Pages

ေဘးကင္းခ်င္ရင္ ေဘးကင္းသူကုိသတိရပါ ” - အရွင္ဆႏၵာဓိက


ေလာကမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး။ နတ္အေထြေထြ ဆုိတာလုိပဲ
သတၱ၀ါေတြမွာ လိုတဆုိတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ဟိုလူက
ဟုိဟာလုိခ်င္တယ္၊ ဒီလူက ဒီဟာလုိခ်င္တယ္၊ တစ္ေယာက္
နဲ႔တစ္ေယာက္ လုိခ်င္တဲ့အရာေတြ မတူညီၾကဘူး။ တူညီ
တာေတြလည္း ရွိရင္ရွိမယ္ေပါ့။ လူအေရအတြက္ မ်ားျပား
သလုိ လုိတေတြကလည္း မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားျပား
ေနပါတယ္။ အဲဒီလုိ မ်ားျပားေနတဲ့ လုိတေတြကို တူရာတူရာ
စုေပါင္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ လုိတသံုးမ်ိဳးပဲ ရွိပါတယ္။

(၁) ေဘးရန္မွန္သမွ် ကင္းရွင္းခ်င္တဲ့ လိုတ၊
(၂) အခက္အခဲမွန္သမွ် ေက်ာ္လႊားခ်င္တဲ့ လိုတ၊
(၃) ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမွန္သမွ် ရရွိခ်င္တဲ့လိုတလို႔
လုိတသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။

အဲဒီ လုိတသံုးမ်ိဳး ရေစႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြကို
လိုတတစ္မ်ိဳးကို သာဓကတစ္မ်ိဳးစီနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ သေဘာ
တရားေလးေတြ ထည့္သြင္းျပီးေတာ့ အတုိခ်ဳပ္ ဦးဇင္းတုိ႔
ေျပာျပသြားပါမယ္။

ပထမဆံုး ေဘးရန္ကင္းရွင္းခ်င္တဲ့ လိုတအေၾကာင္း၊ ေဘးရန္
ကင္းရွင္းခ်င္တဲ့ လိုတကို ရေစႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းကို ေျပာၾက
ရေအာင္။ လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရင္ေတာ့၊ လူပဲ ဦးတည္ျပီးေျပာတာ
မုိ႔လုိ႔ လူေတြကိုပဲ နာမ္စားသံုးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱ၀ါအားလံုး
အတူတူပါပဲ။

လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ေဘးရန္ဆုိတာ အနည္းနဲ႔အမ်ား
ရွိေနၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ေဘးရန္မွန္သမွ် လံုး၀ ကင္းရွင္းေနတဲ့
သူရယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။

ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ သံသရာမွာ ကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပဲ ျပဳခဲ့ၾကတာ
မဟုတ္ဘူး၊ အကုသိုလ္ေတြလည္း ျပဳခဲ့ၾကတယ္။ တခ်ိဳက
အကုသိုလ္ေတြဟာ ၀ဋ္ေၾကြးသေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္ေစႏုိင္တဲ့
အကုသိုလ္ေတြ။ ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ အကုသိုလ္အားေလ်ာ္စြာ၊
၀ဋ္ေၾကြးအားေလ်ာ္စြာ ေဘးရန္ေတြဆုိတာလည္း ၾကံဳေတြ႕
ေနရတယ္။

ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းရဲ႕ အကုသိုလ္ ၀ဋ္ေၾကြးအားေလ်ာ္စြာ
ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ ေဘးရန္ေတြလည္းရွိသလို
အမ်ားရဲ႕ အကုသိုလ္၀ဋ္ေၾကြးအားေလ်ာ္စြာ အမ်ားနဲ႔ စုေပါင္း
ျပီးေတာ့ ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ ေဘးရန္ေတြဆုိတာလည္း ရွိပါတယ္။

မိမိေရာက္ရွိေနတဲ့ ေခတ္ကာလရဲ႕ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ
အျဖစ္အပ်က္ေတြကို မူတည္ျပီးေတာ့ အမ်ားနဲ႔ စုေပါင္းျပီးေတာ့
ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ ေဘးရန္ေတြဆုိတာလည္း ရွိတာပါပဲ။ ဥပမာ
အားျဖင္ ့မီးေဘးတုိ႔၊ ေရေဘးတုိ႔ေပါ့။

