သႀကၤန္အခါ ေရာက္ၿပီဆုိလွ်င္ လူတုိ႔သည္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ား ရပ္ဆုိင္းထားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားကလည္း အားလပ္ရက္အခြင့္သာတုန္း ကုသိုလ္ရေအာင္ ဆုိကာ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ၾကသည္။ ပဗၺဇိတဘာ၀ ဒုလႅဘ-ရဟန္းဘ၀ ရခဲသည္ျဖစ္၍ ႀကိဳးစားရယူၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ငမူးမ်ားကလည္း ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္တတ္ၾကပါေသးသည္။ ငမူး၏မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားက မိမိတုိ႔၏ တူ-သား ငမူးမ်ားး သႀကၤန္အတြင္း ေသာက္စားေပ်ာ္ပါးၿပီး ရန္ျဖစ္ၾကသည္မ်ဳိး၊ ကားတုိက္မႈျဖစ္သည္မ်ဳိး၊ ႐ုံးေရာက္ ဂတ္ေရာက္ျဖစ္သည္မ်ဳိး ႀကဳံရမည္ကုိ ေၾကာက္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ျဖစ္ေအာင္ အစြမ္းကုန္ တုိက္တြန္းၾကသည္။
ဒုလႅဘရဟန္း ဆုိသည္မွာ ဘာမွန္းမသိ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရာက္သြားလ
မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏တူသားမ်ား ၿငိမ္ၿငိမ္ေနေစရန္ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ခုိင္းေသာ္လည္း မိမိတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကမူ ၿငိမ္ၿငိမ္မေနႏုိင္ၾက။ တူသားမ်ားႏွင့္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း မေနႏုိင္ၾက။ အေအးလာပုိ႔သလုိလုိ၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္ လာပုိ႔သလုိလုိျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲမွာ သားေတြ၊ သမီးေတြ၊ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟေတြ တ႐ုန္း႐ုန္း။
တခ်ဳိ႕ ဒုလႅဘ ရဟန္းမ်ားကလည္း `အိမ္က ဘာကပ္ခ်င္လုိ႔ပါ။ ညာကပ္ခ်င္လုိ႔ပါ` ဟု အေၾကာင္းျပကာ အရပ္ထဲမွာ သကၤန္းႀကီး ကုိး႐ိုးကားရား ေဆးလိပ္ႀကီး တကားကားျဖင့္ အလြန္အၾကည့္ရဆုိးလွသည္။
မနက္ဆြမ္းကုိ ဘာမွဖန္တီးမေပးေသာ ဆြမ္းခံမထြက္ရေသာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ဒုလႅဘမ်ားမွာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ ခါခ်ဥ္အုံ တုတ္ျဖင့္ထုိးထားသလုိ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနတတ္သည္။ တတ္ႏုိင္၍ သကၤန္း၀ယ္လာၿပီး၀တ္ေသာ ဒုလႅဘရဟန္းမ်ား၏ သကၤန္းက အသစ္မုိ႔ အေရာင္အဆင္း ပါေသးသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက သကၤန္းငွား၍ ၀တ္ေသာ ဒုလႅဘရဟန္းမ်ားမွာ သကၤန္းက အေရာင္းအဆင္း မရွိ၊ လူက မြဲေျခာက္ေျခာက္၊ ကာယိေႁႏၵက ကုိး႐ိုးကုိးရား ၾကည္ၫုိဖြယ္ရာအသြင္ ေပ်ာက္ေနေတာ့သည္။
တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းမ်ားသည္ သကၤန္းအေဟာင္းေတြစုထားသည္။ သႀကၤန္အတြင္း ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ၾကေသာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးလွ်င္ ၀တၳဳေငြမည္ေရႊ႕မည္မွ် စသည္ျဖင့္ယူကာ သကၤန္းအေဟာင္းကုိ ၀တ္ေပးသည္။ ရဟန္း ၀တ္ခ်င္သူမ်ားကုိ ပါရမီျဖည့္ခ်ီးေျမႇာက္သလုိလ
ဆြမ္းကြမ္းကိစၥလည္း စီမံေပးမႈ မရွိ၊ ပုတီးစိပ္ခုိင္းျခင္း၊ တရားထုိင္ခုိင္းျခင္း၊ တရားဓမၼ ေဟာေျပာျပသေပးျခင္း လည္းမရွိၾကေပ။ ညေန ဘုရား၀တ္ မတက္ရေသာေက်ာင္းပင္ ရွိတတ္ေသးသည္။
စည္းကမ္းတက် ေျပာဆုိထိန္းသိမ္းမႈမရွိေသာ
ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္သူအခ်ဳိ႕သည္ ကုသုိလ္လုိခ်င္၍ အလုပ္အားသခုိက္ ရဟန္း၀တ္ၾကသည္ ဆုိေသာ္လည္း အေျပာႏွင့္အလုပ္ မညီတတ္ၾကေပ။ အကုသုိလ္လာယူသလုိပင္ ျဖစ္ေနတတ္္ ၾကပါသည္။ ေက်ာင္းဘုန္းႀကီးက တရားထုိင္၊ ပုတီးစိပ္၊ တရားနာ စသည္ကုိ စီမံမေပးလွ်င္ပင္ မိမိတုိ႔အသိစိတ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္သင့္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသုိ႔ကား မျပဳၾက။ ၀ုိင္းဖြဲ႕စကားေျပာၾကသည္။ အလုပ္ကိစၥအေၾကာင္း ေျပာၾက ဆုိၾက ေဆြးေႏြးၾက ႏွီးေႏွာတုိင္ ပင္ၾကသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မိတ္ေဆြဖြဲ႕ၾကသည္။ ယခုမွပင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ား စုံစုံညီညီ ဆုံၾကသည္ဟု သေဘာထားကာ ၾကည္ႏူးမဆုံးျဖစ္ၾကသည္။ စကားတေျပာေျပာ ေဟာက္သံ တေခါေခါျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္သြားတတ္ၾကသည္။
သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ၿပီ ဆုိသည္ႏွင့္ မိမိတုိ႔၏ေဆြမ်ဳိး၊ မိဘ၊ မိတ္သဂၤဟတုိ႔သည္ သာသနာကုိ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းၾကေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ား ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ လွဴဒါန္းၾကေသာ ဆြမ္းသကၤန္း စသည္ကုိ ပစၥေ၀ကၡဏာ မဆင္ျခင္ဘဲစားလွ်င္ အေေၾကြးယျူခင္းႏွင့္တူကုန္၏
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအတြင္းရွိ ပစၥည္းပစၥယအားလုံးနီးပါးသည္
စာေရးသူ၏ မိတ္ေဆြဒကာတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးသည္။ ``တပည့္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက လုပ္စရာရွိတာ တတ္ႏုိင္သေလာက္ လုပ္ေပးခ်င္ပါတယ္၊ အစား အေသာက္ အသုံးအေဆာင္ဆုိရင္ ဘာမွ မစားခ်င္ မယူခ်င္ဘူး။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ေရေတာင္ မေသာက္ခ်င္ပါဘူး။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ပစၥည္းဆုိတာ ရဟန္းသံဃာေတြေတာင္ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ ပစၥေ၀ကၡဏာ ဆင္ျခင္ၿပီး သုံးေဆာင္ရတာ၊ သံဃာ့ပစၥည္းဆုိတာ မသုံးတ္ရင္ အလြန္အျပစ္ ႀကီးလုိ႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔က ေၾကာက္တယ္ဘုရား`` ဟု ေလွ်ာက္ထားဖူးသည္။
ေက်ာင္း၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးသူ၊ သံဃာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးသူမ်ားသည္ ေက်ာင္းကပစၥည္း ကုိ သုံးစြဲေကာင္းပါေၾကာင္း ရွင္းျပရပါသည္။
ဒုလႅရဟန္း၀တ္သည့္အခုိက္ ရဟန္းတရားကုိ ႀကိဳးစားအားမထုတ္ႏုိင္လွ်င္
အမွန္တကယ္ ကုသုိလ္လုိခ်င္၍ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္သည္ဆုိပါလွ်င္
တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသည္ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးျဖင့္ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ၾကပါသနည္း ..။ စဥ္းစားဖြယ္ရွိပါသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္အခါက ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ခ်င္သည္ဟု လာေရာက္ေလွ်ာက္ထား သူမ်ားအား ဆရာေတာ္ႀကီးက -
``ဒုလႅဘရဟန္းဆုိတာ ၀ိနည္းစည္းကမ္းနားမလည္ၾကဘူး
ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကုိ ၾကားသိရေသာအခါ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ခ်င္သည္ ဆုိသူမ်ားမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးထံသုိ႔ ေပၚမလာေတာ့ေပ။ တစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္ပင္ မရွိသေလာက္ျဖစ္သြားပါသည္။
ထိုသူတုိ႔ကား မိမိတုိ႔အတြက္ သံသရာလမ္းေကာင္းကုိ အမွန္တကယ္ ၫႊန္ျပေပးေသာ ေက်ာင္းမ်ား၊ ဆရာေတာ္မ်ားထံ၌ မ၀တ္ရဲၾက၊ မ၀တ္ခ်င္ၾကေပ။ အမွန္အားျဖင့္ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမႏွင့္အညီ ေနမည္ဆုိပါက အလြန္အက်ဳိးမ်ား ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ သတၱာဟပဗၺိဇိတေလာင္းသည္ ေဆြမ်ဳိးတုိ႔၏ ပ်က္စီးျခင္းစည္းစိတ္ ဥစၥာ၏ ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ ႀကဳံခဲ့ေလ၏။
ထုိပ်က္စီးမႈမ်ား ေျပေပ်ာက္ေစရန္ စိတ္ခ်မ္းသာေစရန္ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ခဲ့ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားအဆုံးအမအတုိင္း
ထုိကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဤကမၻာမွျပန္၍ေရေသာ္ ၉၁-ကမၻာအတြင္း၌ အပါယ္ေလးဘုံသုိ႔ တစ္ခါမွ် မက်ေရာက္ခဲ့ေပ။ ဤကမၻာမွျပန္၍ေရေသာ္ ၆၇ ကမၻာေျမာက္၌ သုနိကၡမ (ေတာထြက္စၾကာမင္း)ဟု ထင္ရွားေသာ တစ္ကမၻာလုံးကုိ အစုိးရသည့္ စၾကာ၀ေတးမင္းႀကီး ၇-ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ေဂါတမဘုရားလက္ထက္ ေရာက္ေသာအခါ ပဋိသမၻိဒါဥာဏ္ ၄-ပါး၊ ၀ိေမာကၡစ်ာန္ ၈-ပါ။၊ အဘိညာဥ္ ၆-ပါးတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟႏၲာျဖစ္လာရေလသည္။ ဤသည္ကား ၇-ရက္ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္၍ ရဟန္းတရားႏွင့္အညီ ေနထုိင္ခဲ့ေသာ သတၱာဟပဗၺဇိၨတ မထရ္၏ အက်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ (ဟပါဒါန္-ပါ-ပအုပ္ ၂၇၃။)
ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ၾကသည့္အခုိက္ မိမိအတြက္ ကုသိုလ္မ်ဳိးေစ့ပြားေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ၾကဖုိ႔ ေကာင္းလွေပစြတကား။
အရွင္ဇဋိလ (နတ္ေမာက္)
၂၃.၁၂.၂၀၀၆
၂၀၀၇၊ဇြန္လ၊
ဓမၼရတနာမဂၢဇင္း
World Of Wisdom
ဒီေနရာမွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္။
No comments:
Post a Comment