Pages

“ရဟန္းခံသည့္သိမ္အတြင္းသို႔..အမ်ိဳးသမီး၀င္ေကာင္းသလား..?”

“ရဟန္းခံသည့္သိမ္အတြင္းသို႔..အမ်ိဳးသမီး၀င္ေကာင္းသလား..?”
ေမးသင့္္ပါသည္၊ဟုတ္မဟုတ္စိစစ္ၾကည့္ရန္လိုပါသည္..။
မိန္းမလဲလူ.. ေယာက်္ားလဲလူ..ပင္ၿဖစ္သည္။
မိန္းမ..ကၿမတ္သည္၊
ေယာက်္ားက..ၿမတ္သည္ဟု ခဲြၿခားရန္လည္း အေၾကာင္းမရွိေခ်။
ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ စိတ္ေနသေဘာထားတို႔၏
ၾကီးမားမြန္ၿမတ္ၿခင္းသာ အဓိက ၿဖစ္ေပသည္။
“ အဂၢညသုတ္ (သုတ္ပါေထယ် ပါဠိေတာ္)” ၌လည္း
ဤအတိုင္းပင္..“ ဗုဒၶၿမတ္စြာ” မိန္႔ၾကားခဲ့ပါ သည္။
အမ်ားလည္း စိစစ္ေလ့လာႏိုင္ရန္
ဤဘေလာ့ခ္ကုိ ေရးသားတင္ၿပ လိုက္ရပါသည္။
ပါလိုဠိ ''သီမာ'' ကို
ၿမန္မာလို ''သိမ္'' ဟု သံုးစြဲထားၿခင္း ၿဖစ္၏။
''သီမာ'' သဒၵါသည္
အပိုင္းအၿခားအနက္ကုိ ေဟာ၏။
''ရဟန္းသံဃာမ်ား ဥပုသ္ ကံ စသည္ၿပဳရန္အတြက္
ပိုင္းၿခား သတ္မွတ္ရာတြင္
ၪတ္-ကမၼဝါစာတို႔ၿဖင့္ ရြတ္ဖတ္၍
သမုတ္(သတ္မွတ္ )ထားေသာ
သိမ္ (ဗဒၶသိမ္)”
“ ၪတ္-ကမၼဝါစာ တို႔ၿဖင့္ မရြတ္ဖတ္ရဘဲ
အလိုလိုပင္ ဥပုသ္ကံ စသည္ၿပဳႏိုင္ေသာသိမ္ (အဗဒၶသိမ္)”…ဟု
(၂)မ်ိဳးရွိပါသည္။
ရွင္းလင္းစြာေျပာရမည္ဆိုလွ်င္..
''ဂါမသိမ္'' သည္
“ အဗဒၶသိမ္..”မ်ိဳးတြင္ ပါဝင္ပါသည္..။။
သူၾကီးတေယာက္ အခြန္အတုပ္ ေကာက္ယူခြင့္ရွိေသာ
အရပ္သည္ (၂-ရြာ ၃-ရြာ ရွိေသာ္လညး္)
ဂါမေခတ္ တေခတ္မည္၏။
ထိုဂါမေခတ္နယ္သည္
ရဟန္းအားလံုး စုရံုး၍ ကံၿပဳႏိုင္ေသာ
ဂါမသိမ္တမ်ိဳး ၿဖစ္ေလသည္။
ဤသူၾကီးတပိုင္ ဂါမေခတ္(ဂါမသိမ္) အတြင္းဝယ္
လူတို႔သည္ လင္ယူသားေမြး လုပ္ေနၾက၏။
အညစ္ အေၾကးတို႔ကုိလည္း စြန္႔ခ်ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ယင္းသူၾကီးတပိုင္ ဂါမေခတ္(ဂါမသိမ္) အတြင္းဝယ္
ေယာက်္ားေတြခ်ည္းသာ ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ သိမ္အတြင္း မိန္းမေတြ မဝင္ရဟု
အထင္ေရာက္ေနၿခင္းမွာ လံုးဝ လြဲမွားေနၿခင္းသာၿဖစ္သည္။
ေက်ာင္းတိုက္မ်ားအတြင္းဝယ္
ေက်ာက္တိုင္မ်ား (သီမႏၲရိတ္တိုင္မ်ား) စိုက္၍ သမုတ္ထားေသာ
(ဗဒၶ)ခ႑သိမ္မွာလည္း
ထိုနည္း၎ပင္ ၿဖစ္ပါသည္။
''သိမ္အတြင္း မိန္းမေတြဝင္လွ်င္ ငရဲၾကီးသည္'' ဟု
ေၿပာဆိုထင္မွတ္ေနၾကၿခင္းမွာ
ပိုလြန္ေနေသာ လြဲမွားမႈသာ ၿဖစ္ေခ်သည္။
ဥပုသ္ကံစေသာ ကံၾကီးကံငယ္ၿပဳရာ၌
ၾကဥ္ဖယ္ထားရမည့္ ပုဂၢဳိလ္(ဝဇၨနိယပုဂၢဳိလ္)မ်ားတြင္
လူဝတ္ေၾကာင္လည္း ပါရွိေလသည္။
လူဝတ္ေၾကာင္ဟု ဆိုရာ၌ မိန္းမသာမက
ေယာက်္ားမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။
''သိမ္အတြင္း ကံၿပဳေနခ်ိန္၌
လူဝတ္ေၾကာင္စသည္ မပါဝင္ေစရ၊ ၾကဥ္ဖယ္ထားရမည္''
ဆိုေသာ္လည္း သိမ္ထဲတြင္ မဝင္ရဟု
တားၿမစ္ထားၿခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ေပ။
ကံေဆာင္ေနေသာ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္
ဟတၳပါသ္(ႏွစ္ေတာင့္ထြာ) မဆက္စပ္ဘဲ
ဟတၳပါသ္(ႏွစ္ေတာင့္ထြာ) လြတ္ရာ အရပ္က
ရွိႏိုင္သည္၊ ေနႏိုင္သည္။
ထိုသို႔ရွိေနၿခင္းေၾကာင့္
မည္သည့္ကံမွ် ပ်က္ၿပားမႈမရွိေခ်။
(ေတ ဟတၳပါသေတာ ဗဟိကရဏဝေသန ဝေဇၨတဗၺာ-
လူစေသာ ႏွစ္က်ိပ္တေယာက္ေသာ
ဝဇၨနိယ ပုဂၢဳိလ္တို႔ကို ႏွစ္ေတာင့္ထြာ
ဟတၳပါသ္မွအပ ၿပဳၿခင္းၿဖင္ ့ၾကဥ္ဖယ္ထားရမည္။
.. ကခၤါဝိတရဏီအ႒ကထာ)။
''ႏွစ္ေတာင့္ထြာ အတြင္းသာ မရွိေစရ'' ဟူေသာ
မိန္႔မွာခ်က္ကုိ သေဘာမမူဘဲ
အခ်ိဳ႕ရဟန္း မ်ားသည္ ရဟန္းခံ(ဥပသမၸကံေဆာင္)ရာ၌
မိန္းမမ်ားကုိသာမက
ေယာက်္ားမ်ားကုိပါ သိမ္ အတြင္းမွ
ထြက္ခြာေစေအာင္ဆို တတ္ၾကေလသည္။
ဤသို႔ ျပဳလုပ္္ၿခင္းသည္
စာရွိထက္ ပိုလြန္ၿခင္းသာတည္း-ဟု ဧဝကန္ မွတ္ရေပမည္။
ယေန႔ေခတ္သည္
အေၾကာင္းယုတၲိမတန္ဘဲ
ငရဲႏွင့္ေခ်ာက္ စာအုပ္ၾကီးႏွင့္ေပါက္ေန၍ မၿဖစ္ေခ်။
သာသနာေတာ္၌ မၾကည္ညိဳေသးသူတို႔ကုိ ၾကည္ညိဳလာေစရန္၄င္း၊
ၾကည္ညိဳၿပီးသူတို႔ကုိ သဒၶါတရား တိုးပြားေစရန္၄င္း
ေၾကာင္းက်ိဳးညႊန္ၿပရေပမည္။
ေနရာတကာ၌ အထက္စီးကေနလ်က္
ၾကိမ္း ေမာင္းၿခင္း၊
ေငါက္ငမ္းၿခင္းတို႔ကား
စင္စစ္ရိုင္းၿပၿခင္းသာ ၿဖစ္သည္။
အရွိကုိအရွိတိုင္း အမွန္ကုိ အမွန္တိုင္း
ဗုဒၶ အလိုေတာ္က် မပိုမလို ေၿပာဆိုၿပဳလုပ္ရန္လည္း
အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ လူတိုင္းအေပၚ
ခ်ိဳသာယဥ္ေက်းစြာ ဆက္ဆံလ်က္
ဗုဒၶညႊန္ၿပခဲ့သည့္ သေဘာတရားေရးရာ၌လည္း
ပိုင္ႏိုင္ ထိမိေအာင္ ေလ့လာထားသင့္ေၾကာင္း တင္ၿပလိုက္ရေပသည္။
ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလာ..
(ည.ည.တ)

No comments:

Post a Comment