိုတာေၾကာက္စရာကိုမရွိေတာ့ပါဘူး။ကဲဒီေတာ့အင္တာဗ်ဴး မတိုင္ခင္ ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္ၿခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲသို႔၀င္ေရာက္ၿခင္း၊
အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲတြင္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ားနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ေမးေလ့ရွိေသာေမးခြန္းမ်ားဆိုပီးေလးပိုင္းခြဲေၿပာပါမယ္။

အင္တာဗ်ဴးမေၿဖခင္ဘာေတြၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္သင့္သလဲ?

(၁) မိမိအေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းေၿပာနုိင္ေအာင္ၿပင္ဆင္သြားပါ။ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာအရင္ဆံုးေမးတဲ့ေမးခြန္းကေတာ့။ Tell me something about yourself? ပါပဲ။ သင္ဟာဒီေမးခြန္းအတြက္အရွည္
ၾကီးေၿဖဖို႔မလိုပါဘူး။ သူတကယ္သိခ်င္တာကပထမအခ်က္ကသင့္ရဲ့ Englishစာအရည္အေသြးပါပဲ။ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ သင့္ရဲ့စိတ္၀င္စားမႈေတြ သင့္ရဲ့၀ါသနာေတြဟာ သူ႔ရဲ့အလုပ္နဲ႔ပက္သက္ေနမႈရွိသလား။
တတိယအခ်က္ကသင့္ဟာရည္မွန္းခ်က္ၾကီးတဲ့သူတစ္ေယာက္ဆိုလားဆိုတာသိခ်င္တာပါ။ သင့္အေၾကာင္းကိုသင့္CVၾကည့္ခ်င္းအားၿဖင့္ အၾကမ္းၿဖင္းသူသိပီးပါပီ။
-နာမည္၊ အသက္၊ မိဘနာမည္၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ စိတ္၀င္စားမႈ၊ ၀ါသနာ၊ ရည္မွန္းခ်က္ စသၿဖင့္ ၀ါက် ၉ေၾကာင္း၁၀ေၾကာင္းဆိုလုံေလာက္ပါပီ။ စိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ပက္သက္လို႔ သင္ဟာဘာသာစကားေလ့လာမႈ၊ကြန္ပ်ဴတာတာနဲ႔
တာေတြကိုစိတ္၀င္စားတယ္ဆိုရင္ေတာ့သူက သူ႔အလုပ္အတြက္ သင္ဟာတစ္နည္းတစ္ဖံုအသံုး၀င္နုိင္တယ္လို႔တြက္နုိင္ပါတယ္။ ၀ါသနာအေနနဲ႔ စာဖတ္ၿခင္းကိုၾကိဳက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ကိုဗဟုသုတေကာင္းေကာင္းရွိမဲ့သူ
တစ္ေယာက္လို႔ထင္ၿမင္နိုင္ပါတယ္။ေရကူးတာကို၀ါသနာပါတယ္လုိ႔သင္ေၿပာရင္ သင္ဟာက်န္းမာေရးေကာင္းတဲ့သူတစ္ေယာက္ၿဖစ္မယ္လို႔ သူထင္ၿမင္နိုင္ပါတယ္။ ၀ါသနာေတြစိတ္၀င္စားတာေတြကို ၾကည့္ပီးသင့္ရဲ့ပံုစံကုိသူကအၾကမ္းဖ်င္းခန္႔မွန္းမွာပါ။

(၂) လူမွာအ၀တ္ ေတာင္းမွာအကြပ္ ဆိုတဲ့စကားပံုအတိုင္းေပါ့ အ၀တ္အစားအရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္

သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးေမးမဲ့သူကသင့္ရဲ့၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကိုစၾကည့္ကတည္းကအမွတ္ေပးေနပါပီ။စမတ္က်က်နဲ႔သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္တတ္ဖို႔အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ အ၀တ္အစားဆိုလို႔ ေစ်းၾကီးဖို႔မလိုဘူးေနာ္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ သန္႔သန္႔ၿပန္႔ၿပန္႔ရွိဖုိ႔ပဲလိုတာပါ။ အဲဒိေတာ့ သင့္ေတာ္မယ့္အ၀တ္အစား
အင္တာဗ်ဴးမတိုင္ခင္ညကတည္းကမီးပူတိုက္ၿပင္ဆင္ထားပါ။

(၃) အခ်ိန္ကိုေလးစားတယ္ ဆိုတာကလူေတာ္တစ္ေယာက္ ရဲ့အမူအက်င့္ပါ။

သင္အင္တာဗ်ဴးကိုသတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ထက္ေနာက္က်မွေရာက္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့အဲဒိအင္တာဗ်ဴးကိုမေအာင္ဖို႔က ၉၀%ေလာက္
ေသခ်ာသြားပါပီ။ ဒီေတာ့အင္တာဗ်ဴးေၿဖရမယ့္အခ်ိန္နဲ႔ေနရာကိုေသခ်ာစံုစမ္းပါ။ အဲဒိကိုေရာက္ဖို႔ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲစံုစမ္းပါ။ ရန္ကုန္မွာကကားကက်ပ္ေတာ့ ၾကိဳသြားသင့့္ရင္သြားလို႔ရတာေပါ့။ အင္တာဗ်ဴးမတိုင္ခင္
၁၀မိနစ္ ၁၅မိနစ္ေလာက္ၾကိဳပီးအင္တာဗ်ဴးေၿဖရမဲ့ေနရာကိုေရာက္ေအာင္သြားပါ။ အရမ္းၾကီးလဲေစာဖို႔မလိုပါဘူး။အရမ္းၾကီးေစာေရာက္ရင္ သင္ဟာအရမ္းကိုစိတ္လႈပ္ရွားပီးစိိုးရိမ္စိတ္လြန္ကဲတဲဲ့သူတစ္ေယာက္လို႔
အၿမင္ခံရပါလိမ့္မယ္။တကယ္လို႔မလြႊဲမေရွာင္သာအေၿခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္ ေနာက္က်ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ကုမၸဏီကိုဖုန္းဆက္ပီးသင္ေနာက္က်ေၾကာင္းကို အေၾကာင္းၾကားပါ။ (ဒါေပမဲ့အဲလိုအေၿခအေနမ်ိဳးကၿဖစ္ကိုမၿဖစ္သင့္တာပါ)

(၄) အေမႊးနံ႔သာ၊ေရေမႊးေတြအလြန္အကြ်ံမသံုးစြဲပါနဲ႔။

သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့သူကိုစိတ္အေႏွာက္အယွက္ၿဖစ္ေစနုိင္လို႔ပါ။

(၅) ေယာကၤ်ားေလးေတြအေနနဲ႔ ဆံပင္ကိုသပ္သပ္ရပ္ရပ္ဖီးပါ။

နားကပ္ေတြတပ္ထားရင္ ၿဖဳတ္သြားပါ။ ရႈတ္ရႈတ္ရွက္ရွက္
ေတြမ၀တ္မိပါေစနဲ႔။

(၆) အမ်ိိဳးေတြ၊သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ကေလးေတြ

ဘယ္ေတာ့မွအင္တာဗ်ဴးကိုမေခၚသြားမိပါေစနဲ႔။ ကိုယ့္ကိုကုိယံုၾကည္မႈမရွိတဲ့
သူတစ္ေယာက္လို႔အထင္အၿမင္ခံရနိုင္ပါတယ္။

(၇) သင္အလုပ္ေလွ်ာက္ထားတဲ့

ကုမၸဏီအေၾကာင္းကိုတတ္နိုင္သေလာက္စံုစမ္းထားပါ။အင္တာနက္မွာလဲရွာေဖြလို႔ရပါတယ္။အခုေခတ္မွာကုမၸဏီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာကိုယ္ပိုင္၀က္ဘ္ဆို္ဒ္ေတြရွိလာၾကပါပီ။သင့္ရဲ့ေလ့လာစံုစမ္းမႈဟာသင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမွာအမ်ားၾကီးအကူအညီေပးပါလိမ့္မယ္။