ကိုယ့္ရဲ႕ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္တဲ့
ေဘးရန္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ားရဲ႕အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ အမ်ားနဲ႔
အတူတူ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါအားေလ်ာ္စြာျဖစ္တဲ့ ေဘးရန္ပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေဘးရန္ကိုမဆုိ လူသားအားလံုး မၾကံဳေတြ႕ခ်င္ပါဘူး။
လူသားအားလံုးမွာ မိမိတုိ႔ ၾကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ ေဘးရန္ကေန
ကင္းရွင္းခ်င္ၾကတဲ့ လိုတကေတာ့ ရွိၾကတာခ်ည္းပါပဲ။

အဲဒီေဘးရန္ေတြ ကင္းရွင္းခ်င္တဲ့ လိုတကိုလည္း ဗုဒၶါႏုႆတိက
ရေစႏုိင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ရေစႏုိင္တာလဲဆုိေတာ့ ျမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ဟာ ေဘးရန္ကင္းေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ မိမိ
အာရုံျပဳေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ေဘးရန္မွန္သမွ် ကင္းျငိမး္တဲ့
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို အာရုံျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ဘ၀မွာလည္း
ေဘးရန္ေတြ ကင္းရွင္းရပါတယ္။

မိမိ ပြားမ်ားလုိက္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္က “ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းျငိမ္း
ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဘးရန္ကင္းတဲ့
ဂုဏ္ကို အာရုံျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ အာရုံမျပဳသည္ျဖစ္ေစ မိမိမွာ
ေဘးရန္ကင္းႏုိင္ပါတယ္။

ႏွစ္သက္ရာ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဘယ္ဂုဏ္ေတာ္ပဲ ပြားပြား၊ ဂုဏ္ေတာ္
ပြားေနတယ္ဆုိမွေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္္ကို အာရုံျပဳေနတာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ပြားမ်ား
ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မိမိပြားမ်ားတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ပိုင္ရွင္ ျမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ တျခားေသာ ဂုဏ္သတၱိေတြလည္း ရရွိေစႏုိင္ပါတယ္။

မိမိက “ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ျငိမ္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”လုိ႔
ျမတ္စြာဘုရား ေဘးရန္ကင္းတဲ့အေၾကာင္းေတြ ဆင္ျခင္ေနတာ
မဟုတ္ေပမယ့္ မိမိပြားမ်ားေနတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေဘးကင္း၊
ရန္ကင္း၊ အႏၱရာယ္ကင္းတဲ့ ဓာတ္ေတြနဲ႔လည္း ျပည့္စံုေနတာ
ျဖစ္ေတာ့ ေဘးကင္း၊ ရန္ကင္း၊ အႏၱရာယ္ကင္းတဲ့ ဓာတ္ေတြ
ျပည့္စံုေနတဲ့ဘုရားကို အာရုံျပဳတဲ့ မိမိမွာလည္းပဲ ေဘးရန္ကင္းရွင္း
ျခင္းဆုိတဲ့့ အက်ိဳးတရားေကာင္းကို ရရွိေစပါတယ္။

တရားနာပရိသတ္မ်ားသိၾကတဲ့ ဓဇဂၢသုတၱန္ကို လွမ္းျပီးေတာ့
အာရုံျပဳၾကေပါ့၊ ပရိတ္ၾကီး (၁၁)သုတ္မွာပါတဲ့ ဓဇဂၢသုတၱန္၊
ဓဇဂၢသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဘယ္လုိေဟာထားသလဲဆုိေတာ့…

“သင္ခ်စ္သား ခ်စ္သမီးတုိ႔၊ ေတာထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သစ္ပင္ရင္းမွာ
ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိတ္ျငိမ္တဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနထုိင္ျပီးေတာ့ တရား
ဘာ၀နာ အားထုတ္ၾကလုိ႔ ေၾကာက္ရြံ႕တဲ့ စိတ္ေတြမ်ား ျဖစ္ေပၚ
လာရင္ ငါဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ အာရုံျပဳလုိက္ပါ။ ငါဘုရားရဲ႕
ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ပြားမ်ားလုိက္ပါ။ ငါဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ပြားမ်ား
လုိက္မယ္ဆုိရင္ သင္ခ်စ္သာတို႔မွာ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ကင္းသြား
ပါလိမ့္မယ္”

