Pages

အေတာင္ ၂ ဖက္ကို ျဖန္႔ကာရယ္ ေလထဲမွာ ဝဲပ်ံလိုက္ေတာ့မယ့္ ကား



သင့္ရဲ့ Toyota Prius ေလထဲမွာ ပ်ံသန္းႏိုင္ပါသလား။ အေျဖကေတာ့ လြယ္ပါတယ္။ No ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ Terrafugia ကုမၸဏီကေတာ့ Yes ပါတဲ့။

မွန္ပါတယ္။ Transition လုိ႔ အမည္ေပးထားတဲ့ car-airplane (ေခၚ) ကား-ေလယာဥ္ (ေခၚ) ကားပ်ံဟာ အမွန္တကယ္ကို ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းရွိမယ့္ လွ်ပ္စစ္-ဓာတ္ဆီ hybrid ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မၾကာမီမွာ ျဖစ္လာဖြယ္ ရွိေနပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကာ Transition ဟာ ကားလား ၊ ေလယာဥ္လားလုိ႔ ေမးမယ္ဆုိက ေမးႏိုင္ပါတယ္။ MCG အေနနဲ႔လည္း အတိအက် အေျဖမေပး ႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ code name ျဖစ္တဲ့ TF-X လုိ႔ပဲ ေခၚပါမယ္။ စိတ္ေလာျပီး ဘယ္မွာဝယ္လုိ႔ ရမလဲလုိ႔ေတာ့ မေမးလိုက္ပါနဲ႔ဦး။ TF-X ဟာ ထုတ္လုပ္မႈအဆင့္ေတာင္ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ဒီဂ်စ္တယ္ဒီဇိုင္း ပံုစံမွာပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။

TF-X အေနနဲ႔ ေဒါင္လိုက္ ဆင္းသက္မႈကို ျပဳလုပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟတ္ယာဥ္ေတြ၊ Harrier Jump Jet ေလယာဥ္နဲ႔ အသစ္ထြက္ရွိလာမယ့္ Lockheed Martin F-35 Lighting II အဆင့္ျမင့္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္တုိ႔လုိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားလုိလဲ ေမာင္းႏွင္လုိ႔ရမယ့္၊ ရဟတ္ယာဥ္လုိလည္း ဆင္းသက္ႏိုင္မယ့္၊ ေလယာဥ္လုိလဲ ပ်ံသန္းႏိုင္မယ့္ ယာဥ္ပ်ံကို တည္ေဆာက္ရတာ ရုပ္ရွင္ထဲမွာပဲ လြယ္ကူပါလိမ့္မယ္။ Boeing ရဲ့ V-22 Osprey ကုိသာ ၾကည့္ပါေတာ့။ စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကေနစျပီး ထုတ္လုပ္တဲ့အခ်ိန္အထိ ဆယ္စုႏွစ္ ၂ စု နီးပါး ၾကာျမင့္ခဲ့ပါတယ္။

လူ ၄ ဦး လိုက္ပါစီးနင္းႏိုင္မယ့္ Terrafugia ရဲ့ ဤကားပ်ံ တည္ထြင္ထုတ္လုပ္ေရး အစီအစဥ္ဟာ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ စာရြက္ေပၚမွာသာ ရွိေနေသးတာေၾကာင့္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာသံုး ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္မ်ားႏွင့္ “အဆင့္ျမင့္ ေထာက္လွမ္းေရးစနစ္” ေတြ တပ္ဆင္ေပးထားမယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။

TF-X ရဲ့ လုပ္ေဆာင္ပံုကေတာ့ ရိုးရွင္းပါတယ္။ ေျမျပင္ေပၚသို႔ ဆင္းသက္ျပီးတဲ့အခါ အေတာင္ပံမ်ားဟာ အလိုအေလ်ာက္ ေခါက္သိမ္းျပီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ Rotax 912 ULS ေလယာဥ္အင္ဂ်င္ဟာ ပန္ကာ ၂ လုံးကို ေမာင္းႏွင္ရာမွ ကားေနာက္ဘီးမ်ားကို ေမာင္းႏွင္ေပးပါလိမ့္မယ္။ အျမန္ႏႈန္းကေတာ့ ေလထဲမွာ တစ္နာရီ မိုင္ ၁၀၀ ႏႈန္း ျဖစ္ျပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေနန႔ဲ ေျမျပင္ေပၚမွာ တစ္နာရီ မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ ေဒၚလာ ၂၇၉၀၀၀ ခန္႔ ရွိမယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။

http://myawadynews.blogspot.com/2013/11/blog-post_2856.html

No comments:

Post a Comment