တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လဲ ကံတရားကနားလည္ရအခက္သား ။
ေကာင္းကံေတြ ျပဳေနေပမယ့္ အဆင္မျပမႈ ေတြနဲ႔ခ်ည္းပဲေတြ႔ေနရ တတ္ပါတယ္။
မေကာင္းကံေတြနဲ႔ ယွဥ္ေနေပမယ့္လဲ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အဆင္ေျပေနတတ္ပါတယ္။
ဒီအျဖစ္မ်ိဳးေတြက ၀န္းက်င္တိုင္း မွာ ေတြ႔ေနရတာျဖစ္ေလေတာ့ အျမင္အားျဖင့္
သိပ္ျပီးဆန္းလွတယ္လို႔ေတာ့ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ ဆန္းတာက ကံရဲ႕သေဘာ တရားပါ။
♦ ဥပမာပဲ ထားပါေတာ့ ၊
ကိုယ့္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္၊မေကာင္းကံမွန္သမွ် အကုန္လုပ္ေနတယ္၊
ဒါကို သူ႔၀န္းက်င္ကလည္းသိေနၾကတယ္၊
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလူမွာ ခ်မ္းသာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့၊ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြ ၾကည့္ဦး မလား၊
အားလံုးေခ်ာေမြ႕လို႔၊ ဘာဆိုဘာမွ အခက္အခဲမရွိ။
ဒါမ်ိဳးေတြျမင္ရေတာ့ ကိုယ္ျပဳေနက်ေကာင္းကံေလး
အေပၚမွာေတာင္ သံသယ၀င္ခ်င္စရာ၊ကံအေပၚ နားလည္ရ ခပ္ခက္ခက္။
♦ ဟုိုး… ေစာေစာပိုင္း ကာလေတြကေတာ့
မိမိလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ေနာက္ပိုင္းစာေတြဖတ္ရင္း “ သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ၀ိပတၱိေလးပါး ” အေၾကာင္း
ဖတ္မိေတာ့မွာပဲ ထိုက္သင့္သေလာက္ နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။
နားလည္သေလာက္ ျပန္ေရးျပပရေစဦး။
ကံဆိုတာ ကုသိုလ္ကံနဲ႔ အကုသိုလ္ကံဆိုတာရွိပါတယ္၊
ေကာင္းကံနဲ႔ မေကာင္းကံေပါ့၊အဲဒီ ကံႏွစ္ခုဟာ ျပဳတိုင္းေတာ့ ပံုေသ အက်ိဳးမေပးပါဘူး။
သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ၾကံဳေနရင္ မိမိျပဳထားတဲ့
အကုသိုလ္ကံဟာ အက်ိဳးမေပးႏိုင္သလို ၊ ၀ိပတၱိေလးပါးနဲ႔ ၾကံဳေနရင္လဲ မိမိျပဳထားတဲ့
ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးမေပး ႏိုင္ေသးပါဘူး။
♦ “သမၸတၱိ” ရဲ႕ အနက္က “ျပည့္စံုျခင္း”၊
♦ “၀ိပတၱိ” ရဲ႕ အနက္က “ခြၽတ္ယြင္းျခင္း”ပါ။
သမၸတၱိ-ေလးပါးဆိုတာက -
••••••••••••••••••••
၁။ ဂတိသမၸတၱိ
၂။ ဥပဓိသမၸတၱိ
၃။ကာလသမၸတၱိ
၄။ ပေယာဂသမၸတိၱ
♦ အဲဒီအထဲမွာ “ဂတိသမၸတၱိ” ဆိုတာ လူ႔ျပည့္ ၊
နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္ကိုေျပာတာပါ။ ဘ၀ေကာင္းကိုရရွိျခင္းေပါ့၊
ဂတိသမၸတၱိမွာျဖစ္ေနရင္ အကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးေပးခြင့္မသာေတာ့ဘူး။ကုသိုလ္ကံရဲ႕အလွည့္ေရာက္ ေနပါတယ္။
♦ “ဥပဓိသမၸတၱိ” ဆိုတာက “႐ုပ္အဆင္းလွပျခင္း” ကိုေျပာတာပါ၊
ေလာကမွာ ဥပဓိသမၸတၱိကလဲ အေရးၾကီးျပန္ပါတယ္၊
အဲဒီ ဥပဓိသမၸတၱိ ကိုရေနရင္ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္မသာေတာ့ဘူး၊
► သီဟိုကၽြန္းမွာ “ဘာတိကမင္း” ဆိုတာရွိပါတယ္။