(၈) အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲဲမွာအင္တာဗ်ဴးပီးခါနီးလို႔ သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးသူက Any Question? လို႔ေမးတဲ့အခ်ိန္မွာၿပန္ေမးနိုင္မဲ့သင့္ေတာ္တဲ့ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ စဥ္းစားထားပါ။ ေမးခြန္းေမးၿခင္းက သင္ဟာအလုပ္ေပၚမွာစိတ္၀င္စားေၾကာင္း
ကိုၿပသနိုင္မဲ့ အခြင့္အေရးပါ။

(၉)သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့သူရဲ့နာမည္ကိုအသံထြက္မွန္မွန္နဲ႔ေၿပာနုိင္ေအာင္ ေလ့လာထားပါ။ တကယ္လို႔မသိရင္ကုမၸဏီကreceptionistကိုေမးနိုင္ပါတယ္။

(၁၀) သင့္ရဲ့လက္ကိုင္ဖုန္းကိုအင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမ၀င္ခင္မွာ silent mode သို႔မဟုတ္ ပိတ္ထားပါ။

အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲကို၀င္ေရာက္နည္း

(၁) အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမ၀င္ခင္ အၿမဲတမ္း၀င္ခြင့္ေတာင္းပါ။ အခန္းတံခါးကေစ့ထားတယ္ဆိုရင္ သို႔မဟုတ္
ဖြင့္ထားရင္ေတာင္ ညင္ညင္သာသာနဲ႔ ၂ၾကိမ္ ၃ၾကိမ္ခန္႔ေခါက္ပီး May I come in?ဆိုတာကိုေၿပာသင့္ပါတယ္။အေၿခအေနေပၚေတာ့မူတည္တာေပါ့ ေခါက္စရာတံခါးမရွိတဲ့အခါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ May I come in?ဆိုရင္လုံေလာက္ပါပီ။
သူ႔ဆီကေနနႈတ္နဲ႔ၿဖင့္ၿဖင့္ အမူအရာနဲ႔ၿဖင့္ၿဖင့္၀င္ခြင့္ၿပဳေၾကာင္းေၿပာမွသာ အခန္းထဲကို၀င္ပါ။

(၂)အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲ၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာသင့္ရဲ့စတိုင္ေဘာင္းဘီကိုဆြဲတင္တာ ၿဖစ္ၿဖစ္ သင့္ရဲ့နက္ခ္တိုင္ကို ၿပင္တာၿဖစ္ၿဖစ္မလုပ္သင့္ပါ။ သင္အခန္းထဲမ၀င္ခင္ကတည္းကသပ္သပ္ရပ္ရပ္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ထားပါ။ အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲသို႔ယံုၾကည္မႈရွိရွိ၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ၿဖင့္၀င္သြားပါ။ သင္ဟာထိုအင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲကိုေရာက္လာဖို႔ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔
ၿပည့္စံုသူၿဖစ္လို႔သာေရာက္လာတာပါ။
ဘာမွအားငယ္စရာေၾကာက္စရာမလိုပါဘူး။

