ေရးသားသူ - ေမာင္စိမ္းနီ (စုစည္းသည္)
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေရးသားခဲ့ေသာ စာေပလက္ရာ မ်ားႏွင့္ မိန္႔ခြန္းမ်ား အျပင္ သမိုင္းဝင္ရွားပါး ဓာတ္ပံုမ်ား၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ အေၾကာင္း ေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါး မ်ား အား စုစည္းထုတ္ေဝထားေသာ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။
ဤစာအုပ္ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ စုစည္းခဲ့သည့္ ေမာင္စိမ္းနီက “ပခံုးေပၚ ေရာက္လာတဲ့ သမိုင္းေပးတာဝန္ကို အထုိက္ အေလ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (၁၉၁၅-၁၉၄၇) ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ (၆၃) ႏွစ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္ လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္္ေရးသားခဲ့ေသာ စာေပလက္ရာမ်ားႏွင့္ မိန္႔ခြန္းမ်ားကို ယေန႔အခ်ိန္ထိ စာေရးဆရာ အမ်ားအျပား က ျပန္လည္ေဆြးေႏြးတင္ျပ ေနၾကဆဲပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုစာအုပ္တြင္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသးဘဝ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားဘဝ၊ ေတာ္လွန္ေရးေခါင္းေဆာင္ဘဝ တို႔အျပင္ စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးကဗ်ာ တို႔အေပၚတြင္ ေဝဖန္ေဆြးေႏြးထားၾကျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ေႏွာင္းေခတ္လူတို႔မသိရေသးေသ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၏ ကိုယ္တုိင္ေရးအတၳဳပၸတၱိတြင္
အဆိုပါအတၳဳပၸတၱိတြင္ ပညာႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္က “ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္ စာတမ္းတတ္၍ စာသိမႈ ကုိ ပညာဟု မဆိုေပ။ ပညာသည္ “အတိုင္းအဆမထင္” အလြန္က်ယ္ေျပာနက္နဲလွေပသည္။
ပညာတတ္သူ သည္ ေလာကရွိအရာရာကို အခြင့္အလမ္းလိုက္၊ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ႏိုင္စြမ္းေသာ ဥာဏ္ အားလံုး ကို လည္းေကာင္း၊ မိမိဥာဏ္အျမင္အရ စိတ္ေနစိတ္ထား စိတ္ဓာတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ျပဳျပင္ စီမံ ထားခဲ့သူ သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။
ဘီေအ ပင္ ေအာင္ေစ ကာမူ၊ ပါရဂူဘြဲ႕ႀကီးပင္ရေစကာမူ ပညာဆိုေသာ သဘာဝ အဓိပၸာယ္ကို ေကာင္းစြာ သံုးသပ္ နားလည္ျခင္း မရွိခဲ့ေသာ္ တကယ္အရာမေရာက္အသံုးမဝင္ေပ။
ပညာသည္ လူ၏ ဥာဏ္မ်ားကိုတိုးတက္ေစရမည္။ လူထု၏ဆႏၵအားလုပ္အားကို ႏူးညြတ္ေစ ရမည္။ ရာဇဝင္ သိ႐ံုသာမဟုတ္ ရာဇဝင္ကိုဖန္တီးေစရမည္”ဟု တင္ျပထားပါသည္။
Weekly Eleven
အထူး ၫႊန္းဆုိျခင္း
စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း
ေမာ္နီတာ သတင္းဂ်ာနယ္(ႏိုင္ငံေရး အထူး ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္)
အထူး ၫႊန္းဆုိျခင္းလုိ႔ ေရးလုိက္ေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ၫႊန္းေနစရာေတာင္ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း”လုိ႔ ဆိုလုိက္တာနဲ႔ ၿပီးျပည့္စုံ ေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေနမင္းႀကီးလုိ၊ လမင္းႀကီးလုိပဲေပါ့။ လူတုိင္း သိၿပီးသားေပမယ့္ ၫႊန္းဆို ဖြဲ႔သီလုိ႔ မ၀ႏုိင္ဘူး မဟုတ္လား။
စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း စာအုပ္ကို ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ အဖြဲ႔သားေတြက စီစဥ္တာပါ။ စာမူေတြ စုေဆာင္း တာကေန စာအုပ္ထြက္လာတဲ့ အထိ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ၾကာေအာင္ ဇြဲနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပင္ပန္းရ က်ဳိးနပ္ပါတယ္။ စာအုပ္က သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊ လွလွပပ၊ ခံ့ခံ့ ညားညား ရွိလွပါတယ္။ စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖုံးကလည္း ေဆးေရာင္ လွလွေတြမပါ။ ႐ိုး႐ိုးကေလး။ ပကာသန မႀကိဳက္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း စ႐ိုက္နဲ႔ အံကုိက္ပဲ။
ဒီစာအုပ္ထဲမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ေတြက စၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို မသိမမီ လုိက္တဲ့ စာေရးဆရာေတြကပါ အမွတ္တရ ပါ၀င္ ေရးသား ထားၾကပါတယ္။ ဒါတင္မက သူ႔ရဲ ႕ေျမးအရြယ္ လူငယ္ စာေရးဆရာ ကဗ်ာ ဆရာေလးေတြရဲ႕ ေလးစားအားက်၊ လြမ္းဆြတ္တမ္းတတဲ့ မွတ္ခ်က္စာ တုိ၊ ကဗ်ာတုိေလးေတြလည္း ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္ပါ ရွိပါေသးတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကုိယ္တုိင္ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးကေတာ့ ထိပ္ဆုံးကေပါ့။
စာေတြကို ခဏ ဖယ္ထားပါဦး။ အယ္လ္ဘမ္ တစ္အုပ္စာေလာက္ ရွိတဲ့ ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္း ေတြကို ျမင္႐ုံနဲ႔ ရင္ခုန္ သြားႏိုင္ပါတယ္။ စာအုပ္က ေစ်းနည္းနည္း ႀကီးတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ မိသားစု ဓာတ္ပုံတစ္ပုံတည္းနဲ႔တင္ တန္ေနၿပီလုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္အုပ္ကေတာ့ ေမာ္နီတာ သတင္းဂ်ာနယ္ အေစာင္ ၅၀ ျပည့္ အထူးထုတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ာနယ္မွာ ပါခဲ့ဖူးတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေတြကို ျပန္လည္ စုစည္း ေပးထားတာပါ။ အဖုိးတန္ ဓာတ္ပုံေတြလည္း ေ၀ေ၀ဆာဆာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ကိုယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတိ္ၱ တစ္ပုိင္း တစ္စ ကလည္း တကယ္ ရတနာ တစ္ပါးပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပြဲအတြက္ အလုပ္ေတြ မ်ားလြန္းလုိ႔ ကုိယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥေတြ ဂ႐ု မစုိက္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ကိုယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတိ္ၱကိုလည္း ၿပီးဆုံးေအာင္ ေရးျဖစ္ခဲ့ဟန္ မတူဘူး။ ဒီအခ်က္ဟာ ငေမာက္ ပတၱျမား ေပ်ာက္ဆုံး သြားခဲ့ရတာထက္ ပိုၿပီး မခ်င့္မရဲ ျဖစ္စရာ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ဒီဂ်ာနယ္ကို စီစဥ္သူမ်ားရဲ႕ အမွာစကား အရ စာမ်က္ႏွာ အကန္႔အသတ္ေၾကာင့္ တခ်ဳိ ႕ေဆာင္းပါးေတြ ခ်န္လွပ္ ထားခဲ့ရေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အဲဒါေတြေရာ ေနာက္ထပ္ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြပါ ေပါင္းၿပီး စာအုပ္အျဖစ္ ျပန္လည္ ထုတ္ေ၀ သင့္ပါတယ္။
ဒီစာအုပ္ စာေစာင္ေတြကို ဖတ္ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အေၾကာင္းကို ပုိၿပီး ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သိလာ ရပါတယ္။ ၾကားဖူးနား၀ ရွိတာေတြနဲ႔ တူတာေတြ ရွိသလုိ နည္းနည္း ကြဲျပားတာေတြလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ ဥပမာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ လူမႈ ဆက္ဆံေရးမွာ ညံ့ဖ်င္းတယ္ဆုိတာ မွန္ပါတယ္။ အစ္ကိုႀကီး တစ္ေယာက္လုိ ေနခဲ့တဲ့ သခင္ႏု(ေနာင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု)ကုိေတာင္မွ လမ္းမွာေတြ႔ရင္ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္မွ ႏႈတ္ဆက္တာ။ စကားထုိင္ ေျပာရင္းက သူမ်ား စကားမဆုံးခင္ ထထြက္ခ်င္ ထြက္ သြားတတ္တာ။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူကလည္း ၀န္ခံတယ္။ ကိုယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတိ္ၱထဲ မွာ မိမိဟာ အ႐ိုင္းအစုိင္း ဘ၀က လာတာလား မသိဘူးလုိ႔ ေရးထားတယ္။ ဒါေတြက သူ႔ရဲ႕သီးျခား ပုဂ္ၢိဳလ္ေရး ကိစၥေတြမွာသာ ျဖစ္တတ္ တာပါ။ တုိင္းေရးျပည္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ၀ါရင့္ သံတမန္ တစ္ေယာက္လုိ ပရိယာယ္ ႂကြယ္၀တယ္ ဆုိတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ထူးဆန္းတာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ပရိယာယ္က ႐ိုးသား ပြင့္လင္းျခင္း ျဖစ္ေနျပန္ တာပါပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ တစ္ယူသန္ တစ္ဇြတ္ထုိးသမား ဆိုတာကေတာ့ ဟုတ္လည္းဟုတ္တယ္။ မဟုတ္လည္း မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေျပာရမွာပဲ။ လြတ္လပ္ေရးကို မရရေအာင္ ယူမယ္ဆုိတဲ့ ဘက္မွာ တစ္ယူသန္ တယ္။ ဘယ္လုိရေအာင္ ယူရမလဲ ဆုိတဲ့ ကိစၥမွာက်ေတာ့ နည္းလမ္း အသြယ္သြယ္ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားတယ္။ မွားမွန္း သိလ်က္နဲ႔ ဇြတ္တိုးတာမ်ဳိးထက္ အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါကို လုိက္ၿပီး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္သင့္ရင္ လုပ္ရ မယ္ဆုိတာသူကုိယ္တုိင္ ေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲမွာ အတိအလင္း ပါပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ စကားေျပ အေရးအသား အေၾကာင္းကိုလည္း ေလ့လာၾကည့္ႏိုင္ပါ တယ္။ သူဟာ စကားေျပာရင္ ဆတ္ေတာက္ ဆတ္ေတာက္ ျဖစ္တတ္ေပမယ့္ စာေရးတဲ့ ေနရာမွာ အလြန္ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမြ႕ေၾကာင္း ေတြ႔ရမွာပါ။ ၀ါက် တည္ေဆာက္ပုံ၊ စကားလုံး သုံးႏႈန္းပုံ၊ ဥပမာ ေပးပုံေတြဟာ တကယ့္ “စာေရးဆရာ ကိုေအာင္ဆန္း”ပါပဲ။
သူဟာ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးရင္ ႏိုင္ငံေရးက အနားယူၿပီး စာေရးဆရာ တစ္ဦး အျဖစ္သာ ေနထုိင္သြားဖုိ႔ ဆႏၵရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ကေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ ကာလျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး ႏြယ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြပဲ ေရးျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းဆိုရင္ေတာ့ ရသစာေပ ေတြလည္း ေရးျဖစ္မယ္ ထင္တယ္။ ေရးရင္လည္း ေကာင္းမွာပါပဲ။ အခ်စ္ ၀တၳဳေတြေတာ့ ေရးျဖစ္မယ္ မထင္ဘူး။ သူဟာ ရည္းစားစာလည္း တစ္ခါမွ မေရးဖူးဘူး။ ရည္းစား စကားေတာင္ ခြက်က် ဘုဆတ္ဆတ္ႀကီး ေျပာတတ္တဲ့ လူမ်ဳိး မဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ အခ်စ္မရွိတဲ့ လူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဇနီးျဖစ္သူ ေဒၚခင္ၾကည္ကို ၾကည့္တဲ့အခါ သူ႔မ်က္လုံးေတြက ခ်စ္ရည္လဲ့ ေနတတ္ေၾကာင္း ဓာတ္ပုံေတြက သက္ေသခံ ေနပါတယ္။
တကယ္လုိ႔သာ ခုခ်ိန္ထိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အသက္ထင္ရွား ရွိေနဦးမယ္ဆုိရင္ သူ႔ကို ဂုဏ္ျပဳေရးသား ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ၊ အက္ေဆးေတြ ကဗ်ာေတြကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ေခါင္း တညိတ္ညိတ္နဲ႔ ျပံဳးေနမလား၊ ဘာမွ မေျပာဘဲ ႐ႈတည္တည္ႀကီး လုပ္ေနမလား။ သူ႔ထုံးစံအတုိင္း “ဒါေတြ မလုိပါဘူး”လုိ႔ ဘုက်က် ေျပာၿပီးေတာ့ပဲ ေငါက္လႊတ္ လုိက္ေလမလား မရဲတရဲ စဥ္းစား စိတ္ကူးယဥ္ ၾကည့္ေနမိပါေတာ့တယ္။
မင္းကိုဥာဏ္
(Teen မဂၢဇင္း၊ဇူလိုင္လ ၂ဝ၁၁)
**************************
ဇာတိ
စာေရးသူ - ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ေျမလတ္ ဟု ေခၚေသာ ဗမာျပည္၏အပူပုိင္းဇံုျဖစ္ေသ
ယင္းေခ်ာင္း ဟုေခၚေသာ သဲေခ်ာင္းႀကီး၏တဘက္ကမ္း (အေနာက္ဘက္ကမ္း)၌ကား ယာခင္းလယ္ ကြင္းျပင္ မ်ားႏွင့္ ဥယ်ာဥ္အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရေပသည္။ ထိုမွလြန္လွ်င္ ေတာင္ကုန္းက်က်ေနရာတြင္ အေရွ႕ ဘက ္မွ တာေျမာင္းခံထားေသာ အိမ္ေျခ ၂၀၀ ခန္႔ရွိရြာတစ္ရြာရွိေလသည္။ ထိုရြာ၏အေနာက္ ကိုက္ ၃၀၀ ခန္႔တြင္ အိမ္ေျခ ၁၀၀ခန္႔ရွိ ရြာတစ္ရြာရွိေလသည္။ ရြာ၏ေျမာက္ဘက္တြင္ကပ္လ်က္ (ေရွးလူႀကီး မ်ားေျပာသလို) ေလာကဓါတ္ ျမန္မာအထက္တန္းသင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း
ထိုမွ ယာတစ္ခင္းအလြန္တြင္ ငါးရက္တစ္ေစ်းဖြင့္ရာ ေစ်းဝုိင္းရွိေလသည္။ ထိုမွလြန္လွ်င္ ပုလိပ္ဂါတ္ တန္းလ်ားမ်ား ရွိသည္။ ထိုအနီးတြင္ စာတုိက္ရွိေလ၏။ ထိုစာတုိက္၏အေနာက္ေျမာက္ေစာ
ထိုမွ ေျမာက္မလွမ္းမကမ္းတြင္ ကား အိမ္ေျခ ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိ ရြာတစ္ရြာရွိျပန္ေလသည္။ ထိုရြာမ်ားအနက္ ရြာမႀကီး သဖြယ္ အိမ္ေကာင္း အမ်ားဆံုးႏွင့္ ဆုိင္ကႏၵားအေတာ္အတန္ရွိ၍ စာေရးစာခ်ီ၊ ၿမဳိ႕အုပ္ ေရွ႕ေန ကုန္သည္မ်ား ေနၾကေသာ ရြာ ကား ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္ သဲေခ်ာင္းႀကီးအေနာက္ဘက္ကမ္း
ထိုရြာ၏ေျမာက္ဘက္စြန္း၌ တစ္ရြာလံုးရွိ အိမ္၀ုိင္းမ်ားအနက္ အက်ယ္ဆံုးအိမ္ဝုိင္းႀကီးထဲတ
အခ်ိန္ကား ၁၉၁၅ ခု ေဖေဖာ္၀ါရီလျဖစ္၍ ပဌမကမာၻစစ္ႀကီး၏ ဒုတိယႏွစ္ထဲမွာပင္ျဖစ္ေပသည္
အေရွ႕မ်က္ႏွာျပင္ဟုေခၚေသာ ႐ုရွားစစ္ခင္းရာ မ်က္ႏွာမွာ ကား မဆူးရိယာ ႏွင့္ ၀ါဇနစ္ဇူစစ္ပြဲႀကီး ျဖစ္ပြား လ်က္ ရွိၾကေလသည္။ ထိုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၃ရက္ေန႔၊ ၁၂၇၆ ခု၊ တေပါင္းလဆန္းတစ္ရက္ စေနေန႔ နံနက္လင္းအားႀကီးအခ်ိန္တြင္
ကၽြန္ေတာ္ ေမြးဖြားလာာသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္၏ဇာတာနာမည္မွာ (ထိန္လင္း)ျဖစ္ေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့အထက္ အစ္ကို ကိုေအာင္သန္းႏွင့္ နာမည္လုိက္ေအာင္ "ေအာင္ဆန္း"ဟုေခၚတြင္ ခဲ့ေလသည္။ ေမြးဖြားစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ မထူးဆန္းလွေသာ္လည္း ထုိင္ႏုိင္ထႏုိင္ေသာ ကေလးဘ၀မွစ၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထူးျခားခဲ့သည္။ ဂြက်ခဲ့သူျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္း က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စကား မေျပာတတ္ရကား၊ လူႀကီးမိဘမ်ားမွာ ဆြံ႕အ၍ပင္ေနသလားဟု စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကခဲ့ရသည္ဟု
တစ္ခါေသာ္ အမဲသားစိမ္း ကို အတင္းလု၍စားမည္ျပဳသည္ဟု ကၽြန္ေတာ့္မိခင္ကျပန္၍ ေျပာသျဖင့္ သိရ ေပသည္။ လူ႐ိုင္းဘ၀ က ကၽြန္ေတာ္ လာသလားမသိ၊ ယေန႔အထိ လူ႐ိုင္းသေဘာမ်ိဳးေနခ်င္သည္
ကၽြန္ေတာ္၏စိတ္တြင္ အင္မတန္ စိုျပည္လတ္ဆတ္ ေသာဘ၀ဟု ယူဆသည္။ ဗမာျပည္ရွိသည့္လူသည္ လူ႐ုိင္းမ်ဳိး ဘ၀ေရာက္ခ်င္ ေရာက္သြားပါေစ။ လြတ္လပ္ခ်မ္းသာစြာ ေခါင္းေထာင္ေနႏုိင္မည္ဆိုလွ
ငယ္ငယ္တံုးက ကၽြန္ေတာ္ အတီးအမႈတ္၊ အကအခုန္ အေတာ္၀ါသနာပါ၏။ အထူးသျဖင့္ ဆုိင္းတီး အေတာ္ ၀ါသနာပါသည္။ စာပြဲျဖစ္ေစ ေခါက္စရာေတြ႕လွ်င္ အၿမဲေခါက္ေလ့ရွိရာ ကၽြန္ေတာ္၏လက္မွာ ယေန႔တုိင္ အခ်ိန္မွန္မွတ္ လက္ရည္ကြဲက်ခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ အနည္းငယ္ႀကီးျပင္းလာ သည့္ ႏွင့္ လူႀကီးမိဘမ်ားက ကၽြန္ေတာ္အား အတီးအမႈတ္၀ါသနာကို ခြင့္မျပဳ။ နဂိုက ၀ါသနာမဟုတ္၍ လားမသိ။ ယခု စိတ္မ်ဳိး ေပ်ာက္သေလာက္ရွိခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ကား ငယ္ငယ္ကေလးက ယေန႔တုိင္ လူေရာ၊ စိတ္ေရာ၊ ေျပာ့ေျပာင္းသည္ဆုိသည့္အခ်က
အသက္ ဆယ့္ငါးႏွစ္ထဲေရာက္ သည့္အခါ၌ပင္ အျခားအိမ္တစ္အိမ္၌ တည ေသးပါဘူး ေသးသည္။ ထိုအခါကား ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရနံေခ်ာင္းၿမဳိ႕ အမ်ဳိးသားအထက္တန္းေက်ာင္းမွ
၂-ရက္ၾကာေလသည္။ ေနာက္၌ကား ေက်ာက္ပန္းေတာင္း မွတစ္ဆင့္ မီးရထားတစ္တန္၊ ေမာ္ေတာ္ကား တစ္တန္ သြား၍ ေရနံေခ်ာင္းသုိ႔ ေန႔ခ်င္းေပါက္ေလသည္။ ထိုႏွစ္ တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မေကြးမွတစ္ဆင္
ကၽြန္ေတာ္၏အထက္ အစ္ကို ကိုေအာင္သန္း ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ အသက္သံုးႏွစ္ခြဲေလးႏွစ္မွ်သ
သူသည္ ေျမ ႀကီးႏွင့္ၾကမ္းမ်ားေပၚတြင္ မည္သည့္အခါမွ် တံုးလံုးမလွဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ကား ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ လွဲဘူး ၏။ သူ ကား ပါး၏။ လွ်င္သည္၊ ကၽြန္ေတာ္ကား ထူ၏။ အ၏။ ကၽြန္ေတာ္၏ၿမဳိ႕ကား ရြာသာသာ ေတာအရပ္ ျဖစ္ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ယခုထက္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အရပ္မွာ ေတာက်၏။ ထိုအခါက (ကလီဖာ) ေခၚ ဆံပင္ညႇပ္ကုလားတစ္ေယာက္တေလသ