အဲဒီမင္းက တိုင္းသူျပည္သားေတြကို “ႏြားသားမစားရဘူး”လို႔ အမိန္႔ထုတ္ ထားပါတယ္၊
ႏြားသားစားခဲ့ရင္ ဖမ္းျပီးဒဏ္ေငြတပ္တယ္။
ဒဏ္ေငြမေဆာင္ႏိုင္ရင္ နန္းေတာ္ထဲကိုေခၚျပီး အမိႈက္က်ံဳးတာတို႔၊ ေျမတူးတာတို႔ကိုလုပ္ရတယ္။
တစ္ေန႔ မိသားစုတစ္စုက တားျမစ္ထားတဲ့ၾကားက
ႏြားသားခိုးစားၾကတယ္။ဒီလိုနဲ႔ ဘုရင့္ရဲမက္ေတြက မိေရာဆိုပါေတာ့။
ဒီေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဒဏ္ေငြေဆာင္ေပါ့။ဒါေပမယ့္ အဲဒီမိသားစုက ဆင္းရဲေတာ့
ဒဏ္ေငြမေဆာင္ႏိုင္ဘူးတဲ့။
ဒဏ္ေငြမေဆာင္ႏိုင္ေတာ့ နန္းေတာ္ေခၚခဲ့ၾကတာေပါ့၊
နန္းေတာ္မွာက သူတို႔မိသားစုတင္မကဘူးတဲ့။သူတို႔လိုပဲ ႏြားသားခိုးစားၾကတဲ့ တျခားမိသားစု ေတြလဲပါတယ္၊အဲဒီႏြားသားခုိးစားတဲ့ သူေတြကို ဒဏ္ေပးတဲ့အေနနဲ႔
အမႈိက္သိမ္း၊ ေျမတူး၊ ျမက္ႏႈတ္ေပါ့။ဒါကိုဘာတိကမင္းက ေလသာျပတင္းက ၾကည့္ေနပါတယ္၊
ေစာေစာက ေျပာခဲ့တဲ့ မိသားစုထဲမွာ
ေတာ္ေတာ္႐ုပ္အဆင္းလွတဲ့ ေကာင္မေလး ပါတယ္၊ေနပူၾကဲၾကဲမွာ ေခၽြးသံတရႊဲရႊဲနဲ႔ ဒဏ္ထမ္းေနတဲ့
အဲဒီ႐ုပ္လွလွေကာင္မေလးကိုျမ
မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ေခၚခိုင္းလိုက္တယ္၊
“သမာေဒ၀ီ” ဆိုတဲ့ ဘြဲ႔ေပးျပီး ဘုရင္က
သူ႔အနားမွာခစားဖို႔ထားလိုက္
လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးတ
မ စလိုက္တယ္တဲ့။ဒါ ဥပဓိသမၸတၱိ က အက်ိဳးေပးလိုက္တာပါပဲ၊
လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ဥပဓိသမၸတၱိဟာ သူနဲ႔ႏြယ္တဲ့
မိသားစုကိုလဲ အက်ိဳးေပးသြားတယ္၊
အဲဒီလို “ဥပဓိသမၸတၱိ”နဲ႔ ျပည့္စံုေနရင္လဲ
“အကုသိုလ္ကံ”က အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ပါဘူး။
♦ “ကာလသမၸတၱိ” ဆိုတာက ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ရာ အခါ၊
စၾကာ၀ေတးမင္းေပၚရာအခါ၊ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေတြေပၚရာ
ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေနရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေတြ
မင္းေကာင္း မင္းျမတ္ေတြ အုပ္စိုးေနတဲ့ ကာလဆိုရင္လဲတိုင္းသူျပည္သားေတြ စား၀တ္ေနေရး ၊
စီးပြားေရးေတြ ေျပလည္ေနမယ္၊ က်န္းမာေရးေတြ ေကာင္းေနမယ္၊
ပညာေတြ စိတ္ၾကိဳက္သင္ခြင့္ရေနမယ္ေပ
အဲဒီ ကာလသမၸတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုေနရင္လဲ “အကုသိုလ္ကံ”က အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ဘူး။
♦ “ပေယာဂသမၸတိၱ” ဆိုတာက -
“သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္”ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေနတာကို ေျပာတာပါ၊
ေလာကမွာ ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အျမဲတမ္း သတိရွိေနမယ္၊
သြက္သြက္လက္လက္ ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ လံု႔လ၀ီရိယရွိေနမယ္၊အရာရာကို နားလည္သေဘာေပါက္ျပီး
