Pages

ကာမဂုဏ္တို႔၏သာယာဖြယ္ ႏွင့္ အျပစ္


ကာမဂုဏ္တို႔၏သာယာဖြယ္
( မဟာဒုကၡကၡႏၶ သုတ္ )

“ ေကာစ ဘိကၡေ၀ ကာမာနံ အႆေဒါ။ ပဥၥိေမ ဘိကၡေ၀ကာမဂုဏာ၊ ကတေမပဥၥ။ လ။ယံေခါဘိကၡေ၀ ကၠုေမပဥၥ ကာမဂုေဏ ပဋိစၥဥပၸဇၨတိ သုခံ ေသာမနႆံ အယံ ကာမာနံအႆေဒါ ”

“ ရဟန္းတို႔…ကာမဂုဏ္တို႔၏ သာယာဖြယ္သည္ အဘယ္နည္း ၊ ရဟန္းတို႔ - ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ငါးပါးတို႔တည္း၊ အဘယ္ငါးပါးတို႔တည္းဟူမူ - လိုခ်င္ဖြယ္၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္၊ ျမတ္နိုးဖြယ္၊ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိ၍ ကာမရာဂနွင့္ ဆက္သြယ္လ်က္ တပ္မက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ျမင္သိျဖင့္သိရေသာ အဆင္း၊ ၾကားသိျဖင့္သိရေသာ အသံ၊ နံသိျဖင့္သိရေသာ အနံ႔၊ လ်က္သိျဖင့္သိရေသာ အရသာ၊ ကိုယ္သိျဖင့္သိရေသာ အေတြ႔အထိတို႔ပင္တည္း။ ထိုငါးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါကို အစြဲျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္းတို႔သည္ ကာမဂုဏ္တရားတို႔၏ သာယာဖြယ္တည္း။ ”

အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္တရား ဆိုသည္မွာ ျမင္တတ္ေသာ မ်က္စိသည္ျမင္အပ္ေသာအဆင္းကိုျမင္၏၊ ထုိျမင္ဆဲတြင္ အဆင္းကိုအစြဲျပဳ၍ လိုခ်င္ဖြယ္၊ နွစ္သက္ျမတ္နိုးဖြယ္၊ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ဟုယူမွတ္လ်က္ ထိုအဆင္းေပၚ၌ ကပ္ၿငိေသာ ( ရာဂ ) စိတ္ ျဖစ္လာသည္။ ထိုစိတ္သည္ ထိုအာရံုဟူေသာ အဆင္းအား တပ္မက္ေသာအားျဖင့္ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ မၾကာခဏၾကည့္လိုျမင္လိုသျဖင့္ၾကည့္၍ျမင္၍ တိုးပြားလာေသာ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္းသည္ထိုအခိုက္ထိုခဏ၌ ျဖစ္ေပၚေသာ မ်က္စိအာရံု ကာမဂုဏ္၏ သာယာဖြယ္တည္း။ ( က်န္ေသာ ၄ ပါးလည္း ထုိနည္းတူပင္ ) ျဖစ္သည္။

             သာယာဖြယ္ဆိုသည္မွာ - မ်က္စိနွင့္အဆင္း တိုက္ေတြ႔ဆဲကာလခဏ၊ နားနွင့္အသံတိုက္ေတြ႔ဆဲကာလခဏ၊ နွာေခါင္းနွင့္အနံ႔ တိုက္ေတြ႔ဆဲကာလခဏ၊ လွ်ာနွင့္အရသာ တိုက္ေတြ႔ဆဲကာလခဏ၊ ကိုယ္နဲ႔ အေတြ႔တိုက္ေတြ႔ဆဲ ကာလခဏ တို႔၌ သေဘာက် ေက်နပ္ေသာ အခို္က္သာျဖစ္၍ အလြန္ တိုေတာင္းလွသည္။ သုိ႔ရာတြင္ တိုက္ေတြ႔မိေသာ ပုထုဇဥ္တို႔ကား အျမဲပင္ ဆက္၍ဆက္၍ တိုက္ေတြ႔ၿပီး ထိုသာယာဖြယ္ကိုပင္ ႀကီးထြားေအာင္ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္…..
“ အပၸႆဒါကာမာ ဗဟုဒုကၡာဗဟုပါယာသာ အာဒီနေ၀ါ ဧတၳဘိေယ်ာ ” ဟုေဟာေတာ္မူသည္။ ကာမာ - ကာမဂုဏ္တို႔သည္၊ အပၸႆဒါ - သာယာဖြယ္နည္းကုန္၏၊ ဗဟုဒုကၡာ - ဆင္းရဲမ်ားကုန္၏၊ ဗဟုပါယာသာ - ပူေလာင္မႈမ်ားကုန္၏၊ ဧတၳ - ဤကာမဂုဏ္ဟူေသာတရား၌၊ အာဒီနေ၀ါ - အျပစ္သည္၊ ဘိေယ်ာ - လြန္ကဲကုန္၏။

ထိုထိုအဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႔တို႔ကို “၀တၳဳ ကာမ” ဟုေခၚသည္။ ထို၀တၳဳကာမ ျဖစ္ေသာ အာရံုတစ္ခုခုကို သက္ဆိုင္ရာ မ်က္စိ စသည္ျဖင့္ တိုက္ေတြ႔ေသာအခါ နွစ္သက္ တပ္မက္ေသာ စြဲၿငိမႈကို “ကိေလသာကာမ” ဟုေခၚေလသည္။ ယင္းကိေလသာ စိတ္ျဖစ္ေသာ အခိုက္တြင္ ကာမဂုဏ္၏ သာယာဖြယ္ျဖစ္၍ ထိုစိတ္တို႔ မျပတ္မျပတ္ ျဖစ္ေအာင္ တိုက္ေပးမႈ၊ နွလံုးသြင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ အခိုက္အတန္႔ သာယာဖြယ္သည္ အေကာင္အထည္ အလုံးအခဲႀကီးအျဖစ္ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ႀကီးက်ယ္ ပြားမ်ားလာေလသည္။ ၎သည္ ခိုင္မာေသာ အေနွာင္အဖြဲ ႔ (သံေယာဇဥ္) ျဖစ္လာသည္။ ထိုကာမဂုဏ္ ခ်ည္တိုင္မွ မလြတ္နိုင္ေတာ့ေပ။ စင္စစ္မွာ စိတၱကၡဏ တစ္ခ်က္ စာမွ်သာ ရွိေလသည္။

ကာမဂုဏ္တို႔၏အျပစ္

“ေကာစ ဘိကၡေ၀ ကာမာနံ အာဒီနေ၀ါ။ လ ။ ကာမ ေဟတု ကာမနိဒါနံ ကာမာဓိကရဏံ ကာမာန ေမ၀ ေဟတု”

“ ရဟန္းတို႔ - ကာမဂုဏ္တို႔၏ အျပစ္သည္အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ - ေလာက၌ အမ်ိဳးသားသည္ လက္ဆစ္ခ်ိဳး ေရတြက္ျခင္းအတတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ဂဏန္းသခ်ၤာအတတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လယ္လုပ္ျခင္း, ကုန္သြယ္ျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ႏြားေက်ာင္းျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ မင္းမႈထမ္းျခင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အျခားတပါးေသာ အတတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ အတတ္ပညာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းရွာရာ၌ အေအးကိုရင္ဆိုင္ရလ်က္၊ အပူကိုရင္ဆိုင္ရလ်က္၊ မွက္, ျခင္, ယင္, ေလပူ, ေနပူ, ေျမြ, ကင္း တို႔၏ အေတြ႔အထိကို ခံရလ်က္၊ ငတ္မြတ္ျခင္း နွိပ္စက္၍ အသက္ကို အေသခံရလ်က္ အသက္ေမြးရ၏။ ဤသည္ကား ကာမဂုဏ္အရင္းခံ ကာမဂုဏ္လွ်င္ တည္ရာရွိေသာ ကာမဂုဏ္တို႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ေသာ မ်က္ေမွာက္ လက္ငင္း ဆင္းရဲ ရသည့္ ကာမဂုဏ္အျပစ္ေပတည္း ”

