“သီလရွင္ကုိ ေယာက်္ားမ်ားက ရွိခုိးေကာင္း၊ မေကာင္း ၊ သီလရွင္ကုိ တပည့္ေတာ္ဟု သုံးသင့္၊ မသုံးသင့္။”
Q.အရွင္ဘုရား . . .သီလရွင္ကုိ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေယာက်္ားမ်ားက
ရွိခုိးေကာင္းပါသလားဘုရား။သ ီလရွင္ႏွင့္ စကားေျပာတဲ့အခါ တ ပည့္ေတာ္လုိ႔ သုံးသင့္သလား၊ ကၽြန္ေတာ္စသည္ျဖင့္ သုံးသင့္သ လား သိခ်င္ပါသည္ဘုရား။
ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(ေမာင္စုိး)
A. သီလရွင္ကုိ ေယာက်္ားမ်ား ရွိခုိးေကာင္းပါတယ္။ရွိခုိး ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မျဖစ္သလုိ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစပါတယ္။ရွိခုိး တယ္ဆုိတာႏွိမ့္ခ်တဲ့
သေဘာ၊ အ႐ုိအေသျပဳတဲ့ သေဘာရဲ႕သေကၤတ တစ္ခုပါ။ သီလရွင္မွ မဟုတ္ဘဲ
ကုိယ့္ထက္အသက္၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္ႀကီးသူမ်ား ကုိ အ႐ုိအေသေပးတာ၊နိမ့္ခ်တာလည္း ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈကုိ အနည္းငယ္ေျပာလုိပါတယ္။ဗုဒၶဘ ာသာဟာ “ပုဂၢိဳလ္”ကုိ ကုိး ကြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး၊“ဂုဏ္”ကုိ ကုိးကြယ္တာပါ။
ပုဂၢိဳလ္မွာ ရွိတဲ့သီလ၊သမာဓိ၊ ပညာစတဲ့ ဂုဏ္ေတြကုိ အာ႐ုံျပဳ ရွိခုိးကုိး
ကြယ္တာပါ။ဒါေၾကာင့္လည္း သာသနာ့ေဘာင္ ေရာက္လာတဲ့သားသမီးေတြကုိ မိဘေတြက
ရွိခုိးရတာပါ။
လူေတြေန႔စဥ္ ေစာင့္ထိန္းရတဲ့ သီလေတြထက္ကုိရင္၊ ရဟန္း၊ သီလရွင္မ်ား ေစာင့္ထိန္းရတဲ့သီလေတြ က ပုိမ်ားပါတယ္။ အဲဒီသီလစတဲ့ ဂုဏ္ေတြေၾကာင့္လူပုဂၢိဳလ္ေတ ြက မိမိထက္ ဂုဏ္အားျဖင့္ သာလြန္တဲ့“ရဟန္း၊ သာမေဏ၊ သီလရွင္ေတြ”ကုိ ရွိခုိးၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။သီ လရွင္၊ အမ်ိဳးသမီး ဆုိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ မၾကည့္ဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့သီလရွင္ေတြဟာအနည္းဆုံ း “ရွစ္ပါး သီလ”ကုိ ေစာင့္ထိန္းၾကတဲ့အ ျပင္ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ေတြကုိ သင္အံေလ့က်က္ပုိ႔ခ်ေဟာေျပာေ ပးေနတဲ့ သူမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတုိ႔ကုိလည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဓမၼေစတီထုိက္တဲ့သူ”မ်ားဟုဆ ုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာမန္ေန႔စဥ္ ငါးပါးသီလေတာင္လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ ခက္တဲ့လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ထက္စာရင္သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဂုဏ္ေတြျမင့္တဲ့ သီလရွင္ကုိရွိခုိးထုိက္ပါတယ ္။
ပုဂၢိဳလ္ကုိ မၾကည့္ပါနဲ႔၊ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳပါ။ အမ်ိဳးသမီးဆုိတဲ့
အစဲြလည္းမထားပါနဲ႔။အဲလုိ အစြဲထားရင္ ကုိယ့္အေဒၚေတြ၊
အမေတြလည္းအမ်ိဳးသမီးေတြပဲ သူတုိ႔ ကုိေတာင္ သီတင္းကၽြတ္၊ႏွစ္ကူးစသည္မွာ ကန္ေတာ့ၾကေသးတာပဲ။သီလရွင္ဆု ိပုိေတာင္ ကန္ေတာ့ေကာင္းပါေသး
တယ္။ကန္ေတာ့ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မျဖစ္ပါ။ကုသုိလ္ေတာင္ ျဖစ္ပါေသးတယ္။
သီလရွင္ကုိလည္း စကားေျပာတဲ့အခါမွာ “တပည့္ေတာ္”လုိ႔ သုံးသင့္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ စကားအေျပာအ ဆုိ ဆုိတာေတြက ပညတ္ခ်က္ေတြပါ။သူႏုိင္ငံ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ဓေလ့ထုံးစံမ်ာ း ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈအရသီးျခားသတ္မွတ္ခ ်က္ေလးေတြ ရွိေနတဲ့အေျပာအဆုိေလးေတြလုိ က္ၿပီး သုံးသင့္ပါတယ္။ ဒါလည္းပဲ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး တရားေဟာတဲ့အခါအ႐ုိးစဲြေနၿပီ းျဖစ္တဲ့ အိႏၵိယရဲ႕ ျဗဟၼဏ ဓေလ့ထုံးစံမ်ားကုိလုိက္ၿပီး သုံးႏႈန္း တရားေဟာတာေတြ ရွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္တဲ့လူပု ဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ သာသနာ့၀န္ထမ္း မ်ားရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းေလးေတြကုိလုိက္ၿ ပီးသုံးသင့္ပါတယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း ဒီလုိသုံးႏႈန္းျခင္းအားျဖင့ ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိႏွိိမ့္ခ်ရာ ေရာက္သလုိကုိယ့္ထက္ဂုဏ္ျမင့ ္တဲ့သူကုိ အ႐ုိအေသျပဳရာလည္းေရာက္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သီလရွင္ကုိလည္း တပည့္ေတာ္ဆုိတဲ့အသုံးအႏႈန္း မ်ိဳးျဖင့္ သုံးႏႈန္းေျပာဆုိသင့္ေၾကာင္ း
အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။
ေမတၱာျဖင့္
- ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ(ဒုိက္ဦး)
Q.အရွင္ဘုရား . . .သီလရွင္ကုိ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေယာက်္ားမ်ားက
ရွိခုိးေကာင္းပါသလားဘုရား။သ
ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(ေမာင္စုိး)
A. သီလရွင္ကုိ ေယာက်္ားမ်ား ရွိခုိးေကာင္းပါတယ္။ရွိခုိး
ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈကုိ အနည္းငယ္ေျပာလုိပါတယ္။ဗုဒၶဘ
လူေတြေန႔စဥ္ ေစာင့္ထိန္းရတဲ့ သီလေတြထက္ကုိရင္၊ ရဟန္း၊ သီလရွင္မ်ား ေစာင့္ထိန္းရတဲ့သီလေတြ က ပုိမ်ားပါတယ္။ အဲဒီသီလစတဲ့ ဂုဏ္ေတြေၾကာင့္လူပုဂၢိဳလ္ေတ
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့သီလရွင္ေတြဟာအနည္းဆုံ
တယ္။ကန္ေတာ့ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မျဖစ္ပါ။ကုသုိလ္ေတာင္ ျဖစ္ပါေသးတယ္။
သီလရွင္ကုိလည္း စကားေျပာတဲ့အခါမွာ “တပည့္ေတာ္”လုိ႔ သုံးသင့္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ စကားအေျပာအ ဆုိ ဆုိတာေတြက ပညတ္ခ်က္ေတြပါ။သူႏုိင္ငံ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ဓေလ့ထုံးစံမ်ာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး တရားေဟာတဲ့အခါအ႐ုိးစဲြေနၿပီ
ဒါေၾကာင့္္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္တဲ့လူပု
အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။
ေမတၱာျဖင့္
- ဆရာေတာ္ မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ(ဒုိက္ဦး)
No comments:
Post a Comment