တေန႔ေန၍ စကားတစ္ခြန္းမေျပာ။ မ်က္ႏွာထားဆိုး၏။ ဆိုးရသည့္ထဲ ေက်ာက္ေပါက္မမ်ားလည္း ရွိ၏။ ေလာကြတ္ မရွိ၊ ဟန္မရွိ၊ ဘာသိဘာသာေနတတ္သည္။ အကိုင္အတြယ္၊ အသြားအလာ အမူအရာ ၾကမ္းတမ္း ၏။ ျငင္းမိလွ်င္ ေလွ်ာ့မေပးတတ္။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ႏွလံုးကား အထူးေျဖာင့္စင္း၏။ စကားတည္၏။ အပိုမေျပာ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွ႕ေနစာေမးပြဲ၀င္ထားေသာ္လည
အထူး ပင္ ေခါင္းရည္နာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ၎ေခါင္းရိတ္မည့္အခါ ရြံ႕ ၏။ တြန္႔၏။ သို႔ေသာ္ ေခါင္းရိတ္သည့္ အခါတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုကား အၿမဲငို၏။ ငိုတုိင္း ေခါင္းပုတ္ခံရ ၏။ ကၽြန္ေတာ္ကား မငို၊ က်ိတ္ခံ ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေခါင္းပုတ္ လြတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကိုကား စိတ္ျမန္ ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကို ေလးေယာက္ရွိသည့္အနက္၊ ဒုတိယအစ္ကိုႀကီး ကိုေနေအာင္ သာလွ်င္ စိတ္ရွည္၍သိမ္ေမြ႕၏။ တသက္ပတ္လံုး မည္သူႏွင့္မွ် ရန္မျဖစ္ခဲ့ဘူးေခ်။ ကၽြန္ေတာ္ကား စိတ္ရြတ္၏။ ကၽြန္ေတာ့အစ္ကို ကိုေအာင္သန္း ကား၊ သူမ်ားအေၾကာမခံ၊ သူကသာ ဦးေအာင္ေၾကာခဲ့သည္ ကၽြန္ေတာ္ကား သူမ်ား အေၾကာ ခံရ၏။
ေျမႇာက္လို႔ ေျမႇာက္မွန္းမသိ၊ ေခ်ာက္လို႔ ေခ်ာက္မွန္းမသိ ထံုေပေပ အလြန္ႏုိင္၏။ တခါေသာ္ ဆယ္မုိင္ခန္႔ အကြာ ရြာတရြာ သုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ားႏွင့္လုိက
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေနသည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ဥပုသ္ေန႔တုိင္းပိတ္ သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေယာက်္ားကေလးမ်ားမွာ ဥပုသ္ေန႔ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသို႔သြားရ၍ ေရခပ္၊ ျမက္ႏႈတ္လုပ္ရသည္။ တေန႔ေသာ္ ေန႔ခင္းတြင္ ေက်ာင္းသား မ်ား အလုပ္မရွိ၍ "အလုပ္မရွိလွ်င္ အိပ္ေန ၾက၊ မကစားၾကနဲ႔"ဟု ဘုန္းႀကီးက အမိန္႔ရွိ ေလသည္။ အားလံုးေက်ာင္းသားမ်ားက "မအိပ္ခ်င္ဘူးလား" ဟုေမးေသာအခါ မအိပ္ခ်င္ ၾကေသာ္လည္း အိပ္ခ်င္ သည္ဟု ဘုန္းႀကီးအလိုက် ေလွ်ာက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္အား ဘုန္းႀကီးက "ေအာင္ဆန္း ေကာ မအိပ္္ခ်င္ ဘူးလား"ဟု အထူးတလည္ေမးရာ ကၽြန္ေတာ္က "မအိပ္ခ်င္ပါဘုရား"ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ရာ ဘုန္းႀကီး ကား ၿပံဳး၍ ေနေလေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ငယ္စဥ္က ေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္တြင္ကပ္၍ မႈိင္ေတြကာ စဥ္းစား၍ေနေသာ္လည္း ေန တတ္သည္။ ခေလး ႏွင့္ မလုိက္ အမ်ားအားျဖင့္ ဣေႁႏၵႀကီးသည္။ ကစားခုန္စားဆိုလွ်င္ မ်ားစြာမေလ့ က်င့္။ သို႔ေသာ္ ကစားသည့္ အခါ ၾကမ္းတမ္း၏။ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကစားမ်ဳိးမွ ႏွစ္သက္သည္။ တြတ္တိုး ျခင္း၊ ၾကည္းသား ႐ုိက္ျခင္း စသည္တုိ႔ကို ၀ါသနာပါသည္။ ျခင္းလံုးခတ္ျခင္းကိုကား မႀကဳိက္၊ ရြရြကေလး လုပ္ရေသာ အလုပ္ ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္မျဖစ္။ အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ကေလးဘ၀မွာ ခ်ီးမႊမ္း စရာ အလြန္နည္း၏။ ညစ္ပတ္ေပေရ ႐ွဳိေျမာင္ေခ်ာက္ေစာင္းကဲ့သ
စိမ္းလန္း စိုေျပညီညာေသာ ျမက္ခင္းသဘြယ္ မြခ်င္စရာ မဟုတ္ေပ။ အသက္ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ အထိ အနာေရာဂါ ကင္းသည္ဟူ၍ မရွိ ေသလုမတတ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး၏။ ၀ဲနာအႀကီးအက်ယ္ စိုခဲ့ဘူး၏။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ငါ က်န္းက်န္းမာမာ အၿမဲေနပါမည္နည္းဟု တမ္းတမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ထိုကေလးဘ၀တြင္ပင္ သူပုန္စိတ္ထားရွိေလသည္။ အႀကံႀကီးသူျဖစ္ေလ၏။ ဗမာ ျပည္အ ား အဂၤလိပ္လက္မွ ျပန္ရရန္ သူပုန္ထနည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးစဥ္းစားခဲ့ဘူးေလ