(၃) သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့သူရဲ့နာမည္ရဲ့ နာမည္ကိုေသခ်ာသိရင္ ( Mr, Mrs, Miss,Ms,Dr)စသည္ၿဖင့္ေခါင္းစဥ္တပ္ပီးlastnameနဲ႔တြဲေခၚလို႔ရပါတယ္။ အခ်ိန္အခါေပၚလိုက္ပီးGoodMorning,Afternoon,Eveningစသည္ၿဖင့္ နႈတ္ဆက္ပါ။နာမည္ေခၚနည္းအေၾကာင္းမသိေသးတဲ့သူေတြအတြက္ နည္းနည္းေလာက္ထပ္ရွင္းၿပခ်င္ပါတယ္။Mr(Mister /ˈmɪs.tə / )ကိုေတာ့ ေယာကၤ်ားေလးကိုနာမည္တပ္ရာမွာသံုးပါတယ္။
Mrs(/ˈmɪs.ɪz/ )ကိုေတာ့အိမ္ေထာင္ရွိတဲ့အမ်ိဳးသမီးအတြက္သံုးပါတယ္။ Miss(/mɪs/ )ကိုေတာ့အပ်ိဳမိန္းကေလးအတြက္သံုးပါတယ္။ Ms(/mɪz/ )ကိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွိလားမရွိလားမေသခ်ာတဲ့အခါမွာသံုးပါတယ္။
ထိုနာမည္ေတြအားလံုးကိုlastnameနဲ႔သာတြဲေခၚရပါမယ္။ ဥပမာ David Beckhamဆိုပါေတာ့။ Mr Beckhamလို႔ပဲေခၚရပါမယ္။ သူကDavidလိုေခၚပါလို႔မေၿပာမခ်င္းDavidလို႔မေခၚရပါ။ အကယ္၍ အင္တာဗ်ဴးမဲ့သူရဲ့နာမည္မသိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေယာကၤ်ားေလးဆိုရင္ Sir ၊ မိန္းကေလးဆိုရင္ Ma’am ဆိုပီးယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းသံုးနုိင္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့နာမည္ေခၚနည္းအေၾကာင္းကိုအၾကမ္းဖ်င္းသိသြားေလာက္ပါပီ။

(၄) ၿပံဳးဖို႔မေမ့ပါနဲ႔ ။

(၅) ထိုင္ခံုထိုင္ဖို႔ခြင့္မၿပဳေသးပဲနဲ႔မထိုင္ပါနဲ႔။

ခြင့္ၿပဳခ်က္ရမွသာထိုင္ပါ။ Sit down,pleaseလို႔သူကေၿပာရင္ Thank You
ေၿပာဖို႔မေမ့ပါနဲ႔။တစ္ခါတစ္ေလသင္၀င္လာတာကိုသူတို႔သတိမၿပဳမိပဲ ရွိတတ္ပါတယ္ ။ထိုအခါမွာနႈတ္ဆက္ၿခင္းၿဖင္
သူတို႔attentionရေအာင္ယူလုိ႔ရပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမွာေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား

(၁) ခါးမတ္မတ္ထိုင္ပါ။ ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးေတာ့မဟုတ္ဖူးေပါ့။ သက္ေတာင့္သက္တာရွိရံုမတ္ေပါ့။သင့္ကိုအင္တာဗ်ဴးမဲ့သူနဲ႔ eye contact ရွိပါေစ။ အၾကာၾကီးေတာ့စိုက္မၾကည့္နဲ႔ေပါ့။အခန္းထဲမွာရွိတဲ့
အၿခားအရာေတြကိုေတာင္ၾကည့္ေၿမာက္ၾကည့္ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ သင့္ကိုအာရံုစူးစုိက္မႈအားနည္းတဲ့သူတစ္ေယာက္အၿဖစ္ၿမင္သြားနုိင္ပါတယ္။

(၂) ခုံေပၚမွာၿငိမ္ၿငိမ္ထိုင္ပါ

ပ်င္းတိပ်င္းရြဲထိုင္ၿခင္း၊ ခုိင္ခံုေနာက္ကိုမွီပီးထိိုင္ၿခင္း၊ ဒူးလႈပ္ၿခင္း၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားၿဖင့္ခုံေပၚမွာတေဒါက္ေဒါက္ေခါက္ၿခင္း၊ တစ္ခုခုကိုကုတ္ၿခစ္ေနၿခင္းကဲ့သို႔ေသာအမူအရာမ်ားကိုေရွာင္ပါ။
ထိုအမူအရာမ်ားကသင့္ကုိမိနစ္အနည္းေလးကိုေတာင္ အာရံုမစူးအစိုက္နိုင္တဲ့သူတစ္ေယာက္အၿဖစ္အထင္အၿမင္ခံရေစနိုင္ပါတယ္။

(၃) ေမးခြန္းတစ္ခုေၿဖခါနီးတိုင္းနွာေခါင္းပြတ္ၿခင္း၊ေခါင္းကုတ္ၿခင္းမ်ားမလုပ္မိပါေစနဲ႔။ သင္ဟာမရိုးသားတဲ့မမွန္ကန္တဲ့အေၿဖကိုေၿဖေတာ့မယ္လို႔ အထင္အၿမင္ခံရနိုင္ပါတယ္။

(၄)သင့္မွာအလုပ္နဲ႔ပက္သက္တဲ့စာရြက္စာတမ္းေတြ၊ certificateေတြပါတဲ့အိတ္မ်ိဳးပါလာရင္ စားပြဲဲေပၚဘယ္ေတာ့မွ
မတင္ပါနဲ႔။ သင့္ေပါင္ေပၚမွာသာထားပါ။

(၅)ပီေက(သို႔မဟုတ္)တစ္ခုခု၀ါးၿခင္း၊အစားအစာစားၿခင္းအင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမွာ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ အရက္၊ေဆးလိပ္အင္တာဗ်ဴး မလာခင္ေရွာင္ပါ။ အန႔ံအသက္မထြက္ပါေစနဲ႔။

(၆) မပြင့္တပြင့္၊ေပ်ာ့တိေပ်ာ့ရဲအသံၿဖင့္ စကားမေၿပာပါနဲ႔။ ယံုၾကည္မႈရွိစြာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ၿပတ္ၿပတ္သားသားေၿပာပါ။

(၇) အင္တာဗ်ဴးေမးတဲ့သူေမးတဲ့ေမးခြန္းကို Yes or No ပဲတံုးတိၾကီးမေၿဖပါနဲ႔။ ၿဖစ္နုိင္ရင္အေၾကာင္းၿပခ်က္ရွင္းၿပပါ။

(၈) ေမးခြန္းကိုနားမလည္ရင္ ယဥ္ေက်းစြာၿပန္ေမးဖုိ႔မရွက္ပါနဲ႔။ နားမလည္ပဲရမ္းမေၿဖပါနဲ႔။
Could you please say it again,Sir? Or Would you mind telling me again,Sir? စသၿဖင့္ယဥ္ေက်းစြာေမးပါ။

(၉)သူေမးတဲ့ေမးခြန္းကိုမသိဘူးဆိုရင္ I don’t know လို႔တံုးတိတိမေၿဖပါနဲ႔။
I’m sorry,I have no idea,Sir. ဆိုပီးယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေၿဖတာကပိုသင့္ေတာ္ပါတယ္။

(၁၀) Slangေတြ informalစာလံုးေတြ၊ ရိုင္းတဲ့စာလံုးေတြမသံုးမိပါေစနဲ႔။ အတတ္နိုင္ဆံုးယဥ္ေက်းစြာေၿပာပါ။
ဥပမာ“I want to……”အစား“I would like to……”ကပိုယဥ္ေက်းပါတယ္။
Yep,Yeah,Ya,Nopeတို႔အစား Yes or No ပဲသံုးပါ။
Broken English or Pidgin English မသံုးမိပါေစနဲဲ႔။

(၁၁) အခြင့္အခါသင့္တိုင္း Please တို႔ Thank youတို႔ကိုသံုးေပးပါ။

(၁၂) အင္တာဗ်ဴးေမးေသာသူနွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွအေၿခအတင္မၿငင္းပါနဲ႔။

(၁၃) အင္တာဗ်ဴးေမးေသာသူတစ္ေယာက္ထက္ပိုေနရင္ သင့္ကိုေမးေနေသာသူကိုအာရံုပိုစိုက္ေပးပါ။

