Pages

စ်ာန္ဘိညာဥ္ ရသည္အထိ ပထ၀ီကသုိဏ္း အားထုတ္နည္း

ကသုိဏ္း၀န္းျပဳလုပ္နည္းပထ၀ီကသိုဏ္းကို စတင္ပြားမ်ားအားထုတ္လုိသူသည္ ေရွးဦးစြာ ပထ၀ီကသိုဏ္းပံုကို စနစ္တက် ျပဳလုပ္ရမည္၊ ျပဳလုပ္ရာတြင္ ျဖဴ နီ ညိဳ ေရႊ ေလးေထြေသာ ကသုိဏ္းအျပစ္မ်ား ကင္းစင္ေစရန္ မ၀င္းလြန္း မ၀ါလြန္းေသာ အရုဏ္ေရာင္ အဆင္းရွိ ႏုံးေျမေစးကို ညက္စြာ ၾကိတ္ရမည္။ ထုိေျမမူန္႕ကို ေရျဖင့္ေဖ်ာ္၍ တစ္ထြာႏွင့္ လက္ေလးသစ္ခန္႕ အရြယ္ရွိ အ၀တ္စ၊ သားေရျပား၊ ပ်ဥ္ခ်ပ္ တစ္ခုခုတြင္ ၀န္း၀န္း၀ုိင္း၀ုိင္းပံုေပၚေအာင္ သုတ္လိမ္းရမည္။ ထုိအ၀န္းအ၀ုိင္း၏ အနားပတ္လည္ကို မဲနယ္ေရာင္ ေဆးသားျဖင့္ အနားကြပ္ေပၚေအာင္ သုတ္လိမ္းရမည္။ ဤသို႔ ကသိုဏ္း၀န္းပံု ျပဳလုပ္ရာတြင္ အမူိက္သရုိက္မ်ား မပါေအာင္ သတိျပဳျပီး စည္မ်က္ႏွာျပင္ကဲ့သို႔ ညီညာေခ်ာမြတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည္။

ကသုိဏ္း၀န္းပံု ျပဳုလုပ္ရာတြင္ ေနရာေရႊ႕ေျပာင္း၍ရေသာ ကသုိဏ္း၀န္းပံုႏွင့္ မေရႊ႕မေျပာင္းဘဲ တစ္ေနရာတည္း၌ပင္ အျမဲထားရွိေသာ ကသုိဏ္း၀န္းပံု ႏွစ္မ်ိဳးအနက္ ႏွစ္သက္ရာကို ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။ ေရႊ႕ေျပာင္း၍ ရေသာ ကသိုဏ္း၀န္းပံုကို တုတ္တံေလးေခ်ာင္းတုိ႔၌ အ၀တ္စ၊ သားေရျပား၊ ပ်ဥ္ခ်ပ္ တစ္ခုခုကို ခ်ည္ေႏွာင္၍ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အတုိင္း ျပဳလုပ္ရမည္။ ေနရာေရြ႕ေျပာင္း၍ မရေသာ ကသုိဏ္း၀န္းပံုကိုမူ ပဒုမၼာၾကာပြင့္ခ်ပ္ သဏၭာန္ျဖင့္ ငုပ္မ်ားစိုက္၍ ၾကိဳးျဖင့္ ခုိင္ျမဲစြာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားရမည္။

ကသိုဏ္း၀န္း၏ အငယ္ဆံုးအရြယ္အစားမွာ တစ္ထြာႏွင့္ လက္ေလးသစ္ခန္႕ရွိျပီး အၾကီးဆံုးအရြယ္အစားမွာ ေကာက္နယ္တလင္းခန္႕ ရွိႏုိင္သည္။ အငယ္ဆံုး ကသုိဏ္း၀န္းပံုသည္ ပထ၀ီကသိုဏ္း စတင္အားထုတ္သူႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ျပီး အၾကီးဆံုး ကသိုဏ္း၀န္းပံုသည္ အတိတ္ဘ၀မ်ား၌ ပထ၀ီကသိုဏ္း စည္ျဖန္း၍ စ်ာန္ရရွိခဲ့ဖူးသူမ်ားႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ပါရမီရင့္က်က္ေနသူျဖစ္သျဖင့္ ထြန္ယက္ထားေသာ ပကတိေျမျပင္ကိုျဖစ္ေစ၊ ေကာက္နယ္တလင္းခန္႕ရွိ ကသိုဏ္း၀န္းပံုကိုျဖစ္ေစ ၾကည့္ရူလ်က္ ပထ၀ီ-ပထ၀ီ-ေျမ-ေျမ ဟု ပြားမ်ားႏုိင္သူ ျဖစ္ေပသည္။ ေရွးအခါက မလႅကမည္ရွိ မေထရ္တစ္ပါးသည္ ထြန္ယက္ထားေသာ ေျမျပင္ကို ၾကည့္ရူ၍ ပထ၀ီကသိုဏ္း စီးျဖန္းရာ ပဥၥမစ်ာန္အထိ ရရွိ၍ ထုိစ်ာန္ကို အေျချပဳကာ ၀ိပႆနာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္သျဖင့္ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ့ဘူးေလသည္။

