Pages

ကဲ့ရဲ႕ျခင္းဟူသည္ ..




ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အကဲ့ရဲ႕ထူေျပာလွေသာ အတုလဒါယကာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။

သာ၀တၳိၿမိဳ႕ေတာ္မွ အတုလဒါယကာသည္ အၿခံအရံငါးရာႏွင့္တကြ တရားနာရန္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ လာေလရာ အရွင္ေရ၀တထံသို႔ ေရာက္ရွိ၏။အရွင္ေရ၀တသည္ကား ျခေသၤ့ကဲ့သို႔ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းျခင္း၌ေမြ႕ေလ်ာ္သူျဖစ္၍ အတုလဒါယကာကို တစ္စံုတစ္ရာ မေဟာၾကားလိုက္ေခ်။

အတုလဒါယကာသည္ တစ္စံုတစ္ရာ မေဟာၾကားေသာ အရွင္ေရ၀တကို မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ အရွင္သာရိပုတၱရာထံ ၀င္ေရာက္ျပန္၏။
အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ကား အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ရွည္လ်ားစြာ ေဟာၾကား၏။

ရွည္လ်ားစြာ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားသည္ကိုလည္း အတုလဒါယကာက မေက်နပ္ျပန္သျဖင့္ အရွင္အာနႏၵာထံ ၀င္ေရာက္ျပန္၏။အရွင္အာနႏၵာသည္ကား သိလြယ္ျမင္လြယ္ေသာနည္းမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ တရားအနည္းငယ္ကိုသာ ခ်င့္ခ်ိန္၍ေဟာၾကားလိုက္၏။

ဤသို႔ေဟာၾကားသည္ကိုလည္း မေက်နပ္ျပန္သျဖင့္ အတုလဒါယကာသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္ကာ သူေတြ႕ခဲ့ႀကံဳခဲ့ရပံုမ်ားကို ေလွ်ာက္ထား၏။

ဤတြင္ဘုရားရွင္သည္ ထိုစကားမ်ားနွင့္ ဆက္စပ္၍ အတုလဒါယကာအား တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္မူလိုသျဖင့္ ေအာက္ပါေဒသနာေတာ္ကို
ေဟာၾကားေတာ္မူေလသတည္း။

အို .. အတုလ။
ကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ ေရွးရိုးစဥ္လာေပတည္း။
ဤကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ ယခုမွ ျဖစ္ေပၚလာသည္ မဟုတ္ေခ်။
ဆိတ္ဆိတ္ေနသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။
မ်ားစြာေဟာေျပာသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။
ခ်င့္ခ်ိန္၍ေျပာဆိုသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ၾကကုန္၏။
ေလာက၌ အကဲ့ရဲ႕မခံရသူဟူ၍ မရွိေခ်။

လံုးလံုးလ်ားလ်ား အကဲ့ရဲ႕ခံရသူသည္ လည္းေကာင္း၊
လံုးလံုးလ်ားလ်ား အခ်ီးမြမ္းခံရသူသည္ လည္းေကာင္း၊
ေရွးယခင္က မရွိခဲ့ဘူးေခ်။
ေနာင္မွာလည္း ရွိလာမည္ မဟုတ္ေခ်။
ယခုလည္း မရွိပါေခ်။

မက်ိဳးမျပတ္ေသာ အက်င့္ရွိေသာ၊ ေဖာက္ခြဲႏိုင္ေသာ ပညာရွိေသာ၊
ပညာ သီလ သမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အၾကင္သူကို . .
ပညာရွိတို႔သည္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာသိ၍
ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ခ်ီးမြမ္းၾကကုန္ျငားအံ့။
ဇမၺဳနဒေရႊစင္ႏွင့္ တူမွ်ေသာ ထိုသူကို အဘယ္သူသည္ ကဲ့ရဲ႕ႏိုင္ပါအံ့နည္း။ ထိုသူကို နတ္တို႔သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းၾကကုန္၏။
ျဗဟၼာတို႔သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းၾကကုန္၏။

ေဒသနာေတာ္အဆံုး၌ အတုလဒါယကာႏွင့္တကြ အၿခံအရံဒါယကာငါးရာတို႔
ေသာတာပန္ျဖစ္ၾကေလ၏။

( ဓမၼပဒ။ ေကာဓ၀ဂ္ )

3 Treasures: Buddha, Dhamma & Sangha

No comments:

Post a Comment