ေလာက၌ သတၱ၀ါတစ္ခု ျဖစ္လာလွ်င္ အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားအတြက္ အနည္းနည္းအဖံုဖံု ရွာရေဖြရ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈျပဳရ၏။ ဂဏန္းသခၤ်ာအတတ္ကိုသင္၍ ၄င္းအတတ္နွင့္ အသက္ေမြးရန္ အလုပ္လုပ္ရ၏။ လယ္လုပ္ျခင္း ကုန္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ျခင္း၊ ႏြားအငွားေက်ာင္းရျခင္း၊ လခစားလုပ္ရျခင္း၊ လက္နက္ကိုင္အမႈထမ္းရျခင္း စေသာအားျဖင့္ ေရလမ္း၊ ကုန္းလမ္း၊ ေလလမ္း ေရွာင္ေန၍မရ၊ ခ်မ္းသည္ ပူသည္ ျငင္းေန၍မျဖစ္၊ ေျမြ, ကင္း စသည္ေၾကာက္ေန၍မၿပီး၊ ေလပူ - ေနပူမခံနိုင္ဆို၍ မေနရ။ ထမင္းဆာသည္၊ ေရငတ္သည္ဟု ရပ္ေန၍လည္းမျဖစ္။ အသက္ကိုပင္အေသခံ၍ ေန႔စဥ္ လႈပ္ရွားသြားလာ ျပဳလုပ္ေနသမွ်သည္ ထိုေခတၱ သာယာဖြယ္ျဖစ္သည့္ အာရံု၀တၳဳ တိုက္ဆိုင္မႈအတြက္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ဆင္းရဲရသည့္ ကာမဂုဏ္တို႔၏ အျပစ္ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

“ ကိေစၦာ မႏုႆ ပဋိလာေဘာ၊ ကိစၦံမစၥာနဇီန၀ိတံ ” မႏုႆပဋိလာေဘာ - လူအျဖစ္ကို ရျခင္းသည္၊ ကိေစၦာ - ၿငဳိျငင္ပင္ပန္းဆင္းရဲ၏။ မစၥနံ - သတၱ၀ါတို႔၏၊ ဇီ၀ိတံ - အသက္တာရွည္ေနနိုင္ေအာင္ ျပဳစုလုပ္ေကြ်းရျခင္းသည္၊ ကိစၦံ - ၿငိဳျငင္ပင္ပန္းဆင္းရဲရ၏ ဟုေဟာသည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက အတတ္ပညာသင္ရ၏။ အလုပ္လုပ္ရန္ျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္အလုပ္လုပ္ၾကသနည္း ? အာရံုငါးပါးကာမဂုဏ္ ခံစားခ်င္၍ လုပ္ျခင္းျဖစ္၏။ ကာမဂုဏ္အတြက္သာျဖစ္သည္။ မတရား စီးပြားရွာျခင္းသည္ အကုသိုလ္ျဖင့္ ရင္းနွီး၍ ျပဳလုပ္ေသာေၾကာင့္ ပိုဆိုးေပသည္။

          ကာမဘံုသား သတၱ၀ါမ်ားသည္ တဏွာ၏ ခိုင္းေစခ်က္ျဖင့္ အာရံုငါးပါးကာမဂုဏ္တို႔ ကို တိုေတာင္းလွေသာ အခ်ိန္တစ္ခဏတာ ခံစားဖို႔ အတြက္ အသိ သတိ တရားကင္းမဲ့စြာ ျဖင့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ သံသရာလည္ေနသမွ်အခ်ိန္တိုင္းမွာ တဏွာ့ေက်းကြ်န္ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။ ဤသို႔ေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔ကို ဆင္ျခင္ျပီး ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း သတိမူ ၍ ကာမေက်းကြ်န္၊ တဏွာေက်းကြ်န္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္လိုေသာ စိတ္ဆႏၵအမွန္ျဖင့္ ဒီပို႔စ္ေလးကို ကြ်န္ေတာ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

သတၱ၀ါအားလံုး ကိေလသာကင္းစင္ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းရိွၾကပါေစ
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blog/show?id=6371237%3ABlogPost%3A312496&

No comments:

Post a Comment