★ ျငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္တစ္
လို႔ျမတ္စြာဘုရားက ရိုးရိုးေလးေဟာမထားဘဲနဲ႔ '၀ီတတေဏွာ ပုရာေဘဒါ =မေသခင္မွာ တဏွာကင္းရင္ ျငိမ္းေအးတယ္။' ဒီေနရာမွာ 'မေသခင္= ပုရာေဘဒ' ဆိုတဲ့
စာလံုးေလး အပိုထည့္ျပီးဘုရားက မိန္႔တယ္ ။အဓိပၸာယ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတြဟာ ေသျပီးေနာက္မွ အက်ိဳးရနိဳင္တဲ့ တရားမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘူး ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာမွာပဲ အက်ိဳးရနိဳင္တဲ့တရားဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုေဖာ္ျပတယ္။
ေတာင့္တတယ္၊ျငိကပ္တယ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး
အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ေျပာဆိုၾကတယ္။ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအဓိပၸာယ္ေတြဟာာ တဏွာဆိုတဲ့ စကားလံုးက တိုက္ရိုက္လာတဲ့အဓိပၸာယ္ေတြ
ဆာျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ဘာေတြကိုဆာလ
★ မ်က္စိက အဆင္းအာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုဆာ
'ပရိေယသနဒုကၡ= ရွာေဖြျခင္းဆင္းရဲ ' နဲ႔လည္း လူသားေတြ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနၾကတယ္။ ကိုယ္ဆာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင္သင့္ စားနိဳင္ဖို႔အတြက္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားရ
နဲ႔လည္း လူသားေတြ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနၾကတယ္။ ကိုယ္ဆာေနတဲ့အခ်ိန္ သံုးေဆာင္စားသံုးဖို႔ ရွာထားတဲ့အာရံုေလးကိုယ္မသံု
★ ဒီဒုကၡသံုးမ်ိဳးဟာ အာရံုေတြကို ဆာေလာင္မြန္သိပ္တဲ့ တဏွာရိွသူတိုင္း အျမံဖိစီးနိပ္စက္တတ္တဲ့ အေျခခ့အက်ဆံုး ဒုကၡေတြပါပဲ။ အာရံုတစ္ခုကိုဆာေလာင္တိုင္း
ေၾကာင့္ ပူေလာင္တဲ့ ေသာကျဖစ္ရတယ္။ဆာေလာင္တဲ့တဏွ
လံုး၀မရိွ ပကတိ ျငိမ္းေအးလွပါတယ္။
★ ယေန႔ကမာၻအ၀ွမ္းမွာ စီးပြားေရးအဆင္မေျပလို႔စိတ္
စီးပြားေရးအဆင္မေျပတာဟာ ဘယ္သူ႕ေၾကာင့္ပဲ ဘယ္၀ါေၾကာင့္ဘဲဆိုျပီးေတာ့ ေတြးမိတတ္ၾကတယ္။လက္ညိဳးထိုး
ေကာင္းပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ျပႆနာရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကို စနစ္တက် စိစစ္တတ္သူပီပီ ခုလိုေတြးတယ္။
ေအာ္ င္စီးပြားေရးအဆင္မေျပလို႔ စိတ္ညစ္ရတာဟာ ဘယ္သူ႕ေၾကာင့္မွမဟုတ္ဘူး။ လက္စသတ္ေတာ့ တဏွာ ေၾကာင့္ပါလား။ဒီစီးပြားဥစၥာ
စိတ္ညစ္ေနရတာပါလား အဲ့ဒီလိုေတြးလိုက္တယ္။
★ အဲ့ဒီလိုေတြးလိုက္ေတာ့ သူတစ္ပါးအေပၚအျပစ္လည္းမတင္ေ
အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့ တဏွာအဆာဓာတ္ကို ပယ္သတ္ခ်င္ၾကတဲ့
ကုသိုလ္ ဆႏၵစိတ္လည္းေပၚလာတယ္။ဒီေတာ့
အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္မွ တဏွာက ကင္းသြားမွာပါ။ တဏွာကင္းေၾကာင္း အက်င့္က သံုးမ်ိဳးရိွပါတယ္။ သီလအက်င့္၊ သမာဓိအက်င့္ ၊ပညာအက်င့္လို႔ သံုးမ်ိးရိွပါတယ္။အဲ့ဒီ အက်င့္သံုးပါး သိကၡာသံုးပါးဟာ တဏွာကင္းေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းပါပဲ။
သီလအက်င့္ ၊သမာဓိအက်င့္၊ပညာအက်င့္၊ အက်င့္သံုးမ်ိဳးက ပယ္နိဳင္တဲ့ တဏွာ၊ပယ္နိဳင္တဲ့ အမ်ိဳးအစားကိုမူတည္ျပီးေတာ့
၀ီတိကၠမတဏွာ ၊ ပရိယု႒ာနတဏွာ၊ အႏုသယတဏွာဆိုျပီးေတာ့ သုံးမ်ိဳးရိွပါတယ္။
★ ပစၥည္းဥစၥာတစ္ခုခုကို လိုခ်င္တဲ့တဏွာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းေလးတစ္ခုရဖို႔အတြက္ သူ႕အသက္ကိုသတ္တယ္။
သူမ်ားဥစၥာကိုခိုးတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကာယကံေျမာက္က်ဴးလြန္မိျပီး ။ကိုယ္လိုခ်င္
တာရဖို႔အတြက္ လိမ္ညာျပီးေတာ့ ေျပာဆိုမိတယ္။ ကုန္းတိုက္ စကားေတြေျပာဆိုမိတယ္။
ဒါဆိုရင္ ၀စီကံေျမာက္က်ဴးလြန္မိျပီ။ ဒီလိုတဏွာကို ၀ီတိကၠမတဏွာ လို႔ေခၚတယ္။
အဲ့ဒီ၀ီတိကၠမတဏွာကို သီလအက်င့္နဲ႕ပယ္ရပါတယ္။ သီလဆိုတာ ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံကိုေစာင့္ထိန္းတဲ့အလုပ
ကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္ကို ေစာင့္ထိန္းနိဳင္ျပီးဆိုရင္
စိတ္ထဲက ဒီပစၥည္းေလးရဖို႔အတြက္ သတ္ခ်င္ ခိုးခ်င္ လိမ္ညာခ်င္ေပမယ့္ ကာယကံေျမာက္
သတ္ျခင္း ခိုးျခင္း လိမ္ညာျခင္းမျပဳဘူး အဲ့ဒီလိုဆိုရင္ လြန္က်ဴးေၾကာင္း ၀ီတိကၠမတဏွာကို သီလနဲ႔ပယ္ျပီးသားျဖစ္သြားျပ
★ စိတ္ထဲမွာထၾကြေနတဲ့တဏွာကိုေ
တဏွာကို ပရိယု႒ာနတဏွာလို႔ေခၚတယ္။အဲ့
နဲ႔ပယ္ရတယ္။ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြ
သမထအက်င့္ကိုက်င့္ရင္ လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့ တဏွာဟာ စိတ္ထဲမွာထၾကြျပီး
ေတာ့မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
★ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပစၥည္းတစ္ခုကိုျမင္ေပမယ့္ လိုခ်င္တဲ့စိတ္လည္းမျဖစ္ဘူး
စိတ္လည္းမျဖစ္ဘူး ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုပါပဲ။ဒါေ
အခုမလိုခ်င္ေပမယ့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ လိုခ်င္ရင္ လိုခ်င္လာနိဳင္တဲ့တဏွာမ်ိဳး
★ ဆိုၾကပါဆို႔ ထမင္းစားျပီးခါစဆိုရင္ ဗိုက္ကျပည့္ေနျပီ ကိုယ္သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ မုန္ပဲသေရစာေတြ ဟင္းလ်ာေတြ ေရွ႕မွာလာခ်ျပီးေကြ်းေပမယ့္
