ယၡဳဆိုလွ်င္ ဗုဒၶသာသနာ ေပၚထြန္းခဲ့သည္မွာ၊ႏွစ္ေပါင္(၂၅၅၆) ခုႏွစ္တိုင္ခဲ့ေလျပီ၊ သာသနာတ၀က္ေက်ာ္ခဲ့ျပီဟုဆိုလွ်င္လဲမမွားနိင္ပါ၊ သာသနာ
(၂၅၀၀)ေက်ာ္ပါက (၀ိမုတၱိယုဂ)ေခတ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာပါျပီ၊ ၀ိမုတၱိယုဂ ေခတ္ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္သက္ရွိ ထင္ရွား ရွိဘိအလား တမဂ္၊တဖိုလ္ စြဲနိင္ေသာ အိမ္ရာေထာင္
အရိယာမ်ားအလြန္ေပါမ်ားေသာ ေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္(၂၅၀၀)ေက်ာ္မွစ၍ အရိယာမ်ား တေန႔တျခား တိုးတက္ ေပါမ်ား လာၾကေပ
ေတာ့မည္၊သာသနာေတာ္ ေခတ္ငါးပါးကို တင္ျပရလွ်င္....
၁။ ၀ိမုတၱိယုဂေခတ္- ႏွစ္ေပါင္း-၅၀၀
၂။သမာဓိယုဂေခတ္- ႏွစ္ေပါင္း-၅၀၀
၃။သီလယုဂေခတ္- ႏွစ္ေပါင္း-၅၀၀
၄။သုတယုဂေခတ္- ႏွစ္ေပါင္း-၅၀၀
၅။ဒါနယုဂေခတ္- ႏွစ္ေပါင္း-၅၀၀
--------
သာသနာတ၀က္ႏွစ္ေပါင္း- ၂၅၀၀
အထက္ပါႏွစ္ေပါင္း(၂၅၀၀)ျပည့္ ေသာအခါ ၀ိမုတၱိယုဂ ေခတ္မွ စျပီးျပန္၍ အစဥ္အတိုင္း ေရတြက္ရမည္ျဖစ္သည္၊ဤနည္းအားျဖင့္ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း(၂၅၀၀)ျပည့္ေသာအခါ သာသနာေတာ္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀၀၀) ကုန္မည္ျဖစ္သည္။
ႏွစ္ေပါင္းငါးရာ တေခတ္ခ်င္းစီ ရွင္းျပရလွ်င္ ...
၁။၀ိမုတၱိယုဂေခတ္ -ျမတ္စြာဘုရား စပြင့္ေတာ္မူ ကာစ အခ်ိန္ကာလ ျဖစ္သည္။
ယၡဳအခ်ိန္လည္း ထိုေခတ္ကအတိုင္း တရားေဒသနာ မ်ားစြာနာ ၾကားဆည္းကပ္၊အားထုတ္ၾကျပီး
အရိယာသူေတာ္ေကာင္း မ်ား၊တိုးတက္မ်ားျပား လာျပီး၊ သစၥာတရားမ်ား ကိုရွငး္လင္းစြာ လမ္းညႊန္ ေဟာၾကား ဆိုဆံုးမနိင္ေသာ ဆရာေတာ္မ်ား
လူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအလြန္ေပၚထြက္သည့္ကာလျဖစ္သည္။
၂။သမာဓိယုဂေခတ္ - သမာဓိအလြန္ထူေထာင္ နိင္သူ ေပါမ်ားျပီး စ်န္အဘိညာဥ္ရ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ မ်ားစြာေပၚထြန္းေသာေခတ္ ျဖစ္သည္၊
(ေရွးသီဟို႒္ သာသနာေတာ္ေခတ္မ်ိဳး)
၃။သီလယုဂေခတ္ - အက်င့္သီလျပည့္ စံုၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား အလြန္ေပၚထြန္းေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္(ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား၏ေခတ္မ်ိဳး)
၄။သုတယုဂေခတ္ - စာေပက်န္းဂန္ ဗဟုသုတအရာ၌ အလြန္လိမ္မာ တတ္က်ြမ္းသူမ်ား လိႈင္လိႈင္ေပၚထြန္းေသာေခတ္ ျဖစ္သည္။
(က်စြာမင္းလက္ထက္ ကဲ့သို႔ စာတက္၊ ေပတက္ ေပါမ်ားေသာေခတ္)
၅။ဒါနယုဂေခတ္ - ဤေခတ္တြင္ ေပးကမ္း လွဴတန္း စြန္႔ၾကဲ၍ ဒါနကုသိုလ္၊ကာမာ၀ါစရ ကုသိုလ္ရွင္မ်ား ေပါမ်ားထြန္းေပါက္ေသာေခတ္ ျဖစ္သည္၊(မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္ မွစ၍ ေကာဇာ သကၠရာဇ္ (၁၃၁၈) ထိေခတ္မ်ိဳး)
ထိုေၾကာင့္ဗုဒၶဘာသာ ၀င္သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို႔အေနျဖြင့္ ဘုရားရွင္ပြင့္ခဲ့သည့္အလား ၀ိမုတၱိယုဂ ေခတ္ၾကီးအတြင္း သာသနာေတာ္ႏွင့္
ေတြ႕ဆံုၾကံဳၾကိဳက္ျပီး ၀ိပႆနာ တရားေတာ္မ်ား လွိဳင္လွိဳင္နာၾကား ဖတ္ရႈ ေလ့လာ က်ိဳးစား အားထုတ္နိင္ၾက သျဖင့္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား မ်ားစြာေပၚထြက္ လာၾကမည္ကို ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။
(၀ိဖၨာစရဏသမၸေတာ)
No comments:
Post a Comment