ကၽြန္ေတာ္ ရန္မျဖစ္တတ္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သတိၱထူးခၽြန္သည္ဟု မဆိုႏုိင္၊ ငယ္ငယ္က တေစၦ အလြန္ေၾကာက္တတ္ သည္။ ရန္ျဖစ္ခဲ၏။ ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို ဦးေအာင္သန္းကား ခဏခဏရန္ျဖစ္၏။ ဦးေအာင္ ႐ုိက္ႏွက္၍ အိမ္ေျပးလာခဲ့၏။ သို႔ႏွင့္ မၾကာမၾကာ အတုိင္ခံရ၍ မိဘမ်ားအ႐ုိက္ခံရ၏။ ကၽြန္ေတာ္ ကား ဤကဲ့သုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ရန္တစ္ခါသာ အႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ဘူးသည္။ ထိုအခါ လူခ်င္းလည္း ထိုးသတ္ ပုတ္ခတ္ စဥ္က ကၽြန္ေတာ္က ႏုိင္၏။ လူခ်င္းျဖန္ေျဖသည့္အခါ မေရွာင္မတိမ္း ထံုေပေပေနသျဖင့္ ခံုဘိနပ္ ႏွင့္ အေပါက္ ခံရ၍ ေခါင္းေပါက္ဘူး၏။ ထိုအခါမွ ကၽြန္ေတာ္၏ရန္ျဖစ္ဘက္ကို လုိက္ေလရာ ေခါင္းမူး၍မမွီ၊ ထိုးလုိက္ သည့္ အခ်ိန္ထိကား သတိၱေကာင္းပါ၏။
ေခါင္းမူးလာ၍ ေခါင္းစမ္းၾကည့္ရာ ေသြးေတြျမင္သျဖင့္ ေခါင္း ေပါက္မွန္းသိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ငို ေလေတာ့သည္။ သတိၱေခသြားေလေတာ့သည္။ ရြယ္တူကေလးခ်င္းမ်ား အေပၚတြင္ တခါတေလ အႏုိင္က်င့္ ခ်င္သည့္ စိတ္ကားရွိေလသည္။ တစ္ခါတြင္ကား ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေနစဥ္ နဘူးသားမ်ားကို ၾကက္ေတာင္ စုိက္၍ ၾကက္ေတာင္႐ုိက္ကစားေနရင္းမွ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကစားေနသည္ကို အျခားေက်ာင္းသားတစ္ဦး ႏွစ္ဦးကျမင္သျဖင့္ ဘုန္းႀကီးအား သြားေရာက္ တုိင္တန္းေသာအခါ ဘုန္းႀကီး က ကၽြန္ေတာ္၏မိခင္ႏွင့္ ဦးေလးမ်ားကိုေခၚ၍ ၎တုိ႔ေရွ႕တြင္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔အား ျပင္းထန္စြာ႐ုိက္ႏွက္ေလေတာ့
သို႔ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါ ဆင္းရဲသားမ်ားက ေၾကြးမ်ားမဆပ္ႏုိင္၍ ႀကိမ္းေမာင္းေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ အထူး ပင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္ကား ေငြတိုးႀကီးစနစ္ဆိုးရြားပံု
(ဂ်စ္ဂ်စ္ခန္)အမွဴးရွိေသာ တ႐ုတ္တုိ႔၀င္ေရာက္ေႏွာက္ယွက
မင္းတုန္းဘုရင္လက္ထက္တြင္ သက္ေတာ္ရွည္အမတ္ျဖစ္ေသာ ခမ္းပတ္မင္းႀကီးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏အ မ်ဳိး အႏြယ္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ မင္းတုန္းဘုရင္၏သမားေတာ္တစ္
(စကားအလ်ဥ္းသင့္၍ ေရးရဦးမည္၊ ေရွးကလည္း ဒုိင္ယာရီေခၚ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းရွိေလသည္။ အေခၚ အေ၀ၚ ကိုကား ေမ့သြားေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ (ေဘး)အိမ္ႀကီးတြင္ ေတြ႕ဘူးေသာ ပုရပုိက္မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ ေဘး ေန႔စဥ္ ဘာလုပ္သည္၊ ဘယ္သြားသည္စသည္ကို မွတ္သားခ်က္မ်ား ေတြ႕ရေလ သည္။) ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘးတြင္ အစ္ကိုႏွင့္ညီႏွစ္ေယာက္ရွိသ
နာမည္ေက်ာ္ ဦးမင္းေရာင္ (ဗိုလ္လေရာင္)မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြား၏ တူေတာ္သည္။ ဦးမင္းေရာင္ကား လက္ရုံး အားကိုး ျဖစ္သည္။ အမုိက္ဆံုးဆိုသူမ်ားကို တပည့္လုပ္ထား သည္။ ၎၏ တပည့္တစ္ေယာက္ (နာမည္ကားမမွတ္မိ) သည္ဇာတ္ပြဲမ်ားတြင္ လူပ်က္ပ်က္ သည့္အခါ လူမ်ားရယ္တံုးမရယ္၊ အမ်ားရယ္ၿပီးမွ တေယာက္ တညး္ က်ယ္ေလာင္စြာ အၾကာႀကီး ရယ္တတ္သည္ဟု သိရသည္။ ဤကဲ့သို႔ အရြဲ႕တုိက္ ရသည္ ကို ဗိုလ္လေရာင္ ေတြ႕၍ အားရကာ ဆုခ်ေလေလေတာ့သည္။ တခါလည္း ၎၏တပည့္ႏွင့္ ၎၏ညီ သံုးၿမိဳ႕၀န္ ဦးမင္းေမာင္၏ တပည့္တို႔သည္ ၎တို႔၏ ဘြားမယ္ေတာ္ပ်ံတြင္ လက္ေ၀ွ႕ထုိးၾက သည္။ ဦးမင္းေရာင္ ၏ တပည့္ ရႈံးသည္။ ညီျဖစ္သူ ဦးမင္းေမာင္က မိမိတပည့္ႏိုင္သျဖင့္ ပု၀ါတပိုင္ ဆုခ်ေလသည္။ ထုိအခါ ဗိုလ္လေရာင္ က မခံခ်င္၍ မိမိတပည့္ကို ရႈံးလ်က္ႏွင့္ပင္ ပုဆိုးတစ္ထည္ ဆုခ်ေလသည္။