ထက္ျမတ္တဲ့ ဥာဏ္ပညာရွိေနမယ္၊ သတိ၀ီရိယဥာဏ္ေတြယွဥ္ျပီး အားၾကီးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြျပဳေနမယ္၊
အဲဒီလိုဆိုျပန္ရင္လဲ အကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ဘူး၊
ေလာကမွာ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေနတဲ့သူေတြက
ၾကည့္လိုက္ရင္ ပေယာဂသမၸတိၱဆိုတဲ့ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ ပညာနဲ႔ ျပည့္စံုေနတဲ့သူေတြ
ျဖစ္ေနမယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္၊
■ ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက
“အတိတ္ကံရဲ႕ သတိၱက တစ္မတ္သား”ေလာက္ပဲပါတယ္။
■ ယခုပစၥဳပၸန္ဘ၀၊ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ဆိုတဲ့
ပေယာဂသမၸတိၱက “သံုးမတ္သားေလာက္ ပါရွိတယ္”ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သတိထားရမယ့္အေၾကာင္း
“မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ” က အထူးသတိ ေပးထားပါတယ္၊
■ ဆိုလိုတာက ဒီပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ပေယာဂသမၸတိၱနဲ႔
ကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေတြကို ခံစားႏိုင္ခြင့္ ရွိသလို အကုသိုလ္ကံေတြကိုလဲ တားဆီးထားႏိုင္တယ္၊
■ ဥပမာ- “အဇာတသတ္မင္း” ကိုၾကည့္၊
အဖကိုသတ္ထားတဲ့ ပါဏာတိပါတကံၾကီးကအ၀ီစိငရဲကို က်ိန္းေသမုခ်က်ရမယ္။
ဒါေပမယ့္ သတိေတြဥာဏ္ေတြ၀င္လာျပီး
ျမတ္စြာဘုရားကိုသြားျပီးဆည္းကပ္လိုက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ကို ဆည္းကပ္လိုက္တဲ့
“ပေယာဂသမၸတိၱ”ေၾကာင့္ အ၀ီစိငရဲမက်ေတာ့ဘဲအ၀ီစိငရဲထက္ငယ္တဲ့ “ေလာဟကု မၻီငရဲ” မွာပဲ
က်ရေတာ့တယ္၊
ေနာက္အက်ိဳးတစ္ခုက အဲဒီငရဲက လြတ္လာရင္
“၀ိဇိတာ၀ီ”ဆိုတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္ျပီး ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ရမယ္တဲ့။
ဒါ ပေယာဂသမၸတိၱရဲ႕ အစြမ္းသတိၱေတြပါပဲ။
--------*------------*----
ေနာက္ “၀ိပတၱိေလးပါး”ထဲမွာ “ဂတိသမၸတၱိ ”ဆိုတာ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ဆိုတဲ့
အပါယ္ေလးဘံု ကိုေျပာတာ၊
မေကာင္းတဲ့ဘ၀ကိုရရွိတယ္ေပါ့
ေရွးေရွးဘ၀က ကုသိုလ္ကံေတြ ရွိေနေပမယ့္ ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေတာ့ဘူး။
♦ “ဥပဓိ၀ိပတၱိ” ဆုိတာက ႐ုပ္အဆင္းမလွတာပါ၊
“ဒီပရာ” ဆုိတဲ့ ၀တၱဳမွာ မင္းၾကီးက “ဒီပရာဇာ”ဆိုတဲ့
မင္းစားကို ဖြားျမင္ေတာ့ မင္းၾကီးက သားကိုခ်စ္တာေရာ၊ မိဖုရားကိုခ်စ္တာေရာ ေပါင္းျပီး မိဖုရားကို
“လိုရာဆုကို ေတာင္းပါ” လို႔ ေျပာတယ္။
မိဖုရားကလဲ “ေကာင္းျပီ၊ အခုမယူေသးပါ၊
ေနာင္မွယူမယ္” လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။အဲဒီ “ဒီပရာဇာမင္းသား” က ခုနစ္ႏွစ္၊
ရွစ္ႏွစ္အရြယ္မွာ ၾကက္တိုက္တမ္းကစားသတဲ့။
