Pages

ေသာက ေျဖ ေဆး



 

ပုထုစဥ္ လူသားတို ့သည္ အဆိုးေလာကဓံ ေလးပါးနွင္ ့ေသာ္လည္းေကာင္း၊ေဆြမ်ိဳးတို ့၏ ပ်က္စီးျခင္း၊
အနာေရာဂါ နိွပ္စက္ျခင္း၊စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးျခင္း၊စသည္ ့ တရားဆိုးတို ့နွင္ ့ေသာ္လည္းေကာင္း ၾကံဳ
ေတြ ့လာေသာအခါ စိတ္ဓါတ္တည္ျငိမ္မူကင္းလာ၏။ေလာကဓံ မုန္တိုင္းေၾကာင္ ့ဘဝ ပလၤယ္ ျပင္ တြင္ 

ေသာက လိွဳင္းေဘာင္ ဘင္ ခတ္ခဲ ့ရ၏။
 

ေယာနိေသာ မနသိကာရ ေခၚသည္ ့အသင္ ့အတင္ ့ နွလုံးသြင္း ဆင္ ျခင္ နိုင္ ျခင္း ေျဖ ေဆး မရွိလွ်င္

ေမွ်ာ္လင္ ့ျခင္း အ ေဆာက္အအုံမ်ား ျပိဳလဲသည္ အထိ ေသာက လိွဳင္းရိုက္ခတ္ျခင္းခံရတတ္၏။
ထို ေၾကာင္ ့ မိမိ စိတ္ဓါတ္ ၾကံ ့ခိုင္ နိုင္ ရန္ ေျဖ ေဆးလိုအပ္လာေလသည္။ ထို ေျဖ ေဆးတို ့ကား ဘု
ရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေပးခဲ ့၏။ အဖိုးထိုက္ေသာ ေဆးမ်ားပင္ တည္း။
 

ေလာကဓံ တရားကို ေလာက သားအားလံုး ခံၾကရမည္သာ ျဖစ္၏၊ေလာက ထဲတြင္ ေနထိုင္ သူျဖစ္ပါ
လွ်င္ မည္သူမွ် မလြတ္နိုင္ ၾက ၊သာမည လူသား ကို မဆိုထားဘိ၊ဘုရား ရွင္ ပင္ လွ်င္ ထို ေလာကဓံ
တို ့မွ လြတ္ေတာ္ မမူခဲ ့။ နီတိ ပညာ ရွင္ တို ့က အဆိုးအ ေကာင္း ေလာကဓံ တရားတို ့သည္၊လွည္းဘီး
ကဲ ့သို ့ပင္ အထက္တစ္လွည္ ့ ေအာက္တစ္လွည္ ့ေရာက္ၾကရ၏ဟု ဥပမာေပးခဲ ့သည္။

ဘုရားရွင္ သည္ တစ္ခါတစ္ ရံ မကုန္ မခန္းနိုင္ ေသာ လာဘ္လာဘ တို ့ကို ရရွိေတာ္မူ၏။တခါ တရံ မူ
ရွားရွားပါးပါး ၾကံဴေတြ ့ခဲ ့ရဖူး၏ ၊သာဓက တင္ ရလွ်င္ ေဝရဥၨာျပည္၌ ဝါကပ္ေတာ္မူစဥ္ ၊မုေယာဆြမ္း
ၾကမ္း(ျမင္းစားဆန္) မ်ားကိုပင္ ဘုည္းေပးခဲ ့ရဖူး၏။ ဇကနာဠ ပုဏၰားရြာ၌ ဆြမ္းခံစဥ္ လူမ်ားအား မာရ္
နတ္လွည္ ့စားမူေၾကာင္ ့ ဆြမ္းေလာင္းရန္ အမွတ္မရမိၾက၊ေဆးျမဲတိုင္းေသာ သပိတ္ျဖင္ ့သာ ျပန္ၾကြ

ေတာ္မူ ခဲ ့ရသည္ ။ လူ နတ္ျဗဟၼာ တို ့၏ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ခံရ ေသာ္လည္း စိဥၥမာဏ၏ စြပ္စြဲျခင္း ၊မာဂ႑ီ
၏ ဆဲေရးျခင္း စသည္တို ့ကို ခံေတာ္မူ ရ ေသး၏။
အတုလ ဥပသကါ သည္ ဘုရား ရွင္ အားေက်ာင္းသို ့ တရားနာ လာပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္၏။
ဘုရား ရွင္ က .''တရား နာျပီးျပီလား ''ဟု ေမးရာ -

''ျမတ္စြာဘုရား -တပည္ ့ေတ္ာ အရွင္ ေရဝတ ထံသြားရာ အရွင္ ေရဝတ က စကားမ ေျပာ ၊အရွင္ သာ
ရိပုတၲရာ ကအဘိဓမၼာ တရားေတြ မ်ားစြာ ေဟာသည္။အရွင္ အာနႏၵာ ေရာက္လွ်င္ နည္းနည္းပဲ ေဟာ
ပါသည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ စိတ္ဆိုး၍ ဘုရားရွင္ ထံ ေရာက္ ခဲ ့ပါသည္ ''ဟု ေလွ်ာက္၏။

ထိုအခါ ဘုရားရွင္ က ''အတုလ ' ေလာက ၌ ဘုရင္ ကို လည္း အခ်ိဳ ့ကဲ ့ရဲ ့ၾက အခ်ိဳ ့ခ်ီးမြမ္းၾက၏။
 
ေန-လ-ေျမ တို ့ကို လည္း အခ်ိဳ ့ကဲ ့ရဲ ့ၾက၊ခ်ီးမြမ္းသူက ခ်ီးမြမ္းၾက၏။ ငါ ဘုရား ကို ပင္ ကဲ ့ရဲ ့သူက
ကဲ ့ရဲ ့ၾက၊ခ်ီးမြမ္းသူက ခ်ီးမြမ္းၾက၏။ လူ မိုက္ တို ့ကဲ ့ရဲ ့သည္မွာ လိုရင္းမဟုတ္ ၊ပညာ ရွိမ်ား မကဲ ့ရဲ ့ 
 
ေအာင္ ဂရုစိုက္ ေနရမည္။ ကဲ ့ရဲ ့ျခင္း မွာ ေခတ္ေပၚသ ေဘာ တရား မဟုတ္ ၊ေရွးေခတ္ေဟာင္း သ
ေဘာတရားျဖစ္၏၊ ဆိတ္ဆိတ္ ေနသူ ကိုလည္း ကဲ ့ရဲ ့၏၊စကားမ်ားသူကိုလည္း ကဲ ့ရဲ ့ၾက၏။ႏႈိင္းခ်ိန္

ေျပာတတ္သူကိုလည္း ကဲ ့ရဲ ့ၾက၏။ ေလာက၌ အကဲ ့ရဲ ့ လြတ္သူမရွိ ၊ေရွးကလည္း မရွိဘူး၊ေနာင္ လည္း
ရွိမည္ မဟုတ္ ၊ယခုလည္း မရွိ ''ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ ့၏။

ေရွ ့က ရဟန္းတစ္ပါး အိမ္တစ္အိမ္ ၌ ဆြမ္းခံရင္း ထိုအိမ္နွင္ ့ အကြ်မ္းတဝင္ ျဖစ္ေန၏။
 

ေနာင္ အခါ အားထုတ္၍ ရဟန္းသာ ျဖစ္သည္၊ထို အိမ္၌ အကြ်မ္းတဝင္ ရွိသည္ကို နတ္ တစ္ဦးက ထို
ရဟန္းပ်က္ဆီးမည္ ကို မလိုလား၊အက်ိဳးကို လိုလားသည္ ျဖစ္၍ ထိုအိမ္မွ အိမ္ ရွင္ မ အ ေယာင္ေဆာင္
ကာ''အရွင္ ဘုရား-ျမစ္ဆိပ္ ျမိဳ ့ဝ လမ္းမ သဘင္ ေနရာ တိုင္းတြင္ အရွင္ ဘုရားနွင္ ့တပည္ ့ေတာ္ မ အ

ေၾကာင္း မ ေကာင္းေျပာေနကုၾကျပီ''ဟုေလွ်ာက္၏။

ရဟန္းက ...ဆန္ ့က်င္ ဘက္ ပဲ ့တင္ ခတ္လာေသာ အသံတို ့ကား မ်ားလွစြာ၏၊ ရဟန္း ဆိုသည္မွာ
ထိုအသံမ်ားကို ခံနိုင္ ရည္ ရွိရမည္။ ထို အသံေၾကာင္ ့ညစ္ႏြမ္းျခင္း မျဖစ္နိုင္ ၊ေလတိုက္ တိုင္းလန္ ့

ေသာ သမင္ ပမာ အသံ ကို လန္ ့ေန ေသာ ရဟန္းကို စိတ္ေပါ ့သူဟု ဆိုၾကကုန္၏။
ထိုရဟန္းမ်ိဳးကာ အက်င္ ့နွင္ ့ မျပည္ ့စံု နိုင္ '''ဟု မိန္ ့ေတာ္ မူသည္။
ရဟန္း၏စကားကို ေကာက္ခ်က္ခ်လွ်င္ ကဲ ့ရဲ ့သည္ ကို လန္ ့ေန လွ်င္ အလုပ္ပ်က္ ရုံသာ ရွိသည္ ဟု
သ ေဘာထားရမည္ ကို ဆိုလိုသည္ ။

ေလာကဓံ တရားကို ခံနိုင္ စြမ္းရည္ ရွိသည္ ့ မိန္းမသား တစ္ဦး ကို တင္ ျပ ပါဦးမည္၊သူမ ကာ ဗႏၶဳလ
စစ္သူၾကီးက ေတာ္ မလိႅကာပင္ တည္း။ တစ္ေန ့၌ မလိႅကာသည္ ရဟန္းေတာ္ မ်ားအား ဆြမ္းကပ္ေန
၏ ။သူ'' ခ်ီမ လာေသာ ေထာပတ္အိုး သည္ အခန္ ့မသင္ ့က်ကြဲသြားေလသည္ ၊အရွင္ သာရိပုတၲရာ
မေထရ္ျမတ္ က ''ကြဲတတ္ေသာ အရာ မွာ ကြဲမည္သာ ျဖစ္သည္။ စိတ္ပူ မ ေနနွင္ ့ မလိႅကာ''ဟု မိန္ ့

ေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ မလိႅကာ က မိမိ ခါးပိုက္အတြင္းမွ စာကို ထုတ္ျပျပီး ''အရွင္ ဘုရား -တပည္ ့ေတာ္
မ ရဲ ့ခင္ ပြန္းနွင္ ့တကြ သား သုံးက်ိပ္ သုံးေယာက္လံုးအသတ္ခံ ရ ေၾကာင္း စာရပါသည္။
ဒါကိုပင္ မပူပန္ ပဲ ေထာပတ္ အိုးေလး ကြဲရုံမွ်ျဖင္ ့ဘယ္မွာ စိုးရိမ္ပါ ့မလဲ။ ''ဟု ေလွ်ာက္၏။မလိႅကာ ၏


ေ လာကဓံ ခံနိုင္ စြမ္းရည္ ကား ခ်ီးမြမ္းထိုက္ လွ ေပသည္။

ဇာတ္ေတာ္လာ သာဓက တစ္ခုလည္း ရွိေသး၏ ေရွ ့က ပုဏၰားတစ္ဦးတြင္ သား ေသဆံုး၍မီးသျဂိဳဟ္

ေနၾက၏၊ထိုစဥ္ သိၾကားမင္းသည္ ခရီးသြားေယာက်္ား အသြင္ ေဆာင္ ကာ အဘယ္ေၾကာင္ ့ မငို ေၾကြး
ၾကပါသလဲ -ဟု ေမး၏။ ဖခင္ ပုဏၰားၾကီးက ေျမြ သည္ အ ေရ ေဟာင္းကို စြန္ ့သကဲ ့သို ့သူလည္း ကိုယ္
အ ေဟာင္းကို စြန္ ့၍ သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေသ ၍ အသံုးမဝင္ ေတာ ့ေသာ ဤ ကိုယ္ၾကီးကို မီးရိႈ ့သည္
ကိုလည္း သူမသိေတာ ့၊ေဆြမ်ိဳး မ်ား ငို ေကြ်းေနၾကသည္ ကို လဲ သူ မသိ ၊သူ သြားရမည္ ့ လမ္း သြား
သည္ ျဖစ္၍ မငို ေၾကြးပါဟု ''ဆို၏။

မိခင္ ကို ေမးျပန္ ရာ ပုဏၰားမ က သူ ့ကို ငါ တို ့မ ေခၚပဲ ေရာက္လာတယ္၊ ယခု ငါတို ့မနွင္ ပဲ သူထြက္
သြားျပီ သူ သ ေဘာအတိုင္းလာ၍ သူ ့သ ေဘာ အတိုင္းသြားျခင္း ျဖစ္၍ ငိုျခင္းျဖင္ ့ အက်ိဳးမရွိနိုင္ ၊ဟု ေျပာခဲ ့သည္။ 
နွမ ျဖစ္သူကလည္း ကြ်န္မ ငို ေနလွ်င္ ကိုယ္ပိန္ခ်ဴံးရုံပဲ ရွိမွာေပါ ့၊ဘာမွ အက်ိဳးထူးလာမွာလဲ မဟုတ္ဘူး
ခ်စ္ခင္ ကြ်မ္းဝင္ သူ သာ စိတ္မခ်မ္းသာ ျဖစ္ၾကမယ္ ဟု ေျဖသည္။
 

ေသသူ ၏ မယား ကို ေမးရာ '''က ေလးသည္ ေကာင္းကင္ တြင္ သြားလာသည္ ့ လမင္းကို ရလိုေရး
အတြက္ ငို ေၾကြးသကဲ ့သို ့ေသသူကို တ ျပီးငို ေၾကြးျခင္းျဖင္ ့ အစားျပန္မရနိုင္ ၊ငို ေနလွ်င္ ထို က ေလး
မိုက္ ကဲ ့သို ့ပင္ ျဖစ္မည္ ဟု'' ေျဖခဲ ့သည္။

အ ေစခံ ကြ်န္ ကို ေမးျပန္ ရာ '''ကြဲျပီးေသာ အိုးကို ျပန္ဆက္ဖို ့ မျဖစ္နိုင္ သလို ေသသူကို တျပီး ငိုေဆြး

ေနျခင္းမွာ အိုးကို ျပန္ဆက္ ရန္ ၾကိဳးစားသူပမာ အက်ိဳးကို မျမင္ နိုင္ ပါ''ေျဖခဲ ့သည္။
ျမတ္ဗုဒၶ ၏ ေသာက ေျဖ ေဆး မ်ားကို ေသာက္၍ ဆင္းရဲ ေဖ်ာက္နိုင္ ၾကပါေစဟုသာ
စာေရးသူ ဆႏၵ ျပဳလိုက္ပါသည္။

12.6.2014. 


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=454760131328253&set=a.153070

No comments:

Post a Comment