အင္တာဗ်ဴးတြင္ေမးေလ့ရွိေသာေမးခြန္းမ်ား

(၁) Tell me something about yourself?သင့္အေၾကာင္းနည္းနည္းေလာက္ေၿပာၿပပါလား။
ဒီေမးခြန္းကေတာ့အင္တာဗ်ဴးတိုင္းမွာအရင္ဆံုးေမးေလ့ေမးထရွိတဲ့ေမးခြန္းပါပဲ။ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ပက္သက္ပီးဒီေဆာင္းပါးရဲ့ပထမဆံုးအပိုဒ္မွာရွင္းၿပထားပါတယ္။

(၂) Why did you quit your last job?ဘာလို႔အရင္အလုပ္ကထြက္ခဲ့တာလဲ?
ဒီေမးခြန္းကိုေမးရၿခင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့သင္ဟာအဆိုးၿမင္တတ္တဲ့သူ တစ္ေယာက္လားအေကာင္းၿမင္တတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္္လားဆိုတာကိုသိခ်င္တာပါ။အကယ္၍သင္ကအရင္အလုပ္မေကာင္းေၾကာင္း
အရင္သူေဌးမေကာင္းေၾကာင္းေၿပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့သင့္ကိုအတင္းေၿပာတတ္တဲ့သူ၊အဆိုးၿမင္တဲ့သူအၿဖစ္ၿမင္သြားနိုင္ပါတယ္။ဒီေတာ့ဒီေမးခြန္းအတြက္ေအာက္ပါအေၿဖမ်ိဳးေၿဖလို႔ရပါတယ္။
There’s isn’t room for growth with my current employer and I’m ready to move on to a new challenge to use my skills and experiences in a different capacity than I have in the past.
အၿခားသင့္ေတာ္တဲ့အေၿဖေတြလဲရွိပါတယ္။ဥပမာအေနနဲ႔ေဖာ္ၿပေပးတာပါ။

(၃) Why do you want this job? Or why do you want to work at our company?
ဘာလို႔ဒီအလုပ္ကိုလုိခ်င္တာလဲဲ? ဘာလို႔ငါတို႔ကုမၸဏီမွာအလုပ္လုပ္ခ်င္တာလဲဲ။
ဒီေမးခြန္းကေတာ့သင့္ရဲ့အလုပ္ေပၚခံယူတဲ့သေဘာထား၊သူတို႔ကုမၸဏီေပၚၿမင္တဲ့အၿမင္ကိုသိခ်င္တာပါ။
ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါအေၿဖမ်ိဳးေၿဖလိုု႔ရပါတယ္။
I well understand that this is a company on the way up and I want to be a part of this business .I think I can use my skills and experiences to improve this business and I want to
improve myself by working at this company.

(၄) What’s your expected salary?
ဒီေမးခြန္းအတြက္ကေတာ့ ပထမဆံုးအင္တာဗ်ဴးမွာမေၿဖတာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အလုပ္ကမ္းလွမ္းၿခင္းခံရတဲ့အခါမွသာေဆြးေႏြးတာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။မလႊဲသာမေရွာင္သာအေၿခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္ေၿဖရမယ္ဆိုရင္လဲကိုယ္လုပ္မဲ့ရာထူး
ကဘယ္ေလာက္ရေလ့ရွိသလဲစံုစမ္းထားပါ။လစာကိုအရမ္းၾကီးလဲနည္းပီး မေတာင္းမိပါေစနဲ႔ သင့္အရည္အခ်င္းကိုမယံုရာက်ပါတယ္။ အမ်ားၾကီးလဲမေတာင္းမိပါေစနဲ႔သူ႔အတြက္သင့္ကိုအလုပ္ခန္႔ဖို႔ခက္သြားပါ လိမ့္မယ္။

(၅) What are your strengths and weakness?
ဒီေမးခြန္းအတြက္ကေတာ့ အားသာခ်က္ကိုေၿဖရတာကလြယ္ပါတယ္။ ဥပမာ
I’m detail oriented, hardworking, a team player, etc….ဆိုပီးေၿဖလိုက္လို႔ရပါတယ္။
အားနည္းခ်က္အတြက္ကေတာ့ေၿဖတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။သင္မၿပင္နိုင္ေသးတဲ့သင့္ရဲ့တကယ့္အားနည္းခ်က္ကိုဘယ္ေတာ့မွမေၿပာပါနဲ႔။သင္ၿပင္ပီးသားအတိတ္ကအားနည္းခ်က္တစ္ခုကိုေၿပာလို႔ရပါတယ္။
ဥပမာအေနနဲ႔ ေအာက္ပါအတိုင္းေၿဖလို႔ရပါတယ္။
“I used to come in late to work a lot but after my supervisor explained
why it was necessary for me to come in on time, I was never late again.”

(၆) ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္ကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးပီးခါနီးမွာ Any Question?ဆိုပီးေမးေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒိအခ်ိန္မွာ
သင္ကေမးခြန္းတစ္ခုမွ မေမးဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာသူေၿပာခဲ့တာေတြကိုအလံုးစံုစိတ္မ၀င္စားခဲ့ဘူးလို႔
ထင္နိုင္ပါတယ္။သင္အလုပ္မွာစိတ္၀င္စားေၾကာင္းၿပဖို႔ေမးခြန္းတစ္ခုခုေတာ့ေမးပါ။ဥပမာအေနနဲ႔ေအာက္ပါေမးခြန္းေတြကိုေမးနိုင္ပါတယ္။
When can I expect to hear from you?
What is the typical work week?
Is overtime expected?
If I am extended a job offer, how soon would you like me to start?

အထက္ပါေမးခြန္းမ်ားဟာအနည္းအက်ဥ္းမွ်သာၿဖစ္ပါတယ္။အၿခားအင္တာဗ်ဴးနဲ႔ပက္သက္ပီးေမးေလ့ေမးထရွိတဲ့ေမးခြန္းမ်ားကိုအင္တာနက္မွာရွာဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ www.jobsearch.about.comနဲ႔ https://www.work.com.mm/en/helpful-resources.html မွာရွာဖတ္နိုင္ပါတယ္။
 

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေၿပာခ်င္တာကေတာ့
- ကုမၸဏီကသင့္ကိုဘာေတြလုပ္ေပးနိုင္သလဲဆိုတာထက္ သက္ကဘာေတြလုပ္ေပးနိုင္သလဲဆိုတာကိုေဖာ္ၿပပါ။

- သင္ဟာအရည္အခ်င္းရွိလုိ႔သာအင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲကိုေရာက္ေနတာပါ။ သူကသင့္ကိုအလုပ္မခန္႔ရင္ သူအတြက္အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သင့္ကိုဆံုးရႈံးမွာပါ။ သင္သာအရည္အခ်င္းရွိရင္ သင့္အတြက္အလုပ္ဆိုတာမရွားပါဘူး။ ဒီေတာ့
အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲမွာဘယ္ေတာ့မွာမေၾကာက္ပါနဲ႔။

- English စကားကိုအတတ္နိုင္ဆံုးပီပီသသနဲ႔ ယံုၾကည္မႈရွိစြာေၿပာနိုင္ပါေစ။

- ဒါ့အၿပင္ အေပၚကေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေလးေတြကိုသာလုိက္နာမယ္ဆိုရင္ သင္ဟာအလုပ္ရဖို႔ ၉၀ရာခုိင္ႏႈန္းေသခ်ာသြားပါပီ။

work.com.mmအသံုးၿပဳၿပီး အင္တာဗ်ဴးရတဲ့အခါ အသံုးခ်နုိင္ၾကပါေစ။

မိုးရွင္း(I.M.T)
www.work.com.mm


 https://www.facebook.com/Work.com.mm/photos/a.359562060790938.85922.327695

No comments:

Post a Comment