ဒါေပမယ့္ မစားခ်င္ေတာ့ဘူးေျပာလို႔ ဒီလူမွာ ဒီအစာကိုတပ္မက္တဲ့ တဏွာကင္းသြားျပီးဆိုရင္ေတာ့
ေနာင္ဗိုက္ဆာလာတဲ့အခ်ိန္ ေနာင္အေၾကာင္းညီညြတ္တဲ့အခ်ိ
ႏွလံုးသားထဲမွာ အတြင္းသႏၲာန္ထဲမွာ နက္ရိႈင္းစြာ ငုပ္လ်ိဳးကိန္း၀ပ္ေနတဲ့တဏွာ
★ အဲ့ဒီအႏုသယတဏွာကိုေတာ့ ပညာက်င့္စဥ္နဲ႔ပယ္သတ္ရပါတယ္
အာရမၼဏႏုသယတစွာဆိုတာ အာရံုေပၚမွာကိန္းေနတဲ့ တဏွာပါ။ အဆင္းအာရံုတစ္ခုကိုျမင္လိုက
လမ္းမွန္ မရႈမွတ္မိလိုက္ဘူးဆိုရင္အဲ့
လူတစ္ေယာက္ကိုျမင္တဲ့အခ်ိန္
စသည္အားျဖင့္ မရႈမွတ္လိုက္အတြက္ေၾကာင့္ အဲ့ဒီလူအေပၚတပ္မက္စိတ္ေလး ျဖစ္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့။ေနာင္
ျပန္ေတြးတဲ့အခါ တပ္မက္တဲ့တဏွာေလးျပန္ျဖစ္လာ
အာရမၼဏႏုသယတဏွာ လို႔ေခၚတယ္။
★ အဆင္းအာရံုနဲ႔ၾကံုတဲ့အခါတို
အဲ့ဒီအာရံုေတြကို ပစၥပၸဳန္က်က် ရႈမွတ္ပစ္လိုက္ရမယ္။အရိွကို
ရႈမွတ္ပစ္လိုက္ရမယ္။ အဲ့ဒိလိုရႈမွတ္လိုက္ရင္တာ့ ရႈမွတ္လိုက္မိတဲ့ အာရံုနဲ႕ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ရႈမွတ္လိုက္တဲ့အခိုက္အတန္႔န
ျဖစ္မယ္ ရႈမွတ္မိလိုက္တဲ့ အာရံုေၾကာင့္ေတာ့ တဏွာမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ရႈမွတ္မႈတ
အာရမၼဏႏုသယတဏွာကို ၀ိပႆနာပညာနဲ႔ပယ္ရမယ္။ဘယ္အာရ
ရႈမွတ္ျပီးေတာ့ ပဲေနရမယ္။
★ သႏၲာနာႏုသယတဏွာဆိုတာ အခုအဆင္းအာရံုေလးတစ္ခုေတြ႕ေ
သႏၲာနာႏုသယတဏွာလို႔ေခၚတယ္။အ
အဲ့ဒီမဂ္ပညာဆိုတာကလည္း ၀ိပႆနာပညာအားေကာင္းသြားမွ အထြတ္အထပ္ေရာက္သြားမွျဖစ္မွာဆိုေတာ့ အဲ့ဒီမဂ္ပညာရဖို႔အတြက္ အဓိကကေတာ့ ၀ိပႆနာအားထုတ္ဖို႔ပါပဲ။
၀ိပႆနာဉာဏ္ရင့္က်က္သြားလို႔
ျဖစ္ခြင့္မရိွေတာ့ပါဘူး။
★ အာရံုေပၚဆာေလာင္မြတ္သိပ္တဲ့
ႏႈတ္ေရာက္တဏွာကိုပယ္သတ္ရမယ္
ကိုပယ္သတ္ရမယ္။ ပညာက်င့္စဥ္နဲ႔ ငုပ္လွ်ိဳးေအာင္းတဏွာကိုပယ္
တဏွာကင္းျပီဆိုေတာ့ျဖင့္ က်န္တဲ့ ေဒါသ ဣႆာ မာန မစၧရိယစတဲ့ ကိေလသာေတြ အားလံုးပဲ ကင္းသြားပါျပီး။တဏွာကင္းရင္
ပယ္သတ္နိဳင္ျပီိဆိုရင္ေတာ့ ဧကန္မုခ်ျငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင
{အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)}
(ျငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္ တရားေတာ္မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)
ဓမၼမိတ္ေဆြသူေတာ္စင္မ်ား စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစဗ်ာ
_/\\_ _/\\_ _/\\_
%၅၈၄၇၁%
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=262690007269990&set=a.107803712758621.
No comments:
Post a Comment