Pages

မေအာင္ျမင္ေသာ စြန္႔ဦးစီးပြားတီထြင္သူတို႔ရဲ ႔ အမူအက်င့္ ၅ ရပ္



ေအာင္ခမ္း ( TSJ Team )

ေအာင္ျမင္ေသာ စြန္႔ဦး စီးပြားတီထြင္သူတို႔ရဲ ႔ အမူအက်င့္ ၅ ရပ္လိုပဲ မေအာင္ျမင္တဲ့ စြန္႔ဦးစီးပြား တီထြင္သူတုိ႔မွာလည္း သူတုိ႔ရဲ ႔ အမူအက်င့္ ၅ ရပ္ရွိေနပါတယ္။ ဒါကို စီးပြားေရးဆိုင္ရာ စာေရးဆရာ Stephen key က သူ႔အေတြ႔အၾကံဳအတိုင္း ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ မွတ္သား၊ သိျမင္စရာေလးေတြ ပါတာမို႔ ဆီေလ်ာ္ သလို ဘာသာျပန္မွ်ေဝ ေပးလိုက္ ရပါတယ္။


အလုပ္တစ္ခုစျပီ။ အခုအလုပ္မျပီးေသး

မေအာင္ျမင္ေသာ Entrepreneur အမ်ားစုရဲ ႔ အမူအက်င့္ တစ္ခု ျဖစ္ ပါတယ္။ Product တစ္ခု ထြက္ဖု႔ိ အေရး၊ Task တစ္ခု ျပီးဖို႔အေရး အခ်ိန္အရမ္းယူတယ္။ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ေလးေတာ့ ရွိရမွာေပါ့။ ကိုယ့္ Plan အတိုင္းဆုိရင္ ေနာက္ တစ္ခု လုပ္ရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ လက္ရွိ လုပ္ငန္းစဥ္မွာပဲ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ေနသူဟာ က်ရွံုးဖို႔ ပုိမ်ားပါတယ္။ အလုပ္ျပီးေျမာက္ျခင္းက အေကာင္းဆံုးျဖစ္ျခင္းထပ္ အမ်ားၾကီးသာ တယ္လို႔လည္း ေအာင္ျမင္ေသာ Entrepreneur တိ႔ုက အၾကံေပး ေျပာ ဆုိထားပါတယ္။ မိမိ Product ရဲ ႔ ၈၀ ရာခိုင္ႏွုန္းကိုပဲ ျပီးေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ ေစ်းကြက္ထဲ ခ်ျပႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ တစ္ခါျပီးေတာ့ ေနာက္ ထပ္ အခြင့္အေရး မရွိေတာ့ဘူးလို႔ မသိစိတ္ထဲက စြဲလမ္းေနတဲ့ အယူအမွား က ပထမဆံုး တစ္ေခါက္မွာလည္း Perfect မျဖစ္ႏိုင္သလို ေနာက္ထပ္ လည္း ျပင္ဆင္ဖို႔ သူအခ်ိန္ေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။


အေသးစိတ္ လုိက္လုပ္ေနမယ္

ငါပါမွရမယ္။ ငါလုပ္မွ ျပီးမယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့ သူေတြလည္း မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ Micro Managing လုပ္တယ္ဆုိတာ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူပဲ ေကာင္းပါတယ္။ အခ်ိဳ ႔ကိစၥေတြေၾကာင့္ ကိုယ့္အဖြဲ႔သားေတြ၊ ကိုယ့္ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြ လုပ္လို႔ ျပီးတယ္ဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ယံုၾကည္မွုပါ။ ကိုယ့္ အဖြဲ႔သားေတြကို ယံုၾကည္မွု ေပးရပါမယ္။ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မယံုၾကည္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ ယံုၾကည္လို႔ အေသးစိတ္ လိုက္ျပီး Manage လုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ အလုပ္လည္းမျပီးသလို အေကာင္းဆံုး လည္း ျဖစ္မလာ ပါဘူး။


ငါသာ အျမဲမွန္တယ္

ဘယ္အရာ ကိစၥပဲမဆုိေပ့ါ။ အေၾကာင္းအမိ်ဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မွားသြားရင္ေတာင္ ငါမွန္တယ္လို႔ ပါးစပ္က မထြက္ရင္ပဲေနမယ္။ မွားတာကို ဝန္မခံပဲ လစ္လ်ဴရွုတတ္တာမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းက ကိုယ့္အတြက္ သင္ယူေလ့လာရန္ အခြင့္အေရးတစ္ခုကို အဆံုးရွံုးခံလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ငါသာမွန္၊ အျမဲမွန္ဆဲြေနရင္ Entrepreneur ရယ္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူမဆုိ က်ရွံုးရမွာပါ။


ေမးခြန္းေမးေပမယ့္ အေျဖဂရုမစိုက္

ေမးခြန္းေမးတာေတာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ ႔ေသာ Entrepreneur မ်ားဟာ သူမ်ားဆီက ေမးခြန္းကိုေတာ့ ေမးလိုက္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ေျဖရွင္းခ်က္ တစ္ခုေပးခ်င္လို႔ စကားစလိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ သုိ႔မဟုတ္လည္း သူ႔အေမးထပ္ကုိ ေျပာခ်င္တာကို ေျပာဖို႔အတြက္ လမ္းေၾကာင္းဖြင့္လိုက္သလိုပါပဲ။ ဒီလိုဆုိရင္လည္း မေအာင္ျမင္ ပါဘူး။ ေမးခြန္းေမးျပီး အေျဖကို နားေထာင္တယ္ဆုိတာ ယင္းအေျဖကေန ကိုယ့္ကိုယ္ကို သို႔မဟုတ္ ကိုယ့္ကုန္ပစၥည္းကို ျပန္သံုးသပ္မယ္။ သူတုိ႔ဆီက ေလ့လာသင္ယူမယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ ၂ ခ်က္အတြက္ ပိုအဓိက ထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့လိုမဟုတ္ပဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ၊ ျငင္းဆန္ ခ်က္ေတြပဲ ဆက္တိုက္ ေပးဖို႔ ေမးတဲ့သူဟာ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေထာက္ခံ သူမ်ားသာ ရွိပါမယ္။ ေထာက္ခံသူေတြရွိျပီး အမွားရွာေပးသူ မရွိတဲ့ ပတ္ဝန္း က်င္ဟာလည္း ကိုယ့္ပဲ မေအာင္ျမင္ ေစပါဘူး။


ေရွ ႔မတက္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိေန

ေငြအရင္းအႏွီးဆက္မထုတ္ႏိုင္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန မေကာင္းဘူး။ စီးပြားက်ေနတယ္။ အစရွိသျဖင့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ား တစ္ခုျပီး တစ္ခုေပး လို႔ ေရွ ႔မတိုးႏုိင္ေသးတဲ့ သူဟာလည္း က်ရွံုးေနတဲ့ Entrepreneur တစ္ဦး ပါ။ ေပးတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားက မွန္ကန္ေနသည့္တိုင္ Entrepreneur ေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ ေနာက္ထပ္ ေျခလွမ္းအသစ္အသစ္မ်ားအတြက္ ေတြးထင္ၾကံဆ ၾကိဳးစားေနၾက ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ထပ္ စိန္ေခၚမွု အသစ္ေတြကို ဆက္ရင္မဆိုင္ႏိုင္ေသးသေရြ ႔ကေတာ့ မေအာင္ျမင္ေသးတဲ့ Entrepreneur တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေနအံုးမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။


.
Ref:Entrepreneur.com

http://myawadynews.blogspot.com/2013/09/blog-post_9039.html

No comments:

Post a Comment