ဘုရားကို ေစတီကြယ္တယ္
ဘုရားကို ေစတီကြယ္တယ္ဆိုေတာ့
ေစတီေတြ ရွိေနသမွ် ဘုရားစစ္ကို မေတြ႕ရဘူး။
ေစတီေတြ ေပ်ာက္ကြယ္မ်သာ ဘုရားစစ္ကို ေတြ႕ရလိမ့္မယ္လို႕ …
အဲသည္လို … မလိုလားအပ္တဲ့ အနက္ေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္။
သည္ကတစ္ဆင့္ တက္ခဲ့လွ်င္ ေက်ာက္ဘုရား၊ အုတ္ဘုရား၊
ရုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္၊ ေစတီေတာ္၊ ပုထိုးေတာ္ေတြဟာ
မည္သို႕ေသာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားကိုမွ်
ေဟာျပႏိုင္စြမ္း မရွိတဲ့အတြက္ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး ဘုရားစစ္ မဟုတ္ဘူး။
ဘုရားစစ္ မဟုတ္တာကို ကိုးကြယ္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး
စစ္မွန္ေသာ ဘုရားရွင္နဲ႕ မေတြ႕ရဘူး … လို႕ …
အဲသည္လို… အယူလြဲတတ္တယ္။
အမွန္ကေတာ့ ဘုရားရွင္ ခႏၶပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္ မူၿပီးတဲ့ေနာက္
ၾကြင္းက်န္ေသာ သာသနာေတာ္အတြက္ ဘုရားရွင္ဟာ
ဓာတုေစတီဆိုတဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြ၊ ဓမၼေစတီဆိုတဲ့ တရားေတြ၊
ဥဒၵိႆေစတီဆိုတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြ၊ ပရိေဘာဂေစတီဆိုတဲ့
အသံုးအေဆာင္မ်ားကို ကိုယ္စားေတာ္အျဖစ္ ထားခဲ့တယ္။
သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ မရွိတဲ့ေနာက္ သည္ေစတီေတာ္ေတြဟာ
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ကိုယ္စားေတာ္ေတြပင္ ျဖစ္ၾကသည္။
ဒါေၾကာင့္ သည္ေစတီေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ရျခင္းဟာ
သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ရျခင္းႏွင့္ အတူတူပဲ။
သက္ေတာ္ထ္ရွားဘုရားႏွင့္ ေစတီေတာ္ဟာ အတူတူပါပဲ…
ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ သာသနာေတာ္ကိုထိန္းတဲ့
ေစတီေတာ္ေတြ မရွိဘူးဆိုလွ်င္ သာသနာေတာ္ ကြယ္တာပါပဲ …
ပရိယတၱိသာသနာ၊ ပဋိပတၱိသာသနာ၊ အဓိဂမသာသနာ၊
လိဂၤသာသနာ၊ ဓာတုသာသနာဆိုတဲ့ သာသနာေတာ္ ငါးပါးမွာ
ဓာတုသာသနာေတာ္ဟာ ေနာက္ဆံုးကြယ္တဲ့ သာသနာေတာ္ျဖစ္တယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ဟာ သာသနာေတာ္ ကြယ္သည့္တိုင္ေအာင္
လူနတ္ျဗဟၼာတို႕ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ တည္ေနၾကပါေသးတယ္ …
ေနာက္ဆံုး လံုး၀ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္သူ မရွိေတာ့ဘူးဆိုမွ
ကြယ္ေပ်ာက္ေတာ္မူၾကတယ္ …
ဒါေၾကာင့္ ေစတီေတာ္ဆိုတာ ဘုရားရွင္နဲ႕ အတူတူပါပဲ …
ဘုရားရွင္နဲ႕ အတူတူ စိတ္ထားႏိုင္လွ်င္
ေကာင္းက်ိဳးရတဲ့ ၀တၳဳသာဓကေတြ အမ်ားအျပား ရွိသလို …
ေစတီေတာ္ကို ျပစ္မွားမိလို႕
မေကာင္းက်ိဳးရတဲ့ ၀တၳဳသာဓကေတြေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။
ထိုထို၀တၳဳသာဓကတို႕ကို ေထာက္ဆၾကည့္ပါလွ်င္
သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေစတီေတာ္ဟာ အတူတူပါပဲ …
ေလာကီဥပမာအားျဖင့္ နံ႕သာပင္ႀကီး ေသသြားၿပီးတဲ့ေနာက္
နံ႕သာသားေတြဟာ နံ႕သာပင္ႀကီးကဲ့သို႕
လူတို႕ရဲ႕ အက်ိဳးကို ေဆာင္ေနသလို
ဘုရားရွင္ မရွိတဲ့ေနာက္ ေစတီေတာ္ေတြဟာ ဘုရားရွင္ကဲ့သို႕
လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါတို႕ရဲ႕အက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ဆဲ ရွိေနပါတယ္။
သည္အေထာက္အထားကိုၾကည့္ၿပီး ဘုရားကို ေစတီကြယ္တယ္လို႕
ခပ္ေပါ့ေပါ့ မဆိုသင့္ပါဘူး …
မဆိုသင့္ပါဘဲ ဘာေၾကာင့္ဆိုထားတာလဲဆိုလွ်င္
ဆိုသင့္တဲ့ အေၾကာင္းလည္း ရွိေသးလို႕ပါပဲ …
ဆိုသင့္တဲ့အေၾကာင္းက ဘုရားရွင္ကို အာရံုျပဳတဲ့
အႏုႆတိတရားဆိုတာ အျပင္ျဒပ္မွ်ျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕
ရုပ္ပံုေတာ္ကို အာရံုျပဳရမွာ မဟုတ္ဘူး …
အရဟံအစ ဘဂ၀ါအဆံုးရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို
အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ရမွာ ျဖစ္တယ္ …
ဒါေၾကာင့္ ၀ိသုဒၶီမဂ္ အ႒ကထာဗုဒၶါႏုႆတိအခန္းမွာ
“ဤဆိုလတၱံ႕သည္ကား ထို ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး၌ အဖန္တလဲလဲ
ေအာက္ေမ့ရပံုနည္းတည္း၊
ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႕ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း
အရဟံ မည္ေတာ္မူ၏” စေသာ အားျဖင့္ ဖြင့္ျပထားတယ္ …
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားမ်ားေအာက္ေမ့ရမည့္ေနရာတြင္
ေစတီေတာ္ကို ရွိခိုးၿပီး ေစတီေတာ္၌သာ ၿပီးဆံုးေနပါလွ်င္
ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ေစတီက ကြယ္ေနသည္မည္တယ္ …
အဲသည္လို ေစတီမကြယ္ဘဲ ဂုဏ္ေတာ္ကို သတိရဖို႕အတြက္
ဘုရားကို ေစတီကြယ္တယ္လို႕ ေျပာဆိုၾကျခင္း၊
သတိေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
(ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕၊တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
ရွာေဖြတင္ျပသူ-မာလာေထြး
No comments:
Post a Comment