တရားပူေဇာ္နည္း။ ။ “ဘုရားရွင္ႏွင့္သံဃာေတာ္သည္
ပံုသဏၭာန္ အထင္အရွား ရွိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ပူေဇာ္၍ျဖစ္၏။ တရားေတာ္ကား
ပံုသဏၭာန္ မထင္ရွားေသာေၾကာင့္ မည္ကဲ့သို႔ ပူေဇာ္ရအံ့နည္း” ဟု အႀကံျဖစ္၍
ပုဏၰားတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားအထံ ေလ်ာက္ဖူးေလ၏။ ဘုရားရွင္ကလည္း “ပုဏၰား
တရားေတာ္ကို ပူေဇာ္လိုလွ်င္ တရားေတာ္ကိုမ်ားစြာသိ၍ ဗဟုသုတရွိေသာ
ရဟန္းေတာ္ကို ပူေဇာ္ေလ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ သံဃာမ်ားအထံ ဗဟုသုတရွိေသာ
ရဟန္းေတာ္ကို ေမးေလွ်ာက္ေလရာ အရွင္အာနႏၵာကို ညႊန္ျပၾကသျဖင့္ တရားေတာ္ကို ရည္မွန္း၍ တစ္ေထာင္တန္သကၤန္းျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုကာလ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟူသမွ်တို႔သည္ ကိုယ္စီကုိယ္င ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ရာ၌ ဘုရားရွင္ေဟာျပေတာ္မူအပ္ေသာ
စာေပပရိယတ္ကို သင္ယူျခင္း၊ တတ္ေျမာက္၍ ပို႔ခ်ျခင္း၊ ေဟာျခင္း၊
က်မ္းေရးျခင္းတို႔ျဖင့္ သာသနာ့တာ၀န္ကို အၿမဲထမ္းေဆာင္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို
ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္၍ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆးတို႔ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ျပဳစု
ဂရုစိုက္ေနသူတို႔မွာ “ငါတို႔သာ မေထာက္ပံ့လွ်င္ ငါတို႔အရွင္သည္ တတ္သိေသာ
ပညာေတြကို သူတစ္ပါးအား ေရးသားေ၀ငွပို႔ခ်ႏိုင္မည္မဟုတ္၊
ငါတို႔၏ ကူညီမႈေၾကာင့္သာ အဆက္ဆက္တိုးပြားေအာင္ သာသနာ့၀န္ကို
ေဆာင္ႏိုင္ေပသည္၊ ငါတို႔အရွင္ ရြက္ေဆာင္သမွ်တာ၀န္ေတြကို ငါတို႔ကလည္း
ကူညီထမ္းေဆာင္ရာ ေရာက္သျဖင့္ ငါတို႔အရွင္ရသမွ် ပညာပါရမီကို ငါတို႔လည္း
မုခ်ရေတာ့မည္” ဟု ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ဥာဏ္ကိုခ်ဲ႕ထြင္၍ ဆင္ျခင္စဥ္းစားလ်က္
အားတက္သေရာ ရွိသင့္ၾကေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသာနာကိုျပဳစုႏိုင္ေသာ
အင္အားရွိေသာ ဒကာဒကာမတို႔ကလည္း မိမိတို႔ရပ္ရြာၿမိဳ႕နယ္၌
စာခ်ႏိုင္မည့္ပုဂၢိဳလ္ကို ေရြးခ်ယ္၍ျဖစ္ေစ၊ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားမွ
ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ စာခ်ပုဂၢိဳလ္ပင့္၍ျဖစ္ေစ အသီးသီး စာသင္တိုက္တည္လ်က္
စာသင္သားေတြ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးတက္၍ မသင္ရဘဲ မိဘဆရာတို႔အနီးမွာပင္
သင္ၾကရသျဖင့္ ယခုလိုအပ်က္အစီး မမ်ားရကား သာသနာေတာ္ႀကီးသည္
အေတာ္သန္႔ရွင္းလ်က္ တိုးတက္လာေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုျပခဲ့ေသာ
တရားပူေဇာ္နည္းကို သတိထား၍ တရားေတာ္ကို ပူေဇာ္တတ္ေသာ သာသနာ့ဒါယကာ
သာသနာ့ဒါယိကာမမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစသား။
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
No comments:
Post a Comment