Pages

အကုသုိလ္ မွ ကုသုိလ္ပန္းတုိင္ သို႔

အကုသုိလ္ ျဖစ္တုိင္း စိတ္ဆင္းရဲ ေနရမယ္ဆုိရင္တစ္သက္လုံး စိတ္ဆင္းရဲေန ရေတာ့မွာပါ၊
သာသနာဟာ အားလုံးရဲ့ ေထာက္ရာ တည္ရာ အားကုိးရာပါ။ကိေလသာ မကင္းေသးတဲ့
ပုထုဇဥ္ဘဝမွာ အကုသုိလ္ကေတာ့ ျပဳမိၾကမွာပါပဲ။

◙ ဒါေပမယ့္ ျပဳမိတဲ့ အကုသိုလ္ကုိ အမွီျပဳၿပီး စီးပြားေရး
စကားနဲ႔ ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္လာတဲ့ အကုသိုလ္ကုိပဲ အရင္းအႏွီး လုပ္ၿပီး ကုသိုလ္ကုန္ေခ်ာ ျပန္ထုတ္ ယူရမွာပါ။ တစ္ဆင့္ ျမွင့္ၿပီး ေျပာရရင္ ဝိပႆနာ ကုန္ေခ်ာ
အထိ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။ ဗာရာဏသီမင္းဟာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အကုသိုလ္ ကုိပဲ အရင္းအႏွီး လုပ္ၿပီး ပေစၥက ဗုဒၶါ ျဖစ္သြားတာပါ။ မနက္အိပ္ရာက ႏုိးရင္မထေသးဘဲ
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တုိးတုိးေလး ျပန္ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္း တစ္ခုရွိပါတယ္။
လူ႔ဘဝ ေရာက္လာတာ ဘာလုပ္ဖုိ႔လဲ?

◙ အေျဖကေတာ့ လမ္းသုံးသြယ္ကုိ အာရုံျပဳၾကည့္ရမွာပါ။
လမ္းသုံးသြယ္ ရွိပါတယ္။ ကံလမ္းရယ္၊ စ်ာန္လမ္းရယ္၊ ဉာဏ္လမ္း ရယ္ပါ။ ဒါန သီလေတြ ျပဳတာက ကံလမ္းက သြားတာပါ။ ကံလမ္းက သြားရင္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ကုိ
ေရာက္ပါတယ္။ သမထ တရားေတြ ပြားမ်ားအားထုတ္ တာက စ်ာန္လမ္းက သြားတာပါ။ စ်ာန္လမ္းက သြားရင္ျဗဟၼာ့ျပည္ကုိ ေရာက္ပါတယ္။
 ဝိပႆနာ တရားေတြ ပြားမ်ား အားထုတ္တာက ဉာဏ္လမ္းက သြားတာပါ။ ဉာဏ္လမ္းကသြားရင္ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ပန္းတုိင္ဟာ နိဗၺာန္ပါ။ နိဗၺာန္ ေရာက္ဖုိ႔ အတြက္ ဉာဏ္လမ္းက သြားရမွာပါ။ ဒီေတာ့ ကံလမ္း၊ စ်ာန္လမ္းေလာက္ နဲ႔ တင္းတိမ္
ေနလုိ႔ မရပါဘူး။ ဉာဏ္လမ္းေခၚတဲ့ ဝိပႆနာ တရားကုိလည္း အားထုတ္ရဦး မွာပါ။ ၿပီးေတာ့ လမ္းသုံးသြယ္ကုိ အာရုံျပဳလုိက္ရင္လည္း ရာထူးဌာနႏၲရ, ေငြေၾကးဥစၥာ, ေျခြရံသင္းပင္း
ဆုိတာေတြလည္း ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ လူ႔ဘဝေတာ့ ေရာက္လာပါရဲ့ ဒါေပမယ့္ လူ႔ဘဝ ေရာက္လာၿပီး ဒီဝိပႆနာ တရားေလးမွ အားမထုတ္ရဘဲ ေသသြားရတယ္ ဆုိရင္ေတာ့
လူ႔ဘဝရလာတာ မတန္ပါဘူး။ ဝိပႆနာတရား အားမထုတ္ရဘဲ
ေသသြားၾကရတဲ့ သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။