ကသုိဏ္း၀န္းပံု၏ အနီး၌ ထုိင္ျခင္း
ထုိသို႔ ပထ၀ီကသိုဏ္း၀န္းပံုျပဳလုပ္ျပီးေနာက္ ကသိုဏ္း၀န္းပံုထားသည့္ ေနရာကို သန္႕ရွင္းေရးျပဳလုပ္၍ ကသုိဏ္း၀န္းပံုႏွင့္ ႏွစ္ေတာင့္ထြာ အကြာေလာက္တြင္ ထိုင္ရမည္။ ကသုိဏ္း၀န္းပံုႏွင့္ အလြန္နီးလြန္း၊ အလြန္ေ၀းလြန္းေသာ ေနရာတုိ႔၌ မထုိင္သင့္ေပ။ ႏွစ္ေတာင့္ထြာထက္ေ၀းလွ်င္ ကသုိဏ္း၀န္း မထင္ႏုိင္ဘဲ အလြန္နီးကပ္စြာထုိင္လွ်င္လည္း ကသိုဏ္း၏ အျပစ္မ်ားထင္ေနတတ္သည္။ ထုိင္သည့္ခံုသည္ တစ္ထြာႏွင့္ လက္ေလးသစ္ေလာက္ျမင့္ေသာ ခံုျဖစ္သင့္သည္။ ထုိင္ခံုျမင့္လြန္းလွ်င္ ေအာက္သို႔ငုံ႔ၾကည့္ေနရမည္ျဖစ္ျပီး၊ နိမ့္လြန္းလွ်င္ ဒူးဆစ္မ်ား နာက်င္ဖြယ္ ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိင္စရာခံုသည္ တစ္ထြာႏွင့္ လက္ေလးသစ္ေလာက္ျမင္လွ်င္ ငံု႔ၾကည့္စရာလည္းမလုိ၊ ေမာ့္ၾကည့္စရာလည္း မလုိသျဖင့္ သင့္ေလ်ာ္ေပသည္။

ကသိုဏ္းမရူပြားမီ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းျခင္း
ကသုိဏ္း၀န္းအနီးတြင္ထုိင္ျပီး “ကာမဂုဏ္တုိ႔သည္ သာယာဖြယ္ မရွိကုန္ဆင္းရဲ ဒုကၡမ်ားကုန္၏၊ လြန္စြာ ပင္ပန္းျခင္းရွိကုန္၏၊ အသားမရွိ ညီွေစာ္နံသည့္ အရုိးစုႏွင့္ တူေပ၏၊ က်ီးငွက္မ်ား ၀ိုင္းအံုလုယက္ေနသည့္ သားတစ္ႏွင့္ တူကုန္၏” စသည္ျဖင့္ ကာမဂုဏ္၏ အျပစ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ရမည္၊ ရတနာျမတ္သံုးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတုိ႔ကို ေအာက္ေမ့ရမည္။ ယခု ငါက်င့္မည့္အက်င့္သည္ ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါႏွင့္ အရိယာသာ၀ကတုိ႔ က်င့္ၾကသည့္ အက်င့္ျဖစ္သည္ဟု အက်င့္တရားအေပၚ အေလးဂရုျပဳရမည္။ ဤအက်င့္ျဖင့္ စိတ္၏ ျငိမ္းေအးမူ ခ်မ္းသာမူ သုခကို ဧကန္ရရွိေစမည္ဟု တက္ၾကြေသာ လံု႕လ၀ီရိယျဖင့္ ကသိုဏ္း၀န္းပံုကို ၾကည့္ရူရမည္။

ပထ၀ီကသိုဏ္း စီးျဖန္းျခင္း
ပထ၀ီကသိုဏ္း စီးျဖန္းသည့္အခါ မမွိတ္လြန္း၊ မဖြင့္လြန္းဘဲ မွန္သားျပင္၌ မိမိမ်က္ႏွာပံုရိပ္ကို ၾကည့္သကဲ့သို႔ ကသိုဏ္း၀န္းပံုကို အလုိက္သင့္ ၾကည့္ရူရမည္။ ဤတြင္ ကသုိဏ္း၀န္းပံု၏ မ၀င္းလြန္း မ၀ါလြန္း အရုဏ္ေရာင္အဆင္းကိုလည္း မဆင္ျခင္ မစဥ္းစားသင့္၊ ပထ၀ီဓာတ္၏ ခက္မာျခင္း သေဘာကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္းသင့္၊ အဆင္းႏွင့္ ေျမသားျဒပ္ကို တစပ္တည္းထင္ေစလ်က္ ေျမသား ကသိုဏ္းျဒပ္၌ စိတ္စိုက္ထား၍ ပထ၀ီ-ပထ၀ီ-ေျမ-ေျမ ဟု ပြားမ်ားရမည္။ ထုိသုိ႔ပြားမ်ားရာတြင္ ရံခါ မ်က္စိကိုမွိတ္၊ ရံခါ မ်က္စိကိုဖြင့္၍ နိမိတ္ထင္ေအာင္ ပြားမ်ားရမည္။ ဤနည္းျဖင့္ ဥဂၢဟနိမိတ္ မထင္မခ်င္း ပြားမ်ားရပါမည္။ ဥဂၢဟ နိမိတ္ဆုိသည္မွာ အျခားမဟုတ္ မူလစီးျဖန္းစဥ္က မ်က္စိျဖင့္ ရူၾကည့္ေသာအခါ ကသိုဏ္း၀န္းပံုသည္ မ်က္စိထဲတြင္ ရွင္းလင္းပီျပင္စြာ ျမင္ေနသကဲ့သို႔ မ်က္စိကို မွိတ္၍ ဆင္ျခင္ေသာအခါတြင္လည္း စိတ္ထဲတြင္ ကသုိဏ္း၀န္းပံု ပီျပင္စြာ ထင္ျမင္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ စိတ္ထဲမွာ ပီျပင္စြာ ေပၚေန ထင္ျမင္ေနျခင္းကုိပင္ ဥဂၢဟနိမိတ္ထင္သည္ဟု ဆိုသည္။

ထုိသို႔ ဥဂၢဟနိမိတ္ထင္လာေသာအခါ ပြားမ်ားဆဲ ကသုိဏ္း၀န္းပံုရွိသည့္ ေနရာတြင္ ဆက္လက္ထုိင္ေနရန္ မလုိေတာ့ေပ။ မိမိေနထုိင္ရာ ေနရာ(အခန္း)သို႔ ျပန္လာျပီး ပထ၀ီ-ပထ၀ီ-ေျမ-ေျမ ဟု ပြားျမဲအတုိင္း ပြားရမည္။ အကယ္၍ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ သမာဓိ ႏုေသး၍ ရကာစ ဥဂၢဟနိမိတ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ေသာ္ ကသုိဏ္း၀န္းပံုရွိရာသို႔ သြားေရာက္၍ ဥဂၢဟနိမိတ္ အာရုံျပန္ေပၚေအာင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။ ထို႕ေနာက္ မိမိေနထုိင္ရာေနရာသို႔ ျပန္လာျပီး ေရွးနည္းအတုိင္း အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားရမည္။

ဤသို႔ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားမ်ားေသာအခါ ကိေလသာအျဖစ္နည္း၍ နီ၀ရဏမ်ား ျငိမ္းစဲသြားသျဖင့္ စိတ္တည္ၾကည္ရင့္က်က္လာေသာအခါ ၾကည္လင္ေသာ မွန္သားျပင္၊ ေျပာင္လက္ေနေအာင္ ပြတ္တုိက္ထားေသာ ခရုသင္း၊ တိမ္ၾကားမွ ထြက္ျပဴလာေသာ လျပည့္၀န္း၊ တိမ္မဲညိဳေရွ႕၌ ပ်ံသန္းေနေသာ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴသည့္ ဗ်ိဳင္းတုိ႔ကဲ့သို႔ လြန္စြာၾကည္လင္သန္႕ရွင္းေသာ အာရုံနိမိတ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဤသည္ကိုပင္ ပဋိဘာဂနိမိတ္ ထင္သည္ဟု ဆုိသည္။ ဤတြင္ ဥဂၢဟနိမိတ္ထင္ခ်ိန္၌ လက္ေခ်ာင္း၊ လက္ဖေနာင့္ရာ စေသာ ကသိုဏ္း၏ အျပစ္မ်ားထင္ေနေသး၏။ ပဋိဘာဂနိမိတ္၌ကား ထုိကသုိဏ္းအျပစ္မ်ား ကင္းစင္၍ ဥဂၢဟနိမိတ္ထက္ မ်ားစြာစင္ၾကယ္ထင္ရွားေလသည္။

နိမိတ္မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
ေဖာ္ျပခဲ့ပါ ပဋိဘာဂနိမိတ္ထင္သည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ဖုိ႔ရန္မွာ လြယ္ကူလွသည္မဟုတ္၊ သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္မွ ထုိဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိႏုိင္ေပသည္။ ထုိပဋိဘာဂနိမိတ္ကုိ ရလွ်င္ရခ်င္း ထုိေရာ၌ပင္ တစ္တုိင္တည္းျဖင့္ စ်ာန္ရရွိေအာင္ အာထုတ္သင့္သည္။ စ်ာန္ရရွိေအာင္ မစြမ္းႏုိင္ေသးလွ်င္ စၾက၀ေတးမင္းေလာင္း ကိုယ္၀န္ကို တယုတယ ေစာင့္ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းေသာ မိခင္ကဲ့သို႔ ရရွိျပီး ပဋိဘာဂနိမိတ္ကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ သတိ၀ီရိယျဖင့္ အထူးဂရုစိုက္၍ ေစာင့္ေရွာက္ရမည္။
ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္နည္းကား ေရွာင္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ေရွာင္၍ ေဆာင္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားကို ေဆာင္ရန္ပင္ျဖစ္သည္။

အက်ယ္ေဖာ္ျပရလွ်င္ သတိ-သမာဓိ-ပညာ တုိးပြားမူမရွိေသာ ေက်ာင္း၊ အာ၀ါသ အေဆာက္အဦး တုိ႔ကို ေရွာင္၍ သတိ-သမာဓိ-ပညာ တုိးပြားေစေသာ ေက်ာင္း အာ၀ါသတုိ႔၌ ေနထုိင္ရမည္။ အလြန္နီးလြန္း၊ အလြန္ေ၀းလြန္းျပီး ဆြမ္းကြမ္းခက္ခဲေသာ ဆြမ္းခံရြာကို ေရွာင္၍ မနီးလြန္း မေ၀းလြန္း၊ သြားရာျပန္ရာတြင္ မ်က္ႏွာကုိ ေနေရာင္မထုိးေသာ ေတာင္ေျမာက္စူးစူးတြင္ရွိ ဆြမ္းရလြယ္သည့္ ရြာကို အမွီျပဳရမည္။ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္ေသာ စကားေျပာဆုိျခင္းကို ေရွာင္၍ အလုိ နည္းျခင္း၊ ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း၊ ဆိတ္ျငိမ္ျခင္းႏွင့္ စပ္ေသာ စကား၊ ကာမဂုဏ္ႏွင့္ မစပ္ေသာ စကား၊ သီလ-သမာဓိ-ပညာႏွင့္ စပ္ေသာ စကားတုိ႔ကို ေျပာဆုိရမည္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးတြင္လည္း မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္သည့္ စကားကို ေျပာတတ္ေသာ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ေရွာင္၍ သမာဓိျဖစ္ေပၚ တုိးပြားလာေအာင္ ေျပာဆုိတတ္၍ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္ႏွင့္ ဖီလာဆန္႔က်င္ေသာ စကားကို မေျပာတတ္ေသာ သီလ-သမာဓိ-ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုသာ မွီ၀ဲဆည္းကပ္ရမည္။ သမာဓိ မျဖစ္ေပၚ မတုိးပြားေစသည့္ အစားအစာ၊ ရာသီဥတု၊ သြား ရပ္ ထုိင္ ေလ်ာင္းျခင္းကုိ ေရွာင္၍ သမာဓိျဖစ္ေပၚ တုိးပြားေစသည့္ အစားအစာ၊ ရာသီဥတု၊ သြား ရပ္ ထုိင္ ေလ်ာင္းျခင္းကို မွီ၀ဲရမည္။ ဤသို႔ ေရွာင္ရန္ အခ်က္မ်ားကို ေရွာင္ကာ ေဆာင္ရန္အခ်က္မ်ားကို ေဆာင္ျပီး ပထ၀ီကသိုဏ္းကို ဆက္လက္၍ အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားပါက စ်ာန္ရရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေဖာ္ျပခဲ့ပါအတုိင္း ပြားမ်ားအားထုတ္ပါလ်က္ စ်ာန္မရရွိႏုိင္ေသးပါလွ်င္ -
(၁) ခႏၶာကိုယ္တြင္းပ စင္ၾကယ္သန္႕ရွင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည္။
(၂) သဒၶါ၊ ပညာ၊ သမာ၊ ၀ီရိ၊ ေစာင္းႏွယ္ညွိေလ ဆုိသည့္အတုိင္း သဒၶါႏွင့္ ပညာ၊ သမာဓိႏွင့္ ၀ီရိယတုိ႔ ညီညီမွ်မွ် ျဖစ္ေစရမည္။
(၃) နိမိတ္ေစာင့္ေရွာက္မူ၌ ကြ်မ္းက်င္လိမၼာရမည္။
(၄) စိတ္ဆုတ္နစ္ေနလွ်င္ စိတ္တက္ၾကြေအာင္ အားထုတ္ရမည္။
(၅) စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနလွ်င္ ျငိမ္သက္ေအာင္ အားထုတ္ရမည္။
(၆) ဇာတိ ဇရာ ဗ်ာဓိ မရဏ စသည္တုိ႔ကို ဆင္ျခင္၍ ျဖစ္ေစ၊ ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေအာက္ေမ့၍ ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ၾကည္လင္ ရႊင္လန္းေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည္။
(၇) ေျမွာက္ျခင္း၊ ႏွိပ္ျခင္း၊ ရႊင္လန္းျခင္းတုိ႔၌ ေၾကာင့္ၾကစိုက္မူ ကင္းေအာင္ စိတ္ကို လ်စ္လ်ဴရူရမည္။
(၈) စ်ာန္ရေၾကာင္း အက်င့္ကို မက်င့္ဖူးေသာ အလုပ္ကိစၥ မ်ားျပားလ်က္ စိတ္မတည္ၾကည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို ေရွာင္ရွားရမည္။
(၉) စ်ာန္ရေၾကာင္း အက်င့္ကို က်င့္ဖူးေသာ သမာဓိ ခုိင္ျမဲသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို မွီ၀ဲဆည္းကပ္ရမည္။
(၁၀) စ်ာန္(အပၸနာသမာဓိ) ရရွိေစရန္ အျမဲမျပတ္ စိတ္ညြတ္ေနရမည္။

ဤသို႔ အထက္ပါအခ်က္မ်ား ျပည့္စံုေစ၍ သက္စြန္႔ၾကိဳးပမ္း ပြားမ်ားအားထုတ္ပါလ်က္ စ်ာန္မရရွိ ႏုိင္ေသးေသာ္လည္း ဇြဲ လံု႔လ ၀ီရိယကို မေလ်ာ့သင့္။ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ကို တူးျဖိဳအံ့၊ ေျမဆီလႊာကို တူးယူအံ့၊ မဟာသမုဒၵရာ၏ ဟိုမွာ ဘက္ကမ္းကို ကူးအံ့၊ စၾကာမင္းစည္းစိမ္ကို ရယူအံ့ဟု ၾကံေဆာင္ ၾကိဳးစားသူ၏ အာသာဆႏၵ လံု႔လ ၀ီရိယမ်ိဳးျဖင့္ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား ဆက္လက္ ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။

စ်ာန္ျဖစ္ေပၚရရွိျခင္း
ေရွ႕တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း ပဋိဘာဂနိမိတ္ထင္ျပီးေနာက္ ဆက္လက္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ေသာအခါ ကာမဂုဏ္ခံစားလုိမူ (ကာမစၦႏၵ)၊ အမ်က္ထြက္မူ (ဗ်ာပါဒ နီ၀ရဏ)၊ ငိုက္မ်ဥ္းထုိင္းမူိင္းပ်င္းရိမူ (ထိနမိဒၶ နီ၀ရဏ)၊ ပ်ံ႕လြင့္မူ ေနာင္တပူပန္မူ (ဥဒၶစၥ နီ၀ရဏ)၊ ကမၼ႒ာန္း တရားအေပၚ၌ ယံုမွား သံသယျဖစ္မူ (၀ိစိကိစၦာ နီ၀ရဏ)မ်ား ကင္းကြာသြားၾကျပီး၊ စိတ္ကို အာရုံသို႔ ေရာက္ေအာင္ တင္ပို႔ေပးမူ (၀ိတက္)၊ အာရုံကို သံုးသပ္မူ (၀ိစာရ)၊ ႏွစ္သက္မူ (ပီတိ)၊ ခ်မ္းသာမူ (သုခ)၊ စိတ္တည္ၾကည္ ျငိမ္သက္မူ (ဧကဂၢတာ) ဟူေသာ စ်ာန္ အဂၤါမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေလေတာ့သည္။ ဤသည္ပင္ အဂၤါငါးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပထမစ်ာန္ကို ရရွိျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေရွ႕သို႔ ဆက္၍ အားထုတ္သြားပါက ဒုတိယစ်ာန္၊ တတိယစ်ာန္၊ စတုတၳစ်ာန္ႏွင့္ ပဥၥမစ်ာန္မ်ားကို ရရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ပဥၥမစ်ာန္ကို အေျချပဳ၍ ဆက္လက္အားထုတ္လွ်င္ အဘိညာဥ္မ်ားကိုပင္ ရရွိနုိင္ပါသည္။

စ်ာန္ရလွ်င္ရခ်င္း မွတ္တမ္းျပဳလုပ္ျခင္း
ပထ၀ီကသုိဏ္းကို ပြားမ်ားအားထုတ္သျဖင့္ စ်ာန္ရရွိလာသူသည္ ထုိစ်ာန္ရရွိသည့္ အခ်ိန္မွာပင္ “ငါသည္ ဤမည္ေသာ အစားအစာ၊ ဤမည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ဤမည္ေသာ ေက်ာင္းေနရာကို မွီ၀ဲ၍ ဤမည္ေသာ ဣရိယာပုထ္ျဖင့္ ဤအခ်ိန္၌ ဤစ်ာန္ကို ရရွိခဲ့သည္” ဟု ထုိေန႕က စားသံုးခဲ့ေသာ အစားအစာ၊ မွီ၀ဲခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ေနရာ၊ ေက်ာင္း၊ ဣရိယာပုထ္၊ ရာသီဥတု စသည္တုိ႔ကို ျပန္လည္ ေအာက္ေမ့၍ မွတ္တမ္းတင္ထားရမည္။ ဤသို႔ မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းျဖင့္ စ်ာန္ေလ်ာက်သြားေသာ္ ထုိမွတ္တမ္းကို အသံးျပဳ၍ စ်ာန္ရေအာင္ ျပန္လည္အားထုတ္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

ရျပီးေသာ စ်ာန္ကို အရွည္တည္တံ့ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း
မိမိရရွိျပီးေသာ စ်ာန္ကို မေပ်ာက္မပ်က္ ဆက္လက္ ၾကာရွည္တည္တံ့ေနေစရန္မွာ သမာဓိ၏ ဆန္႕က်င္ဘက္ ရန္သူမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကာမဂုဏ္ခံစားလိုမူ (ကာမစၦႏၵ) စသည့္ နီ၀ရဏမ်ားကို ပယ္ရွား သုတ္သင္ရမည္၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္မ်ားကို ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ကာမစၦႏၵ နီ၀ရဏ၊ ကုိယ္၏ ပူပန္မူကို ျငိမ္းေပ်ာက္ေစျခင္းျဖင့္ ဗ်ာပါဒ နီ၀ရဏ၊ အားထုတ္မူ ၀ီရိယမ်ားကို ႏွလံုးသြင္းျခင္းျဖင့္ ထိနမိဒၶ နီ၀ရဏ၊ သမထအာရုံကို ႏွလံုးသြင္းျခင္းျဖင့္ ဥဒၶဒၥ ကုကၠဳစၥ နီ၀ရဏတုိ႔ကို သုတ္သင္ပယ္ခြါ၍ သမာဓိ၏ ေဘးရန္ျဖစ္ေသာ မာန္မာန ေထာင္လႊားမူမ်ားကို ပယ္ရွားရမည္၊ ဤသို႔ သမာဓိ၏ ရန္သူမ်ားကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္ထားမွသာ အခ်ိန္တုိင္း အခ်ိန္တုိင္း၌ စ်ာန္သမာပတ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment