သီဟုိဠ္ကၽြန္းက ေတာႀကီးတစ္ေတာထဲမွာ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ၀ိပႆနာတရားကို ႐ႈပြားအားထုတ္
ေနတယ္၊ ၀ိပႆနာနဲ႔အတူ အသုဘဘာ၀နာကိုလည္း အခ်ိန္ပိုင္းနဲ႔ ပြားမ်ားတယ္။
တစ္ရက္ေတာ့ အရြယ္ေကာင္း ႐ုပ္ေခ်ာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ လင္နဲ႔စိတ္ဆိုးၿပီး မိဘအိမ္ကို
ဆင္းလာတယ္။ မိဘေတြရွိရာ ရြာေရာက္ေအာင္ ဒီေတာအုပ္ႀကီးကို ျဖတ္ရေသးတယ္။
လူသူကင္းျပတ္တဲ့ ေတာအုပ္အလယ္ကိုေရာက္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ရဟန္းနဲ႔ ပက္ပင္းေတြ႕ၾကတယ္။
အရြယ္ေကာင္းၿပီး ေယာက်္ားပီသတဲ့ရဟန္းကို ေတြ႕တဲ့အခါ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေဖာက္ျပန္လိုတဲ့
စိတ္ေတြ ေပၚလာတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ရဟန္းကို ျမဴဆြယ္တဲ့ အေနနဲ႔ ျပံဳးျပလိုက္တယ္။
၀ိပႆနာကိုပြားမ်ားေနတဲ့ ရဟန္းကိုေတာ့ ၀ိညာဏကၡႏၶာဟာ မလိမ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ၿပံဳးျပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးရဲ႕
ျဖဴေဖြးတဲ့သြားေတြကို ျမင္လိုက္ရတယ္ဆိုရင္ပဲ ပြားမ်ားေနက် အ႒ိကေခၚ အ႐ိုးစုကမၼဌာန္းဟာ တန္းေပၚလာၿပီး အမ်ိဳးသမီးလို႔မျမင္ေတာ့ဘဲ အ႐ိုးစုႀကီးကိုပဲ ျမင္ေတာ့တယ္၊
ဒီေတာ့ ေလာဘဟာ ၀င္လို႔မရေတာ့ဘူး။
တစ္ဖန္ ၀ိပႆနာေပၚဆက္တင္ေတာ့ ျမင္ရတဲ့အရာမွန္သမွ်ဟာ ပရမတ္အဆင္း႐ုပ္သာ ျဖစ္တယ္၊ ပုဂၢိဳလ္
သတၱ၀ါမဟုတ္ဘူး၊ ဒီအဆင္း႐ုပ္ဟာလည္း အျမဲတမ္း ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အနိစၥတရားပဲ၊ အဆင္းနဲ႔ မ်က္စိအၾကည္႐ုပ္တို႔ တိုက္ဆိုင္တုန္း ျဖစ္လာတဲ့ ျမင္သိစိတ္ဟာလည္း
အျမဲတမ္းျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အနိစၥတရားပဲလို႔လည္း ဉာဏ္နဲ႔သိလိုက္ေရာ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးေရွ႕မွာတင္ ေလးမဂ္ေလးဖိုလ္ရၿပီး ရဟႏၱာျဖစ္သြားတယ္။
အမ်ိဳးသမီးလည္း ျမဴဆြယ္လို႔မရမွန္းသိေတာ့ သူ႔လမ္းသူ ဆက္သြားတာေပါ့။ ခဏၾကာေတာ့ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးရဲ႕ေယာက်္ား ေနာက္ကလိုက္လာတယ္။ ရဟန္းကိုေတြ႕ေတာ့ေမးတယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ျဖတ္သြားတာ မျမင္လိုက္ဖူးလားတဲ့၊ ရဟန္းကေျဖတယ္ အ႐ိုးစုႀကီးတစ္ခုျဖတ္သြား
တာပဲ ျမင္လိုက္တယ္တဲ့။
ၾကည့္တတ္တဲ့သူအတြက္ေတာ့ ႐ႈစရာ၀ိပႆနာခ်ည္း
ျဖစ္ေနတယ္။ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။
၀မ္းမီးေကာင္းတဲ့သူအတြက္ စားသမွ်ဟာ အာဟာရျဖစ္သလို၊ ၀ိပႆနာသတိရွိတဲ့သူအတြက္ ေတြ႕သမွ် ၾကားသမွ်ဟာ ႐ႈပြားစရာ တရားအာ႐ံုခ်ည္းပဲေပါ့၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ ႐ႈပြားလုိတဲ့သူအတြက္ ေနရာ၊ အခ်ိန္၊ အာ႐ံု ဘာမွ ေရြးစရာမလုိဘူးလို႔ မွတ္ထားေပါ့။
ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)
Dhamma Danã Source ►
youngbuddhistassociation
No comments:
Post a Comment