“သင္ခ်စ္သားတုိ႔၊ ေၾကာက္ရြဲ႕တဲ့အခါမွာ ငါဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားပါ။
ငါဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ကင္းသြားပါလိမ့္မယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ငါဘုရားရွင္ဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ကင္းတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ”

“သင္ခ်စ္သား၊ ခ်စ္သမီးတုိ႔ ငါဘုရားကို သတိရျပီးေတာ့ ဂုဏ္ေတာ္
ေတြကို ဒီလို ဒီလို ပြားလုိက္ၾကပါ”လုိ႔ ေျပာတဲ့ အထဲမွာေတာ့
ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းတဲ့ဂုဏ္၊ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းတယ္ ဆုိတဲ့
အဓိပၸာယ္ မပါပါဘူး။ အရဟံ၊ သမၼာသမၺဳေဒၶါ စတဲ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို
ပြားမ်ားဖုိ႔ ညႊန္ၾကားထားတာပါ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ “ဒီဂုဏ္ေတာ္ေတြ
ပြားမ်ားေနရုံနဲ႔ သင္ခ်စ္သားတို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ျခငး္ ကင္းသြားပါ
လိမ့္မယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ငါဘုရားဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနလို႔ပဲ”ဆုိျပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ အေၾကာင္းျပထား
ပါတယ္။ “ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ကင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”လုိ႔
တုိက္ရုိက္ မပြားေပမယ့္ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုခု ပြားေနရင္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း
ကင္းႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။

ဒီေတာ့ ေဘးကင္းတဲ့အေၾကာင္းကို အာရုံျပဳမွ ေဘးကင္းသြားတာ
မဟုတ္ပါဘူ၊ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ေတာ္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဉာဏ္ပညာ
ၾကီးပံုေတြ အာရုံျပဳေနလည္း ေဘးကင္းတာပါပဲ။

ကိုယ္အာရုံျပဳေနတာကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္ပါ။
ဉာဏ္ေတာ္ကို အာရုံျပဳျပီးေတာ့ ၾကည္ညိဳေနတာပါ။ ဉာဏ္ေတာ္ကို
အာရုံျပဳလုိ႔ ဉာဏ္ပဲေကာင္းလိမ့္မယ္၊ ဉာဏ္ပဲၾကီးလိမ့္မယ္လုိ႔
မဟုတ္ပါဘူး။ ဉာဏ္ေတာ္ကို ၾကည္ညိဳျပီး ဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားေန
ေပမယ့္လည္း ေဘးရန္ကင္းတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးကေတာ့ ရရွိေစႏုိင္
တာပါပဲ။

ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္ေတာ္ၾကီး ပြားျပီးေတာ့ ၾကည္ညိဳ
ေနတဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဉာဏ္ေတာ္ေကာင္းျခင္း၊
ဥာဏ္ေတာ္ၾကီးမားျခင္း ဆုိတဲ့ စြမး္ရည္သတၱိ တစ္ခုတည္းသာ ျပည့္စံု
ေနတာမွ မဟုတ္ဘဲ။

ဉာဏ္ေတာ္ၾကီးမားျခင္း၊ သိစရာအားလံုးကို အကုန္အစင္ အၾကြင္း
အက်န္မရွိ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ သိႏုိင္္ျခင္းဆုိတဲ့
ဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ ျပည့္စံုသလုိ မိမိတမင္ မပြားမ်ားေသာ္လည္း ျမတ္စြာ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ေဘးရန္ မွန္သမွ် ကင္းရွင္းတဲ့ ေဘးကင္း၊
ရန္ကင္း၊ အႏၱရာယ္ကင္း ဂုဏ္သတၱိ၊ ဓာတ္သတၱိ၊ စြမး္ရည္သတၱိ
ေတြနဲ႔လည္း ျပည့္စံုေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဘးရန္ကင္းတဲ့ဂုဏ္ကို
တမင္အာရုံ မျပဳေပမယ့္ ေဘးရန္ကင္းျခင္းဆုိတဲ့ အက်ိဳးကို ရရွိ
ေစႏုိင္ပါတယ္။

- ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက ( ေရႊပါရမီေတာရ )

Dhamma Danã Source ►
youngbuddhistassociation

No comments:

Post a Comment