◙ ဉာဏ္လမ္းေခၚတဲ့ ဝိပႆနာ တရားဟာ သာသနာတြင္း ကာလ
မွာပဲ ရရွိတာပါ။ သာသနာပ ကာလမွာမရပါဘူး။ သာသနာပ ကာလမွာ ကံလမ္းနဲ႔ စ်ာန္လမ္းပဲ ရွိတာပါ။ ဆုိလုိတာက ကံလမ္း၊ စ်ာန္လမ္း ေလာက္နဲ႔ စိတ္မခ်ရ ေသးပါဘူး။ ဉာဏ္လမ္းေခၚတဲ့ ဝိပႆနာ တရားအားထုတ္ၿပီး အနည္းဆုံး ေသာတာပန္ျဖစ္မွ ဘဝကစိတ္ခ်ရတာပါ။ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားရင္ေတာ့ အပါယ္ မက်ေတာ့ပါဘူး။

◙ ေသာတာပန္ ျဖစ္ေအာင္ အားမထုတ္ႏုိင္ ေသးရင္ေတာင္ အငယ္စား
ေသာတာပန္ လုိ႔ေခၚတဲ့ စူဠေသာတာပန္ အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ရေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာပါ။
စူဠ ေသာတာပန္ဆုိတာ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးကုိ ခြဲျခားသိတဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ အထိ ေရာက္တဲ့ ေယာဂီကုိ စူဠေသာတာပန္လုိ႔ ေခၚတာပါ။ စူဠေသာတာပန္ ျဖစ္ရင္လည္း သုဂတိဘဝ ျမဲတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဉာဏ္စဥ္အတုိင္း ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္က
ဒုတိယဉာဏ္စဥ္ ပါ။

◙ ပထမဉာဏ္စဥ္က နာမ္ရုပ္ကုိ ပုိင္းျခားသိတဲ့ နာမရူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္စဥ္ပါ။
ဒီဉာဏ္စဥ္ ႏွစ္ပါးကိုေတာ့ တရားကုိ ရုိရုိေသေသ ရႈမွတ္တဲ့ ေယာဂီတုိင္းေတြ႔ၾက ရတာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တုိင္း ဒီဉာဏ္စဥ္ နွစ္ခုေလာက္ေတာ့ ရေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာပါ။ တခ်ိဳ႕ အေလ့အက်င့္မ်ားတဲ့ ေယာဂီေတြဆုိ ကုိယ့္အိမ္ ဘုရားခန္း ထဲမွာ ထုိင္လုိက္တာနဲ႔
ဒီဉာဏ္စဥ္ နွစ္ခုကုိ ခ်က္ခ်င္း ေတြ႔ၾကရတယ္လုိ႔ ဆုိပါ တယ္။

◙ ဘဝမွာ ဝိပႆနာတရားထက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ ဘာမွမရွိပါဘူး။
ဝိပႆနာ တရားေတြနဲ႔ ေပ်ာ္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ဝိပႆနာ ပီတိသုခနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔ ေနရတာဟာ လူသာမန္ေတြ မဆုိထားနဲ႔ နတ္သာမန္ေတြ ေတာင္မွ မေပ်ာ္ေမြ႔ႏုိင္တဲ့ ေပ်ာ္ေမြ႔ျခင္းကုိ ရရွိပါတယ္လုိ႔ ေဟာျပထားတာပါ။ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ေရာက္ေနေရာက္ေန၊ ဘယ္လုိ အေျခအေနပဲ ရွိေနေန၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာခ်မ္းသာ တကယ္
ေလွ်ာက္ရမွာက ဉာဏ္လမ္းပါ။

[ ဆရာေတာ္၏ အကုသိုလ္ ႏွင္႔ ပန္းတုိင္ တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment