တစ္ခ်ဳိ့ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဓူတင္ဟုေခၚေဝၚတတ္ၾကတယ္။ဓူတင
ဓုတင္ဆုိသည္မွာ ကိေလသာတုိ႔ကုိ တဒဂၤပဟာန္အားျဖင့္ ခါထုတ္ဖ်တ္စီးတတ္ေသာ အက်င့္ကုိ ဓုတင္လုိ႔ေခၚတာပါ။ထုိကဲ့သုိ
ဓုတင္က တစ္ဆယ့္သုံးပါးထိရွိပါတယ္။အ
(၁)။ပံ့သကူ ဓုတင္ =ပံ့သကူသကၤန္းကုိ ဝတ္ရုံသုံးေဆာင္ေသာအက်င့္။
(၂)။တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ =သကၤန္းသုံးထည္ကုိသာ ဝတ္ရုံသုံးေဆာင္ေသာအက်င့္။
(၃)။ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္ =ဆြမ္းခံ၍ စားေသာ အက်င့္။
(၄)။သပဒါနာစာရိကဓုတင္=အိမ္စ
(၅)။ဧကသနိက္ ဓုတင္ =တစ္ေနရာတည္း၌ ဣရိယာပုတ္ မေျပာင္းပဲ စားေသာ အက်င့္။
(၆)။ပတၱပုိဏ္ ဓုတင္ =စားခြက္ တစ္ခုတည္း၌သာ စားဖြယ္အားလုံးထည့္၍ စားေသးအက်င့္။
(၇)။ခလုတ္ပစၦာဘတ္ဓုတင္=ေတာ္
စားဖြယ္ကုိပင္မစားေတာ့ေသာ အက်င့္။
(၈)။အာရညကင္ ဓုတင္တ =ေတာရေက်ာင္း၌ ေနေသာ အက်င့္။
(၉)။ရုကၡမူ ဓုတင္ =သစ္ပင္ေအာက္၌ ေနေသာ အက်င့္။
(၁၀)။ေဗာၻာကာသိက ဓုတင္=အမုိးမရွိေသာ လဟာျပင္၌ေနေသာ အက်င့္။
(၁၁)။သုႆာန္ ဓုတင္ = သုႆန္၌ေနေသာ အက်င့္။
(၁၂)။ယထာသႏၱတိ ဓုတင္ = မိမိအတြက္ ခ်ထားေသာ ေက်ာင္းအိပ္ရာ ေနရာ၌သာ
ေနေသာအက်င့္။
(၁၃)။နိသဇၨိ ဓုတင္ = မေလ်ာင္းပဲ သြား၊ရပ္၊ထုိင္၊ဣရိယာပုတ္ျဖ
အက်င့္အားျဖင့္ (၁၃)ပါးရွိပါတယ္။
(၁)။ပ့ံသကူ ဓုတင္
ပ့ံသကူ ဓုတင္ ေဆာက္တည္ေသာ ရဟန္းက တစ္စုံတစ္ေယာက္က လွဴဒါန္းတဲ့ သကၤန္းကုိ မဝတ္ရုံရပါဘူး၊ဆုိလုိတာက သူတစ္ပါး စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အဝတ္မ်ားကုိ ေကာက္ယူ ေလ်ွာ္ဖြပ္
ခ်ဳပ္ဆုိးျပီး ဝတ္ရုံရပါတယ္။ဒါကုိ ပံ့သကူဓုတင္ လုိ႔ေခၚတာပါ။အကယ္၍ တစ္စုံတစ္ေယာက္လွဴတဲ့
သကၤန္းကုိ ဝတ္ရုံလုိက္မယ္ဆုိရင္ ပံ့သကူ ဓုတင္ပ်က္ပါတယ္။ပ်က္လွ်င္ ျပန္ျပီးေဆာက္တည္လုိ႔ရပါတယ္
(၂)။တိစီဝရိတ္ ဓုတင္
တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာက္တည္တဲ့ရဟန္းက ခါးဝတ္(သင္းပုိင္)၊ကုိယ္ရုံ
ဒုကုဋ္(ႏွစ္ထပ္သကၤန္း) ဟူေသာ သုံးထည္ေသာ သကၤန္းကုိ ဝတ္ရုံသုံးေဆာင္
ရတာပါ။သုံးထည္အထက္ ပုိ၍ သုံးေဆာင္မိလွ်င္ တိစီဝရိတ္ဓုတင္ ပ်က္စီးပါတယ္။
(၃)။ပိ႑ပါတ္ဓုတင္
ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္တဲ့ ရဟန္းက ဆြမ္းခံ၍ ရတဲ့ဆြမ္းကုိသာဘုဥ္းေပးရပါတ
ဆြမ္းကုိ မဘုဥ္းေပးရပါဘူး။ဆြမ္းခံလုိ
ဆုိရင္ ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္ပ်က္ပါတယ္။
(၄)။သပဒါန စာရိက ဓုတင္
ထုိ ဓုတင္ကုိ ေဆာက္တည္ေသာ ရဟန္းရဟန္းက အိမ္စဥ္ မေက်ာ္ပဲ အိမ္စဥ္လုိက္တုိင္းဆြမ္းရပ္
တယ္။သုိ႔ေသာ္ ေဘးရန္ ရွိေသာ အိမ္ လမ္း၊ ရြာ စသည္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ဆြမ္
အိမ္ လမ္း ရြာ စသည္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း ေက်ာ္သြားနုိင္ပါတယ္။ဒါေပမယ
(၅)။ဧကာသနိက္ ဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိ ေဆာင္တဲ့ရဟန္းက တစ္ေန႔လ်ွင္ တစ္ေနရာတည္း၌ တစ္ထုိင္တည္းေသာ ဣရိယာပုတ္ ျဖင့္သာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရျခင္းကုိဆုိလ
(၆)။ပတၱပုိဏ္ ဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာင္တဲ့ ရဟန္းက ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ကုိ တစ္ခြက္တည္း၊တစ္သပိတ္တည္း၌ပ
လုံးကုိ ေရာေမႊ၍ျဖစ္ေစ။တစ္မ်ဳိးျပီး
ရြတ္စိမ္းကုိမူ လက္မွာကုိင္ျပီးေတာ့ စားနုိင္ပါတယ္။ဓုတင္မပ်က္ပါ
ဆုိပါက ၾကည္၍မေလ်ာ္သျဖင့္ သပိတ္ထဲ၌ ထည့္စားျခင္းသာလ်ွင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ခုေျမာက္ စားခြက္ သပိတ္ကုိထည့္စားမည္ဆုိပါက ထုိဓုတင္ပ်က္ပါတယ္။
(၇)။ခလုပစာၦဘတ္ ဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာင္တဲ့ရဟန္းက ဆြမ္းစားစဥ္ ေတာ္ျပီ၊ဗုိက္ျပည့္ျပီ ထပ္မထည့္နဲ႔ေတာ့ဟု တားျမစ္ျပီးမွေနာက္ထပ္ ထပ္စားလုိျပန္၍ အတိရိတ္ဝိနည္းကံ စားထုိက္ေသာ ကံကုိ ဒကာမစီမံေသာ္လည္း ဆြမ္းေဘာဇဥ္ကုိမစားရပါ။စားမ
စားေကာင္းပါတယ္)။
(၈)။အာရညကင္ဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာင္တဲ့ရဟန္းသည
ရြာအတြင္း၌ေနနုိင္ေသာ္လည္း အရုဏ္မတက္မီ ေတာရေက်ာင္းသုိ႔ျပန္လာျပီး ထုိေက်ာင္း၌ပင္လွ်င္ အရုဏ္တက္ရပါတယ္။က်ိန္းစက္ရပ
(၉)။ရုကၡမူလဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာက္တည္ေသာရဟန္
စသည္တစ္ခုခုျဖင့္ မုိးထားတဲ့ အရိပ္အာဝါသမွာ သီတင္းမသုံးရပါဘူး။သစ္ပင္ေအ
သီတင္းသုံးရပါတယ္။ဓုတင္ေဆာင
ရွိသည့္အနက္ အျမတ္စားပုဂၢဳိလ္မွာ သစ္ပင္ေကာင္းကုိမေရြးေတာ့ပဲ
မဆုိ ေနရပါတယ္။အလတ္စားပုဂၢဳိလ္ကေ
အမုိးမုိးထားတဲ့ အရိပ္အာဝါသ ေအာက္တြင္ေနရင္ေတာ့ ထုိဓုတင္ပ်က္ေတာ့သည္။
(၁၀)။အေဗာၻကာသိက ဓုတင္
ထုိဓုတင္ေဆာင္တဲ့ရဟန္းသည္ ဟင္းလင္းျပင္ လြင္ထီေခါင္ျပင္မွာသာေနရပါတ
သစ္ပင္စသည္၌ မဝင္ရပါ။သုိ႔ေသာ္ ဥပုသ္ျပဳျခင္း၊တရားနာျခင္း၊
(၁၁)။သုႆန္ဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာင္ေသာ ရဟန္းသည္ သုႆန္သုိ႔ ညအခါသြား၍ ထုိသုႆန္၌ ေနျပီး မုိးေသာက္ယံ၌ သုႆန္မွထြက္သင့္ပါတယ္။လူတုိ
(၁၂)။ယထာသႏၱတိဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာင္ေသာ ရဟန္းသည္ မိမိအားခ်ေပးထားတဲ့ ေနရာ၊ေက်ာင္းအိပ္ရာ ၌ပင္လ်ွင္ေနရပါတယ္။ထုိေနရာ၌
ျဖင့္ ရဟန္းငယ္မ်ားေနမရေအာင္ မျပဳလုပ္ရပါ။ေက်ာင္းအိပ္ယာ၌
(၁၃)။နိသဇၨိဓုတင္
ထုိဓုတင္ကုိေဆာင္တဲ့ ရဟန္းသည္ သြားျခင္း၊ရပ္ျခင္း၊ထုိင္ျခ
ေခါင္းပါးေစသလုိ ကုသုိလ္မ်ားလည္းတုိးပြားေစျ
အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ
လူတို႔က ်င့္က ်ံနိဳင္ေသာဓုတင္လည္း က ်င့္က ်ံပံုနဲ႕မိန္႔ၾကားေပးပါဘုရား
ReplyDeleteလူတို႔သည္ေန႔စဉ္အလုပ္ကိစၥမ ်ားေ ၾကာင့္
လျပည့္လကြယ္ဥပုသ္ေန႔တို႔၌သာ က ်င့္နိဳင္ဖြယ္ရာရွိပါတယ္ဘုရား
ထိုကဲ႔သို႔ ဥပုသ္ေန႔မိ ် ဳး တရားစခန္းဝင္ရာအခါတို႔၌သာ
က ်င့္က ်ံလ ်ွင္ ရပါသလားဘုရား
ကရုဏာေရွ႕ထား ေျဖၾကားေပးပါဘုရား
#ဦးထိပ္ပန္ဆင္လ ်ွက္