တစ္ခါလည္း ၾကက္သားဟင္း စားလို၍ ဦးမင္းေမာင္ အား ၾကက္အသတ္ခုိင္းေလသည္။ ဦးမင္းေမာင္ကား ဗိုလ္လေရာင္ႏွင့္မ တူ လူေပ်ာ့္ ျဖစ္ေလသည္။ ေစာင္း တီး သီခ်င္းဆိုေတာ္ သည္။ စကားေျပာခ်ိဳသာသည္။ အထက္ လူႀကီးမ်ား၏ အခ်စ္မင္းေမာင္ ၾကက္မသတ္ႏိုင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္လေရာင္ က သူကိုယ္တုိင္ သတ္၍ ခ်က္စားေလသည္။ ပိုသည့္ဟင္းကို ညီအားမေကၽြးဘဲ ေခြးေကၽြးပစ္ေသာ ဟူ၏။ (ဤကား ကၽြန္ေတာ္၏ အမ်ိဳးအႏြယ္အေၾကာင္း သိသမွ်ပင္တည္း)
ေက်ာင္းသားဘ၀
ကၽြန္ေတာ္၏ မိခင္ဘခင္ႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ဥာဏ္ေကာင္းေသာ အမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘခင္သည္ ေရွ႕ေန စာေမးပြဲ တြင္ ဗမာတျပည္လံုး တတိယစြဲခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ညီအစ္ကိုအားလံုးလည္း ဥာဏ္ေကာင္း ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယအစ္ကိုႀကီး ကား စာသင္အထူးပ်င္းလွ၍ အျခားညီအစ္ကို မ်ားကဲ့သို႔ ေပါက္ေပါက္ေရာက္ေရာက္ ပညာ မတတ္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္၏ အစ္ကိုမ်ား၊ ၀မ္းကြဲအစ္ကိုမ်ား၊ ဦးေလးမ်ား မွာ မိမိတို႔ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းစာေမးပြဲမ်ားတြင္ ထိပ္တန္းက်က် ေအာင္ျမင္ၾကသူမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ မိဘမ်ားသည္ ပညာကိုလည္း အထူးလိုလားသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အစ္ကုိ မ်ားကို ငါးႏွစ္သားအရြယ္မွစ၍ ေက်ာင္းထားခဲ့ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ သာ အငယ္ဆံုးျဖစ္၍ အလိုလိုက္ကာထားသျဖင့္ အသက္၈ႏွစ္ေရာက္မွသာလွ်င္ ေက်ာင္းစ ေနရေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေနလာရင္း ေျပာျပရဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အထက္ အစ္ကို ကိုေအာင္သန္း အား ျမန္မာ ၆တန္းတြင္ ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ အသက္ ၈ႏွစ္ထဲ ေရာက္ေသာ္လည္း ေက်ာင္း တြင္ မေနရေသးေခ်။ ရွင္ျပဳအခမ္းအနားျဖင့္ ကိုေအာင္းသန္းတုိ႔ ရွင္ေလာငး္ဆင္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ လည္း ရွင္ေလာင္းဆင္းေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွင္ေလာင္းျဖစ္ခ်င္သျဖင္႔ မိခင္အား ပူဆာ ေလသည္။ ထုိအခါ မိခင္က ရွင္ေလာင္းလုပ္တဲ့ သူသည္ စာတတ္မွ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာျပသျဖင့္ ေက်ာင္းေန ပါေတာ့မည္ ဟု ဂတိေပးကာ ထုိတြင္မွ ေက်ာင္းစေန ျဖစ္ေလသည္။
တန္းေက်ာ္တက္ခဲ့ရျပန္သျဖင့္
(ဘီေအ) အထက္တန္းႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသား သပိတ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္၍ အလုပ္ရႈပ္သျဖင့္ (ဘီေအ) စာေမးပြဲ တစ္ႏွစ္မေျဖပဲ ေနခဲ့ရသည္။ ေနာက္ (ဘီအယ္လ္) အတန္းကို တက္ခဲ့သည္ အတန္းလည္း မွန္မွန္မတတ္ စာအုပ္လည္း မရွိ မွတ္စုလည္း မထား။ စာလည္း မၾကည့္ မိမိစိတ္သန္ရာ ႏိုင္ငံေရးကိုသာ လုိက္စားသျဖင့္ (ဘီအယ္လ္) ပထမႏွစ္စာေမးပြဲတြင္ က်ရႈံးေလသည္။ ဤကား ကၽြန္ေတာ္တစ္သက္တြင္ လိုက္စားသျဖင့္ စာေမးပြဲပထမဆံုးႏွင့္ေနာက္ဆ
က်ရႈံးေသာ္လညး္ ဥပေဒရာဇ၀င္ျဖစ္ေသာ ပထမေမးခြန္းစာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ပထမရခဲ့သည္။ ဒုတိယ (ဘီအယ္လ္)ႏွစ္တြင္ ႏွစ္ေစ့ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မေန ေတာ့ေပ။ ဥေရာပတုိက္တြင္ ျမဴးနစ္စာခ်ဳပ္မခ်ဳပ္ဆိုမီ စစ္ျဖစ္မတတ္အေျခအေနႏွင့္ ဗမာ ျပည္တြင္ အဓိကရုဏ္း အေျခအေနမ်ားကို ေထာက္ဆ၍ တုိင္းျပည္ အတြက္ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရန္ ေက်ာင္းမွ ႏွစ္၀က္တြင္ ထြက္၍ သခင္ဘ၀သို႔ ေျပာင္းခဲ့သည္။ ျမန္မာစာသင္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္
ေရကူးသည္ကိုျမင္လွ်င္ အရုိက္ခံရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယေန႔အထိ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဥာဏ္ပညာ မွ အခြင့္ အလမ္း ရခဲ့ ၍ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့သေလာက္ ကိုယ္လက္က်န္းမာက်င္လည္ေရးတ
ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္စာတမ္းတတ္၍ စာသိမႈကို ပညာဟု မဆိုေပ။ ပညာသည္ "အတိုင္းအဆမထင္" အလြန္ က်ယ္ေျပာ နက္နဲ လွေပသည္။ ကမၻာရွိ စာအုပ္အားလံုးပင္လွ်င္ ပညာအားလံုးကို ေလာကျပင္က်ယ္ တည္းဟူေသာ ေက်ာင္းႀကီး၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ပုခက္ တြင္းမွ ေျမႀကီးထဲသို႔ ေရာက္သည္ အထိ ပညာသင္သားမ်ား ျဖစ္ေနၾကေစသည္။ ထို႕ေႀကာင့္ ပညာသင္ႀကားမႈသည္ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ လူ၏ တသက္ပန္တြင္ ကုန္ဆုံးသည္ဟု မဆိုႏိုင္ ေပ။
ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရိွအရာရာကို အခြင့္အလမး္လိုက္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ႏိုင္စြမ္း ေသာ ဥာဏ္အားလုံး ကို၄င္း၊ မိမ္ဥာဏ္အျမင္အရစိတ္ေန စိတ္ထား ဓိတ္ဓါတ္ကို၄င္း၊ (Emotion of The Education) ျပဳျပင္ျပဳစုစီမံထားခဲ့သူသာ
ပထမပညာကို သိရုံသာမဟုတ္၊ ေျမသစ္၊ ေရသစ္၊ ေတာေတာင္တို႕ကို ရွာေဖြစုံစမ္းႏိုင္စြမ္းရိွ
ေလာကဓါတ္ပညာကို အတတ္မသိဘဲ ေလာကဓါတ္ပညာဥာဏ္ကိုသုံးလွ်င
ယေန႕အယူအဆႏွင့္ နက္ျဖန္အယူအဆတို႕မွာ တူခ်င္မွတူေပမည္။ အမွန္ကား လူတစ္ဦး၏ တစ္ဘ၀တြင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕သည္ အယူ၀ါဒေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကိ
အမွန္အားျဖင့္ သမာဓိဆိုေသာစကားကို နက္နက္နဲနဲဆင္ျခင္လွ်င္ ေလာကရိွ လူအေပါင္းတို႕မွာ သမာဓိလက္ကိုင္ရရိွသူ ရိွေပသည္။ သမာဓိဆိုသည္မွာ ေလာက၏အေကာင္းအဆိုး၊ အက်ိဳးအျဖစ္ အပ်က္၊ သနစ္စုံကိုပိုင္းျခားထင္ထင္
ဘုရားအစရိွေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႕၏ စိတ္တည္ေနပုံမ်ိဳးတည္း။ သုိ႕ျဖစ္ရာ သာမန္ကိုယ့္က်င့္အမူအရာ ဘမ္းျပ တည္ျငိမ္မႈကို လူအေပါင္း က သမာဓိ ဟု လူမ်ားေျပာစမွတ္ျပဳႀကေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ၏ အတြင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကား သမာဓိတရား ကို လုံး၀မပိုင္ဆိုင္ေသးျခင္း၏ အမွတ္လကၡဏာ ပင္တည္း။ ယခုလည္း ကၽြန္ေတာ္သမာဓိတရားကို ပိုင္ျပီေလာ။ လုံး၀မပိုင္ဆိုင္ေသးေပ။ ထို႕ ေႀကာင့္ လူတိုင္း ပိုင္ဆိုင္ျခင္း မရိွေသးေသာ သမာဓိတရားကို စကားလုပ္မဆိုႀကပါႏွင့္ဦး။ လူတစ္ေယာက္ ဥာဏ္အျမင္ လႈပ္ရွား ေျပာင္းလဲ မူ၀ါဒေျပာင္းလဲမႈကို သမာဓိမတည္ ဟု တံဆိပ္ အရိုက္ မေစာသင့္ေပ။ ဥပမာ အားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားက အရွင္အာဒိစၥ၀ံသဆိုေသာ ကိုယ္ေတာ္အား သာသနာေတာ္တြင္ ဘိကၡဴနီမမ်ား ရိွသင့္သည္ဟု စာအုပ္တအုပ္ ေရးသားမႈေႀကာင့္ ၀ိုင္းပယ္ႀက၏။ သပိတ္ေမွာက္ႀက၏။ အမွန္ကား သူ၏ေျပာင္းလဲမႈသည္ မွားခ်င္လည္းမွားေပမည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္တို႕၏ ဂတိ အလားျဖင့္ အမွားမရိွသူ မရိွ။ အမွားသိမွ အမွန္ျမင္ေလသည္။ အမွားတခါလုပ္မိ လွ်င္ အမွားႏွစ္ခါ လုပ္မိေသာ အခါ မွန္လာေပလိမ့္မည္။
သို႕ေသာ္လည္း မွားပင္မွားေစကာမူ၊ မိမိဥာဏ္အျမင္အေလွ်ာက္ေျပာင
ဗုဒၶေဂါတမ သည္ သဗၺညဴတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ကို ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ အမွားအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေက်ာ္ကာ ရွာေဖြ ေတြ႕ရိွ ခဲ့ေလသည္။ ထိုဥာဏ္ေတာ္ရွာေဖြရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ေသာအစ၌ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ မိမိ ဥာဏ္အျမင္ အရ အႏုမာနမ်က္ရမ္းဆ၍ ေျပာင္းလဲမႈရိွလာေလသည္။
အလွယ္လွယ္အေျပာင္း ေျပာင္းအေသာင္းမကေသာ ေမာင္းမမိႆံေခၽြရံ ပရိသတ္တို႕ႏွင့္တကြ၊ နန္းသုံး ေဆာင္၀ယ္ မင္းစည္းစိမ္ ကို စြန္႕ပယ္၍ ေသာင္မျမင္ကမ္းမျမင္ ရေသ့၊ ရဟန္းအသြင္ေလ်ာ္ေတသကၤန္း တို႕ ၀တ္ဆင္၍ "ဘိကၡဴနီသီေလာတိယာစနသီေလာတီ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
မွတ္ခ်က္-မူရင္းသတ္ပုံအတိုင
အပိုင္း (၂) သို႔ ေမွ်ာ္----->>>
http://
No comments:
Post a Comment