မင္းသားျဖစ္ျပီး မကစားသင့္တဲ့ အရာကို ကစားေတာ့
ၾကက္က ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရင္း မင္းသားရဲ႕ မ်က္စိကို
ခြပ္လိုက္တာ မ်က္စိပ်က္ေရာ။
ဒီလိုနဲ႔ မင္းသားတစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္သာ
မယ္ေတာ္မိဖုရားက မင္းၾကီးဆီကပ္ျပီး “အရွင္မင္းၾကီး သားဖြားစဥ္ကာလက လိုရာဆုကို
ေတာင္းပါလို႔ အမိန္႔ရွိထားပါတယ္။ယခုထိုဆုကို ေတာင္းလိုပါတယ္” ေပါ့ ။
မင္းၾကီးကလဲ “မိဖုရားျမတ္ဆုယူေလာ့” ဆိုေတာ့
မိဖုရားက“အရွင္မင္းၾကီး အကၽြႏု္ပ္သားအားမင္းအျဖစ္ကိ
ဒီေတာ့ မင္းၾကီးက ဘာျပန္ေျပာသလဲဆိုေတာ့
“မိဖုရား-သင့္သားဟာ စကၡဳမစံု၊ အဂၤါျမဳံတဲ့သူျဖစ္တယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔မတန္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ မင္းအျဖစ္ကိုမေပး”လို႔ျပန္မိန္႔လိုက္ပါတယ္။
မိဖုရားကလဲ မေလ်ာ့ဘူး၊ ထပ္တလဲလဲ
ေတာင္းေနေတာ့ ေနာက္ဆံုး မင္းၾကီးလဲ ႏႈတ္ဂတိကလဲ ရွိထားဖူးေတာ့
“သင့္သားကန္းအား ဒီအလံုးစံုေသာ သီဟိုဠ္ကၽြန္းကိုေတာ့ မေပးႏိုင္၊ အျခံအရျဖစ္တဲ့
“နာဂဒီပ ကြၽန္းငယ္”၌သာ မင္းျပဳေလ”လို႔ ကြၽန္းငယ္တစ္ခုကို ေပးလိုက္တယ္။
ဒီ၀တၱဳကိုၾကည့္၊ တကယ္လို႔သာ
“ဒီပရာဇာ မင္းသား” ဟာ ဥပဓိ၀ိပတၱိနဲ႔ ျပည့္စံုခဲ့ရင္ ယူဇနာသံုးရာေလာက္ရွိတဲ့ သီဟိုဠ္တစ္ကၽြန္းလံုးကို
မင္းအျဖစ္နဲ႔ အုပ္စိုးရမွာ။ခုေတာ့ ဥပဓိ၀ိပတၱိျဖစ္ေနေတာ့ ကုသိုလ္ကံက
အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေတာ့ဘူး။
♦ “ကာလ၀ိပတၱိ” ဆိုတာက - ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔
ေ၀းေနတဲ့ကာလ၊ ဆုတ္ကပ္ကာလ၊ မေကာင္းတဲ့ မင္းေတြအုပ္စိုးတဲ့ကာလကို ေခၚတာပါ၊
အဲဒီကာလာေတြမွာ“ဒါန၊ သီလ၊ ဘ၀နာ၊ သမာဓိ၊ ပညာ”ဆိုတဲ့
ကုသိုလ္တရားေတြကို ျပဳခြင့္မရ၊ စား၀တ္ေနေရးေတြ က်ပ္တည္း၊ ျပည္တြင္းစစ္ေတြျဖစ္။
ဥပမာ- အာဖဂန္နစၥတန္တို႔ ၊ပါလက္စတိုင္းတို႔လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးေပါ့။
အျမဲတမ္း စစ္ေတြျဖစ္ေနေတာ့ ပညာသင္ၾကား ခြင့္မရ။စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္မရ။
တစ္သက္လံုး ဒုကၡသည္စခန္းမွာပဲ ရြက္ဖ်င္တဲေတြထိုးျပီး ေနၾကရတာ။
အဲဒီကာလဆိုးေတြနဲ႔ ၾကံဳေနရင္လဲ ကုသိုလ္ကံက အက်ိဳးေပးခြင့္ မရျပန္ဘူး။
♦ “ပေယာဂ၀ိပတၱိ” ဆိုတာက
“သတိမရွိ၊ ၀ီရိယမရွိ၊ ဥာဏ္မရွိတာ” ကို ေျပာတာပါ၊
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ကင္းတဲ့သူူဟာ ပညာပဲသင္သင္၊
စီးပြားေရးပဲ လုပ္လုပ္၊ ေအာင္ျမင္မႈ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ေ၀းတတ္ပါတယ္။ ဒါေျပာသာေျပာရတယ္။
သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဥာဏ္ကင္းျပီဆိုရင္ ပညာလဲ ေကာင္းေကာင္းသင္မွာမဟုတ္ေတာ
စီးပြားေရးလဲ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊
ေငြလြယ္လြယ္ရတဲ့ အကုသိုလ္နဲ႔ မကင္းတဲ့အလုပ္ေတြပဲ လုပ္ေတာ့မွာ။ဒီေတာ့ ကုသုိလ္ကံက ဘယ္လိုလုပ္လာျပီး အက်ိဳးေပးေတာ့မလဲ။
အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ စကားေတြကို ျပန္အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္
“သမၸတၱိေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုေနမယ္” ဆိုရင္ အကုသိုလ္ျပဳခဲ့ရင္တာင္
အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာဘဲ ကုသုိလ္ကံကခ်ဥ္း အက်ိဳးေပးေနပါလိမ့္မယ္၊
“၀ိပတၱိေလးပါး” နဲ႔ ၾကံဳေနမယ္ဆိုရင္လဲ
ကုသိုလ္ကံအက်ိဳးေပးခြင့္မသာ
● ဒီေနရာမွ အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့“ပေယာဂသမၸတၱိ”ပါ၊
လူတစ္ေယာက္အတြက္
“ဂတိသမၸတၱိ၊ ဥပဓိသမၸတၱိ၊ ကာလသမၸတၱိ”ဆိုတဲ့တရားသံုးပါးက ျပဳျပင္ယူလို႔ ခက္ခဲေပမယ့္
“ပေယာဂသမၸတၱိ” ကေတာ့ ျပဳျပင္ယူလို႔ ရပါတယ္ ။ဒါကို ကိုယ္က သိထားဖို႔ပါပဲ။
“အတိတ္ပေယာဂသမၸတၱိ”ကေတာ့
ျပဳျပင္ယူလို႔မရေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့၊ျပဳျပင္ယူလို႔ရတဲ့ “ ပစၥဳပၸန္ပေယာဂ သမၸတၱိ”
ကို ျပဳျပင္သြားဖို႔ ပါပဲ၊
ဥပမာ ကိုယ္က ႐ုပ္မလွခဲ့ရင္
‘‘ေအာ္…ငါဟာ အတိတ္ဘ၀က စိတ္ထားညံ့ခဲ့လို႔ ဒီဘ၀မွာ ႐ုပ္မလွတာ၊
ဒီဘ၀မွာ စိတ္ထားလွေအာင္ေနမယ္။႐ုပ္လွရာ လွေၾကာင္း ကုသုိလ္ေတြကို ျပဳမယ္’’ ဆိုျပီး
● သတိယွဥ္တာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနတာ၊
● ဥတုနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ အစာအဟာရကို စားတာ၊
● အခ်ိန္မွန္အိပ္ျပီး၊ အခ်ိန္မွန္စားတာ၊
● ပညာကို ၀ီရိယရွိရွိ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားနဲ႔ သင္ယူတာ ၊
● အခြင့္သင့္တိုင္း စြမ္းႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကိုေစတနာပါပါနဲ႔ ျပဳတာ၊
● ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ သတိရွိရွိေနတာ စသည္ျဖင့္ေပါ့။
ဒါေတြဟာ “ပစၥဳပၸန္ပေယာဂသမၸတၱိ” ကို ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ယူတာပါပဲ။
က်န္တာေတြေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ။
ျပဳျပင္ခြင့္ရွိတဲ့ “ပစၥဳပၸန္ပေယာဂသမၸတၱိ” ကိုေတာ့ ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္တတ္ဖို႔ ပါပဲေလ။
ဒါဆို ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အက်ိဳးကေတာ့ အခြင့္သင့္လာပါလိမ့္မယ္။
- [ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ/
(ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)ေရးသားေသာ“သံသရာခရီးေဖာ္” စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၅၂ - ၆၁မွ
ထုတ္ႏႈတ္ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။)
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment