Pages

အိပ္ရာဝင္ အိပ္ယာထ ရြတ္ဆုိသင့္ေသာ ေမတၱာပုိ႔"


ေမတၱာကုိႏွလုံးသြင္းျခင္းဟာ ႏွလုံးသြင္းသူတုိ႔အား အထူးသျဖင့္ အက်ဳိးမ်ားေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "သုဘုတိ" ဆုိတဲ့ ရဟႏၱာမေထရ္ဟာ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့အခါ အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္းေရွ့၌ ေခတၱရပ္ေနစဥ္အတြင္း ေမတၱာစ်ာန္ ကုိဝင္စားေတာ္မူပါတယ္။

အဲဒီေမတၱာစ်ာန္မွထျပီး ဆြမ္းကုိအလွဴခံေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒါဟာ ဆြမ္းလွဴတဲ့ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားတုိ႔အား အက်ဳိးမ်ားေစရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိအက်ဳိးမ်ားေအာင္
ေမတၱာစ်ာန္ ဝင္စားျပီး အလွဴခံေလ့ရွိတဲ့အတြက္ "အရွင္သုဘုတိ"ကုိ ျမတ္စြာဘုရားက အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ျမတ္မ်ားမွာ "အျမတ္ဆုံးအျဖစ္ ဧတဒဂ္ဂုဏ္ထူးရွင္" ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူပါတယ္။

ယခုအခါမွာလည္း အလွဴပြဲမ်ား၌ ရဟန္းေတာ္ မ်ား
ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ပြားမ်ားၾကတာဟာ အလွူဒါနအက်ဳိးမ်ားေစရန္အတြက္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေမတၱာ
ပရိတ္ေတာ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ခ်ီးေျမာက္ေတာ္မူၾကတဲ့အခါ ေမတၱာကုိလည္း ပြားရင္း ေလးေလး စားစားရြတ္ဖတ္သင့္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မိမိတုိ႔အေနျဖင့္ ေရာက္ေလရာအရပ္မွာ ေမတၱာဘာဝနာကုိပြားသင့္ပါတယ္။ မိမိေနတဲ့ ေနျမဲ ေနရာမ်ားမွာလည္း အခြင့္ရသေလာက္ ဒီေမတၱာဘာဝနာကုိပြားမ်ားသင့္ပါတယ္။ ေအာက္ထစ္ဆုံးအားျဖင့္ ဘုရားဝတ္ျပဳျပီးတဲ့ေနာက္မွာ အခ်ိန္ရသေလာက္ ပြားမ်ားသင့္ပါတယ္။ အေၾကာင္းညီညြတ္ရင္ ဒီလုိပြားမ်ား ရင္း မၾကာမီအတြင္းလည္း ေမတၱာစ်ာန္ကုိရနုိင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ "ဓနဥၥာနီ"ဆုိတဲ့ ပုဏၰားအေၾကာင္း နည္းနည္းေလးေျပာျပခ်င္ပါတယ္

"ဓနဥၥာနီႏွင့္ ေမတၱာစ်ာန္"
---------------------------
ဓနဥၥာနီဆုိတဲ့ ပုဏၰားၾကီးဟာ ေသလုနီးပါးေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့အခါ အရွင္သာရိပုတၱရာကုိ ပင့္ေစတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာက ၾကြေရာက္ေတာ္မူျပီးေတာ့ သူ႔ေရာဂါအေၾကာင္းကုိေမးျပီးတဲ့ေနာက္ ဒီလုိေဟာေတာ္မူ ပါတယ္။ ေဟာပုံကေတာ့
“ငရဲနဲ႔ တိရိစၦာန္ ဘယ္ဟာက ေကာင္းျမတ္သလဲ စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္တယ္။ ဓနဥၥာနီက ငရဲထက္ တိရိစၦာန္ကေကာင္းျမတ္ပါတယ္”စသည္ျဖင့္ ေျဖၾကားတယ္။ ေမးပုံေျဖပုံေတြကေတာ့ “တိရိစၦာန္နဲ႔ ျပိတၱာ၊ ျပိတၱာနဲ႔လူ၊ လူနဲ႔ စတုမဟာရာဇ္စသည္ျဖင့္ ပရနိမၼိတဝသဝတၱိတုိင္ေအာင္ ေမးေျဖျပီးတဲ့အခါ ပရနိမၼိတဝသ ဝတၱိနတ္ေတြနဲ႔ ျဗဟၼာေလာက ဘယ္ဟာကျမတ္သလဲလုိ႔”ေမးတယ္။ အဲဒီအခါ ဓနဥၥာနီက ျဗဟၼာေလာက ဆုိတဲ့အသံကုိၾကားရေတာ့ စိတ္တက္ၾကြလာျပီး “အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ ျဗဟၼာေလာကလုိ႔ေျပာပါသလား”
လုိ႔ေမးတယ္။ အဲဒီအခါ ျဗဟၼာေလာကမွာ စိတ္ညႊတ္လုိလားျခင္းရွိေၾကာင္းသိေတာ္မူတဲ့အတြက္ ျဗဟၼာ
ေလာကသုိ႔ ေရာက္ေစနုိင္တဲ့ အက်င့္လမ္းကုိ ေဟာၾကားမယ္လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူျပီးေတာ့ ဒီလုိေဟာၾကားေတာ္မူ ပါတယ္။

“အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ၌ ရွိသမ်ွ သတၱဝါအားလုံးကုိ
ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ျဖန္႔ေနတာ၊
ေမတၱာပုိ႔ေနတာဟာ ျဗဟၼာ ျဖစ္ေၾကာင္း အခြင့္အလမ္းပဲလုိ႔” ဆုိလုိတာပါပဲ။ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာတုိ႔ျဖင့္ ျဖန္႔ေနပုံကုိလည္း နည္းတူပင္ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

အဲဒီလုိ ေဟာၾကားျပီးေတာ့အရွင္သာရိပုတၱရာက ျပန္ၾကြသြားတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားထံသြားေရာက္ျပီးေတာ့ ဓနဥၥာနီအား ေဟာခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ အဲဒီအခါမွာျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ျဗဟၼာ့ဝိဟာရစ်ာန္ထက္ လြန္ျမတ္တဲ့ အရိယာမဂ္ဖုိလ္ရေအာင္ ျပဳက်င့္ ဖြယ္ရွိေနပါလ်က္ ဓနဥၥာနီပုဏၰားကုိျဗဟၼာေလာက၌ တည္ေစျပီးေတာ့ထားခဲ့သလားလုိ႔”မိန္႔ေတာ္ၾကားျပီး ေတာ့ ဓနဥၥာနီဟာ ျဗဟၼာ့ေလာကသုိ႔ ေရာက္သြားေၾကာင္းကိုလည္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီလုိမိန္႔ေတာ္မူ တဲ့အတြက္ အရွင္သာရိပုတၱရာလည္း ျဗဟၼာ့ေလာကသုိ႔သြား၍ ဓနဥၥာနီျဗဟၼာအား တရားေဟာေသး ေၾကာင္း ထုိအခါမွစ၍ (၄)ပုိဒ္မ်ွရွိတဲ့ တစ္ဂါထာကုိ သစၥာတရားႏွင့္ယွဥ္ျပီး ေဟာေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း အ႒ကထာမွာျပဆုိေတာ္မူပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သိေစလုိတာက "ဓနဥၥာနီ"ဆုိတဲ့ ပုဏၰားဟာ ေသခါနီးဆဲဆဲ နာရီဝက္ခန္႔ေလာက္အတြင္းမွာ ေမတၱာစသည္ကုိ ပြားေစျပီးေတာ့ စ်ာန္ရသြားတယ္။ အဲဒီစ်ာန္ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ျဗဟၼာ့ေလာကသုိ႔ ေရာက္သြားရတယ္။ အဲဒါကုိသိေစလုိရင္းပါပဲ။ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးကာလမွာ အားကုိးစရာအျခားကုသုိလ္ထူး မရွိရင္ အျခားကုသုိလ္မ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္းလုိ႔မရေတာ့လွ်င္
ေမတၱာပြားေနျခင္းျဖင့္ အားကုိးစရာ ေကာင္း ေကာင္း ရနုိင္တယ္ဆုိတာလည္း မွတ္ထားၾကဖုိ႔ပါပဲ။ အားလုံးေသာ သူမ်ားလည္း ေမတၱာတရား အစဥ္ထား နုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေမတၱာပုိ႔သလုိက္ပါတယ္။

"အိပ္ရာဝင္ အိပ္ယာထ ရြတ္ဆုိသင့္ေသာ ေမတၱာပုိ႔ လကၤာ"
----------------------------------------------------------
သတၱာဝါခပင္း ဆင္းရဲကင္း ပူျပင္းဒုကၡျငိမ္းပါေစ။
သတၱဝါခပင္း ေရာဂါကင္း ပူျပင္းဘယာျငိမ္းပါေစ။
သတၱဝါခပင္း စိုးရိမ္ကင္း ပူျပင္းေသာကျငိမ္းပါေစ။
ကမၻာေနသူ မ်ားဗုိလ္လူ ၾကည္ျဖဴဟဒယရႊင္ပါေစ။
တရားနာျငား ေယာဂီမ်ား ၾကီးထြားသမာဓိရွိပါေစ။
ခႏၱီတရား လက္ကုိင္ထား ကင္းကြာေဒါသျငိမ္းပါေစ။
ေမတၱာေရခ်မ္း ပက္ခါျဖန္း ေအးခ်မ္းသာယာရွိပါေစ။
စႏၵာလမင္း ထိန္ထိန္လင္း ျပည့္တင္းျဖဳိးေမာက္နုိင္ပါေစ။
ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ေဘးရန္ကြာ လြန္စြာက်န္းမာရွိပါေစ။
ႏွလုံးစိတ္ဝမ္း ရႊင္ကာလမ္း မႏြမ္းထာဝရရွိပါေစ။
အလုပ္ကုိယ္စီ ေဘးမသီ ၾကံစီထေျမာက္ေအာင္ပါေစ။

စာဖတ္သူအားလုံး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
[အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)]

Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment